LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fout in boeking

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

fout in boeking

Ongelezen bericht door amri »

Wij hebben bij de tweede betaling een fout in de boeking ontdekt. Een beetje laat dat wel. Dit hebben we gelijk gemeld bij de vakantiestunt. Wij willen gezien onze evaring met overboeking in Egypte (4 dagen met 4 kinderen van hotel naar hotel)van de reis af. We krijgen doodleuk een boekingsbevestiging met daarop wel de juiste reisdata. Geen excuus of een naam van een contactpersoon in Egypte zodat als het toch fout gaat wij daarop kunnen vertrouwen. Nogmaals melden we dat dit geen optie meer is voor ons en de vakantiestunt met een goed oplossing moet komen. In de weken erna horen we helemaal niets van de vakantiestunt en besluiten wij drie weken voor vertrek dat het voor ons afgelopen is. We annuleren het pensioen voor onze 4 honden en melden dat we toch beschikbaar zijn voor ons werk. Anderhalve week voor vertrek belt de vakatiestunt, wanneer we gaan betalen. Niet dus. Twee dagen later belt de vakantiestunt weer dat we 75% van de reissom moeten betalen, maar liefst 4500 euro. We kunnen volgens hun beter toch op vakantie gaan het geen voor ons niet meer te realiseren is. Dit is geen aangenaam gesprek en de vakantiestunt houdt er een bijzondere gespreksvorm op na die constant aangepast wordt aan hun waarheid.

Kan iemand mij vertellen of dit vaker gebeurd en welke ervaringen jullie hebben. Moeten wij nu toch zoveel geld betalen voor een niet gemaakte reis.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door dens »

Je kunt toch niet zomaar annuleren en dan verwachten dat het je niets kost. Ik vind het heel netjes dat jullie maar 75% moeten betalen. Waarom annuleren?? Je weet toch niet op voorhand dat er iets mis zal gaan? Zeer waarschijnlijk was alles gewoon goed gegaan. Je kunt niet annuleren omdat je ooit eens overboekt bent en je nu geen contactpersoon hebt in Egypte. Sorry, maar ik vind het een beetje dom....wie zich brandt moet op de blaren zitten....

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door amri »

Zomaar annuleren. Er is een boekingsfout gemaakt er is 1 week geboekt in plaat van 2 weken. Is de terugvlucht wel in orde, want dat is niet zomaar te herstellen. Niet omdat we geen contactpersoon hebben daar. Niet de reisorganisatie die de fout hersteld maar wij en dan had er op ze minst een sorry bij kunnen zitten. En als er dan op anderhalve week voor vertrek geen betalingsherrinering is en helemaal geen contact moet je toch een keus maken. Wij weten gewoon helemaal niet waar we aan toe zijn. Dus zo dom is dat niet. Als wij vragen om een garantie dat het echt goed geregeld is en we daar helemaal geen antwoord op krijgen en er later zelfsgelogen wordt door de mensen van de vakantiestunt. dan mag je op ze minst wantrouwen hebben op de geboekte reis en duidelijke antwoorden verwachten en geen gejok en leugens.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door dens »

En toch is er nog geen geldige reden om te annuleren. Er staat niet vast dat de reis mis zal gaan! Een eventuele annuleringsverzekering zal in zo'n geval dus ook nooit uitkeren. En terecht!

Sorry, ik vind het heel vervelend dat jullie je geld kwijt zijn en ik wil ook niet lullig doen door te melden dat het dom is maar wil gewoon aangeven dat je niet sterk staat.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door Lau10 »

voer voor juristen, ik hoop voor hem-haar dat alles goed op papier staat en de eerdere afzegging per aangetekende post gedaan is, foutjes zijn geen reden tot annulering, iedereen kan een fout corrigeren. , ANVR bellen over dit onderwerp lijkt me verstandig of met een jurist overleggen voor je een procedure start.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door Nadine »

Als wij vragen om een garantie dat het echt goed geregeld is en we daar helemaal geen antwoord op krijgen en er later zelfsgelogen wordt door de mensen van de vakantiestunt
Waarover hebben ze gelogen? En hoe bent u daar achter gekomen?

