LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Buschauffeur zet passagiers bus uit
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Met nog nooit iemand bedoel ik dus passagiers. Die heeft hij nog nooit een mep verkocht. In zijn leven heeft hij wel eens iemand een mep verkocht. Niet zoveel, maar eentje was er nagenoeg 2 meter.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Ik ken er genoeg! Ik ken er alleen helaas ook genoeg die niks durven doen en zeggen.Zijn er ook nog echte bus bestuurders die hun werk wel goed doen en wel naar de vervoersbewijzen kijken en niet te bang zijn (zoals meneer kampvuur) om een zwartrijder aan te spreken?
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Ik merk het al.
De beste stuurlui staan aan wal.
De beste buschaufeurs zitten niet achter het stuur.
De beste stuurlui staan aan wal.
De beste buschaufeurs zitten niet achter het stuur.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
en blijkbaar zitten de slechste stuurlui op de bus.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Ze zijn er wel, maar het worden er steeds minder. De houding van tegenwoordig is steeds meer "Ze doen maar wat ze willen, de bus of trein is niet mijn eigendom en ik wil zo snel mogelijk naar huis"Zijn er ook nog echte bus bestuurders die hun werk wel goed doen en wel naar de vervoersbewijzen kijken en niet te bang zijn (zoals meneer kampvuur) om een zwartrijder aan te spreken?
en dat zou eens moeten stoppen. Conducteurs moeten niet op hun gat zitten in de eerste klas maar door de trein lopen en controleren, buschauffeurs moeten eens wat meer tijd besteden aan het controleren van mensen en niet bang zijn om mensen de deur te wijzen als daar reden voor is.
En ik maak dagelijks gebruik van diverse vormen van OV dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
ik maak geen gebruik van welke vorm van OV dan ook (in het verleden wel) maar elke werknemer die zo weinig intresse of inzet kan opbrengen voor zijn werk moet snel iets anders zoeken want op deze manier ben je een uitvreter en een schande voor je bedrijf.
Als ik zo weinig intresse zou hebben voor mijn werk en maar wat zou doen (zoals meneer kampvuur) zou ik me de ogen uit mijn kop schamen.
Maarja, helaas is er voor mensen zoals kampvuur weinig anders te doen, het was dit of weer soldaat worden.......soldaat in afganistan iets voor jou kamp?
Daar hoef je geen buspassagiers te controleren en heb je echte reden om bang te zijn.
Als ik zo weinig intresse zou hebben voor mijn werk en maar wat zou doen (zoals meneer kampvuur) zou ik me de ogen uit mijn kop schamen.
Maarja, helaas is er voor mensen zoals kampvuur weinig anders te doen, het was dit of weer soldaat worden.......soldaat in afganistan iets voor jou kamp?
Daar hoef je geen buspassagiers te controleren en heb je echte reden om bang te zijn.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Dilbert, ben het helemaal met je eens!
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Ik heb toch ook een jaartje of 7 zo tussen de bedrijven door op de lijnbus rondgereden en kan kampvuur wel begrijpen.
Als je een jaartje of wat hebt rondgereden dan stomp je een beetje af en vooral het gezeik van passagiers word je een beetje zat.
Op een gegeven moment ga je niet meer in discussie met klanten, ze hebben allemaal gelijk.
Ik stempelde zelfs kassabonnen van de AH af als de mensen het risico wilden nemen om gepakt te worden.
De klanten zijn zelf verantwoordelijk voor hun vervoersbewijs.
De metro of tram moet je ook zelf voor de afgestempelde strippen zorgen, dus waarom zou je als chauffeur je er druk om maken.
Vroeger had je een conducteur op de bus en hoefde de chauffeur alleen maar de essentie van zijn beroep te doen, en dat is rijden.
Als je een jaartje of wat hebt rondgereden dan stomp je een beetje af en vooral het gezeik van passagiers word je een beetje zat.
Op een gegeven moment ga je niet meer in discussie met klanten, ze hebben allemaal gelijk.
Ik stempelde zelfs kassabonnen van de AH af als de mensen het risico wilden nemen om gepakt te worden.
De klanten zijn zelf verantwoordelijk voor hun vervoersbewijs.
De metro of tram moet je ook zelf voor de afgestempelde strippen zorgen, dus waarom zou je als chauffeur je er druk om maken.
Vroeger had je een conducteur op de bus en hoefde de chauffeur alleen maar de essentie van zijn beroep te doen, en dat is rijden.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
als je zo afstompt op je werk dat het je niet meer kan schelen moet je maken dat je wat anders gaat doen.
Je kan je werk (welk werk dan ook) onmogelijk goed doen als je niet geintresseerd bent.
