LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt Heerlen, steeds slechtere service

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Customer

MediaMarkt Heerlen, steeds slechtere service

Ongelezen bericht door Customer »

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de Mediamarkt in Heerlen steeds verder achteruit gaat wat het personeel betreft.

Ervaring 1:

Je ziet een leuk mobieltje. Toch heb je een aantal vragen erover. Dus je gaat fijn wachten bij de balie. Ong 8 mensen zijn voor je. Geen nood, je wacht rustig af. Je ziet vervolgens dat er maar 2 medewerkers zijn die helpen en die ook nog eens gezellig met een van de mensen van de beveiliging zit te kletsen over wat ze hebben meegemaakt in het weekend. Vervolgens laten ze de 8 wachtende klanten rustig staan, en gaan heel vrolijk verder met hun gesprek over het prive leven. Totale wachttijd voor een antwoord van ong 4 seconden: 1 uur en 3 kwartier.

Ervaring 2:

Je loopt naar de kassa om je gekochte product af te rekenen. Ook hier is het stampend druk, 2 kassa's zijn er maar open. Ong 30-40 man voor je. Nee er worden geen nieuwe kassa's open gemaakt. Afijn, ook hier wacht je rustig af. Als bijna aan de beurt bent, zie je dan het meisje achter de kassa opeen telefoon krijgt van een collega. En ja hoor, ook hier gaan ze uitgebreid zitten kletsen over hun vakanties en hun plannen voor het weekend. Terwijl de klanten noodgedwongen moeten afwachten. Als de meneer voor mij er iets van zegt, wordt die vervolgens dom aangekeken, en daarna doodleuk genegeerd. Het meisje achter de kassa gaat vrolijk verder met bespreken van haar priveleven via de telefoon.
Totale wachtijd 1,5 uur.

Ja, het is er bij de Mediamarkt Heerlen behoorlijk achteruit gegaan wat hun "klantvriendelijkheid" betreft.

Dilbert29

Re: MediaMarkt Heerlen, steeds slechtere service

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik zou een klacht indienen bij de bedrijfsleider. Hij zal zijn vakantiepersoneel beter onder controle moeten houden want dit is natuurlijk geen manier van je klanten behandelen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Customer,

Ik vind wel dat je je over MEDIAMARKT in HEERLEN nogal genuanceerd uitdrukt als je dit "klantonvriendelijk" noemt na wat jij daar hebt meegemaakt. Persoonlijk zou ik willen opmerken dat het personeel van MEDIAMARKT in HEERLEN haar klanten ronduit ONBESCHOFT behandeld.

Vriendelijke groet, Paula. :wink:

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Dit zal wel per Mediamarkt verschillen. Met het personeel van Mediamarkt Rijswijk (ZH) totaal geen problemen.

skelter

Ongelezen bericht door skelter »

Grappig, het viel mij in de MediaMarkt in Eindhoven op dat ik overal medewerkers (ook de beveiliging!) hoorden klepperen over wat ze het weekend gedaan hadden! Misschien onderdeel van de selectieprocedure? :)

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

De vakantiemarkt? wellicht onderdeel van vakantiekaart?

Customer

Ik heb al geprobeerd de bedrijfsleider erover aan te spreken, maar die geeft gewoon niet thuis. Ze houden elkaar daar gewoon de hand boven het hoofd. Triest, dat dit vandaag de dag normaal is. Waar is het respect voor de klant ? Wij zijn immers hun bron van inkomsten toch ? :?

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Mja...dat soort dingen kan ik me ook aan storen. Als je wachten moet omdat het ontzettend druk is en het personeel zich de benen onder de kont vandaan loopt heb ik in ieder geval meer geduld. Gebeurd dit bij mij dan loop ik zonder pardon langs de rij op deponeer wat ik uitgezocht heb voor de neus van de kassajuf neer en wandel vrolijk naar buiten.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als ik nummer 1 in de rij was geweest hadden we de poppen aan het dansen gehad. Telefoon wegdrukken, daarna de spullen op de balie leggen, stampei maken en weglopen.
Waar gaat het heen met het personeel in dit land? Geen wonder dat we links en rechts worden ingehaald door andere landen waar mensen wel willen werken.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Haha, - binnenpretje-.

Heb zoiets meegemaakt bij v&d in Apeldoorn.
Ook een personeelslid dat heerlijk aan het kwebbelen was via haar mobieltje. En ik maar wachten.....wachten....wachten.....totdat IK HET ZAT WAS en heb toen zo'n beveiligingsplug losgerukt van de jas die ik wilde hebben en ben heel schaapachtig in het rond gaan kijken terwijl het alarm-geloei losbarstte.

