LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN digitale tv erguh slecht!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Briljant plan! Zal het overwegen ;)

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Goh, gezellig daar bij KPN. Moeten jullie niet naar huis?

Ik ga nu echt voor je bidden, Martin. :twisted:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik ben oprecht geroerd Mathilda, vergeet je niet een kaarsje te branden? :D

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Ik dacht dat godsdienstwaanzinnigen geen Internet hadden?

wm1975
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:57

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door wm1975 »

ik ook maar ze gaan vooruit! :D

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door BLW »

Ik kan me de ergernis van Waltzing wel voortellen. Heb me hier ook zitten te ergeren aan de door Watzing genoemde figuren. Het is inderdaad vaak maar wat zinloos geschreeuw in de ruimte.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Dat was nou een onhandige opmerking van je, beste ??

Jij weet helemaal niet tot wie ik bid.

Ik ben een consument en consumenten zijn errugh EVIL, zoals jij en je vrienden maar al te goed weten.

:twisted: :twisted: :twisted:

Goed, ik ben er klaar mee. Het spijt me, einde voorstelling, ??. Ik zal voor jou ook een kaarsje aansteken.

kantoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2006 18:30

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door kantoes »

Nou ik heb ook zo’n buiten antenne en die heb ik nu op het dak gezet dan nog op een mast en nog zwaar *** , zit midden in Den Haag het is jammer dat ik niet in Rotterdam woon anders had ik dat ding op de euro mast gezet. Heb nu weer de kpn gebeld met deze klacht maar zij doen er niets aan nu kan ik het hele zooitje wel op zeggen maar wie betaald mijn nieuwe aansluit kosten bij de kabel dan niet kpn zeggen ze, iemand nog een tip ?.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

CanalDigitaal (schotel, doet het alleen niet goed tijdens noodweer), Tele2 (aanloopproblemen) en in de nabije toekomst nog een paar andere opties.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Kantoes, het hoeft niet alleen aan de antenne te liggen. Ik had net ook weer waardeloze ontvangst. Kastje tien seconden helemaal uitgezet (bij de mijne zit er een zwarte aan-uitknop op de achterkant). Daarna was het probleem (weer even) voorbij. Werkt niet altijd, maar als het werkt, toch erg fijn.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Marssjo »

@kantoes,

Welke zenders zijn bij jou zwaar *** , of betreft het alle zenders en wat mankeert er dan aan? Kan je ergens de signaalsterkte aflezen ?
Die zender in Den Haag is nml. best wel sterk vind ik. Zelfs In Rotterdam West kan ik het kanaal met de zenders Ned1,2 en 3 (uit Den Haag) ontvangen.
Zijn je evt. coax-verlengkabels nieuw uit de doos of heb je die zelf gemaakt? Dit laatste ivm. misschien een slechte kwaliteit coax-kabel of coax-stekers of per ongeluk sluiting in je steker.
Laat me even weten wat op jou van toepassing is.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Walter van V »

niet besparen op kabel, neem de best afgeschermede die je kan vinden! er is tegenwoordig heel veel interferentie door alle extra zendmasten, toename radio- en ander verkeer in de ether etc. Storingen alom dus.

Wij hadden slechte kabelontvangst in ons nieuwe huis, bleek dat de tv aansluitingen met goedkope kabel gemaakt was, is vervangen door beter spul, ontvangstkwaliteit nam met sprongen toe. Dit kan al het geval zijn met de korte verbindingskabeltjes tussen apparatuur! Ook die moeten van hoge kwaliteit zijn tegenwoordig.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Rob A. »

Voor de mensen die WEL oog voor kwaliteit hebben, wil ik toch nog weer deze waarschuwing plaatsen:

Digitenne/Digitale tv van KPN is prut. Dat begint al bij de doorgifte van de zenders.
De kwaliteit van het bronsignaal is zo mager: te lage bitrate voor de gebruikte compressie en ook heel erg: een uitgeklede resolutie waardoor het beeld als ZEER wazig overkomt.
Al stop je je kabel in de uitzendmast, het beeld blijft k*t.
Geen superbuitenantenne die daar nog iets aan kan doen.
Van storingen heb ik geen last, want ik woon bijna in een weiland.

Vergelijk het met een DVD die je naar DivX omzet. Doe je dat niet goed, je gebruikt bijvoorbeeld een te lage bitrate en een te lage resolutie, dan zal je de DivX film op geen enkel toestel in goede kwaliteit kunnen kijken. Hoe duur het toestel ook mag zijn.
Het is zelfs zo dat hoe beter het toestel is, des te beter je de tekortkomingen waarneemt.

Eens verpest, blijft verpest. :cry:

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Ik heb eergisteren nog digitale tv van KPN gezien bij familie met een groot plasmascherm. Het probleem dat Rob A noemt is dan inderdaad bizar. Maar dat familielid zegt "ik kijk wel dvd'tjes". Hij blijft nog liever dood dan zaken te doen met UPC.

Dus wat moet je?

Het zal een enkeling op dit forum verbazen, maar ik heb niet eens zo'n heel grote hekel aan KPN. Wat ik KPN kwalijk neem is dat ze met een volstrekt sh*tproduct op de markt komen en dan vervolgens net doen alsof de consument gek is.

Eerlijk duurt echt het langst. Stuur tijdig een excuusbrief. Stuur meteen die gratis buitenantenne mee. Lift (in Amsterdam) vooral mee op de onmetelijke weerzin die mensen tegen UPC hebben. Geef af en toe korting voor de rommel die je levert. Neem een paar mensen in dienst die iets van marketing snappen...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Het vervelende is overigens dat KPN recentelijk nog heeft ontkent iets met mpeg4 te willen gaan doen. Da's vervelend, want dezelfde bitrates op mpeg4 zou iig de boel op minder grote tv's nog een fatsoenlijk beeld geven.