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door amri »

Als ik er even vanuit ga dat een fout geen reden tot annuleren is. Dan hadden ze bij de vakatie stunt ons dat op zijn minst kunnen laten weten en om ons vertrouwen te geven dat alles in orde was, zoals we vroegen, de gegevens van de heen en terug vlucht kunnen sturen. Nu hebben ze ons al die tijd maar in het ongewis gelaten en niks van zich laten horen. En bij het uitblijven van de betalingsherrinering (moesten betalen voor 27 juni) hebben wij aangenomen dat de annulering een feit was. Van 1 juli tot 27 juli niks geen reactie gehad, echt helemaal niks en we zouden op 8 augustus vertrekken. Dus 12 dagen van te voren wisten we nog niet of de vakantie nu wel of niet door ging. Nu kunnen we niks meer regelen.

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door amri »

Nou in eerste instantie waren mijn mailtjes niet aangekomen. Gelukkig had ik een ontvangstbevestiging daarna hadden ze contact met ons gehad. De meneer die ik aan de telefoon van vandaag beweerde zelfs dat hij met mij gesproken had. Eerst was het een vrouwelijke collega toen een mannelijke en daarna hij zelf. Ik heb gevraagd of hij de rekeing van de KPN wilde overhandigen waarop mijn telefoon nummer staat want ze hebben nooit gebeld. Iedere keer paste hij het verhaal aan. Ik heb de mailtje die ik toen gestuurd heb met ontvangsbevestiging opnieuw gestuurd dus hij kon het niet meer ontkennen, en gooide hij het op het vele telefonische contact wat hun wel me ons maar wij niet met hun hebben gehad. Dat noem ik jokken.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door Nadine »

Als ik het hele verhaal zo eens hoor, dan krijg ik het idee dat op zoek bent naar een grondige reden voor de annulering.

Een reisorganisatie is niet verplicht om u een betalingsherinnering te sturen. Dus dat als reden aanvoeren dat u daarom maar heeft aangenomen dat uw reis geannulleerd is, is op zijn zacht gezegds nogal opmerkelijk.
En als er dan op anderhalve week voor vertrek geen betalingsherrinering is en helemaal geen contact moet je toch een keus maken. Wij weten gewoon helemaal niet waar we aan toe zijn
Vooral die laatste opmerking verbaasd me. Er is jullie toegezegd dat de fout hersteld is. Dus dan weet je waar je aan toe bent. Jullie trekken dit in twijfel, dan lijkt mij een gebrek aan vertrouwen in de door jullie uitgekozen organisatie.
In de weken erna horen we helemaal niets van de vakantiestunt en besluiten wij drie weken voor vertrek dat het voor ons afgelopen is. We annuleren het pensioen voor onze 4 honden en melden dat we toch beschikbaar zijn voor ons werk.
Dus 3 weken voor vertrek annuleer je je pension en anderhalve week voor vertrek weet je niet weet waar je aan toe bent?
Uw verhaal bevat een aantal tegenstrijdigheden. Heeft u drie weken van te voren, toen u uw persion voor de honden annuleerde, uw reisorganisatie ook van uw plannen op de hoogte gesteld? Of vond u dat niet de moeite waard?

dyanca
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2006 00:28

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door dyanca »

Ik weet één ding héél zeker: ik boek NOOIT meer via internet!

Als je naar een reisbureau gaat, gebeuren dit soort zaken niet zo snel; dan heb je immers een agent die met jouw vragen aan de slag gaat. Bovendien kunnen zij vaak wél contact krijgen met de reisorganisatie, in tegenstelling tot een particulier.

De regering zou zich eens wat meer moeten gaan bemoeien; bescherming van de consument... Maar ja: die hebben het te druk met geld uit onze zakken te kloppen, helaas!

Ik vind het ronduit belachelijk dat je, indien je via internet boekt, zo vreselijk moeilijk in contact kunt komen met de reisorganisatie. Geen wonder dat er van alles mis gaat; geen communicatie is FUNNEST!

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door amri »

Een reisorganisatie is net als iedereen verplicht om een herrinering te sturen. Wij hebben heel nadrukkelijk gevraagd om een goede oplossing en ze 22 dagen de tjd gegeven om daarop te reageren. Dat ze dat niet doen vinden wij een gebrek aan communicatie en klantvriendelijk werken.