Was daarna wel direct aan de beurt. :P

korenwolf

Ongelezen bericht door korenwolf »

Ga gewoon de volgende keer een paar kilometer verder. Over de grens nabij Kerkrade ligt de Duitse Media markt in Herzogenrath. Je wordt er goed behandeld en ze hebben prima service. Heb er een LG wasmachine gekocht. Na eerst in Heerlen te hebben gekeken ben ik met wat prijzen naar Duitsland getrokken. Het bleek dat ze in Duitsland nieuwere modellen hadden staan. En toen ik aanstalte maakte om toch weer naar Heerlen te gaan ( nieuwer model= nieuwere ! prijs) hebben ze 100 euries van de prijs afgehaald. Daarbij had ik in Duitsland recht op 2 jaar volledige garantie en daarachter nog 5 jaar extra op de onderdelen. Dit was een actie van LG alleen vreemd genoeg niet beschikbaar voor de Hollenders in het filiaal te Heerlen. Verwijderingsbijdrage is ze daar ook vreemd. :D
Al met al kan het dus wel eens voor je humeur en je beurs schelen om verder te kijken!

rtl

Ongelezen bericht door rtl »

Sorry, maar ik vind dit allemaal maar belachelijke opmerkingen. Als je de verkopers ziet en je hebt een brandende vraag, dan kun je toch vragen om hulp? Je bent stom als je blijft wachten!! We hebben toch een mond aan ons hoofd zitten... Gebruik die dan!!! Bovendien, een verkoper kan misschien bot reageren, de oorzaak is vaak een ongeduldige, onbeschofte klant die zijn frustraties op de verkoper afreageert. In iedere winkel kun je netjes behandeld worden. Zo ook in de Mediamarkt in Heerlen. Daar word ik tenminste altijd beter behandeld dan in menig andere winkel in Heerlen! Ik koop dan ook graag al mijn spullen daar. O ja, een rij van 30-40 man?!? Anderhalf uur wachttijd?!? Mensen, is dat niet een beetje overdreven........

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Conclusie: Alles heeft zijn prijs ! Ook "goedkoop" shoppen....

Dus: OF je accepteert het geleuter van medewerk(st)ers om een z.g. koopje te halen, OF je koopt bij een speciaalzaak, waar je wel meer betaalt, maar ook (meestal) persoonlijke aandacht krijgt EN betere info.
(En kijk ook eens naar de aftersales service) :lol:

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mensen verwachten altijd het meeste voor het minste. We willen voor een dubbeltje op de eerste rang, maar dan wel als koningen behandeld worden. En dat gaat dus niet werken. Zoals mijn voorganger zegt, voor service betaal je. Betaal je niet, dan moet je niet klagen dat je geen service krijgt.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb een minder goede ervaring met een zich speciaalzaak noemende winkelier. Daar betaalde ik meer, en mocht ik dus op correcte service rekenen. Gezeur door de verkoper over garantie waar ik volgens de verkoper helemaal geen recht meer op zou hebben, niet uitgevoerde reparatie, terwijl op de bon stond dat dit wel was gebeurd (later gaven ze toe dat het apparaat de winkel niet eens uit was geweest, ik had navraag gedaan bij hun reparatie-afdeling, en ze hadden daar het betreffende apparaat nooit onder ogen gehad).

Mooie service? Niet, dus. Toen het betreffende produkt vervangen moest worden, ben ik naar een zogenaamde prijsvechter gegaan, toevallig was dat MediaMarkt, en toen er iets mis was, twee maanden na de garantietermijn, kon ik kiezen: inruil oude apparaat tegen geringe bijbetaling, voor een vergelijkbaar nieuw exemplaar, of kosteloze vervanging door hetzelfde type.

Het klopt dus niet altijd, dat een prijsvechter per definitie slechte service geeft, en een speciaalzaak door de hogere prijs en meer vakkennis de betere keuze is. Er is bovendien een verschil tussen fabrieksgarantie en de garantie die de winkelier zelf geeft. Een beroep doen op garantie kan naar evenredigheid van de tijd die de koper het apparaat in zijn of haar bezit heeft. Die is niet boem-pats afgelopen op het moment dat de winkelier aangeeft.

Ik zal nog maar eens een voorbeeld geven:

Een winkelier geeft 1 jaar garantie op een televisie, een televisie heeft een gemiddelde levensduur van 5 jaar. Er zijn hier mensen, die beweren dat je nergens recht op hebt, wanneer je televisie na 13 maanden de geest geeft. Dat is niet waar.

Als je dit overkomt, heb je weldegelijk recht op reparatie. En dat komt, omdat een televisie dus veel langer mee moet kunnen gaan dan die 13 maanden. Helemaal kosteloos kom je er niet vanaf, maar je zal naar evenredigheid moeten bijbetalen aan de reparatie. Waarbij de winkelier door de evenredigheid iets minder dan 80 procent van de reparatie zal moeten betalen, en de klant iets meer dan 20 procent.

