LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] InternetPlus Bellen van KPN, Trieste bedoeling
InternetPlus Bellen van KPN, Trieste bedoeling
Hoi allemaal.
Ik denk dat dit verhaal een flinke wordt gezien de ervaringen die ik heb met mijn Internet.
In de eerste instantie maakte ik gebruik van @Home omdat dat lekker snel en makkelijk was.
Nu kwam ik op een punt waarbij het voor mijn werk qua upload/ downaload snelheid het niet voldoende was te blijven bij @Home.
Ook kon @Home dit niet leveren...
KPN bied aan ADSL Extra waarbij 8096 om 1024 wordt geleverd.
Toen ik overstapte bleek al snel dat de internetlijn niet in orde was.
Ik ben toen gaan bellen met KPN en heb nu een beter rechtstreeks nummer ipv dat 0900 nummer waarbij je voor de bagger van KPN nog duur mag betalen om geholpen te worden !
Internet + Bellen Support .. bel dit nummer is beter en goedkoper !!!!
020-4846716
Maargoed, terugkomend op mijn probleem.
Door de niet stabiele internet verbinding en steeds wegvallen van de verbinding heeft KPN besloten monteurs te sturen.
Tuurlijk is KPN tegemoed gekomen door een deel te crediteren etc etc
Maar dat lost voor mij niet veel op ....
Ik betaal liever voor een goed werkende internet verbinding.
Later is mij geadviseerd door een medewerker van KPN over te stappen naar InternetPlus Bellen zodat de problemen sneller zouden worden opgelost en de ADSL 2+ van 12Mbit om 1024 zou worden gerealiseerd.
Ik heb nu zo'n 9 maanden gewacht en over de laatste 4 maanden na de overstap een belofte gekregen van KPN dat de rekekening op 0.00 Euro zou blijven staan tot het probleem zou zijn opgelost.
Helaas, de betreffende persoon heeft hier en daar wat hielen gelikt en is hoger op gekomen, op zich niet erg, alleen vervalt ook gelijk de afspraak voor wat betreft die oplossing en betaling.
KPN zo schofterig als ze dan zijn gaan na het sturen van 2 fakturen die op 0.00 staan, zonder opgave van rede ineens een faktuur samenstellen van 225.99 bestaande uit totaal verkeerde berekeningen.
Na veel bellen en KPN toch maar weer duidelijk maken dat er een afspraak is etc etc etc etc ... komen de heren tot besluit het bedrag te crediteren.
Maar gelet op het systeem en de nog openstaande problematiek met mijn internet stellen de fantastische buroknakkers een downgrade voor ....
Een DownGrade ???? idd ik mocht terug naar een GO of Lite abonnement..
Met de belofte dat e.e.a. opgelost zou worden en ingaande de betaling
21 juli 2006.
Nou kan het natuurlijk niet zo zijn dat als ik problemen heb met mijn internet verbinding dat KPN foutloos een systeem heeft voor de administratie.
De op schofterige wijze van handelen is voor KPN zo dat iedere particulier maar mag wachten en bank van lening kan spelen OMDAT
het systeem van KPN eerst wil wachten ( RENTE ) wil vangen en hoe kan het ook anders, ontdanks tussen komst van een medewerker wederom een foutieve faktuur te weeg brengt waardoor de betalende klant minder ontvangt dan werkelijk zou moeten.
Overigens over de rente etc etc hoef je niet te beginnen want daar willen ze niets van weten, immers is de reactie, "wij komen u toch tegemoed"
Uiteraard staat het abbonement nog op de oude situatie in de administratie... tja immers een technische doorvoer is blijkbaar net zo betrouwbaar als mijn internet verbinding.
Nu heb ik dan een lite abbonement waarbij verder geen bijzonderheden kunnen worden vermeld als ik kijk op www.KPN.com.
Het zou voor KPN natuurlijk erg knullig zijn om ook hier *** te plaatsen voor een duidelijk simpele en lage verbinding en geen snelheids garantie kunnen bieden.
Echter is het voor mij zo dat als het profiel omlaag gaat de verbinding met alle problemen parallel mee loopt.
Op een Extra verbinding kom ik met de Up en Download op een berekend percentage van tussen de 60% max en 40% min van het complete percentage wat betekend dat ik betaal voor een Extra abbonement maar geniet van een Basic.
Nu heb ik een Lite wat door KPN een garantie van leveren is en wat blijkt ....
idd ik heb een bijna een GO waar ik van geniet.
Wederom een 60% max tot 40% min verhouding.
Nu woon ik in een nieuwbouw wijk waarbij c.a. 900 woningen staan.
Van deze woningen ben ik er achter, samen met een goede vriend die ook hier woont dat c.a. 20 huishoudens het zelfde probleem kennen.
Ik vraag me toch af wie dat allemaal nog meer hebben, immers naait KPN je waar je bijstaat ....
Een Lite aanbieden en een GO Realiseren is wel iets voor de Reclame Code Commissie lijkt me.
