LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegveld Rotterdam

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
waakhond

Re: Vliegveld Rotterdam

Ongelezen bericht door waakhond »

Volgens mij heeft u absoluut geen recht op btw terug als u iets mee gaat nemen naar Turkije als particulier en Nederlands ingezetene bent.. Ik denk dat u de plank weer behoorlijk hebt misgeslagen. Als u de volgende keer nog eens op vakantie gaat via een van de Nederlandse luchthavens toch eens opletten door hoeveel ambtenaren en veiligheids instanties je in de gaten gehouden wordt. Die staan daar niet voor niets hoor, vanaf de tijd dat u gaat parkeren wordt u al door talloze camera`s in de gaten gehouden en als u de laatste jaren de kranten hebt gelezen zou u kunnen weten dat ALLE vliegtuigbagage gescand wordt en eventueel geopend en bekeken in de bagageruimte. Nooit het idee gehad dat er iets met uw koffer onderweg is gebeurd? Dat gaat allemaal zonder die toeter of bel. Ik kan u voorts aanraden de volgende keer de reis op wijs folder mee te nemen, daar staan wat nuttige tips in. U denkt dat u een ervaren reiziger bent maar dat valt vies tegen denk ik zo. Er bestaan echt nog maar weinig geheimen voor de contolerende instanties, bijna alles is te zien op een scan.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Nu ben ik wel een beetje nieuwsgierig geworden!

Dat je bagage gescand wordt, is ook mij bekend, maar dat het bij de bagageruimte geopend kan worden, vraag ik me af, hoe dan?

Ik heb mijn spullen altijd op slot met een cijfercode, dus dat breken ze zo maar ff open?

nelisje

Ongelezen bericht door nelisje »

dat van het openmaken van de bagage klopt niet hoor, laat je niet gek maken.
En we hebben het hier over een namaak broek of shirt en , we hebben het hier niet over drugssmokkel of mensensmokkel.
Fijn voor de fatsoenrakkers onder ons ze bestaan nog wel.
Het lijkt mij sterk dat waakhond nog nooit iets heeft gedaan wat eigenlijk niet mag, mijn advies aan hem/haar is goed nadenken, nooit een peukje op straat gegooid of nooit iets in je vuilniszak gegooid, wat er niet in mag?
Dit onderwerp wordt nl groter gemaakt dan dat het is.

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

Ja G7, mijn koffers zijn nooit op slot,alleen de sjorbanden erom heen,] zeker als ik naar Amerika ga.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

--------------------------------------------------------------------
Volgens mij heeft u absoluut geen recht op btw terug als u iets mee gaat nemen naar Turkije als particulier en Nederlands ingezetene bent.. Ik denk dat u de plank weer behoorlijk hebt misgeslagen.
---------------------------------------------------------------------

Even bij de les blijven waakhond.

http://66.249.93.104/search?q=cache:coL ... cd=1[quote][/

---------------------------------------------------------------------------
Als u de volgende keer nog eens op vakantie gaat via een van de Nederlandse luchthavens toch eens opletten door hoeveel ambtenaren en veiligheids instanties je in de gaten gehouden wordt.
--------------------------------------------------------------------------

Inderdaad, die ene ober in de koffieshop keek me wel heel raar aan.
Kwam misschien wel omdat ik geen fooi gaf.
Beetje Paranoia, waakhond ?

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Jammer, nog geen antwoord op mijn vraag aan Waakhond.

Dat je ze niet op slot mag doen naar de USA, is mij ook bekend Laurent, maar naar bv. Turkije? Ik doe ze altijd op slot hoor! Ben gelukkig nog nooit aangehouden in de 30 jaar dat wij reizen met het vliegtuig. En als wel, dan heb ik niks te verbergen. Natuurlijk breng ik weleens "neppers" mee, maar knip altijd de labeltjes eraf en haal alles uit de verpakking, alsof het lijkt dat je het gebruikt hebt.

En zo doen al die anderen het ook. Ik heb deze tip ook van ervaren Turkijegangers gehad.

hharteman

Ouote G7
Natuurlijk breng ik weleens "neppers" mee, maar knip altijd de labeltjes eraf en haal alles uit de verpakking, alsof het lijkt dat je het gebruikt hebt.

Precies, zo doe ik dat ook, maar de jeugd is een beetje merkengeil en doet dat niet.
De problematiek in rotterdam werd dan ook veroorzaakt door mijn dochter.
Mij boeit het ook niet wat erop staat, dus knip ik het er ook af.
Ik hoef dan ook geen meiden van 18 meer te versieren met een blitse outfit :wink:

Er was trouwens nog een kromme redenering van de douane.
Ze had 5 immitatieshirts in haar koffer.
3 mocht ze er houden en 2 werden in beslag genomen.
Merkvervalsing is toch merkvervalsing, of zie ik dat verkeerd.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Compleet off topic, maar met dat scannen heb ik inmiddels ook ervaring.

Ik had een zandwagen en graafmachine van CAT gekocht (op schaal natuurlijk, mijn koffer was niet groot genoeg voor het echte werk). Ik had de graafmachine bij de zandwagen in het doosje gedaan en die zat in de handtas van mijn vriendin.

