LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld weg naar buitenland door niet meewerkende postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
brui2957

Geld weg naar buitenland door niet meewerkende postbank

Ongelezen bericht door brui2957 »

Op 17 juli heb ik een buitenlandopdracht verzonden en daar stond de verkeerde tenaamgestelde op.Nog voordat de boeking door postbank was verwerkt heb ik al gebeld met het verzoek de overschrijving ongedaan te maken..........Sorry meneer,we kunnen niks voor u doen....
Nou,mooi is dat,maar zover als ik weet moet een tenaamgestelde en een rekeningnummer wel met elkaar kloppen.maar tot op heden nog geen terugboeking van een slordige 3000 euro.Gisteren weer de bank gebeld en wat was het antwoord......sorry meneer,maar zo kunnen we u niet helpen,we kunnen niks voor u doen.U moet een brief schrijven.Heb ik dus gedaan.nu maar afwachten,maar als ik de postbank was kwam ik gauw met het geld terug want ik kan ze wel verzekeren dat ze een proces aan de broek krijgen met al dat amateur gepruts van ze.

O ja ,postbank,,,,,ook de effectenrekening ligt steeds plat.....heeft ook al de nodige centjes gekost.

Wat mij betreft heb ik het helemaal gehad met deze boeven praktijken
Ik ga me eigen aanmelden bij een andere bank
sukkels

Dilbert29

Re: Geld weg naar buitenland door niet meewerkende postbank

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wacht even, jij vult de verkeerde naam in op de overschrijving en dan beschuldig je de Postbank van foute handelingen? Klopt niet helemaal he, denk je ook niet?

Als de naam en nummer niet met elkaar kloppen komt het geld vanzelf terug, gewoon een beetje geduld hebben in plaats van meteen ongefundeerde beschuldigingen te uiten.

brui2957

Mag toch aannemen dat als ik verzoek de transactie eruit te halen voordat hij ook maar verwerkt is dit mogenlijk moet zijn door medewerkers van een bank.En ga nu niet lopen blaten,alsof de postbank zo,n fijne bank is.Maak meer rare dingen daar mee.

Sann

Ongelezen bericht door Sann »

het geld komt helaas niet zomaar vanzelf terug. Zeker als het naar een buitenlandse bank verzonden is naar een twijfelachtig land. Zij ontvangen het geld en betalen het niet aan de begunstigde uit omdat ze de naam ervan niet weten.
De postbank zou een verzoek in moeten dienen om de gegevens van de begunstigde te wijzigen (ik weet dat dit bij andere banken wel mogelijk is).
En iedereen maakt wel eens een foutje, dan moet de bank de service kunnen bieden om hier iets aan te doen.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En ga nu niet lopen blaten,alsof de postbank zo,n fijne bank is.Maak meer rare dingen daar mee.
Ik blaat niet, ik stel een heel normale vraag. En als je meer rare dingen meemaakt bij de Postbank, wat doe je er dan nog? Ga op zoek naar een andere bank die beter voldoet aan je eisen.

brui2957

Verzoek is al verzonden ,en ik wacht al weer 2 weken.
En dilbert,deze stappen zijn al ondernomen.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Op 17 juli heb ik een buitenlandopdracht verzonden en daar stond de verkeerde tenaamgestelde op.Nog voordat de boeking door postbank was verwerkt heb ik al gebeld met het verzoek de overschrijving ongedaan te maken..........Sorry meneer,we kunnen niks voor u doen....

Als de tenaamstelling van de opdracht niet klopte (in combinatie met het rekeningnummer), dan heeft de Postbank niet voldaan aan de in de Algemene Bankvoorwaarden opgenomen zorgplicht (de Postbank heeft eigen voorwaarden die daar vrijwel een kopie van zijn). In dat geval: stel de Postbank aansprakelijk op grond daarvan voor de geleden schade.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

het betreft hier buitenlands betalingsverkeer. De zorgplicht is wel van toepassing, maar een bank kan en mag neit de gegevens van de ontvager controleren.
Zal aardig juridisch gevecht worden om aan te tonen dat de bank zijn zorgplicht heeft geschonden. Zijn al meerdere geschillen over geweest, maar niet succesvol.
Zeker omdat relatie van de bank zelf een verkeerde overschrijving op heeft gegeven.

Gesloten