Je kan je werk (welk werk dan ook) onmogelijk goed doen als je niet geintresseerd bent.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
quote
----------------------------------------------------------------
als je zo afstompt op je werk dat het je niet meer kan schelen moet je maken dat je wat anders gaat doen.
Je kan je werk (welk werk dan ook) onmogelijk goed doen als je niet geintresseerd bent.
----------------------------------------------------------------
Die mogelijkheid moet je dan ook maar net hebben.
In de tijd dat ik reed (1978-1985) was werk in de regio dun.
Ik begon gemotiveerd aan deze baan, maar was uiteindelijk in het werk teleurgesteld.
Ik constateerde zelf dat ik aan het afstompen was en wilde dan ook wel wat anders.
Ik heb daar in 1985 gewoon de zak gehad, en dat was eigenlijk het beste wat me overkomen is.
Ik reed op het laatst mijn eigen dienstregeling en keek helemaal nergens meer naar.
Dit is een prima beroep voor een jaar of 5, en dan moet je er gewoon af.
----------------------------------------------------------------
als je zo afstompt op je werk dat het je niet meer kan schelen moet je maken dat je wat anders gaat doen.
Je kan je werk (welk werk dan ook) onmogelijk goed doen als je niet geintresseerd bent.
----------------------------------------------------------------
Die mogelijkheid moet je dan ook maar net hebben.
In de tijd dat ik reed (1978-1985) was werk in de regio dun.
Ik begon gemotiveerd aan deze baan, maar was uiteindelijk in het werk teleurgesteld.
Ik constateerde zelf dat ik aan het afstompen was en wilde dan ook wel wat anders.
Ik heb daar in 1985 gewoon de zak gehad, en dat was eigenlijk het beste wat me overkomen is.
Ik reed op het laatst mijn eigen dienstregeling en keek helemaal nergens meer naar.
Dit is een prima beroep voor een jaar of 5, en dan moet je er gewoon af.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
even denken hoor.... omdat het je baan is om je daar druk over te maken misschien? Wat een houding zeg, de klant is verantwoordelijk en voor de rest zoeken ze het maar uit.Ik stempelde zelfs kassabonnen van de AH af als de mensen het risico wilden nemen om gepakt te worden.
De klanten zijn zelf verantwoordelijk voor hun vervoersbewijs.
De metro of tram moet je ook zelf voor de afgestempelde strippen zorgen, dus waarom zou je als chauffeur je er druk om maken.
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Kun je wel goedkoop op je plek van bestemming komen als AH kassabonnen ook worden afgestempeld, ik maar eens wat vaker de bus pakken denk!
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Moet je wel Connexxion nemen, want daar doen ze blijkbaar niet zo moeilijk.
Ik vraag me af of het niet gewoon stoerdoenerij is. Ik ken genoeg chauffeurs die niet goed controleren, maar ik ken er geen een (en ik ken er veel!) die kassabonnen afstempelt. Is pure bluf volgens mij.
Ik vraag me af of het niet gewoon stoerdoenerij is. Ik ken genoeg chauffeurs die niet goed controleren, maar ik ken er geen een (en ik ken er veel!) die kassabonnen afstempelt. Is pure bluf volgens mij.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Quote D29
--------------------------------------------------------------------
omdat het je baan is om je daar druk over te maken misschien.
--------------------------------------------------------------------
Nee, ik was chauffeur, geen stempelmachine annex conducteur.
Je hebt dan wel een controlerende functie daarbij maar dat was bij mij steekproefsgewijs, als ik een fanatieke bui had.
En die had ik niet vaak.
Ik heb nooit iemand laten staan om de reden van geen geldig vervoerbewijs.
Klanten nemen zelf het risico onderweg gecontroleerd te worden.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik in een dunbevolkte regio woonde en 70% van de klanten kende.
Ik leverde zelfs wel klanten thuis af in de stille uurtjes.
Stukje service op kosten van de zaak.
Iemand de bus uitslaan is bij mij nooit voorgekomen.
Je wordt getraind op anti agressief gedrag en daar word je zelfs in psycho test op geselecteerd.
Edit spelling
--------------------------------------------------------------------
omdat het je baan is om je daar druk over te maken misschien.
--------------------------------------------------------------------
Nee, ik was chauffeur, geen stempelmachine annex conducteur.
Je hebt dan wel een controlerende functie daarbij maar dat was bij mij steekproefsgewijs, als ik een fanatieke bui had.
En die had ik niet vaak.
Ik heb nooit iemand laten staan om de reden van geen geldig vervoerbewijs.
Klanten nemen zelf het risico onderweg gecontroleerd te worden.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik in een dunbevolkte regio woonde en 70% van de klanten kende.
