LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] crashtest suzuki alto
crashtest suzuki alto
Hallo,
Weet er iemand iets over het volgende; ik heb gehoord dat er geen nieuwe suzuki alto geproduceerd mocht worden omdat hij niet door de crashtest is gekomen? Dat alleen nog de voorraad opgemaakt mag worden?
Ik heb in 2005 een nieuwe suzuki alto gekocht omdat hij zuinig, veilig etc. zou zijn. Qua zuinigheid valt het ook wel tegen, ik schat 1 op 15/16 in de stad en nu begrijp ik dat het wat de veiligheid betreft helemaal slecht gesteld is. Zit wel met een klein kind in deze auto. Ik voel me goed beetgenomen.
Weet er iemand iets over het volgende; ik heb gehoord dat er geen nieuwe suzuki alto geproduceerd mocht worden omdat hij niet door de crashtest is gekomen? Dat alleen nog de voorraad opgemaakt mag worden?
Ik heb in 2005 een nieuwe suzuki alto gekocht omdat hij zuinig, veilig etc. zou zijn. Qua zuinigheid valt het ook wel tegen, ik schat 1 op 15/16 in de stad en nu begrijp ik dat het wat de veiligheid betreft helemaal slecht gesteld is. Zit wel met een klein kind in deze auto. Ik voel me goed beetgenomen.
Re: crashtest suzuki alto
Hoi ik snap het volledig als dit echt zo zou zijn . De auto zelf heeft ook geen airbags of wat . Mischien zou je beter voor een iets oudere auto en iets groter met airbags kunnnen gaan kijken
Re: crashtest suzuki alto
Hallo,
De suzuki heeft wel airbags, maar ja, wat heb je hier aan als hij bij wijze van spreken nog geen 2 sterren haalt in de crashtest.
Ik heb na lang speuren via google iets gevonden wat wijst op wat ik al eerder schreef. Het is een stukje van Auto internationaal van 7-12-2005 (ik heb hem zelf in mei 2005 aangeschaft) en die schrijven het volgende:
De importeur Nimag geeft aan dat de laatste dagen voor de Suzuki alto zijn geteld. De importeur geeft geen reden, maar de dealers laten weten dat dit komt door de verscherpte emissienormen. De alto kan hier niet meer aan voldoen en het is niet lonend om het model dat in 2007 wordt afgelost aan te passen. Ook zou Suzuki bang zijn dat de alto bij een eventuele crashtest door Euro NCAP compleet door de mand valt. De productie is per oktober 2005 beëindigd.
Ik was al om me heen aan het kijken voor een andere auto, en er was gelijk al een autoverkoper die er over begon dat het huidige suzuki alto model niet meer geproduceerd mocht worden. Dus ik vrees dat dit misschien ook mee gaat worden genomen bij een eventuele inruil.
Kortom flink balen dus.
De suzuki heeft wel airbags, maar ja, wat heb je hier aan als hij bij wijze van spreken nog geen 2 sterren haalt in de crashtest.
Ik heb na lang speuren via google iets gevonden wat wijst op wat ik al eerder schreef. Het is een stukje van Auto internationaal van 7-12-2005 (ik heb hem zelf in mei 2005 aangeschaft) en die schrijven het volgende:
De importeur Nimag geeft aan dat de laatste dagen voor de Suzuki alto zijn geteld. De importeur geeft geen reden, maar de dealers laten weten dat dit komt door de verscherpte emissienormen. De alto kan hier niet meer aan voldoen en het is niet lonend om het model dat in 2007 wordt afgelost aan te passen. Ook zou Suzuki bang zijn dat de alto bij een eventuele crashtest door Euro NCAP compleet door de mand valt. De productie is per oktober 2005 beëindigd.
Ik was al om me heen aan het kijken voor een andere auto, en er was gelijk al een autoverkoper die er over begon dat het huidige suzuki alto model niet meer geproduceerd mocht worden. Dus ik vrees dat dit misschien ook mee gaat worden genomen bij een eventuele inruil.
Kortom flink balen dus.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: crashtest suzuki alto
http://www.nieuws.nl/dossiers/auto/309/ ... _programma
Weet niet of je duits een beetje up to date is maar in een test uit 2002 (is alweer een tijdje geleden)van de ADAC komt hij er niet heel slecht uit. Meer gemiddeld.
http://www.adac.de/Tests/Autotest/TETDa ... lto_11.pdf
Overigens is hij bij de crashtesten van EuroNCAP niet te vinden in het testoverzicht.
