LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de staat oplichters

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Deskjet
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2006 22:36

de staat oplichters

Ongelezen bericht door Deskjet »

De staat is de oplichter in het geval van de energie bedrijven,(wanneer niet)ten eerste we hebben gas genoeg tot 6000 das zeker maar wat doen we liever ?uitvoeren door dure leidingen en goedkoper als voor het eigen volk naar bv rusland,wat doet de corrupte politiek in nederland vervolgens?olie aan gas prijzen koppelen(gas gratis maar olie 60 euro het vat laat de nederlander betalen,daarbij moeten energie bedrijven een bepaalde omzet halen en als ze dat halen krijgen ze een bonus (de directie dan he die vaak al per man 300.000 per man per jaar hebben,ziek he als ze dan leuk doen over voedselbanken,wellicht moeten er eens ECHTE mensen opstaan uit juist die onderlaag die de kracht nog hebben te vechten een politieke
party te beginnen,wat te denken van een party als wij nu??roken moet eruit op een pakje shag verdienen ze wel 2 eurie(de staat)fles boos(drank)een fles van 10 eurie verdiend de staat 6 euro en ga zo mar ff doorVOOR MENSEN DIE EEN PARTIJ WILLEN BEGINNEN STA IK OPEN MAIL ME MAAR

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Zegguh... Deskjet.

Waar denk jij dat uitkeringen van betaald worden? Nieuwe wegen worden aangelegd? Natuurgebieden worden gevormd? Scholen op draaien? Het blauw op straat van rond kan lopen?

Gas gratis? Hoe kom je daar nou bij? Het spuit uit de grond zo je gasfornuis in? Volgens mij wordt het opgepompt, gezuiverd, gedistributeerd en pas aan het einde van het proces komt het bij jou uit je gasfornuis. Maar ik neem aan dat alle stappen daartussen gewoon door vrijwilligers wordt gedaan, kost niks hè?

:?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Sommige mensen denken telkens opnieuw dat ze het wiel uitgevonden hebben, maar dat is niet zo.

Gas kost geld, dat is logisch, het komt niet vanzelf uit de grond en zelfs als het dat deed, was het nog niet geschikt voor ons normale verbruik.

En vergeet niet, zoals tjoektjoek al zei, alle dingen die betaald worden van onze gasopbrengsten.

TBMON
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2006 14:07

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door TBMON »

Zo simpel is het niet : niet alle opbrengsten gaan naar de staat, sterker nog, Gasunie is 50% in handen van Shell en Esso....

Gas is zeker niet gratis, maar de verhouding kostprijs versus verkoopprijs is ver te zoeken. Kostprijs van gas is hooguit 5 ct, verkoopprijs 30 ct. Verschil (marge) is dus voor 50% voor staat en 50% voor Shell en Esso.

Maar goed, wellicht besteden Shell en Esso deze superwinst maatschappelijk correct........

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door chat »

Kan ik ook een contractje krijgen voor 30 ct. ik betaal nu het dubbele. :wink:

Er worden zeker nutige dingen voor gedaan maar ook veel nutteloze dingen, als we dit gas niet hadden waren er wel andere belastingmaatregelen geweest.
Gingen ze maar eens meer investeren in duurzame energie, als we daar te lang mee wachten leven we binnenkort in een hele andere wereld. Weer terug naar de 18e eeuw zal niet meevallen. Zeker niet met het huidige aantal mensen op deze aardkloot.

Hier nog wel een intersante link voor de liefhebbers.

http://members.home.nl/johnmeilink/

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door timefa »

Wist u dat dan nog niet? Het is algemeen bekend dat de burger door de overheid steeds maar weer gekort wordt door meer belasting te moeten betalen. Men houdt op deze wijze de hoevelheid geld wat in omloop is in verhouding tot de bestedingen onder controle. Wanneer er bijvoorbeeld minder energie wordt gebruikt door allerlei besparende apparaten dan wordt de energieprijs en energiebelasting eenvoudig verhoogd zodat het per saldo geen baten oplevert voor de kleine man want dat is per slot van rekening de massa.

TBMON
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2006 14:07

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door TBMON »

Kan ik ook een contractje krijgen voor 30 ct. ik betaal nu het dubbele.
prijs die ik noemde is excl. BTW/Energiebelasting e.d.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door chat »

Dus is de verdeling niet 50/50 en pakt de staat staat nog eens xx ct extra.

TBMON
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2006 14:07

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door TBMON »

yep uiteindelijk wel..
maar bottomline: van de aardgasbaten gaat 50% naar Shell en Esso..
B.T.W. en energiebelasting natuurlijk volledig voor staat.

