LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenmaxx

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
becobaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2006 01:03

keukenmaxx

Ongelezen bericht door becobaf »

Beste Allemaal,

Ik heb net drie uur lang alle topics mbt keukenmaxx/DMG doorgespit.
Oh wat baal ik dat ik niet even eerder had gezocht.
Bij elk topic kreeg ik een Deja vu.

Ik beschouw me als een redelijk critisch consument, normaliter zoek ik alles haarfijn uit op het internet, en bepaal dan wat ik waar koop.
Echter ben ik vandaag dusdanig ingepalmd/bespeeld dat ik een handtekening heb gezet voor een keuken bij keukenmaxx.

Vooral het laatste geeft me een onbestemd en genaaid gevoel.
De verkoopster was zo verdomde slinks dat ik het niet door had, wat dat betreft een 10 voor de in-house-training van DMG.

Vooraf heb ik prijzen van apparatuur en granieten werkbladen onderzocht. Omdat ik zeker van mijn zaak was heb ik op die onderdelen acceptabele korting weten te bedingen. Echter betaal ik voor de kasten veel te veel.

Voor kenners: type 098
- 1 hoekkast
- 1 brede korfladekast
- 1 vaatwasserkast
- 1 lage kast voor magnetron/lade
- 1 kast onder gootsteen
- 1 apothekerskast
- 1 hoge kast voor koel/vries
- 2 bovenkasten

€7000

De verkoopster vertelde me gelijk dat het eerstgekozen paneeltype niet zou lukken met mijn budget, we zijn toen overgestapt op het goedkopere model.
Nu pas begrijp ik dat er zo wordt gehamerd op gelijk beslissen, deze prijs is namelijk echt absurd voor deze kasten.

Ik geef toe dat het mijn eigen fout is, en accepteer de gevolgen. (dan maar geen vakantie dit jaar) De voornaamste redenen van deze post zijn:

- Wederom een ontevreden klant.
- Tips geven aan potentiele kopers

Tips:

- wanneer om je budget wordt gevraagd altijd max 70% noemen van het werkelijke budget
- nooi _nooit_ NOOIT! dezelfde dag tekenen.
- Kijk goed rond, keukenloods.nl is een goed begin mbt apparatuur
- Besef je welke ketens bij DMG aangesloten zijn, en de gevolgen (zoek bijv naar offertekoppeling)
- Blijf onderhandelen tot het onderste uit de kan is, blijf net zo lang doorgaan tot er een bijna onaangename/vijandelijke sfeer heerst. Zo lang de verkoper aardig is gaat ie dus flink verdienen op jouw kosten.
- trap niet in de "ik ga met mijn manager praten" onzin. Onze verkoopster zat gewoon een sigaretje te roken.

Al met al krijg ik een mooie keuken. (hoop maar dat alles correct en goed wordt opgeleverd) voor een te hoge prijs.


Update volgt nadat de keuken is geplaatst.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door dens »

Kunt u nog annuleren? Op de site van het CBW (www.CBW.org) las ik het volgende:
Mag een ondernemer mij kosten in rekening brengen als ik een koop wil annuleren?

Ja, de winkelier mag 30% van de aankoopsom vragen. Als aan u al gemeld is dat op- of aflevering kan plaatsvinden, kunnen de annuleringskosten tot 50% van de aankoopsom oplopen.

Misschien is er met ze te praten, ze hebben nu waarschijnlijk nog niets besteld en/of uitgetekend. Keukenmaxx is lid van het CBW.

Pfffff

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door Pfffff »

Komt toch die vaatwasserkast weer naar voren.
Tja heeeeel veel geld voor een paar kastjes ( waarvan de meeste alleen lucht bevatten voor apparatuur )
Inderdaad erg zonde dat je te laat was met het lezen van dit forum.

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door noclan »

7000 is iderdaad erg veel ... Ik hoop dat het resultaat straks wel tot tevredenheid is.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door hera »

Als het echt veel te veel is, bijvoorbeeld 2x te veel (adviseurs?) dan zou je je op dwaling kunnen beroepen. Jij hebt tenslotte geen verstand van prijzen van kasten en het is een erg ondoorzichtige markt (kastjes dan). Je ozu het aan je rechtsbijstandsverzekering kunnen voorleggen?!

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door loesjes »

onzin hera geen enkele rechtsbijstand helpt je hoor omdat je denkt dat je teveel hebt betaald.

topic beginnen is er helaas voor hem gewoon ingestonken.

en ja 7000 euro voor deze paar kasten is natuurlijk veel te veel

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door hera »

Ik heb een juridische opleiding (HEAO) en ben met een advocaat getrouwd en er is heus een hoop mogelijk hoor.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door loesjes »

Hera, leuk dat je getrouwd bent met een advocaat, en dat je zelf een juridische opleiding hebt, mag je mij vertellen hoe de klant ooit hier onderuit kan komen.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door joost28 »

hera,

de heren en dames keukenverkopers denken direkt verstand te hebben van contracten, ga liever niet met ze in discussie... ze weten het toch beter.