Weet niet of je duits een beetje up to date is maar in een test uit 2002 (is alweer een tijdje geleden)van de ADAC komt hij er niet heel slecht uit. Meer gemiddeld.
http://www.adac.de/Tests/Autotest/TETDa ... lto_11.pdf
Overigens is hij bij de crashtesten van EuroNCAP niet te vinden in het testoverzicht.
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 02 aug 2006 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: crashtest suzuki alto
Hallo,
Bedankt voor je stukje. Hierin verklaart de importeur dat de suzuki alto nog steeds leverbaar is. Maar dit stuk spreekt niet over de veiligheid van deze suzuki alto.
Misschien heeft de importeur zich genoodzaakt gevoeld dit roepen na de reacties, omdat de alto nu nog steeds goed verkoopt? Of evt. schadeclaims?
Heb er nog steeds een nare bijsmaak van
Bedankt voor je stukje. Hierin verklaart de importeur dat de suzuki alto nog steeds leverbaar is. Maar dit stuk spreekt niet over de veiligheid van deze suzuki alto.
Misschien heeft de importeur zich genoodzaakt gevoeld dit roepen na de reacties, omdat de alto nu nog steeds goed verkoopt? Of evt. schadeclaims?
Heb er nog steeds een nare bijsmaak van
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: crashtest suzuki alto
Heb m'n stukje nog aangevuld met een duitse link. Wagen lijkt niet levensgevaarlijk, als dat je wat geruststelt
Re: crashtest suzuki alto
Het vervelende van crashtesten is dat ALLE kleine auto-tjes er slecht afkomen. Dus ook de Move-jes, Pandaatjes, Wagon R+ en andere rommel.
Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. De reden dat Japanse auto's goedkoop zijn zit voor een groot deel in de (afwezigheid) van veiligheidsmiddelen.
Airbags zijn geen garantie voor veiligheid, ABS is geen garantie voor niet-slippen, gordels helpen niet als je tegen een boom rijdt, keukelzone's ? kleine auto-tjes hebben geen eens een zone.
Enzovoort, enzovoort, enzovoort.
Helaas maar waar, hoe leuk die auto's ook zijn.
Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. De reden dat Japanse auto's goedkoop zijn zit voor een groot deel in de (afwezigheid) van veiligheidsmiddelen.
Airbags zijn geen garantie voor veiligheid, ABS is geen garantie voor niet-slippen, gordels helpen niet als je tegen een boom rijdt, keukelzone's ? kleine auto-tjes hebben geen eens een zone.
Enzovoort, enzovoort, enzovoort.
Helaas maar waar, hoe leuk die auto's ook zijn.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: crashtest suzuki alto
Voordeel is wel dat de snelheden in de stad, waar deze auto's eigenlijk voor bedoeld zijn, weer een heel stuk lager zijn en er meer kans is op parkeer schade dan op een frontale botsing op hoge snelheid.
Overigens laat het overzicht met supermini's van euroNCAP http://www.euroncap.com/content/safety_ ... .php?id1=1
zien dat je niet alle kleine wagens over 1 kam mag scheren.
Overigens laat het overzicht met supermini's van euroNCAP http://www.euroncap.com/content/safety_ ... .php?id1=1
zien dat je niet alle kleine wagens over 1 kam mag scheren.
Re: crashtest suzuki alto
De EuroNcap-tests worden niet met hele hoge snelheden gedaan. Ik meen rond de 60km/u dus die tests laten een behoorlijk beeld zien van wat er kan gebeuren in de stad.
Verder even een andere opmerking: miepmiep, je geeft aan dat de Alto 1 op 15/16 in de stad rijdt en dat je dat tegenvalt. Ik vind dat enorm zuinig voor een niet al te moderne motor (want dat is de Alto) en dan in de stad waar een auto het minst zuinig is. Dan rijdt ie op de snelweg misschien wel 1 op 20? Heel veel beter zul je niet vinden, zeker niet voor het geld van een Alto.
Veiligheid is een beetje betrekkelijk: bedenk dat je op de fiets eigenlijk nog onveiliger bent, vooral als je er geen fietspad is.
Verder even een andere opmerking: miepmiep, je geeft aan dat de Alto 1 op 15/16 in de stad rijdt en dat je dat tegenvalt. Ik vind dat enorm zuinig voor een niet al te moderne motor (want dat is de Alto) en dan in de stad waar een auto het minst zuinig is. Dan rijdt ie op de snelweg misschien wel 1 op 20? Heel veel beter zul je niet vinden, zeker niet voor het geld van een Alto.
Veiligheid is een beetje betrekkelijk: bedenk dat je op de fiets eigenlijk nog onveiliger bent, vooral als je er geen fietspad is.