Om daar achter te komen is het als volgd :
InternetPlusBellen Go
Download = 1536 Kbps = (192 KB)
Upload = 256 = (32 KB)
InternetPlusBellen Lite
Download = 3072 Kbps = (384 KB)
Upload = 512 = (64 KB)
Etc etc
Ik heb de waarde 3072 / 8 (omreken factor) = 384KB
Deze waarde wordt dan ook aangegeven via de Internet Explorer.
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
Klik op de 100MB bin en kijk naar het resultaat voor wat betreft de download.
Voor KNP gebruikers is dit vanuit het KPN Netwerk een reeel beeld !
Ik kom dan uit op een gemiddelde van 290 KB terwijl ik de knullige 384 KB zou moeten kunnen halen !!!!
Verder is de Uploadsnelheid duidelijk en betrouwbaar terug te vinden op http:/www.speedtest.nl, voer hier de upload snelheid uit !!
Tot aan een Basic lijkt het me voor KPN wel een duidelijk plaatje van leverings garantie...
Maar lariekoek als KB naar Kbps om te rekenen met een factor 7 zoals KPN deze in haar voordeel berekend is de grootst mogelijk onzin...
Wat zou betekenen dat ik 384KB zou moeten hebben ik het mag doen met 2688Kbps ipv wat het profiel in de router zegt 3072Kbps...
Echt rekenen kunnen ze niet blijkbaar ... of toch wel maar in eigen voordeel ???
Laat eens horen wat jullie abbonement is en wat je werkelijk geleverd krijgt.....
Wordt vervolgd zeggen we dan maar
Ik denk dat dit verhaal een flinke wordt gezien de ervaringen die ik heb met mijn Internet.
In de eerste instantie maakte ik gebruik van @Home omdat dat lekker snel en makkelijk was.
Nu kwam ik op een punt waarbij het voor mijn werk qua upload/ downaload snelheid het niet voldoende was te blijven bij @Home.
Ook kon @Home dit niet leveren...
KPN bied aan ADSL Extra waarbij 8096 om 1024 wordt geleverd.
Toen ik overstapte bleek al snel dat de internetlijn niet in orde was.
Ik ben toen gaan bellen met KPN en heb nu een beter rechtstreeks nummer ipv dat 0900 nummer waarbij je voor de bagger van KPN nog duur mag betalen om geholpen te worden !
Internet + Bellen Support .. bel dit nummer is beter en goedkoper !!!!
020-4846716
Maargoed, terugkomend op mijn probleem.
Door de niet stabiele internet verbinding en steeds wegvallen van de verbinding heeft KPN besloten monteurs te sturen.
Tuurlijk is KPN tegemoed gekomen door een deel te crediteren etc etc
Maar dat lost voor mij niet veel op ....
Ik betaal liever voor een goed werkende internet verbinding.
Later is mij geadviseerd door een medewerker van KPN over te stappen naar InternetPlus Bellen zodat de problemen sneller zouden worden opgelost en de ADSL 2+ van 12Mbit om 1024 zou worden gerealiseerd.
Ik heb nu zo'n 9 maanden gewacht en over de laatste 4 maanden na de overstap een belofte gekregen van KPN dat de rekekening op 0.00 Euro zou blijven staan tot het probleem zou zijn opgelost.
Helaas, de betreffende persoon heeft hier en daar wat hielen gelikt en is hoger op gekomen, op zich niet erg, alleen vervalt ook gelijk de afspraak voor wat betreft die oplossing en betaling.
KPN zo schofterig als ze dan zijn gaan na het sturen van 2 fakturen die op 0.00 staan, zonder opgave van rede ineens een faktuur samenstellen van 225.99 bestaande uit totaal verkeerde berekeningen.
Na veel bellen en KPN toch maar weer duidelijk maken dat er een afspraak is etc etc etc etc ... komen de heren tot besluit het bedrag te crediteren.
Maar gelet op het systeem en de nog openstaande problematiek met mijn internet stellen de fantastische buroknakkers een downgrade voor ....
Een DownGrade ???? idd ik mocht terug naar een GO of Lite abonnement..
Met de belofte dat e.e.a. opgelost zou worden en ingaande de betaling
21 juli 2006.
Nou kan het natuurlijk niet zo zijn dat als ik problemen heb met mijn internet verbinding dat KPN foutloos een systeem heeft voor de administratie.
De op schofterige wijze van handelen is voor KPN zo dat iedere particulier maar mag wachten en bank van lening kan spelen OMDAT
het systeem van KPN eerst wil wachten ( RENTE ) wil vangen en hoe kan het ook anders, ontdanks tussen komst van een medewerker wederom een foutieve faktuur te weeg brengt waardoor de betalende klant minder ontvangt dan werkelijk zou moeten.
Overigens over de rente etc etc hoef je niet te beginnen want daar willen ze niets van weten, immers is de reactie, "wij komen u toch tegemoed"
Uiteraard staat het abbonement nog op de oude situatie in de administratie... tja immers een technische doorvoer is blijkbaar net zo betrouwbaar als mijn internet verbinding.