Uiteraard gaat geen enkele rechtsbijstandverzekeraar aan de slag als je aangeeft "helaas teveel betaald te hebben". Indien het in de richting van oplichting, verkoop onder dwang cq. agressieve verkoopmethode etc. zijn er wel degelijk mogelijkheden.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door loesjes »

joost nou mag jij zeggen wat ik anders zeg als jij:
loesjes
Geplaatst op: 30 Jul 2006 14:19 Onderwerp:



onzin hera geen enkele rechtsbijstand helpt je hoor omdat je denkt dat je teveel hebt betaald.
joost28
Geplaatst op: 30 Jul 2006 20:16 Onderwerp:



hera,

de heren en dames keukenverkopers denken direkt verstand te hebben van contracten, ga liever niet met ze in discussie... ze weten het toch beter.

Uiteraard gaat geen enkele rechtsbijstandverzekeraar aan de slag als je aangeeft "helaas teveel betaald te hebben".
Ik zeg niets anders hoor als jouw irritante berichtje

en uiteraard heb ik niet dezelfde kennis van contracten als een jurist of advocaat maar ik weet er heus wel het zijne van hoor. arrogant kereltje!!
wij werken namelijk al jaren met die dingen en weten heus wel wat wel en niet mag in die contracten.

het is heel simpel, de topic beginner heeft een aanbod geaccepteerd die bestaat uit meerdere onderdelen, blad apparatuur en keukenkasten, en komt thuis tot ontdekking dat de mega deal die hem voorgehouden is níet zo'n megadeal is geweest. dat is natuurlijk heel sneu maar geen gegronde reden om onder een contract uit te komen

al die andere redenen die jullie noemen, zoals oplichting, dwang en aggressieve verkoopmethoden zijn misschien wel redenen maar bewijs het maar eens.

ik raad de topic beginner aan om eens bij keukenmaxx te informeren of hij nog onder het contract uit kan, in plaats van gelijk naar de rechter toe te stappen.

topic beginner heeft immers zelf gezegd dat hij blij was met de acceptabele kortingen die hij heeft gekregen op de apparatuur en het blad en komt er op later termijn achter dat hij helaas die korting weer inlevert doordat hij voor de kasten de volle mep ( en misschien nog wel meer) betaald. Slimme verkoper die hem gewoon gek heeft gemaakt met hoge kortingen op blad en apparatuur maar doordat hij het totale pakket aanbiedt het via de kasten terug pakt. sneu voor de topic beginner, maar bewijst maar eens en te meer dat hij voor de korting is gegaan die hem gek heeft gemaakt en niet voor de totaal prijs.

nogmaals ik vind het sneu voor u topicbeginner, maar u was er zelf bij hoor, en u dacht een mega deal te maken waardoor u heeft getekend en nu thuis zit u na het allemaal nog eens rustig te hebben overdacht ( wat eigenlijk de meeste consumenten gewoon doen voordat ze een koop sluiten)nu heeft u spijt. dom dom dom om zo snel te tekenen, maar ja het is getekend voor een totaalprijs waar U akkoord mee bent gegaan, piep dan niet na de tijd dat u er eigenlijk gewoon in bent gestonken.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door joost28 »

kereltje
*zucht*
Goh, nu heeft toch iemand mij in mijn leven 'kereltje' genoemd...

Dank je wel, meid!

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door hera »

Hij heeft getekend neem ik aan onder een gespecificeerde offerte. Daar staan prijzen op waarvoor hij 2x zoveel kasten had kunnen kopen... Als leek ben je niet thuis in die materie.

Zoek maar eens op wat "dwaling" betekend. Hij wordt ook niet geacht verstand te hebben van prijzen van kasten maar de consument wordt daarin beschermt.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door loesjes »

hera je gaat voorbij aan het feit dat hij getekend heeft voor een offerte of bevestiging waar meer op staat dan alleen maar kasten, er staat ook apparatuur op en ook een werkblad. die hij met een acceptabele korting heeft gekregen.
hij heeft getekend voor een totaalpakket!

als er op gespeeld wordt dat hij ineens geen verstand van iets heeft, dan had ie niet moeten tekenen maar zich eerst verder moeten laten informeren.

ik vind het eigenlijk beschamend dat een jurist of jurist in wording het op deze manier probeert te bespelen!!!!

als het klopt wat u zegt, dan zou ieder iets wat wordt verkocht wat het ook maar moge zijn, dat je daar later onderuit kan komen doordat je je beroept op dat je er geen verstand van hebt.
het is toch eigenlijk heel simpel, er is een aanbod gedaan die die koper heel aantrekkelijk leek, want anders had hij echt niet getekend. maar acheraf heeft hij gewoon spijt.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door loesjes »

en lezen kun je nog steeds niet joost

ik noem je arrogant kereltje, dat kan je in jouw geval niet los van elkaar zien... en voor de rest merk ik dat je inhoudelijk weer niets toevoegt aan deze topic

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door hera »

Over apparatuur kan je je inlezen, maar als de prijzen " kunstmatig" verdubbelt worden voor de kasten en je er later achterkomt dat dat zeer abnormaal is. Ik heb het niet over verschillen van 15 a 20 % tussen de ene leverancier en de andere.. maar dat je bijvoorbeeld in de veronderstelling bent natuursteen te kopen (op de verpakking staat steen, de prijs is hoog, jij kent het produkt niet echt en dat wordt ook niet van je verwacht als normale consument). Dan kan ik me goed voorstellen dat een rechter jou gelijk geeft.

