LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Ga eens naar de vervallen troep van Sunparks in De Haene (Belgie bij Oostende), gelegen langs een drukke weg en langs een autosloper .
Het park loopt toch vol.
Vuil zwembad
Afbladerende verf op kozijnen etc.
Ongemaaide grasvelden
Eetgelegenheid onderkomen
Borg is te weinig om schadeloos gesteld te worden.
Wie richt een actiecomite op ???
Het park loopt toch vol.
Vuil zwembad
Afbladerende verf op kozijnen etc.
Ongemaaide grasvelden
Eetgelegenheid onderkomen
Borg is te weinig om schadeloos gesteld te worden.
Wie richt een actiecomite op ???
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Vandaag hebben we een rekening gehad van Sunparks 'de Haan'.
Er zal 12,50 euro ingehouden worden op onze borg omdat we het huisje zeer vies hebben achtergehouden.
Ik ben hierover enorm boos en ben direct gaan bellen. Helaas een betaald nummer 0,45 euro per minuut, maar toch ff proberen. Na een paar minuten een mooie CD te hebben beluisterd heb ik maar opgehangen. GRRRRRR
Gewoon onbegrijpelijk. Toen we het huisje verlieten hebben we deze een stuk netter en schoner achtergelaten dan toen we de sleutel kregen. Echt.. Het huisje was vies, er kwamen mieren uit de kraan, de openhaard was niet geleegd enz. We hebben hierover geklaagd bij de receptie. Ik vermoed dat we nu zelf hiervoor moeten dokken.
Echt onbegrijpelijk. Voor ons was dit dus ECHT de allerlaatste keer bij SUNPARKS.
Een waarschuwing voor iedereen. GA ER NOOIT HEEN!! Je zult bedrogen uitkomen als je er wél heen gaat
Er zal 12,50 euro ingehouden worden op onze borg omdat we het huisje zeer vies hebben achtergehouden.
Ik ben hierover enorm boos en ben direct gaan bellen. Helaas een betaald nummer 0,45 euro per minuut, maar toch ff proberen. Na een paar minuten een mooie CD te hebben beluisterd heb ik maar opgehangen. GRRRRRR
Gewoon onbegrijpelijk. Toen we het huisje verlieten hebben we deze een stuk netter en schoner achtergelaten dan toen we de sleutel kregen. Echt.. Het huisje was vies, er kwamen mieren uit de kraan, de openhaard was niet geleegd enz. We hebben hierover geklaagd bij de receptie. Ik vermoed dat we nu zelf hiervoor moeten dokken.
Echt onbegrijpelijk. Voor ons was dit dus ECHT de allerlaatste keer bij SUNPARKS.
Een waarschuwing voor iedereen. GA ER NOOIT HEEN!! Je zult bedrogen uitkomen als je er wél heen gaat
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Vandaag hebben we de borg terug ontvangen van Sunparks.
Bedrag: 100 euro
Zou het komen omdat ik mijn ongenoegen heb gemaild naar Sunparks Ik begrijp er helemaal niets van en heb ook geen bericht van hun gekregen dat ze hun standpunt hebben herzien.
Enfin, toch de volledige borg terug. Maar dat zal helaas niets veranderen aan mijn mening over Sunparks.
Bedrag: 100 euro
Zou het komen omdat ik mijn ongenoegen heb gemaild naar Sunparks Ik begrijp er helemaal niets van en heb ook geen bericht van hun gekregen dat ze hun standpunt hebben herzien.
Enfin, toch de volledige borg terug. Maar dat zal helaas niets veranderen aan mijn mening over Sunparks.
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Excuses, excuses, excuses.
Zowel telefonisch als een schriftelijke bevestiging van het gesprek hebben we excuses aangeboden gekregen van Sunparks.
Ze willen ons graag een vakantiecheques aanbieden van 50 euro voor een volgend verblijf. Dit aanbod hebben we maar afgeslagen omdat we besloten hebben om nooit meer naar Sunparks te gaan. Maar toch is dit wel heel netjes van Sunparks.....
