LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen bij Hotel van de Valk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marijke Duysens
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2006 11:30

pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Marijke Duysens »

Wist U dat je kunt pinnen bij Hotel van de Valk? Er staat een pinapparaat van de SNS bank in de hal van het hotel ( motel Nuland )
Er wordt Euro 2,50 kosten gerekend per transactie.Ik pin al jaren met mijn postbank pinpas wereldwijd. Heb dit nog nooit meegemaakt
Wat vindt U hiervan? Marijke Duysens te Heerlen

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Er komen inderdaad steeds meer mobiele pinapparaten, zoals tegenwoordig ook Postbank automaten bij Albert Heijn. Op zich is het makkelijk dat je kunt pinnen bij Van der Valk alleen zou ik daar zeker geen € 2,50 voor betalen. Gewoon bij een bank pinnen en kosten in het hotel aan de receptie betalen (per pin) maar kosten betalen om aan je eigen geld te kunnen komen, daar ga ik niet aan beginnen...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wist je dat dit soort apparaten al veel langer bestaan en dat je inderdaad dom bent als je er gebruik van maakt. Je betaald geld om je eigen geld op te nemen, hoe dom kun je zijn?

Marijke Duysens
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2006 11:30

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Marijke Duysens »

Ik heb hier dus duidelijk van geleerd. Zal dit dus ook NOOIT meer doen.
marijke Duysens te heerlen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik vind dit ook wat vreemd. Vreemd van de banken dan. Werd er van te voren aangegeven dat het geld kostte?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

voor zovr ik me kan herinneren wel ja. Je stopt je pas erin, toetst pincode enzo in en dan krijg je een mededeling met dat de opname kosten 2,50 zijn en of je door wilt gaan of niet. Maar dit staat nergens anders aangegeven, je ziet het pas als je al bezig bent.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dit fenomeen is naar ik meen begin 2003 in Nederland ingevoerd, in het Verenigd Koningkrijk was dit toen al enige jaren in zwang. Het gaat hier om een onafhankelijke exploitant van geldautomaten, de SNS werkt samen met deze maatschappij, deze automaten worden geplaatst daar waar het niet interessant is voor de banken om een automaat te plaatsen. En ja daar hangt een prijskaartje aan, de naam van deze dingen is FLAPPENTAP, als je dat dus ziet, niet gebruiken als je niet wil betalen voor je eigen geld.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Zal ik nog wat olie op het vuur gooien en vertellen dat een pin opdracht PER oprdacht 0,19 cent per keer kost? :)

(dit is dan niet een geldautomaat maar een pin opdracht in bv een winkel om iets te betalen. Maar ik verwacht niet dat zoiets nou duurder zal zijn is immers precies het zelfde)

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Wij hebben zowel een pinapparaat met een vaste telefoonlijn verbinding als een mobielapparaat [pinlinq] en de laatste is de duurste en daarmee kost een transactie onder de 10 euro ons 6 eurocent en daarboven 13 eurocent. Overigens pinlinq huur je en dat kost [buiten het starterspakket] 29,95 euro exclusief BTW per maand.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Dit soort kasten bestaan al langer. Ze hebben ook een tijdlang bij Mac Donalds gestaan. Betaalde je ook 2.50 per opname. Gelukkig kan je nu rechtstreeks pinnen bij de balie. McFlurrie by???

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

jah ok maar er wordt niet maar 1 transactie gedaan :)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het zijn dus geen pin-automaten, wat veel mensen denken, maar zogenaamde Money-boxen.

Tegenwoordig staat er in het beeldscherm weliswaar dat de transactie 2,50 euro kost, maar de meesten letten daar kennelijk niet op.

Ik kreeg eens (in plaats van 2,50 in mindering op mijn rekening) een broodje hamburger extra bij Mac Donalds toen ik erover klaagde. Ze erkenden dat het niet erg klantvriendelijk was, die money-box, en ik heb ze bij betreffende vestiging (toen ik er na weken weer eens kwam) niet meer aangetroffen. Ik maakte er geen punt van dat ik een extra hamburger kreeg, was tenminste een tegemoetkoming en een erkenning van hun kant dat zij fout zaten. Ik maak me geen enkele illusie dat ze die moneybox hebben weggehaald alleen naar aanleiding van mijn klacht, voor zoiets heb je tientallen klachten nodig.

Ook bij Hornbach-tuincentra staat een dergelijke money-box. Dus daar is het ook oppassen geblazen.

Negatievelingen zullen zeggen: eigen schuld, moet je maar ergens anders je geld vandaan halen. Maar als banken en postkantoren hun service zo minimaliseren als ze nu doen, ben je niet altijd in de gelegenheid om daar te pinnen waar jij dat wil, en moet je soms genoegen nemen met de eerste de beste gelegenheid om aan contanten te komen.

Je kan niet altijd alles voorzien, je kan niet altijd weten dat je ergens snel contant geld voorhanden moet hebben (pinautomaat in de winkel is bijvoorbeeld kapot, of iets dergelijks. Het is tegenwoordig te gevaarlijk om daarop in te spelen, en daarom naast je pinpas gewoon even 1000 euro op zak te hebben).

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door eliane »

wat ik niet uit het verhaal kan halen, wel bij van der Valk, dat je alleen cash kan betalen en dan kan kiezen of je het bij die automaat wil doen of dat je even naar het dorp rijdt, waar je eigenlijk geen zin in hebt....

bij Hornbach hebben ze standaard pinautomaten, dus wrom die moneybox
? Even snel geld pinnen ofzo.

Wat ik wel zou doen is bij je enquette formulier invullen dat je een klacht hebt over de betaling, ze vragen immers naar een eerlijke mening er zullen wl meerder mensen denken dat dit eigenlijk niet kan.

MVG eliane

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door eliane »

wat ik niet uit het verhaal kan halen, wel bij van der Valk, dat je alleen cash kan betalen en dan kan kiezen of je het bij die automaat wil doen of dat je even naar het dorp rijdt, waar je eigenlijk geen zin in hebt....

bij Hornbach hebben ze standaard pinautomaten, dus wrom die moneybox
? Even snel geld pinnen ofzo.

Wat ik wel zou doen is bij je enquette formulier invullen dat je een klacht hebt over de betaling, ze vragen immers naar een eerlijke mening er zullen wl meerder mensen denken dat dit eigenlijk niet kan.

MVG eliane

oneerlijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 apr 2006 21:58

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door oneerlijk »

2 X is inderdaad duidelijker elaine

oneerlijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 apr 2006 21:58

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door oneerlijk »

2 X is inderdaad duidelijker elaine

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar als banken en postkantoren hun service zo minimaliseren als ze nu doen, ben je niet altijd in de gelegenheid om daar te pinnen waar jij dat wil, en moet je soms genoegen nemen met de eerste de beste gelegenheid om aan contanten te komen.
Met een beetje bankpas kun je tegenwoordig elke pinautomaat gebruiken die er is, ongeacht van welke bank.

Ook hebben steeds meer winkels pinmogelijkheden, dus om te zeggen dat je niet altijd kunt pinnen vind ik een beetje onzin.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: pinnen bij Hotel van de Valk

Ongelezen bericht door Sometimes »

@Elaine: bij elk hotel kan je met pin betalen, en met creditcards. Kan me niet voorstellen dat Van der Valk daar een uitzondering op is.

Verwarring ontstaat door het woordgebruik van topicstarter. Die heeft het over een pinapparaat waar een "flappentap" bedoeld wordt.
Bij Van der Valk (en de meeste andere winkels etc) kan je niet zomaar geld pinnen, maar alleen betalen.

Gesloten