Nu heb ik dan een lite abbonement waarbij verder geen bijzonderheden kunnen worden vermeld als ik kijk op www.KPN.com.
Het zou voor KPN natuurlijk erg knullig zijn om ook hier *** te plaatsen voor een duidelijk simpele en lage verbinding en geen snelheids garantie kunnen bieden.
Echter is het voor mij zo dat als het profiel omlaag gaat de verbinding met alle problemen parallel mee loopt.
Op een Extra verbinding kom ik met de Up en Download op een berekend percentage van tussen de 60% max en 40% min van het complete percentage wat betekend dat ik betaal voor een Extra abbonement maar geniet van een Basic.
Nu heb ik een Lite wat door KPN een garantie van leveren is en wat blijkt ....
idd ik heb een bijna een GO waar ik van geniet.
Wederom een 60% max tot 40% min verhouding.
Nu woon ik in een nieuwbouw wijk waarbij c.a. 900 woningen staan.
Van deze woningen ben ik er achter, samen met een goede vriend die ook hier woont dat c.a. 20 huishoudens het zelfde probleem kennen.
Ik vraag me toch af wie dat allemaal nog meer hebben, immers naait KPN je waar je bijstaat ....
Een Lite aanbieden en een GO Realiseren is wel iets voor de Reclame Code Commissie lijkt me.
Om daar achter te komen is het als volgd :
InternetPlusBellen Go
Download = 1536 Kbps = (192 KB)
Upload = 256 = (32 KB)
InternetPlusBellen Lite
Download = 3072 Kbps = (384 KB)
Upload = 512 = (64 KB)
Etc etc
Ik heb de waarde 3072 / 8 (omreken factor) = 384KB
Deze waarde wordt dan ook aangegeven via de Internet Explorer.
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
Klik op de 100MB bin en kijk naar het resultaat voor wat betreft de download.
Voor KNP gebruikers is dit vanuit het KPN Netwerk een reeel beeld !
Ik kom dan uit op een gemiddelde van 290 KB terwijl ik de knullige 384 KB zou moeten kunnen halen !!!!
Verder is de Uploadsnelheid duidelijk en betrouwbaar terug te vinden op http:/www.speedtest.nl, voer hier de upload snelheid uit !!
Tot aan een Basic lijkt het me voor KPN wel een duidelijk plaatje van leverings garantie...
Maar lariekoek als KB naar Kbps om te rekenen met een factor 7 zoals KPN deze in haar voordeel berekend is de grootst mogelijk onzin...
Wat zou betekenen dat ik 384KB zou moeten hebben ik het mag doen met 2688Kbps ipv wat het profiel in de router zegt 3072Kbps...
Echt rekenen kunnen ze niet blijkbaar ... of toch wel maar in eigen voordeel ???
Laat eens horen wat jullie abbonement is en wat je werkelijk geleverd krijgt.....
Wordt vervolgd zeggen we dan maar
Re: InternetPlus Bellen van KPN, Trieste bedoeling
Sorry, maar dit verhaal is dermate warrig dat er geen touw aan vast is te knopen.
Kortom ...
Er wordt niet geleverd wat in het contract staat.
Het geen geleverd zou moeten worden is een internet verbinding met een daarbij horende snelheid stabilieteit etc etc.
Helaas is deze snelheid etc niet te leveren door KPN in onze wijk.
Niet met een Extra Abonnement
Niet met een Basic Abonnement
Niet met een Lite Abonnement
en ook niet met een GO Abonnement.
Wat het inhoudelijk zegt
Is als je een Extra Abonnement heb je 79.95 per maand betaald en van een qua snelheid geleverde Basic Abonnement geniet, kosten deze 59.95....
Verder kan het warrig overkomen omdat de warrigheid hier ook aan de orde is met een kinderclub KPN.
En door de centrale een bitstream locatie te maken is het niet mogelijk over te stappen naar een andere provider...
Uiteraard wel naar de kidsclub zelf, XS4ALL, Het Net, Planet Internet...
Maar de lijn is en blijft in deze KPN !!!!
Ofwel KPN heeft hier het alleen recht en lost het probleem niet op !
Verder vraag ik me af wie dat nog meer heeft....
Vandaar deze post...
Er wordt niet geleverd wat in het contract staat.
Het geen geleverd zou moeten worden is een internet verbinding met een daarbij horende snelheid stabilieteit etc etc.
Helaas is deze snelheid etc niet te leveren door KPN in onze wijk.
Niet met een Extra Abonnement
Niet met een Basic Abonnement
Niet met een Lite Abonnement
en ook niet met een GO Abonnement.
Wat het inhoudelijk zegt
Is als je een Extra Abonnement heb je 79.95 per maand betaald en van een qua snelheid geleverde Basic Abonnement geniet, kosten deze 59.95....
Verder kan het warrig overkomen omdat de warrigheid hier ook aan de orde is met een kinderclub KPN.
En door de centrale een bitstream locatie te maken is het niet mogelijk over te stappen naar een andere provider...