Dat wij dan besluiten dat de vakantie dan maar helemaal niet door moet gaan en we het pension voor de honden af zeggen is niet tegenstrijdig. Want de kosten worden anders nog veel hoger. Is het nodig om daar een niet reagerende reisorganisatie van op de hoogte te brengen. Wij hadden toch al gemeld dat ze iets moesten ondernemen om ons vertrouwen te herstellen. Misschien verstandig om goed te lezen. Voor onszelf was er duidelijkheid. De vakantiestunt is niet duidelijk. Het vervangen van twee cijfers op papier is eenvoudig maar in het hoogseizoen een verandering in retourvlucht is niet eenvoudig. Vanuit de organisatie is er ook niets aangedaan om te zorgen dat we die gegevens zou krijgen. Waar moeten wij dan het vertrouwen vandaan halen dat het in orde is.
Wij kijken de volgende keer ook beter uit waar we boeken.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door C200K »

Wat een onzin dit stukje van U
Een reisorganisatie is net als iedereen verplicht om een herrinering te sturen
Dit klopt niet en er is al helemaal geen wettelijke plicht!!

Helaas, U verzint er echt zaken bij die simpelweg niet bestaan!

Juridisch bent U kansloos!! Als U het toch gaat proberen; veel succes maar zet het geld alvast apart!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door gerland »

Misschien verstandig om goed te lezen
Deze uitspraak gaat wel wat ver voor iemand die een onsamenhangend verhaal met tegenstrijdheden plaatst, en in de daarop volgende reacties steeds met nieuwe feiten op de proppen komt.

- u boekt een reis
- u ontvangt de reisbescheiden
- u controleert de reisbescheiden maar ziet geen probleem
- u betaalt het eerste deel van de reissom
- u betaalt het tweede deel van de reissom (of wil dat gaan betalen)
- u ontdekt (dan pas) een fout in de reisbescheiden
- u meldt deze fout bij de reisorganisatie
- de fout wordt hersteld
- u ontvangt reisbescheiden met de juiste gegevens, d.w.z. met de bevestiging van datgene waarvoor u gekozen hebt

en u vind dat u een geldige reden hebt om (kostenloos) te annuleren? wat is dan die reden? waarin handelt de reisorganisatie voor u onacceptabel?

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door Nadine »

Is het nodig om daar een niet reagerende reisorganisatie van op de hoogte te brengen.


Ja, dat is nodig ja. Dat lijkt me nogal logisch.

Wij hadden toch al gemeld dat ze iets moesten ondernemen om ons vertrouwen te herstellen.


Dat hebben ze toch gedaan? Ze hebben een nieuwe bevestiging gestuurd.

Kijk, ik beweer niet dat de vakantie stunt een betere communicatie zou kunnen voeren. Maar om dan maar op eigen houtje, zonder melding aan de uitvoeder, reizen te annuleren kan echt niet.

Technisch gesproken heeft u dus niet geannuleerd. U heeft besloten om niet te gaan. Annuleren doe je pas bij de reisorganisatie en dat stapje vond u helaas niet nodig om te zetten.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door Lau10 »

Als ik de verhalen lees,vrees ik dat Vakantiestunt ( WAT EEN NAAM OM BIJ TE BOEKEN) juridisch gelijk heeft.

Dat de klant zijn vakantie opzegt is niet zijn verantwoordelijkheid.

Annuleren moet je aangetekend en met redenen omkleedt doen.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door dens »

Ik denk dat het duidelijk is: iedereen die hier reageert is het er over eens dat u (topicstarter) ongelijk heeft. Lijkt me duidelijk dus. Neem uw verlies en denkk voortaan 3x na voordat u een dergelijke beslissing neemt.

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door amri »

ja dat is mij inmiddels duidelijk. Baal er zo enorm van. Eerst verheugen op een heerlijk duikvakantie en nu is het voorbij want op vakantie gaan lukt ons echt niet meer. Toch heb ik een sprankje hoop. Doordat zij onze vragen niet beantwoord hebben om ons zekerheid te bieden door ons de gegevens van het juiste hotel en de vluchten goed aan te geven. Wij hadden alleen maar een datum van vertrek en retour en meer niet, maar vrees dat ik buiten de pot zal piesen. Nou ja niet geschoten is altijd mis. Baal baal. :cry:

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door dens »

Heel vervelend inderdaad! Hoop toch dat jullie nog lekker weg kunnen.

Sterkte!

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door amri »

nee, echt niet. Geld weg, vakantie weg. Helemaal niks nada nop.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: fout in boeking

Ongelezen bericht door Lau10 »

Bevestigingen van de niet ontvangen post etc ??> Inderdaad NADA

Gesloten