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Deskjet je hebt helemaal gelijk wat je zegt, je bent een van de weinige in dit land die na denk, en zich zorgen maakt voor waar wij met z’n alle naar toe gaan, je hebt gelijk hoor , ik heb al eerder hier een onzinnige discussie gehad omtrent de energie prijs , op stroom zit een belasting van 108% . dat gaat zoiezo naar de overheid, en het is het gas van de Nederlander, en niet van meneer balkenende,
Nederland is van ons en niet van de regering, ik ben ook boos heel boos.
De onderkant van de samenleving wordt steeds meer uitgemolken,
Stoom water gas dat zijn eerste levens behoeften, daar mag je van mij geen eens BELASTING over heffen als deze energie niet commercieel gebruikt word. Dus die bijstand moeder zou dus als het aan mij ligt, geen belasting betalen, bedrijven wel , maar die krijgen nu korting, gek he.
Het is ook wel te begrijpen als je iets niet kan missen , dan kunnen ze er lekker veel belasting op doen, kan je je kinderen geen eten meer geven , maar ja wie maakt zich daar nu druk om he.
Maar als ik nu afgesloten ben van deze dure luxe artikelen, zoals stroom en gas, is er dan voor mij een alternatief, mag ik een generator op mijn balkon zetten, of zonnepanelen, windmolen tje , een waterstofgenerator. NEE NEE NEE en nog eens nee.
Je bent verplicht om deze luxe artikelen te kopen bij deze MAFFIA organisatie.
Ik zal jullie eerlijk vertellen ik betaal al RUIM een jaar geen energie meer, ik bedoel dat ik geen belasting meer betaal met een klein betje enegie er aan vast. Word dan ook wel een keer afgesloten hoor van deze luxe, er zit zoveel belasting op dat ik denk dat het een genotsmiddel is die stroom.
IK PIK HET NIET MEER, JULLIE HOREN NOG WEL WAT ER GEBEURT MET MIJ.
Ik weet het wel hoor ik word afgeslacht door de Nederlandse overheid MAFFIA.
DAT IS HET.

Groet Ron, en tjoektjoek ga eens een keertje mee met de denk wereld van een ander Deskjet heeft gelijk, goed dat hij of zij dit vertelt op dit forum
Ik ben Ron de Jong en woon in Lisse. Goed he ik heb geen schuilnaam, adres er ook ff bij zetten.
Zit in de WAO en heb niet meer te eten jij wel he.
Groet Ron de jong
Laatst gewijzigd door Ron de Jong op 31 jul 2006 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Groet Ron, en tjoektjoek jullie eerlijk vertellen ik betaal al RUIM een jaar geen energie meer, word dan ook wel een keer ga eens een keertje mee met de denk wereld van een ander, Deskjet en woon in Lisse.
Zit in de WAO en heb niet meer te eten jij wel he.
Ik weet het wel hoor ik word afgeslacht door de Nederlandse overheid MAFFIA.
DAT IS HET.
Groet RON xx
heb je je al eens laten behandelen door professionals? Ze bestaan echt hoor....

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Nou Dilbert29 jij bent snel ik was nog ff bezig, je moet nu maar ff lezen , nu is het wel te begrijpen hoop ik , en zeg dan een s wat zinnigs

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Hé Dilbert29 er zijn al weer twee minnuten voorbij en je hebt nog steeds niks gezegt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb niets meer toe te voegen aan mijn oorspronkelijke commentaar omdat het nog steeds van toepassing is.

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

ok dan , dan is het goed hoor , je hebt dus zelf niets te melden.

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Harry B. »

Ik zal jullie eerlijk vertellen ik betaal al RUIM een jaar geen energie meer, ik bedoel dat ik geen belasting meer betaal met een klein betje enegie er aan vast. Word dan ook wel een keer afgesloten hoor van deze luxe, er zit zoveel belasting op dat ik denk dat het een genotsmiddel is die stroom.
IK PIK HET NIET MEER, JULLIE HOREN NOG WEL WAT ER GEBEURT MET MIJ.
Ik ben benieuwd hoe jij hier nog gaat posten als je straks afgesloten bent van stroom.......

Voor de rest sluit ik mij aan bij Dilbert 29

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Inhoudelijk weer niks he.
Doe de groeten aan Dilbert, als hem op de afdeling tegen komt, jammer dat gasten zoals jullie zo'n mooie discussie in de war sturen, jammer m aar daar kan jij ook niks aan doen.

Ronnie

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door karr-2 »

Jammer dat er op een goed advies meteen weer met dit soort taal gesmeten moet worden. Iedereen die niet in je straatje meepraat hoort automatisch in het gesticht thuis?

Of jij gelijk hebt of zij, dat doet er niet toe, iedereen heeft recht op een mening.,

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Hallo Karr-2

Tegen wie praat je? Toch niet tegen mij hoop ,Ik begon niet met lullig doen hoor.

GR Ron

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: de staat oplichters

Ongelezen bericht door karr-2 »

Inhoudelijk weer niks he.
Doe de groeten aan Dilbert, als hem op de afdeling tegen komt, jammer dat gasten zoals jullie zo'n mooie discussie in de war sturen, jammer m aar daar kan jij ook niks aan doen
Ik heb het hier over. Als je hem op de afdeling tegenkomt? Mooie discussies in de war sturen?

Het was al geen discussie om mee te beginnen. Een paar mensen, waaronder Dilbert en Harry wijzen je op de fouten in je verhaal en in ruil daarvoor krijgen ze dit terug. En dat noem jij een discussie?

Gesloten