LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lakschade door vogelpoep

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
michiel van Rees
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:37

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door michiel van Rees »

het lijkt wel of die vogel een bewust rondje rondje heeft gemaakt.
Ik ben nin het bezit van een Renault Scenic. 1 1/2 jaar oud.
8 juni gebombardeerd. Enekel uren later gedeeltelijk schoongemaakt en 's-avonds door de wasstraat.

Enkele dagen later meldt mijn vrouw dat er vandalisten bezig geweest zijn. Niets is minder waar. Tpv de voegelpoep is de lak volledig weg tot op de primerlaag.

Renault Nederland komt na grote druk met een aanbod van 50-50.
Ik ga hiermee niet accoord omdat ik als consument mag verwachten dat lak toch wel tegen een vogelpoepje bestand mag zijn. Als het een vlekje was geweest dan had ik een poetsmiddel gepakt, maar dit is absoluut onacceptabel. Een auto van 30.000 Euro waar de gaten in vallen!!!
Ik heb mijn rechtsbijstandverzkering aangesproken en zal mij niet neerleggen bij deze wel heeeel gemakkelijke manier van afkopen van de verantwoordelijkheden. Moet ik ook nog 'dank je " zeggen???

Het lijkt mij verstandig de Renault zijn klanten adviseert hun auto in een glazen huisje te plaatsen en er vooral niet mee naar buiten te gaan.

Renault "createur de merde"

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door alderwood »

Tot nu toe is er sprake van Hyundai, Renault en Fiat (mocht ik dit niet eerder vermeld hebben, een kennisje van mij liet haar dak overspuiten).

Doen de Duitse auto's het ook in dit opzicht beter? :D

geneva
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2006 13:36

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door geneva »

Ja leuk gelijk afpoetsen. Maar als je de auto het weekend niet gebruikt en maandag kijkt is het al gebeurt. Dus dat gaat ook niet op.Moet je dan 24 uur bij je auto gaan staan. Hij stond niet eens onder een boom. Inderdaad moet je de auto alleen binnen gebruiken(hahaha) maar zo werkt het niet. Auto is voor gebruik en niet voor in een garage.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Op onze auto zit ook regelmatig vogelpoep, ondanks het feit dat we het er niet altijd even snel afhalen hebben we er geen lakschade aan ondervonden, na een goede wasbeurt van de auto glimt hij ons weer tegemoet, het is een Daewoo overigens.

Ik heb wel eens gehoord dat vogels eerder op een bepaalde kleur auto poepen, donkere auto's geloof ik. Is dat een fabeltje of zit daar een kern van waarheid in? die van ons is donkerlbauw

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door gjvisser »

Lijkt mij sterk, maar het zou natuurlijk kunnen. Zo had ik van de week mijn auto gewassen en zaterdag stond mijn auto in een rijtje. Er waren geen bomen ofzo en op mijn motorkap zaten echt iets van 5 verschillende flatsen en de rest van de auto's niet :evil:
Het is een donkerblauwe BMW.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik heb even het artikel opgezocht waar ik het had gelezen, of het ook echt waar is weet ik niet maar het is op basis van een Brits onderzoek.

Vogels kieskeurig bij schijten op auto’s

Vogels schijten het liefst vallen op auto’s in dezelfde kleur als zijzelf. Dat zeggen onderzoekers van de Bristol Universiteit. Ze telden de vogelpoep op 1.700 auto’s in het Britse Bristol, waar enorm veel zeemeeuwen rondvliegen. Uit het onderzoek bleek dat er zestig procent meer witte auto’s tussen de meest geraakte voertuigen zaten dan verwacht zou worden. Bezitters van blauwe en zwarte auto’s mogen zich in Bristol in hun handen knijpen met hun kleurkeuze: er waren tien procent meer auto’s zonder vogelpoep in die kleur dan verwacht.

Onderzoeker Charles West kwam op het idee na een typische cafédiscussie met vrienden. Volgens een van hen kozen zeemeeuwen het liefst blauwe auto’s, omdat die hem aan de zee deden denken. Vrijwilligers gingen daarop de straat op om de vogelpoepjes op de auto’s te tellen (bron: autotelegraaf.nl).

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door gjvisser »

haha, grappig stukje! :D

Een paarse auto nemen dus, daar vliegen er niet zoveel van in nederland 8)

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door alderwood »

En ik heb een donkergroene Golf, sta met één kant onder een boom
regelmatig iets maar miniem.
Dat ik dan wel gelijk verwijder.
Overwegend kleinere vogels.

Maar de auto staat altijd goed in de was, als het regent zitten de druppels er op.
Voor mij een teken, dat het goed is.

De auto's van mijn beide buren zijn dan egaal nat.

rowicom
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2006 12:39

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door rowicom »

@ alderwood:

Jij schrijft:
Tot nu toe is er sprake van Hyundai, Renault en Fiat

Heb je even mijn verhaal over de Ford Focus over het hoofd gezien? Hetzelfde laken een pak. Foto's op http://www.mijnalbum.nl/album=C7F6CMPT. Uitgebreid contact gehad met Ford Nederland. Er is een "lakexpert"van Ford bijgeweest en die kwam tot de opmerkelijke conclusie dat het "schade van buitenaf"betreft. Tja, dat had een kind ook kunnen concluderen. Waar 't mij om gaat is dat alle auto's in de straat onder de duivenstront zitten, een aantal slechts zelden gewassen wordt en dat uitgerekend MIJN auto serieuze lakschade heeft, de rest niet. Ford Nederland heeft nu laten weten er verder niets meer aan te doen. Ik ga een pittig stuk schrijven op autoweek.nl bij "my review". Wordt toch door enkele duizenden mensen gelezen. Het is voor mij in ieder geval de laatste Ford geweest. Iets in mij zegt dat ik het er toch niet bij moet laten zitten....

