LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alweer UPC digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Brulaap
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:10

Alweer UPC digitaal

Ongelezen bericht door Brulaap »

Op 23 juni en 6 juli tot twee keer toe een schriftelijke aanbieding van UPC gehad om over te stappen op digitale TV. De eerste 12 maanden gratis + 2 gratis speelfilms te downloaden.

Ik ben op de aanbieding ingegaan maar krijg op 14 juli een bevestigingsbrief waarin gewag wordt gemaakt van 6 maanden gratis.
Gebeld met UPC klantenservice.
Men zegt dat ze in hun systeem zullen zetten dat we toch de eerste twaalf maanden gratis krijgen maar op mijn vraag dat schriftelijk te bevestigen blijkt dat niet te kunnen.

Na aandringen beloofd de telefonist toch te kijken of ie het kan laten bevestigen. Hij melde overigens wel dat ik ook meteen op kon zeggen als ik dat wilde. Het gaat om een totaal voordeel van Ca. 12 Euro, een aangetekende brief sturen kost al de helft en als ik de apparatuur retour moet sturen kost het me nog meer.

Een aangetekende brief sturen kost me de helft van mijn voordeel, dan heb ik welliswaar een zaak mocht het zover komen maar dan ben ik eerst weer 75 Euri kwijt aan eigen risico bij DAS, waarom kunnen ze nu niet gewoon eens doen wat ze beloven, ik ben de komende vijf jaar weer genezen van UPC.

Gokt UPC hier weer eens op: eerst zien wie er reageerd en daadwerkelijk opzegt, dat weegt vast wel op tegen de klanten die hun mond houden.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Alweer UPC digitaal

Ongelezen bericht door Beathoven »

http://www.upc.nl/index.php?PageID=147709&R=20011
estel nú en ontvang UPC Digital TV 6 maanden gratis!

UPC-klanten kunnen 6 maanden lang gratis kennismaken met UPC Digital TV. Daarna betaalt u slechts € 2,16* per maand meer dan het normale UPC-kabel abonnement. Als u nu besteld heeft u het ruimschoots op tijd in huis. De benodigde decoder de UPC MediaBox – wordt kosteloos bij u thuisbezorgd. En met een handleiding, die minstens zo duidelijk is als uw digitale beeldkwaliteit, heeft u in nog geen 15 minuten UPC Digital TV geïnstalleerd.
Bestel direct online of bel: 0800 18 72 (gratis).

* De eerste 6 maanden betaalt u uw huidige tarief voor Kabel TV (dit kan verschillen per gemeente). Daarna betaalt u in totaal € 17.99. Dit geldt voor alle gemeenten met uitzondering van niet tariefgeharmoniseerde gemeenten, kijk hiervoor op www.upc.nl bij Standaardpakket Radio/TV. Prijswijzigingen voorbehouden.
Zo staat het er al even op, deze voorwaarden zijn sinds januari eigenlijk niet veranderd. Heb ik ook gebruik van gemaakt. Van 12 maanden gratis is voor zover ik weet nergens in Nederland sprake. Ook die 2 gratis films 'downloaden' klinkt me in combinatie niet bekend als een lopende actie.

Misschien zou je de brieven even mee kunnen nemen naar een UPC winkel bij je in de buurt, laat je het daar even zien.. kunnen ze vast wel iets voor je regelen.

Brulaap
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:10

Re: Alweer UPC digitaal

Ongelezen bericht door Brulaap »

Ja het klopt dat het zo al een tijdje de standaard aanbieding is van UPC, maar het gaat hier over:

http://i6.photobucket.com/albums/y211/Ploba/upc.jpg

En dan later stiekum terugkrabellen

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Alweer UPC digitaal

Ongelezen bericht door Beathoven »

Ik heb zo'n idee dat die brief klopt en dat je recht hebt op deze actie volgens deze voorwaarden. Dit is iet wat glashard is namelijk. Op de aanhef en de datumvelden na zijn de brieven allemaal standaard. Iedereen krijgt de zelfde inhoud.

Dit zal wel net een uitzonderingsgebied zijn. In de brief die ik kreeg stond het namelijk volgens de voorwaarden die ook op de site staan. Ik zou er toch even mee langs de shop gaan dan krijg je waar je recht op hebt. Van een vergissing kan geen sprake zijn want het aantal maanden kan niet handmatig worden aangepast.

Als de shop geen optie is.. bel ff naar de helpdesk (optie 2 voor klantenservice) en vraag welke voorwaarden er in alkmaar gelden, of hij / zij dat even wil opzoeken. Wellicht komt het overeen met hetgene wat in jouw brief staat.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Alweer UPC digitaal

Ongelezen bericht door Beathoven »

Inmiddels van iemand die bij UPC werkt gehoord dat deze actie idd op alkmaar van toepassing is. De medewerker die je aan de lijn hebt gehad was waarschijnlijk niet goed geinformeerd.

Als je de box aanvraagt heb je in Alkmaar iig recht op de voorwaarden in de brief, geen reden om je zorgen te maken dat het niet zo is.

Brulaap
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:10

Re: Alweer UPC digitaal

Ongelezen bericht door Brulaap »

Dat is heel mooi :P
Maar ik heb een bevestigingsbrief van UPC waarin staat:

Gefeliciteerd met uw bestelling ... bla...bla
U krijgt digitale TV de eerste ZES maanden gratis

Moet ik nu denken dat dat een type fout is en de boel de boel laten of in de pen klimmen een aangetekende brief sturen en zo de helft van mijn voordeel weer weggooien :?

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Alweer UPC digitaal

Ongelezen bericht door Beathoven »

nee, aangetekend is niet nodig. Telefoontje naar de klantenservice plegen is voldoende. Vraag de medewerker vervolgens even om het te loggen in een notitie van het gesprek als je 100% zekerheid wilt.

Dan staat het intern iig zwart op wit en kan er altijd naar het gesprek gerefereert worden. Dat electronische systeem kunnen ze bij de klantenservice / TD en ook bij de shop opvragen dus overal is dan bekend dat je er een jaar recht op hebt.

Maar aangezien het voor alkmaar bijna automatisch een jaar geldt zal het misschien niet eens nodig zijn. Toch neem ik bij zoiets altijd het zekere voor het onzekere.

Gesloten