Overigens ligt het ook wel aan de kijkafstand. Bij een groot scherm moet je ook op een redelijke afstand gaan zitten, anders kun je bij dvd's ook nog de pixels tellen.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Hé, ??. Lang niet gezien. Ik twijfel steeds, maar jij zit hier dus echt niet namens KPN.
En dus duidelijk wel namens UPC.

Daar net zei ik dat je nog beter KPN dan UPC kunt hebben. Vervolgens kom jij gauw even de negatieve aandacht op KPN richten.

Je bent in ieder geval wat slimmer dan je collega's op het UPC-forum. Ik las net voor de aardigheid de discussie "UPC Schaam je!" in de rubriek UPC Telefoon.

Schrijft daar ene heronimo (10 mei jl.):
Maar als ik zo de reacties van kennelijk UPC medewerkers hoor op dit forum. (...) Dan ben je pas echt diep gezonken. En volgens mij heb je dan een veel groter probleem met jezelf dan alle klanten van UPC met hun provider.
Reageert prompt ene mve2:
heronimo: hoezo upc medewerkers? laat ik je wat vertellen ik maak totaal geen gebruik van upc en heb dat ook nog nooit gedaan ook dus wat je sugereert gaat niet op he.
Tewrwijl heronimo deze mve2 helemaal niet noemt. Let ook op dat agressieve "dus wat je sugereert gaat niet op he". :lol:

Martin1976 met zijn belabberde toneelstukjesteksten laat zich daar trouwens ook nog even zien. Maar die zit er kennelijk voor KPN.

Ja, sorry dus ??, dat ik jou beschuldigde hier voor KPN te werken. Dilbert29 en Martin1976 zitten hier wel duidelijk namens KPN. Karr-2 ook naar het lijkt. Jij zit hier dus voor UPC. Als iemand iets lelijks zegt over KPN dan ga je met hem mee-l*llen. Als iemand iets van UPC zegt, dan gaan Martin of Dilbert mee-l*llen. En zodra een consument iets lelijks over jullie allemaal zegt, dan storten jullie je er samen op. En dan zijn Dilbert en Martin waarschijnlijk nog dezelfde persoon. En jij zit niet op een afdeling marketing, maar bent waarschijnlijk onder de noemer "lobbyist" ingehuurd.

Dat is best ingewikkeld allemaal, beste ?? Kost mij ook even tijd om uit te vinden.

Nou, slaap lekker. Ik zal nog een tweede kaarsje voor je opsteken...

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Rob A. »

Het vervelende is overigens dat KPN recentelijk nog heeft ontkent iets met mpeg4 te willen gaan doen. Da's vervelend, want dezelfde bitrates op mpeg4 zou iig de boel op minder grote tv's nog een fatsoenlijk beeld geven.

Overigens ligt het ook wel aan de kijkafstand. Bij een groot scherm moet je ook op een redelijke afstand gaan zitten, anders kun je bij dvd's ook nog de pixels tellen.
Aan één kant vind ik dat ook vervelend, maar aan de andere kant, dan zouden we dus weer nieuwe ontvangers moeten gaan kopen.
Nu heb ik o.a. nog een Hauppauge kastje waar je met de computer zonder (nog meer) kwaliteitsverlies kan opnemen. Dat ziet er op zich wel veel beter uit dan opnames van analoge kabel-tv op vhs-cassettes.
Dat kastje wordt al lang niet meer gemaakt en KPN zal in de toekomst ook geen kastje meer certificeren die deze mogelijkheid hebben i.v.m. met opnamebeperkingen die ze in de toekomst willen gaan toepassen. De chips voor deze beperkingen zitten al in de hd-recorders van KPN ingebouwd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Ja, de installed base is inderdaad een (/het) probleem. Dat belemmert meerdere technieken om over te stappen op betere codecs. Het vervelende is dat ze er niets van leren. De codecs volgen elkaar momenteel in hoog tempo op. Het zou dus een idee zijn om een standaard te ontwikkelen die een upgradable codec hebt. Ben je van het gezeik verlost. Maar ja, de nieuwe standaarden hebben die truc niet.

Kabelmaatschappijen kunnen er trouwens ook wat van qua bitrates. Net zoals de schotel (die zijn ook aan het klooien momenteel). Ze proppen steeds meer zenders in een multiplex en dat gaat ten koste van de bitrates. En ik vrees dat de internetproviders met IP-TV hetzelfde gaan doen ivm bandbreedte. Ik hoop dat er een provider komt die wel met fatsoenlijke bitrates cq een fatsoenlijke codec gaat werken (met 3 a 4 Mbit/s DivX kom je al een heel eind!). Mag mbt dan best wat kosten...

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Zei ik toch al, ??, wat moet je als consument?
Het is momenteel louter kiezen tussen kwaden.

Maar dan heb ik toch liever een domme KPN, dan een UPC die ongegeneerd kwaadaardig is.

(We hebben het dan even alleen over Amsterdam.)

Maar goed, houd ik je uit je slaap? :o

Kaarsje brandt nog.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja, sorry dus ??, dat ik jou beschuldigde hier voor KPN te werken. Dilbert29 en Martin1976 zitten hier wel duidelijk namens KPN. Karr-2 ook naar het lijkt.
Dus met andere woorden omdat ik tevreden ben over KPN en enkele anderen met mij, werken we meteen voor KPN ? Ik neem aan dat je dat ook kunt bewijzen? Anders roep je maar wat zonder het te kunnen aantonen.

En FYI, ik werk dus NIET voor KPN, ik ben gewoon een tevreden consument die voor 7,95 per maand uitstekend tv kan kijken in scherp beeld en met goed geluid.

Gesloten