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door alderwood »

rowicom Geplaatst op: 28 Jun 2006 13:13 Onderwerp:


Heb je even mijn verhaal over de Ford Focus over het hoofd gezien?
So sorry, maar ik zie nu net hoe je alle berichten kunt bekijken als je al aan het schrijven bent.

De normen en waarden van deze tijd. Als je wat koopt, gaat bij wijze van spreken de rode loper uit.
Maar afwimpelen als je ze aanspreekt met een klacht.

Plaats ok een oproep op Marktplaats.nl.
A) ook hier anti-reklame voor Ford.
B) misschien komt er bericht met een mogelijke oplossing.

Rubenve
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2005 23:33

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Rubenve »

Inderdaad heel vervelend die vogelpoep. Mijn auto wordt er ook regelmatig door getroffen, vanwege de vele bomen hier. Haal het er ook altijd gelijk af als ik zie, maar dat gaat soms moeizaam. Gelukkig heeft mijn auto er nog geen permanente schade aan overgehouden. De theorie dat het per automerk verschilt waag ik te betwijfelen, want alle autofabrikanten moeten aan dezelfde strenge milieunormen voldoen als het om de lak gaat. Vandaar ook dat de lak van nieuwere auto's bijna niks meer kan hebben.
In ieder geval succes met de afhandeling en hopelijk wordt het als nog vergoed.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Shareena »

Bij mijn moeders nieuwe Nissan Micra zit er ook lakschade op het dak van de vogelpoep! Weliswaar een klein plekje, maar toch...

Ze was op vakantie en het was natuurlijk lekker heet in Nederland, dus ja...

geneva
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2006 13:36

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door geneva »

Nou Renault Nederland geef niet thuis dus gaat er nu een aangetekende brief uit . Ik ga ook onze verzekeringsmaatschappij en de Das rechtbijstand aanschrijven>
Is er bij jullie nog nieuws?? en hoe is jullie voortgang??/


Groetjes,

llewelyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2006 22:42

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door llewelyn »

Hallo medepineuten,

Ik rijdt een VW Passat uit 2000, met een donkerblauwe lak.
Nou als die schijtvogels ( m.n. kraaien en merels ) een flats op die lak schijten zit er na een halve dag al een uitbijt plek in de lak !!
Mijn vorige auto's ; Honda. Opel, Ford, Nissan....na 4 weken een keer wassen en niks aan de hand.
Is dit nou Duitse kwaliteit......kwalischijt !!!!

Voor mij mijn laatste VW.
Ps garage en verzekering geven allebei 0 gehoor; typisch pech en een gevalletje schade van buitenaf en niet onder deze catagorie dekking vallend !!

Groetjes een balende Llewelyn :cry:

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door alderwood »

llewelyn


Geplaatst op 26 Jul 2006 00:13 door llewelyn
Ben je er echt zeker dat je het hebt over de originele lak?
Zo ja, dan hoop ik, dat dit de uitzondering is die de regel bevestigt. :roll:

Jan Veerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2006 20:24

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Jan Veerman »

Nou schrijf peugeot er ook maar bij. Tenminste mijn blauwe 206 van 11-2003 (geen metallic) zit ook helemaal onder de plekken. Laatst zat er volgelpoep op ik denk ongeveer een middag maar wel in de zon, gelijk weer een pikje blauwe lak weg. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik een dag had gewacht. De plekken zaten er al op toen ik hem had gekocht (2 mnd geleden) maar had er niet goed naar gekeken, nu onkent de dealer/verkoper dat deze plekken er al zaten. Wordt ook een welles/nietes verhaal..... :?

djw
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2006 11:08

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door djw »

Hallo ik ben zelf autopoetser en zou julie de volgende tip willen geven . Loop dagelijks even om de auto aan het eind van de dag gewoon even snel inspecteren voor vogelpoep plekken en of hars uit naaldbomen , deze 2 tasten je lak zeer snel aan door de chemishe stoffen die in hun poep zitten tast het de blanke lak laag aan van de auto ( toplaag )
Gewoon elke dag even snel kijken en direct eraf halen met een microvezel doek goed in warm water laten staan erop leggen 1 minuut en er vanaf proberen te deppen en in combinatie met tuinsproeier of water !
Ook met hars uit naaldbomen kan je lak volledig verzieken alleen duurt dit meestal wat langer .

jongbj
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2004 16:08

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door jongbj »

@ Geneva: Mijn vader heeft hetzelfde met zijn Twingo, al iets gehoord van Renault en/of DAS?

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door michelheikamp »

Wat heeft een producent nu te maken met vogelpoep die lakschade veroorzaakt? Het is gewoon chemische troep en daar is een dealer \ importeur toch niet verantwoordelijk voor.

Dat is hetzelfde als een hagelbui of de buurjongen met de fiets langs je auto op....helaas maar het is niet anders..

jongbj
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2004 16:08

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door jongbj »

@ michelheikamp: Wat dacht je van dat vogelpoep iets is waarvan je kan verwachten dat autolak daar tegen bestand is, net als regen en lucht. De zaken die jij noemt als voorbeelden zijn mechanische beschadigingen. M.i. is Renault hier zeker voor verantwoordelijk aangezien er massas autos zijn die hier wel tegen bestand zijn, het kan dus wel.

Gesloten