Immers: het toestel heeft 1/5 van de te verwachten levensduur probleemloos gefunctioneerd, de koper had er evenwel nog een kleine 4 jaar van kunnen genieten.

Ik baseer me hierbij niet op natte-vingerwerk, ik baseer me op eigen ervaring, en op bepalingen die tegenwoordig in het Burgerlijk wetboek terug te vinden zijn.

Over garantie gaan de meest wilde geruchten de ronde. Pas is hier nog gesuggereerd, dat ''de meeste huishoudelijke apparaten een garantie hebben van 12 maanden'', maar dat is allang niet meer zo, de Europese richtlijn is al jaren 36 maanden. Die richtlijn wordt al jaren door internationale concerns zoals Lidl en Aldi gehanteerd. Soms geeft men inderdaad slechts 1 jaar of 6 maanden, maar dat is de zogenaamde winkelgarantie.

polka

Ongelezen bericht door polka »

Ik vind dat het meeste winkelpersoneel behoorlijk onverschillig is richting klant,en dat is dus niet alleen in Heerlen maar in veel winkels in Limburg.

Customer

Update:

Inmiddels tijdje verder. Nog steeds blijft het zwaar onder de maat bij mediamarkt heerlen.

Zo belde ik laatst naar klantenservice voor een bepaald product (game). Met de vraag of hij op voorraad was. De vriendelijke dame deelde mij mee dat deze helaas niet meer op voorraad was. Het zou ongeveer 1 a 2 weken kunnen duren voordat de vracht weer binnenkwam. Aangezien ik toch besloot om zelf maar eens te kijken daar, kwam ik erachter dat de schappen vol lachen met de game die ik wilde. Ik telde grofweg zo'n 20 a 30 stuks. Ik deed mijn verhaal bij de medewerker van de betreffende afdeling. Kreeg ik dit als antwoord:

"Ja mijnheer, dit komt de laatste tijd veel vaker voor, u kunt het beste gewoon hierheen komen. De klantenserivce zegt wel vaker zon dingen."

Leuk zoiets :roll:

BeeBee

Ongelezen bericht door BeeBee »

Vandaag heb ik een aanvaring gehad met het winkelpersoneel van de Aldi in Heerlen, maar wat ik nu echt de grootste onzin vind is de opmerking dat je, als je goedkoop winkelt, je niks mag verwachten van klantvriendelijkheid.
Dus iedereen mag maar onbeschoft en asociaal gaan lopen doen, waar niet betaalt wordt?
Vind het steeds meer een probleem worden, dat mensen gewoon niet meer gerespecteerd worden en niet gewoon als mens behandeld worden, waar je ook bent, wat je ook betaalt.
Her-opvoeding voor de bevolking vind ik een idee, morele politie rond laten lopen en boetes uitdelen, want het moet echt niet gekker worden!

weley100

Ongelezen bericht door weley100 »

Zeer onvriendelijke en onbeschofte verkoper. Een foto camera stond in de winkelschappen en wilde die graag kopen... maar het was uit verkocht en was ook niet meer voor die prijs leverbaar, zei de verkoper onvriendelijk. maar waarom staat het dan daar nog in de schappen met dat prijskaartje! Het model in de schappen kreeg ik ook niet mee zo wek je toch de illusie op datze het nog verkopen voor die prijs! Nee NOOIT MEER MEDIA MARKT IN HEERLEN. vanwege de onvriendelijkheid, onpersoonlijkheid, en ondeskundigheid wat ik vaker daar heb mee gemaakt. In aken bij saturn ben je veel goedkoper uit en het winkel personneel helpt je tenminste met respect.

hurricane

Ongelezen bericht door hurricane »

We hebben pas bij de Mediamarkt in Heerlen een sapcentrifuge gekocht.
Eenmaal thuisgekomen hebben we het ding uitgepakt en toen bleek dat ie van binnen een knaloranje aanslag had.Alle onderdelen die erbij zaten waren ook oranje verkleurd.
Had dus duidelijk al iemand een lekker wortelsapje uitgeprobeerd.
Wij weer terug naar de Mediamarkt, het hele ding uitgepakt bij de klantenservice, moesten ze ook nog weten wat er mis was met het apparaat. :?
Onbegrijpelijk dat ze zoiets nog proberen te verkopen.
Ik heb trouwens al verschillende keren van familie en bekenden gehoord die daar ook iets kochten dat apparatuur vaak gebruikt is of niet compleet, dat er onderdelen gewoon niet in de doos zitten.
Als iemand iets terug komt brengen bij de klantenservice wordt het artikel zeker zonder te checken gewoon weer terug in de schappen gezet.
En de klachten over de slechte klantenservice en ellendiglange wachtrijen bij de kassa herken ik ook.

Gesloten