Uiteraard wel naar de kidsclub zelf, XS4ALL, Het Net, Planet Internet...
Maar de lijn is en blijft in deze KPN !!!!
Ofwel KPN heeft hier het alleen recht en lost het probleem niet op !
Verder vraag ik me af wie dat nog meer heeft....
Vandaar deze post...
Zodra ik snap waar het over gaat, zal ik een reactie geven. Hier is echt geen touw aan vast te knopen.
is de 2de post niet duidelijk genoeg dan ???
Nogmaals het is een stukje frustratie wat net als een BMW kopen met een 2 liter motor en een 1.6 gelevert krijgen maar wel de volle mep betalen...
Ik vraag me dus ook af wie nog meer te veel betaald voor een contract en niet de snelheid geleverd krijgt die in het contarct is aangeboden.
Nogmaals het is een stukje frustratie wat net als een BMW kopen met een 2 liter motor en een 1.6 gelevert krijgen maar wel de volle mep betalen...
Ik vraag me dus ook af wie nog meer te veel betaald voor een contract en niet de snelheid geleverd krijgt die in het contarct is aangeboden.
'in het contract aangeboden'. Vraagje: heb je wel eens de moeite genomen om dat contract daadwerkelijk door te lezen?
Ja evenals de aanbieding op het internet ....
www.kpn.com ???
Ring a bell.. je koopt daar een dienst.
Deze dienst heeft inhoudelijke zaken zoals een snelheid ...
Deze wordt verkocht aan de hand van de reclame op KPN.com zoals u wellicht niet kan zijn ontgaan...
De voorwaarden geven aan dat de verbinding zoals verkocht wordt geleverd.
??, u gaat toch ook niet naar de bakker voor een bruin brood .. maar omdat in het contract staat, deze bakker u een verkeerd gebakken half wit mee geeft ???
KPN heeft hier een probleem.. ik betaal graag wat ik krijg...
En een stabiele verbinding is hier niet aan de orde laat staan de rest...
Maar InternetPlus bellen geeft zoals ik van op andere forums lees landelijk een flink probleem..
De vraag was ook duidelijk
Wie heeft nog meer een verbinding die niet klopt ......
Qua aanbieding (Verkoop), Contract, etc etc
Maar meneer of mevrouw ??
U werkt zeker voor deze KidsClub ?
Gezien de duidelijke stelling
Ik denk ook als ik het zelfde zou doen bij onze klanten dat ik mijn kennis wel overboord kan gooien en ik afgerekend wordt op dat gene ik verkeerd doe ....
En waarom de naam ?? is er geen beter bedenkbare naam op dit forum ?
www.kpn.com ???
Ring a bell.. je koopt daar een dienst.
Deze dienst heeft inhoudelijke zaken zoals een snelheid ...
Deze wordt verkocht aan de hand van de reclame op KPN.com zoals u wellicht niet kan zijn ontgaan...
De voorwaarden geven aan dat de verbinding zoals verkocht wordt geleverd.
??, u gaat toch ook niet naar de bakker voor een bruin brood .. maar omdat in het contract staat, deze bakker u een verkeerd gebakken half wit mee geeft ???
KPN heeft hier een probleem.. ik betaal graag wat ik krijg...
En een stabiele verbinding is hier niet aan de orde laat staan de rest...
Maar InternetPlus bellen geeft zoals ik van op andere forums lees landelijk een flink probleem..
De vraag was ook duidelijk
Wie heeft nog meer een verbinding die niet klopt ......
Qua aanbieding (Verkoop), Contract, etc etc
Maar meneer of mevrouw ??
U werkt zeker voor deze KidsClub ?
Gezien de duidelijke stelling
idd goed doorgelezen en niets kunnen vinden over een eenzijdig te leveren gare internet aansluiting of een redement van uitval waarbij de percentages procentueel gezien kunnen vast gesteld op een pakket lager dan dat wij u op dit moment in rekenening brengen.. nee helaas niet tegen gekomen...'in het contract aangeboden'. Vraagje: heb je wel eens de moeite genomen om dat contract daadwerkelijk door te lezen?
Ik denk ook als ik het zelfde zou doen bij onze klanten dat ik mijn kennis wel overboord kan gooien en ik afgerekend wordt op dat gene ik verkeerd doe ....
En waarom de naam ?? is er geen beter bedenkbare naam op dit forum ?
Je bent wel erg gefrusteerd is het niet?
Als je eerst eens probeert te achterhalen wat nu de snelheden in de prktijk betekenen!
Ik heb een GO abonnement en haal ongeveer 155 à 160 kB/s en volgens mij is dat ongeveer normaal (maximaal?). In verband met overhead en dergelijke is je snelheid (kB/s) in de praktijk ongeveer een tiende van de theoretische in kbps.
Maar probeer eerst maar eens te kalmeren en weer rationeel te gaan denken en daarna met kpn te overleggen wat je nu werkelijk wil.
En, nee ik heb geen banden met die club en heb er verder ook geen hoge pet van op!
Als je eerst eens probeert te achterhalen wat nu de snelheden in de prktijk betekenen!
