LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarrekeningen 2002 Dexia en dochterbedrijven

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
spaarvarken

Jaarrekeningen 2002 Dexia en dochterbedrijven

Ongelezen bericht door spaarvarken »

Op onderstaande links zijn jaarrekeningen 2002 van Dexia en 6 dochterbedrijven te vinden:

Van Dexia Bank Nederland N.V.:
Dexia.Bank.NL.Jaarrekening.2002

Op pagina 53 worden ondermeer de volgende dochterbedrijven genoemd:
Lease.Assets.Backed.Notes.B.V.Jaarrekening.2002.pdf
Lease.Assets.Backed.Notes.II.B.V.Jaarrekening.2002.pdf
Lease.Assets.Backed.Private.Structure.B.V.Jaarrekening.2002.pdf
Lease.Assets.Backed.Securities.B.V.Jaarrekening.2002.pdf
Lease.Assets.Backed.Securities.II.B.V.Jaarrekening.2002.pdf
Lease.Assets.Backed.Securities.III.B.V.Jaarrekening.2002.pdf

Dexia heeft de jaarrekeningen 2002 van de dochterbedrijven pas in 2005 ingediend. Een jaar eerder heeft Dexia van dezelfde jaarrekeningen voorlopige versies uitgebracht:
Lease.Assets.Backed.Notes.B.V.Jaarrekening.2002.voorlopig.pdf
Lease.Assets.Backed.Notes.II.B.V.Jaarrekening.2002.voorlopig.pdf
Lease.Assets.Backed.Private.Structure.B.V.Jaarrekening.2002.voorlopig.pdf
Lease.Assets.Backed.Securities.B.V.Jaarrekening.2002.voorlopig.pdf
Lease.Assets.Backed.Securities.II.B.V.Jaarrekening.2002.voorlopig.pdf
Lease.Assets.Backed.Securities.III.B.V.Jaarrekening.2002.voorlopig.pdf

In vergelijking met andere jaren, was het aan het begin van 2002 voor het eerst dat de aandelen flink gedaald waren. De daling zette in aan het eind van 2000, begin 2001. Als gevolg hiervan zijn de meeste mensen in de problemen gekomen. 2002 is tevens interessant omdat Dexia eind 2002 leasecontracten heeft teruggekocht. Hierover is meer te vinden via deze link
Laatst gewijzigd door spaarvarken op 29 aug 2006 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Van Dalen

Re: Jaarrekeningen 2002 Dexia en dochterbedrijven

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

In vergelijking met andere jaren, was 2002 bijzonder omdat dit het eerste jaar was dat de meeste koersen op de beurs flink daalden waardoor de meeste mensen in de problemen waren gekomen
Lijkt me wat aan de late kant. een voorbeeld.
gekocht in nov 2000.tot dec 31 dec 2001.
aegon. eind december 33 % gedaald !!!!!!!!!!
KPN ... eind december 71% gedaald ( al 37% in nov/dec 2000)
Wolt Kl eind december 8 % gedaald

Dit lijkt me nou niet een goede afloop van een jaar, en een goed begin van een Winstverdriedubbelaar, het verlies was in 13 maanden al enorm.
Het lijkt mij dus eerder dat je moet zeggen dat 2001 een voorzetting was van daling die in 2000 is ingezet, waarin en ze ons aandelen aansmeerden die al in een glijvlucht zaten. En als je geen effecten expert bent snap je van dat fenomeen niets,
Nog steeds zeg ik dat het financieel-moordadig dat men dit aan onervaren mensen heeft durven verkopen.
Janny

spaarvarken

Ongelezen bericht door spaarvarken »

Inderdaad zijn de aandelen al aan het begin van 2001 gaan dalen. Ik heb het niet specifiek over de aandelen die Dexia meent te bezitten, maar de index. Zie hiervoor pagina 5 van het rapport Aandelenlease van de AFM uit 2003. In deze jaarverslagen zijn naast de resultaten van 2002 tevens de resultaten van 2001 opgenomen. Het zou duidelijker zijn geweest als ik aangegeven had welk moment precies bedoeld is van het jaar. Ik zal het voor de duidelijkheid veranderen in: "Aan het begin van 2002 was het voor het eerst dat de aandelen flink gedaald waren. De daling zette in aan het eind van 2000, begin 2001"

Rapport Aandelenlease 23 okt. 2003

Bedankt & knor,

Spaarvarken

Gesloten