Maar hoe die offerte er precies uit ziet, kan ik niet beoordelen maar je betaald jaarlijks je premie voor de rechtsbijstands verzekering dan lijkt me dit echt iets om ze eens naar te laten kijken. Baat het niet dan schaadt het niet.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door loesjes »

ik hoop het voor de topic beginner dat de rechtbijstand hem kan helpen maar ik betwijfel het heel erg en temeer om de reden die u nu weer aan geeft Hera. U geeft aan dat je je over apparatuur kunt informeren en zo doende van te voren weet hoe en wat met de prijzen,
en ook met het keukenwerkblad is dat te doen.

maar ook met keukenkasten is dat te doen hoor, door heel simpel van te voren dingen met elkaar te gaan vergelijken.
plus als je na het tekenen er wel achter kan komen hoe het werkt met de keukenkasten en dat je ze misschien of kennelijk veel te duur hebt gekocht dan had je ook van te voren die info kunnen vergaren.

maar goed ik denk niet dat onze discussie hier de boventoon moet voeren, ik vind het een dikke compliment voor de topic beginner om hier zijn relaas neer te zetten en zelf tot bepaalde conclusies te komen. Het is heel jammer dat hij een negatief gevoel heeft overgehouden van zijn aankoop, maar laten we hopen dat als straks de keuken er staat dat hij helemaal weer blij is.

daarnaast is het voor veel consumenten denk ik een hele wijze les die de topic beginner hier neer heeft gezet. Mensen denk asjeblieft gewoon even na over een aanbod wat gedaan wordt, het is dikke kolder dat die alleen die dag geld. echt waar 3 dgn. 3 wkn later is hij ook nog wel geldig hoor, de meeste zaken willen U GRAAG als klant.
laat u GOED EN UITVOERING informeren en overdenk het allemaal in alle rust en pas als alles voor u gevoel klopt en goed zit en er ligt een passend aanbod, onderteken dan een bevestiging
en wil een keukenzaak U geen scherp aanbod geven zonder dat u een beslissing neemt, ga dan gewoon weg, er zijn genoeg aanbieders die het wel willen.

De keukenhandel is geen koeiehandel , laat u niet behandelen dan ook als een koe!!! vraag gewoon om zijn scherpe aanbod, wil de verkoper het niet, dan niet !! next.............

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door joost28 »

De keukenhandel is geen koeiehandel , laat u niet behandelen dan ook als een koe!!!
En volgens mij moet jij nog eens terug naar de lagere school voor een cursus Nederlands.

becobaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2006 01:03

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door becobaf »

Quote van loesjes:
het is toch eigenlijk heel simpel, er is een aanbod gedaan die die koper heel aantrekkelijk leek, want anders had hij echt niet getekend. maar acheraf heeft hij gewoon spijt.
Het leek mijn heel aantrekkelijk omdat er vijf uur lang op me in was gepraat. Vijf uur lang ben ik bespeeld. Het laatste uur continu gegoochel met getallen en percentages.

Vanaf het begin heb ik aangegeven dat ik niet dezelfde dag wilde kopen, en enkel een offerte wilde ontvangen. (waarop ik een brutaal antwoord kreeg: "ik ga niet voor u berekenen als u niet koopt, ik wil geld verdienen")

Ik ga morgen naar de keukenmaxx om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door loesjes »

Joost wanneer kom je nou eens met een zinvolle reactie, ????
Vanaf het begin heb ik aangegeven dat ik niet dezelfde dag wilde kopen, en enkel een offerte wilde ontvangen. (waarop ik een brutaal antwoord kreeg: "ik ga niet voor u berekenen als u niet koopt, ik wil geld verdienen")
is inderdaad brutaal maar van de andere kant ook heel eerlijk en duidelijk. hij/zij zegt gewoon dat hij/zij die dag wil scoren, en U hebt hem/haar laten scoren.
Waarom vraag ik me dan toch af??? als U het een brutaal antwoord vind waarom bent U niet gewoon op dat moment bij de tafel weggelopen, u wou immers niet kopen

Er zijn zoveel keukenzaken in nederland die niet op deze manier met mensen omgaan, U voelde zich duidelijk niet fijn bij dit antwoord, waarom bent U dan niet gewoon weggegaan??? hoe kan het dan in hemelsnaam dat U zelfs nog bent overgegaan tot koop?

succes joost met het vinden van mijn spelfouten, wat doe je in hemelsnaam op een keukenforum? je bijdrage is zo waardeloos continue!!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: keukenmaxx

Ongelezen bericht door joost28 »

loesjes, wat ben je prikkelbaar, meid, zit je Allways niet goed? :lol:

Gesloten