Ik leverde zelfs wel klanten thuis af in de stille uurtjes.
Stukje service op kosten van de zaak.
Iemand de bus uitslaan is bij mij nooit voorgekomen.
Je wordt getraind op anti agressief gedrag en daar word je zelfs in psycho test op geselecteerd.
Edit spelling
Laatst gewijzigd door hharteman op 02 aug 2006 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
daar gaat m'n gratis ritje...maar ik ken er geen een (en ik ken er veel!) die kassabonnen afstempelt. Is pure bluf volgens mij.
dat klinkt alweer beter, zal in de Randstad zeker niet voorkomen?Ik leverde zelfs wel klanten thuis af in de stille uurtjes.
Stukje service op kosten van de zaak.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Toevallig had ik het er gisteren even over met mijn vriend. Hij zei dat in zijn functiebeschrijving chauffeur/controleur staat. Dus hij en zijn collega's hebben wel degelijk een controlerende functie. En niet meer dan terecht in mijn ogen.Nee, ik was chauffeur, geen stempelmachine annex conducteur.
Je hebt dan wel een controlerende functie daarbij maar dat was bij mij steekproefsgewijs, als ik een fanatieke bui had.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
quote
-----------------------------------------------------------------
Hij zei dat in zijn functiebeschrijving chauffeur/controleur staat.
-----------------------------------------------------------------
Dat is heel goed mogelijk, maar ik praat dan ook over 1978 toen pas kort de controleur van de bus af was en de chauffeur er een taak bij kreeg.
Het stond niet in mijn functieomschrijving in ieder geval.
Zal wel aangepast zijn in de loop der tijd.
-----------------------------------------------------------------
Hij zei dat in zijn functiebeschrijving chauffeur/controleur staat.
-----------------------------------------------------------------
Dat is heel goed mogelijk, maar ik praat dan ook over 1978 toen pas kort de controleur van de bus af was en de chauffeur er een taak bij kreeg.
Het stond niet in mijn functieomschrijving in ieder geval.
Zal wel aangepast zijn in de loop der tijd.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
kortom je stond altijd zeer gemotiveerd op je werk en was altijd bereid om net dat stapje extra te zetten.... De houding is dus in 20 jaar tijd niet veel veranderd.Nee, ik was chauffeur, geen stempelmachine annex conducteur.
Je hebt dan wel een controlerende functie daarbij maar dat was bij mij steekproefsgewijs, als ik een fanatieke bui had.
En die had ik niet vaak.
Misschien moeten we de kosten voor elke zwartrijder maar in rekening brengen bij de betreffende chauffeur of conducteur. Kijken of het dan nog zo makkelijk is
Laatst gewijzigd door Dilbert29 op 02 aug 2006 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Mjah, de machinist lijkt me niet erg eerlijk. Het is de taak van de conducteur om kaartjes te controleren, daar heeft de machinist niet zoveel mee te maken.
Een buschauffeur staat vaak ook erg in zijn eentje: Alleen gooit hij een groep van 6 opgeschoten jongens de bus niet uit zonder daarbij zelf schade op te lopen, maar als hij de bus aan de kant zet en de politie erbij haalt, mopperen de andere passagiers dat ze te laat komen. Misschien moeten wij als "normale passagiers" het eens wat vaker voor de chaffeur opnemen in dit soort situaties, zodat zij zich ook gesterkt voelen wanneer ze actie ondernemen.
Het soort chauffeurs van de soort die de TS beschrijft, kunnnen echter niet op mijn steun rekenen: van kaartsoorten en abbonementen moet je gewoon alles afweten als chauffeur, dat lijkt me een essentieel onderdeel van je beroep.
Een buschauffeur staat vaak ook erg in zijn eentje: Alleen gooit hij een groep van 6 opgeschoten jongens de bus niet uit zonder daarbij zelf schade op te lopen, maar als hij de bus aan de kant zet en de politie erbij haalt, mopperen de andere passagiers dat ze te laat komen. Misschien moeten wij als "normale passagiers" het eens wat vaker voor de chaffeur opnemen in dit soort situaties, zodat zij zich ook gesterkt voelen wanneer ze actie ondernemen.
Het soort chauffeurs van de soort die de TS beschrijft, kunnnen echter niet op mijn steun rekenen: van kaartsoorten en abbonementen moet je gewoon alles afweten als chauffeur, dat lijkt me een essentieel onderdeel van je beroep.
Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit
Goed idee!! Een cassière moet tenslotte het kastekort ook zelf aanvullen, als ze niet goed heeft opgelet.Misschien moeten we de kosten voor elke zwartrijder maar in rekening brengen bij de betreffende chauffeur of conducteur. Kijken of het dan nog zo makkelijk is