Ik heb een GO abonnement en haal ongeveer 155 à 160 kB/s en volgens mij is dat ongeveer normaal (maximaal?). In verband met overhead en dergelijke is je snelheid (kB/s) in de praktijk ongeveer een tiende van de theoretische in kbps.
Maar probeer eerst maar eens te kalmeren en weer rationeel te gaan denken en daarna met kpn te overleggen wat je nu werkelijk wil.
En, nee ik heb geen banden met die club en heb er verder ook geen hoge pet van op!
Ach de frustratie valt wel mee...
Alleen is het zo dat zoals bij u blijkt de verbinding goed werkt...
Super !!!.. komt niet vaak voor in de omgeving waar ik woon en u blijkbaar niet....
En dat heeft niets met Kabel lengte en overhead te maken ...
Is wel triest als KPN niet kan leveren op het minimale nivo terwijl andere dat met gemak halen echter is dat nu niet bij mij aan de orde ....
En jammer is als blijkt dat tot nu to 20 huisgezinnen het zelfde hebben ...
Te denken aan vele dingen die ik nog niet genoemd heb maar puur de vraag stel wie er nog meer te maken hebben met te veel betalen... gezien de meetbare resultaten hou ik het bij deze maar op de massa bukt voor kpn.com en de werkelijk betaalde waarde is ver te zoeken....
Koop een brood en krijg een verassing want de overhead van de bakker werkt even niet mee...
Tja ach
Geniet van de overhead en alle mogelijke onzin van een internet provider en als die niet mee werkt zoals speedling ... of wie dan ook
Mekker niet op dit forum stap gerust over naar een andere overhead porvider of volgende oplichter...
Maar laat dit forum vrij van frustraties en andere onzinnige opmerkingen over internet....
Aldus vele medewerkers of geen hogepet ophebbende mensen die zich op dit forum bezig houden ...
Denk wel even aan de programma's uitgezonden door de Tros waar alle internet providers hun probleem mochten oplossen voor wat betreft die locaties waar dat aan de orde was...
Wie weet is de overhead bij u ook een oplosbaar probleem...
Alleen is het zo dat zoals bij u blijkt de verbinding goed werkt...
Super !!!.. komt niet vaak voor in de omgeving waar ik woon en u blijkbaar niet....
En dat heeft niets met Kabel lengte en overhead te maken ...
Is wel triest als KPN niet kan leveren op het minimale nivo terwijl andere dat met gemak halen echter is dat nu niet bij mij aan de orde ....
En jammer is als blijkt dat tot nu to 20 huisgezinnen het zelfde hebben ...
Te denken aan vele dingen die ik nog niet genoemd heb maar puur de vraag stel wie er nog meer te maken hebben met te veel betalen... gezien de meetbare resultaten hou ik het bij deze maar op de massa bukt voor kpn.com en de werkelijk betaalde waarde is ver te zoeken....
Koop een brood en krijg een verassing want de overhead van de bakker werkt even niet mee...
Tja ach
Geniet van de overhead en alle mogelijke onzin van een internet provider en als die niet mee werkt zoals speedling ... of wie dan ook
Mekker niet op dit forum stap gerust over naar een andere overhead porvider of volgende oplichter...
Maar laat dit forum vrij van frustraties en andere onzinnige opmerkingen over internet....
Aldus vele medewerkers of geen hogepet ophebbende mensen die zich op dit forum bezig houden ...
Denk wel even aan de programma's uitgezonden door de Tros waar alle internet providers hun probleem mochten oplossen voor wat betreft die locaties waar dat aan de orde was...
Wie weet is de overhead bij u ook een oplosbaar probleem...
Artikel 2.1 algemene voorwaarden (niet gelezen dus). Daar wordt gesproken over beperkingen van de dienst.
Storingen of berperkingen van de dienstverlening worden door KPN wel zo spoedig mogelijk verholpen.. etc etc...
Maar als je .. zoals ik nu 9 maanden aan het klootviolen bent met een dienstverlener die niet kan leveren wat er wordt gezegd en aan de hand daarvan ook meermalen toegeeft dat er een probleem is.
Lijkt me dat artikel overbodig meneer of mevrouw ??...
Maargoed
De vraag is nogmaals
Wie heeft nog meer een internet verbinding waarbij dat gene waar u voor betaald niet krijgt maar de verbinding min of meer neer komt op een pakket lager dan u verkocht ......
Want als KPN alleen maar met beperkingen kan schermen, waarom dan de prijs verschillen en de pakketten zoals GO, LITE, BASIC, EXTRA ???
En als je dan zoals ik nu op dit moment voor een LITE betaal na genoeg uitkomt op een GO qua prestatie van het aangeboden LITE pakket....
Dan betaal je dus duidelijk te veel.....
Of het zo geachte ?? dat ik nu te veel mensen wakker maak omdat deze daadwerkelijk veel minder waar voor hun geld krijgen dan wordt voorghouden ???