De handtas ging door de scanner... en nog eens... en aan de andere kant vroeg een zeer vriendelijke Douanier of hij even in de tas mocht kijken. Daar hadden we geen bezwaar tegen, we hadden toch niets te vrezen. Hij vond wat ie zocht en onder luid gelach werd het doosje eruit gehaald en hij keek direct mij aan: "It's yours I guess?". Zijn collega's moesten ook lachen, niemand had het herkend in de scan... :D

waakhond

Het openen van een koffer of tas die op slot zit is een peuleschilletje voor geoefenden. De passagier ondervind hier meestal geen hinder van. De sluitingen zijn meestal van een dermate kwaliteit dat bijna alles te openen valt en ook weer zonder enige braaksporen te sluiten. Vandaar dat de meeste passagiers er geen benul van hebben dat er toch nog verder wordt gekeken door de daar voor bestemde instanties Voorts heeft het verwijderen van labels uit piraterijkleding weinig invloed. deze zullen meestal als echt worden aangemerkt en in bewaring worden genomen om een expert hier na te laten kijken. het is misschien ook leuk om te weten dat merkhouders ook particulieren / bedrijven kunnen aanklagen! Trouwens wisten we dat het in de catagorie misdrijven viel? Oeps! Kun je nog een strafblad krijgen ook voor die zooi. harstikke leuk en elke keer als je door de een overheidsinstantie wordt gecontroleerd komt dat weer naar boven en het grappige iis dat ze in eerste instantie misschien niet eens weten dat het om nepartikelen ging maar misschien iets erger vrezen en je nog even wat langer moeten ophouden voor een nader onderzoek. Nee weet je wat laat het je minderjarige kinderen doen, dat is look euk voor hun toekomst, zo`n oorkonde aan de wand.

hharteman

quote waakhond
---------------------------------------------------------------
1--Voorts heeft het verwijderen van labels uit piraterijkleding weinig invloed. deze zullen meestal als echt worden aangemerkt en in bewaring worden genomen om een expert hier na te laten kijken.

2--Trouwens wisten we dat het in de catagorie misdrijven viel? Oeps! Kun je nog een strafblad krijgen ook voor die zooi. harstikke leuk en elke keer als je door de een overheidsinstantie wordt gecontroleerd komt dat weer naar boven.
-----------------------------------------------------------------

1--Nou dan kan een expert uitvinden dat het in China of Turkije gemaakt is.
Dan kan je het ook overal in Europa gekocht hebben, immers, deze landen exporteren bij de vleet naar Europa.
Als het merkje eruit is, is er geen bewijsbaar strafbaar feit meer aanwezig.
Zo diep gaan ze bij de douane niet voor dit soort calamiteiten.

2-- Een strafblad krijg je niet voor dit soort kleinigheden als er geen opzet in het spel is, (NB:is het toch nooit :wink: ), wel word je in de computer van de douane opgeslagen.
Daar sta ik al in sinds 1988, en als ik langs kom met mijn paspoort is er nog nooit gereageerd.
Volgens mij word je zonder herhaling na 5 jaar verwijderd uit het bestand

Bij kleine vergrijpen heb je de keus bij de douane, of afstand doen, of proces verbaal.
Als je proces verbaal laat maken is het aan de rechter of je de spullen terugkrijgt.
De meesten, waaronder ik, doen dan afstand.
Het gaat toch meestal maar om een paar tientjes handel.
Loont niet de moeite om daar voor te gaan rechten.
kan de douane het in de zak van Max gooien ofzoiets.

Voor sigaretten heb je vastgestelde boetebepalingen.
je moet ook echt niet met een koffer vol sigaretten langs komen, want dan kan de boete en tax wel eens meer dan 1000 Euro zijn, zoals een kennis van mij al is heeft meegemaakt.

waakhond

H harteman,

Heb je al naar de 2e zin gekeken in je link die je hebt geplakt bertreffend btw?

Oeps! Als je resideert binnen de EU nada dus!
Alleen als particulieren aantoonbaar kunnen maken dat ze buiten de Eu wonen en in ongeschonden staat nieuwe goederen boven waarde X willen uitvoeren is het mogelijk om eventueel btw terug te krijgen danwel via de tax free shop regeling minder dan 19 % te toucheren.

waakhond

Aangaande nep-kleding is een nieuw beleid in werking getreden!
Het is niet meer zo vergevensgezind als voortijds. Zoals ik al eerder heb opgemerkt is het heel vervelend als je nu mee gesnaaid word. Het is niet meer zo van laat het maar achter zoals destijds. Boven een x hoeveelheid volgt inbeslagname en gaat de zaak naar het OM, heb je al eerder een probleem hiermee gehad dan mag je het zelf verder bedenken. Mogelijk zal het niet zo`n vaart lopen maar in geval van recidive zou je kunnen spreken van opzet en bij opzet inzake een misdrijf hangt je toch echt gevangenisstraf boven het hoofd Nog meer vragen?

hharteman

quote waakhond
----------------------------------------------------
Oeps! Als je resideert binnen de EU nada dus!
----------------------------------------------------

Inderdaad, was me niet opgevallen. :oops:
Op dat punt heb je gelijk.

Dan moet ik maar Turk worden om dit te kunnen doen.
Het gaat maar om geringe hoeveelheden dus niet interessant.

Gesloten