LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Na wat reacties gelezen te hebben op dit forum, wil ik graag naar Duitsland om daar keukens te bekijken, wie kan mij uit eigen ervaringen vertellen welke duitse keukenbedrijf hem of haar is bevallen en waarom.

De offerte van Bryunzeel is 14000

U vorm keuken , 3 meter bij 3 meter en 2 meter bar.

Etna apparatuur, vaatwasser, inductieplaat, oven, magnetron en kunstof werkblad met waterkering.

ik hoor graag van jullie

de kok
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2006 22:57

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door de kok »

Ik kan IKEA in Duitsland aanbevelen...

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

En het verschil met IKea Nederland is?

de kok
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2006 22:57

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door de kok »

Je zag toch door de bomen het bos niet meer??
Zeur niet en koop gewoon een keuken voor 8000 euro bij Ikea..

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Echt weer een mafketel antwoord van de Cock!

Zijn er mensen wie wel antwoord op mijn vraag kunnen geven?

Lekkerbek30
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:13

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door Lekkerbek30 »

GA niet naar kuchenland in nordhorn.
krijg je geen 3-d tekening tezien .pas na koop maken ze er 1 .
wij waren zeer te vreden hoe we werden geholprn daar .
maar ze kwamen na 30 uur uitrekenen met een eindbedrag en geen gespec oferte .heb thuis gemailt en heb na een week nog geen andwoord .

dus die kunnen fluiten dat ik daar een keuken koop.

Ik kan je Nieuwenhuis keuken adviseren die maken terplekke een 3-d
en die adviseerd zelf nog bij andere te kijken en dan eventueel terug te komen.

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Dankjewel Lekkerbek, dit is een antwoord waar ik wat aan heb, ga dit bedrijf on mijn lijstje zetten om te bezoeken. Is wel jammer dat 2 uur rijden is van Amsterdam
Laatst gewijzigd door PY48VG2003 op 28 jul 2006 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door jawi »

Wij zijn zelf bij Ardland geweest in Nordhorn. Wij waren daar zeer tevreden over (maar er zijn op dit forum ook wat minder goede reacties op dit bedrijf).

Al koop je er niet, zou ik er toch heen gaan, want je krijgt daar een keurig onderbouwde offerte mee, met erg lage prijzen. Is handig voor de vergelijking met andere offertes.

Wij hebben er de keuken uiteindelijk wel gekocht (10.700 voor u-vormige Systemat keuken, incl. 5 pits glazen gaskookplaat van ATAG, extra hoge afwasmachine Siemens, magnetron, oven, afzuigkap (Siemens), met een composiet werkblad, 4 60CM onderkasten; handdoeken kastje, halve maan carousselkast, twee 30 cm ladenkastjes onder, 90 cm brede ladenkast, en 60 cm brede hogekast, daarnaast nog 2 30 cm bovenkastjes, en 1 60 cm bovenkast, de bovenkastjes incl. halogeen verlichting, en op de andere muur van de u-vorm, alleen een plank. Verder hebben we nog twee regaalkastjes (één op de hoek boven, en één onder tussen twee kastjes in.

Nu zullen direct diverse Nederlandse verkopers reageren dat het bij hun natuurlijk nog veel goedkoper kan, maar helaas konden wij die niet vinden.

Daarnaast hebben wij een loodgieter ingeschakeld voor de aansluiting, en extra groepen te installeren. (plaatsing deed Ardland wel zelf)

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

dankjewel Jawi, deze gaat ook op de lijst

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door Kulta »

Goede Nederlandse verkopers zullen pas reageren als ze weten wat je gekocht hebt. Niet als dat niet duidelijk is.

Je krijgt geen goed vergelijk als je niet weet wat je moet vergelijken.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste PY48,

Een keuken kan net zo duur worden als je wilt, gelet op de onderdelen die erin gebruikt worden. Laden zijn duurder dan legplanken en multiplex werkblad is goedkoper dan graniet.