Maar als je .. zoals ik nu 9 maanden aan het klootviolen bent met een dienstverlener die niet kan leveren wat er wordt gezegd en aan de hand daarvan ook meermalen toegeeft dat er een probleem is.
Lijkt me dat artikel overbodig meneer of mevrouw ??...
Maargoed
De vraag is nogmaals
Wie heeft nog meer een internet verbinding waarbij dat gene waar u voor betaald niet krijgt maar de verbinding min of meer neer komt op een pakket lager dan u verkocht ......
Want als KPN alleen maar met beperkingen kan schermen, waarom dan de prijs verschillen en de pakketten zoals GO, LITE, BASIC, EXTRA ???
En als je dan zoals ik nu op dit moment voor een LITE betaal na genoeg uitkomt op een GO qua prestatie van het aangeboden LITE pakket....
Dan betaal je dus duidelijk te veel.....
Of het zo geachte ?? dat ik nu te veel mensen wakker maak omdat deze daadwerkelijk veel minder waar voor hun geld krijgen dan wordt voorghouden ???
staat gewoon netjes in de voorwaarde dat de kans is dat de snelheid niet gehaald kan worden dat is bij mij ook ik haal de snelheid ook niet en ik weet ook dat niet zal gebeuren.
Tuurlijk kan het wel....
Alleen zijn er een paar punten voor dat het opgelost kan zijn alleen wie gaat dat doen en betalen ... KPN dus niet !
Gezien de overhead van de lijn en de ruis marges is het toelaatbaar dat een percentage van 10% vervalt bij het aanbieden van een bepaalde snelheid....
Verder heb ik nog niet genoemd de overige problemen die ik heb....
Zoals bij het gebruik van een PC ben ik met bellen onverstaanbaar.
Na 30 minuten bellen reset de router dusdanig dat alles opnieuw moet worden ingesteld...
De snelheid die 40 tot 60 % Lager is dan het geen aangeboden!!!
De problemen omtrend uploaden etc etc etc....
5 x een nieuwe ROUTER mogen ontvangen om het probleem op te lossen, maar helaas!
Zo ook beschreef de telegraaf :
http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl ... bron=alles
Dus tja .. het hele geneuzel over snelheden etc etc is normaal binnen de normale marges aan de orde .. maar 40 tot 60 % minder krijgen dan waarvoor je betaald is toch wel schofterig te noemen....
En idd KPN overboord gooien en weer terug naar @Home...
Ik krijg nu niet de snelheid die ik wil .... (8096 Download en 1024 Upload) maar wel tot de marge van 10 % waar ik voor betaal en dat is een acceptabele levering van een dienst !
Dus vraag ik me af... waarom kan @home het dan wel ?
Maar gaat u gerust door met betalen voor 40 tot 60% minder krijgen dan waar u voor betaald, ik ben van mening dat gezien de problematiek KPN als grote zuiger voorlopig niet in staat zal zijn een goede verbinding tot stand te brengen als we kijken naar een landelijke dekking....
Immers hobbelt KPN overal achteraan, en als ik alles terug lees op diverse forums etc etc, is het echt om te kotsen, das KPN.
Gegroet
Alleen zijn er een paar punten voor dat het opgelost kan zijn alleen wie gaat dat doen en betalen ... KPN dus niet !
Gezien de overhead van de lijn en de ruis marges is het toelaatbaar dat een percentage van 10% vervalt bij het aanbieden van een bepaalde snelheid....
Verder heb ik nog niet genoemd de overige problemen die ik heb....
Zoals bij het gebruik van een PC ben ik met bellen onverstaanbaar.
Na 30 minuten bellen reset de router dusdanig dat alles opnieuw moet worden ingesteld...
De snelheid die 40 tot 60 % Lager is dan het geen aangeboden!!!
De problemen omtrend uploaden etc etc etc....
5 x een nieuwe ROUTER mogen ontvangen om het probleem op te lossen, maar helaas!
Zo ook beschreef de telegraaf :
http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl ... bron=alles
Dus tja .. het hele geneuzel over snelheden etc etc is normaal binnen de normale marges aan de orde .. maar 40 tot 60 % minder krijgen dan waarvoor je betaald is toch wel schofterig te noemen....
En idd KPN overboord gooien en weer terug naar @Home...
Ik krijg nu niet de snelheid die ik wil .... (8096 Download en 1024 Upload) maar wel tot de marge van 10 % waar ik voor betaal en dat is een acceptabele levering van een dienst !
Dus vraag ik me af... waarom kan @home het dan wel ?
Maar gaat u gerust door met betalen voor 40 tot 60% minder krijgen dan waar u voor betaald, ik ben van mening dat gezien de problematiek KPN als grote zuiger voorlopig niet in staat zal zijn een goede verbinding tot stand te brengen als we kijken naar een landelijke dekking....
Immers hobbelt KPN overal achteraan, en als ik alles terug lees op diverse forums etc etc, is het echt om te kotsen, das KPN.
Gegroet
-
Zoals wivando al schreef mag je niet 1op8 rekenen tussen de bps van het abo en de download in bytes/sec (vanwege de extra controle en identificatie bitjes e.d.)