Zowel telefonisch als een schriftelijke bevestiging van het gesprek hebben we excuses aangeboden gekregen van Sunparks.
Ze willen ons graag een vakantiecheques aanbieden van 50 euro voor een volgend verblijf. Dit aanbod hebben we maar afgeslagen omdat we besloten hebben om nooit meer naar Sunparks te gaan. Maar toch is dit wel heel netjes van Sunparks.....
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Nu de huisjes nog netjes
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 02 okt 2005 23:33
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
.een vakantiecheques aanbieden van 50 euro voor een volgend verblijf
Die cheques krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt. Je zou wel gek zijn om daar in te trappen. Nee, als ze echt coulant waren geweest gaven ze het bedrag van de huur terug. Toch te gek dat je moet betalen in die smerige huisjes. Maar ja, al die huisjes zijn smerig dus dat schiet dan ook niet op met de huurinkomsten
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Denk dat Jermen beter zijn mond kan houden.
Is duidelijk hoe sunparks werkt en iemand die daar positief over praat kan niet anders dan betaald worden om te posten.
Dit zie je vaak bij bedrijven die negatief in forums komen, die posten zelf iets positiefs als weerwoord. Totaal zinloos natuurlijk.
Is duidelijk hoe sunparks werkt en iemand die daar positief over praat kan niet anders dan betaald worden om te posten.
Dit zie je vaak bij bedrijven die negatief in forums komen, die posten zelf iets positiefs als weerwoord. Totaal zinloos natuurlijk.
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Hallo roome\
Helaas word ik niet betaald wat misschien wel jammer is
Ik ben gewoon een van de vele tevreden klanten van sunparks Kempense Meren Afgelopen kerst zat het park helemaal vol en ik heb hier ook helemaal na die tijd geen commentaar meer gehoord dus in ieder geval geld voor kempense meren dus dat het wel goed zit over de andere parken kan ik niet praten want daar ben ik niet geweest.
En doe alsjeblieft niet zo achterdochtig als iemand een goede ervaring schrijft. Misschien schrijf jij wel voor parken ????
gr jermen
Helaas word ik niet betaald wat misschien wel jammer is
Ik ben gewoon een van de vele tevreden klanten van sunparks Kempense Meren Afgelopen kerst zat het park helemaal vol en ik heb hier ook helemaal na die tijd geen commentaar meer gehoord dus in ieder geval geld voor kempense meren dus dat het wel goed zit over de andere parken kan ik niet praten want daar ben ik niet geweest.
En doe alsjeblieft niet zo achterdochtig als iemand een goede ervaring schrijft. Misschien schrijf jij wel voor parken ????
gr jermen
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
De tevreden mensen op het forum (1 toch) spreken van gerenoveerde huisjes sedert 1 maart 2005. Tot op vandaag is deze 'renovatie' niet afgelopen. Het stikt op het park van de Tjechische nummerplaten. Deze zijn dan van deze 'renoveurs' Ze snappen het verschil niet tussen een verfborstel en een rol behangpapier. Renoveren bestaat uit : goedkope verf in een dunne laag over de smeerlapperij smeren, zoder eerst iets af te wassen, een samenraapsel van aftandse gordijnen omhoog hangen, te kleine valse plafonnetjes aanbrengen om de schimmel te bedekken en ga zo maar door.
Diegene die aanbrengt dat het park gerenoveerd is liegt pertinent. De nog niet behandelde huisjes worden ook gewoon verder verhuurd.
Dat men eens iets doet aan de enorma vuile huizen, de beschimmelde douches en badkamers, het vet dat uit de dampkapfilters loopt, de gezellige mierenbezoeken.
Om dit alles draaglijker te maken heeft men nu een energietaks ingevoerd. Men moet slechts € 25 à 37.50 bijbetalen wegens de gestegen energiekosten (vooral in de zomermaanden) Die denken zeker dat ze KLM of SN zijn waar wel service geleverd word naargelang de prijs.