Gezien jouw budget en het aantal keukenmeters dat je wilt vullen zal je bij de gerenomeerde merken veel moeite hebben om bijvoorbeeld een keuken met veel laden en graniet te krijgen.

Bij Ikea lijken de keukens net als bij alle anderen maar dan goedkoper. Realiseer je wel dat Ikea gewoon andere onderdelen gebruikt in de keukens. De mooie laden zijn ook van Blum maar dan wel weer van een uitgeklede kwaliteit zoals alleen Ikea ze kan krijgen. Geen Blumotion (zelfsluitend). Ook de lengte van de ladegeleiders is anders dan normaal 530mm ipv 500mm waardoor je dus ook nooit over Blumotion zult kunnen beschikken. Gewoonweg niet te koop!

Ook is geen kast de maat die op de doos aangegeven wordt. Een kast van 60cm breed is de ene keer 594mm en dan weer 603mm breed. Je kunt er geen keuken normaal mee ontwerpen. Mijn zwager was ook zo snugger om zijn kasten daar te kopen. Resultaat: bij 5 kasten van 60breed hadden we een totaallengte van 2982mm dat is dus bijna 2 cm te kort! Lekker als je daar een granieten blad op bedacht hebt.

Doordat je alle kasten zelf in elkaar moet zetten is het bijna onmogelijk om een haaks geheel te creeeren. Daar komt bij dat er geen ruimte achter de kasten is voor leidingwerk waardoor alles in de kast zichtbaar is. Let daar even op voor je een keuze maakt.


MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door loesjes »

een advies van mijn kant:

mocht je besluiten bij nieuwenhuis te kopen, ga dan niet op het aanbod bij hun in de showroom in, maar ga rustig naar huis, ze bellen je gegarandeerd binnen 2 a 3 dgn op en doen je nog een scherper aanbod, negeer ook deze, want ja ja ze bellen die zelfde week echt nog wel 3 a 4 keer dus zal er vast nog wel iets meer uit te slepen zijn.

Vind je het bellen irritant worden?? reageer het niet op de verkoper af hoor, want hij moet ook van zijn baas ben mandemaker.

succes

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Dankjewel Loesjes, zal dit zeker in mijn achterhoofd houden.

Lekkerbek30
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:13

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door Lekkerbek30 »

wij zijn bij nieuwenhuis keukens geweest en die adviseerde zelfs eerst bij andere ook te kijken ,ook omdat elke verkoper zijn eigen visie heeft op een keuken.

we zijn niet gebeld door nieuwenhuis voor een anderer bod maar we gaan straks weer heen omdat we daar een goed gevoel hadden ,dat is belangrijk bij het kopen van een keuken ,goedkoop kan ook duurkoop worden als de vertrouwen er niet is .

backdoor45
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2006 08:18

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door backdoor45 »

We hebben zelf net een keuken gekocht bij bruynzeel. Ja hij was erg prijzig, maar daar krijg je dan ook wat voor terug (hopelijk). We zijn ook naar Duitsland geweest, bij Astroh keukens. De keuken was daar inderdaad een stuk goedkoper (ongeveer 2500 euro goedkoper) MAAR de kwaliteit was ook een stuk minder. Daarnaast moet je rekening houden met het verschil in garantie. Bij bedrijven als Bruynzeel en Tulp in Nederland krijg je 10 jaar garantie (inclusief naleveringsgarantie) en 5 jaar garantie op de apparatuur. In Duitsland kregen we maar 5 jaar garantie op de keuken (zonder naleveringsgarantie) en maar 3 jaar op de apparatuur.

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Mag ik ook vragen welke Bruynzeel in welke plaats en of je ook de offerte en tekening naar huis mocht meenemen. Bij mij was dit niet het geval en gaat om bryunzeel Amstelveen.

rma27
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:34

Re: Ik zoek goede duitse keukens, wie helpt?

Ongelezen bericht door rma27 »

Bruynzeel is gewoon te duur voor de kwaliteit die ze leveren.

Zeker 30 % duurder, op een vergelijkbaar NOLTE of Hebaform keuken.

www.profitkeuken.nl

Gesloten