1 op 10 is een goed uitgangspunt en daar zit je niet zo ver vanaf.
3072 / 10 = 307 en daar zit een gemiddelde van 290 toch wel dichtbij.
Het is altijd prettig om meer te krijgen dan je verwacht, maar deze waarde is acceptabel en in ieder geval geen reden om te veel sores te maken.
Iets anders is het zoals bij Tele2 waar een heleboel abo's met 4Mbit maar 50 kpytes/sec halen. Dan heb je echt reden om te klagen.
1 op 10 is een goed uitgangspunt en daar zit je niet zo ver vanaf.
3072 / 10 = 307 en daar zit een gemiddelde van 290 toch wel dichtbij.
Het is altijd prettig om meer te krijgen dan je verwacht, maar deze waarde is acceptabel en in ieder geval geen reden om te veel sores te maken.
Iets anders is het zoals bij Tele2 waar een heleboel abo's met 4Mbit maar 50 kpytes/sec halen. Dan heb je echt reden om te klagen.
1 op 10 ???
Maar wat nu echt mijn probleem is wordt in deze niet meegenomen .. puur alleen maar verdedigings verhalen van profider's.
Nog 1 keer zal ik proberen uit te leggen hoe het zit :
Ik had een verbinding van @HOME, maar omdat @HOME toen nog geen hogere verbinding kon leveren dan 4000 / 512 ben ik overgestapt naar KPN.
Ik heb daar de snelste verbinding aangeschaft...
Dat zou 12Mbit om 1024 moeten zijn, maar door alle problemen en de trieste levering van de verbinding waarbij 12Mbit 12288 Kbps zou moeten zijn ik kon genieten van een zielige 5899 Kbps en een upload van c.a. 512Kbps lijkt het me toch wel een serieus probleem...
of moet ik nu rekenen met een faktor 20 ipv 10 zodat de geleverde dienst weer lekker voor de dag komt...
En hoe kan het nu dan na de overstap @home wel kan leveren en binnen de normaal gestelde 10% blijft....
Maargoed de meest uiteenlopende verhalen kom je tegen op forums etc etc ... iedereen die bij een profider werkt geeft dan ook meteen antwoord met de meest onzinnige voordeelverhalen die ik ooit ben tegen gekomen...
Doe wat aan je probleem, los het op, maar praat niet zo slap...
En neem de boel niet in de maling, een rekening delen door 10 en de overhead niet betalen is ook niet acceptabel !!!
Bijzonder he ?.. idd net als een de rekening delen door 10 en het verlies niet betalen !De snelheden van ADSL worden in kilobits [kilobits] per seconde aangegeven. In o.a Windows wordt de grootte van bestanden in kilobytes [kilobaaits] aangegeven. Je kunt zeer gemakkelijk omrekenen van kilobits naar kilobytes, omdat 1 byte uit 8 bits bestaat. Het aantal kilobits per seconde moet je dus door 8 delen om op het aantal kilobytes per seconden te komen. Waarom omrekenen? Omdat de meeste mensen beter bekend zijn met kilobytes dan met kilobits.
x bit = x/8 byte
8 bit = 1 byte
8 kilobit = 1 kilobyte
8000 kilobit = 1000 kilobyte = 1 megabyte
Maar wat nu echt mijn probleem is wordt in deze niet meegenomen .. puur alleen maar verdedigings verhalen van profider's.
Nog 1 keer zal ik proberen uit te leggen hoe het zit :
Ik had een verbinding van @HOME, maar omdat @HOME toen nog geen hogere verbinding kon leveren dan 4000 / 512 ben ik overgestapt naar KPN.
Ik heb daar de snelste verbinding aangeschaft...
Dat zou 12Mbit om 1024 moeten zijn, maar door alle problemen en de trieste levering van de verbinding waarbij 12Mbit 12288 Kbps zou moeten zijn ik kon genieten van een zielige 5899 Kbps en een upload van c.a. 512Kbps lijkt het me toch wel een serieus probleem...
of moet ik nu rekenen met een faktor 20 ipv 10 zodat de geleverde dienst weer lekker voor de dag komt...
En hoe kan het nu dan na de overstap @home wel kan leveren en binnen de normaal gestelde 10% blijft....
Maargoed de meest uiteenlopende verhalen kom je tegen op forums etc etc ... iedereen die bij een profider werkt geeft dan ook meteen antwoord met de meest onzinnige voordeelverhalen die ik ooit ben tegen gekomen...
Doe wat aan je probleem, los het op, maar praat niet zo slap...
En neem de boel niet in de maling, een rekening delen door 10 en de overhead niet betalen is ook niet acceptabel !!!
Hoe ver woon je van de centrale af dan?
Weer een excuus om te zeggen dat KPN een detail heeft gevonden om onder de problemen uit te komen ?
Een Repeater plaatsen in de wijkcentrale is een simpele oplossing lijkt me dus is het verhaal van de kabel lengte ook weer opgelost...
Maar hoe dan ook de kabel lengte is het in dit geval niet..
Het volgende Excuus is dat er veel ISDN kabels naast mijn kabel liggen dat verstoort de ruisverhoudingen op mijn verbinding .... bla bla
Zijn die kabels van mij ?
Moet ik zelf graven om het op te lossen ?
of mag KPN gewoon netjes aan de slag ...
Lijkt me wel aangezien @home nu wel 8000 om 1200 leverd en vanuit de centrale naast de kpn centrale binnen de marge van 5 tot 10% verlies op de lijn blijft
KPN heeft dus wel degelijk een probleem hier, los het op dan ipv slap exuses te zoeken
Een Repeater plaatsen in de wijkcentrale is een simpele oplossing lijkt me dus is het verhaal van de kabel lengte ook weer opgelost...
Maar hoe dan ook de kabel lengte is het in dit geval niet..
Het volgende Excuus is dat er veel ISDN kabels naast mijn kabel liggen dat verstoort de ruisverhoudingen op mijn verbinding .... bla bla
Zijn die kabels van mij ?
Moet ik zelf graven om het op te lossen ?
of mag KPN gewoon netjes aan de slag ...
Lijkt me wel aangezien @home nu wel 8000 om 1200 leverd en vanuit de centrale naast de kpn centrale binnen de marge van 5 tot 10% verlies op de lijn blijft
KPN heeft dus wel degelijk een probleem hier, los het op dan ipv slap exuses te zoeken
Blijkbaar denk je dat ik bij kpn werk? Fout iig. 'Repeater' heeft geen zin. Is trouwens ook heel iets anders. Als je op zeg >1,5 a 2km van de centrale woont kun je al moeite hebben om de 12Mbit/s te halen, dat is helaas inherent aan de techniek.
Kijk eerst is even hoe ver je van de centrale afwoont. (via deze site.)
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
ADSL heeft z'n beperkingen kwa afstand wat bij kabel niet een probleem is.
Ik heb ook IPB 12/1 mbps besteld, Maar wel in de achterhoofd dat ik minimaal 8/700 ga halen. Tenzij je 100 meter van de centrale woont is het niet mogelijk denk ik.
En de snelheid die je haalt is inderdaad triest.. schande voor KPN hun zouden dan de aanvraag moeten intrekken en een lichter abonnement aanraden. Je kan trouwens wel downgraden voor 25$ Dan haal je waarschijnlijk de zelfde snelheid met een ''Lite abonnement''.
80$ voor deze snelheid die u krijgt is ''not done''
Maarja, ik heb ook de nodige problemen gehad.. vooral met het verhuizen van Internet, dat is een ramp. Als het eenmaal draait dan gaat ADSL van KPN als de tierelier.
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
ADSL heeft z'n beperkingen kwa afstand wat bij kabel niet een probleem is.
Ik heb ook IPB 12/1 mbps besteld, Maar wel in de achterhoofd dat ik minimaal 8/700 ga halen. Tenzij je 100 meter van de centrale woont is het niet mogelijk denk ik.
En de snelheid die je haalt is inderdaad triest.. schande voor KPN hun zouden dan de aanvraag moeten intrekken en een lichter abonnement aanraden. Je kan trouwens wel downgraden voor 25$ Dan haal je waarschijnlijk de zelfde snelheid met een ''Lite abonnement''.
80$ voor deze snelheid die u krijgt is ''not done''
Maarja, ik heb ook de nodige problemen gehad.. vooral met het verhuizen van Internet, dat is een ramp. Als het eenmaal draait dan gaat ADSL van KPN als de tierelier.
Uitkomst :Ik heb ook IPB 12/1 mbps besteld, Maar wel in de achterhoofd dat ik minimaal 8/700 ga halen. Tenzij je 100 meter van de centrale woont is het niet mogelijk denk ik
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.
Ik bestelde 8 om 1 voor de verhoging en ik woon 2.1 kilometer vanaf de centale .. overigens alles is ook gemeten door KPN qua afstand.. alleen is het zo .. de monteur meet 2.1 kilometer en de back- office zegt andere waarde.. maja wat klopt .. een zogeheten meer meter rapport voor het leggen van een kabel of een loopback meeting van een monteur
Werderom netjes buigen en betalen voor een probleem van KPN !Je kan trouwens wel downgraden voor 25$
Door de schofterige manier van leveren is dat al gedaan.. alleen als je de percentages bekijkt ga ik parallel omlaag.
Met beide... dus Profiel en ook het verlies van de up en down !~
maw het blijft dus gelijk ontdanks dat men zegt een lite te kunnen garanderen.
Dus had ik een LITE met de zelfde schande voor KPN.
Maar het is in deze tijd triest te noemen dat men er zo mee omgaat al dan niet schandalig levert ... veel te laag op een landelijk gemiddelde zoals veel leekjes niet zullen merken maar wel te veel betalen !
maar bedankt voor een eindelijk normale post !
En ach de centrale van @home staat naast die van KPN .. die kunnen nu wel leveren zoals het normaal toelaatbaar is !