Diegene die aanbrengt dat het park gerenoveerd is liegt pertinent. De nog niet behandelde huisjes worden ook gewoon verder verhuurd.
Dat men eens iets doet aan de enorma vuile huizen, de beschimmelde douches en badkamers, het vet dat uit de dampkapfilters loopt, de gezellige mierenbezoeken.
Om dit alles draaglijker te maken heeft men nu een energietaks ingevoerd. Men moet slechts € 25 à 37.50 bijbetalen wegens de gestegen energiekosten (vooral in de zomermaanden) Die denken zeker dat ze KLM of SN zijn waar wel service geleverd word naargelang de prijs.
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Allereerst is het De Haan en niet De HaeneBij Sunparks in De Haene ( B ) geweest, een grote achterstallig onderhouds verhaal van huisjes en accomodaties, kapotte tuinstoelen, gras niet gemaaid etc., het is net een woonwagenkamp.
Ik vind jou bevindingen behoorlijk overdreven.
Wij zijn eind mei geweest, ook in De Haan en ik heb niks, maar dan ook werkelijk niks aan te merken op het huisje, de tuin of de meubels.
We hadden een 8-persoons huisje, aan de rand van het park en ook de omgeving was prima onderhouden, geen klachten hier.
Daarbij is er een balie, waar je je klachten kwijt kunt.
Als er iets is maar je houdt je mond dan wordt er zeker niks aan gedaan.
Zoals al eerder hier is gezegd kiezen veel mensen toch voor een voordeligere vakantie en komen ze dan vaak uit bij Sunparks.
Je mag voor dat geld geen superdeluxe woning verwachten.
Oké, het behoort schoon te zijn maar ook daarover kun je gaan klagen bij de balie.
Maar het is natuurlijk veel leuker om hier te klagen. En gemakkelijker.
Maar ik lees zelden tot nooit of er daadwerkelijk wel een melding van de klacht is gemaakt en wat daar dan de uitkomst van was.
Ik kan je zeggen dat ik al ruim 10 jaar bij Sunparks de Haan kom en nog steeds naar alle tevredenheid, elk jaar weer.
Ik geef toe...vroeger was het inderdaad anders, regelmatig kapotte dingen in huis, vies en ga zo maar door....maar ik heb daar altijd direct melding van gemaakt en het werd altijd netjes opgelost.
Sunparks heeft veel tijd gestoken in het opknappen van de huisjes en ook het overdekte gedeelte. Kijk alleen maar naar Kids World...geweldig toch?
Over de borg heb ik ook geen klachten, die heb ik altijd netjes op tijd teruggekregen.
Dus ik verwacht dat ik het van deze keer ook deze maand nog teruggestort krijg.
En wat mijn vakantie voor volgend jaar betreft: de keuze is snel gemaakt [/quote]
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Wij zijn naar Sunparks Oostduinkerke geweest en kregen ook de borg niet kontant terug. Dit zou binnen 3 weken worden teruggestort is ons gemeld bij vertrek. Het is inmiddels bijna 6 weken later en we hebben de € 100,- nog niet terug. Maar eens een brief geschreven. Ik houd jullie op de hoogte.
Maar er zullen vast wel veel mensen zijn die een paar weken na de vakantie vergeten die € 100,- borg terug te vragen. Dat is dan een mooie winstpakker!
Maar er zullen vast wel veel mensen zijn die een paar weken na de vakantie vergeten die € 100,- borg terug te vragen. Dat is dan een mooie winstpakker!
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Vandaag reactie gekregen van Sunparks op mijn e-mail over waar mijn borg blijft:
"Geachte gast,
Hierbij kan ik u informeren dat ik uw e-mail betreffende de terugbetaling
van uw waarborg goed ontvangen heb.
U hebt een waarborg betaald voor uw vakantievilla. Om onze gasten de
blijvende kwaliteit van de vakantievilla te waarborgen vragen we een
waarborgsom voor uw vakantievilla. Na vertrek gebeurt een grondige controle
waarbij eventuele technische defecten worden opgespoord en verholpen, zodat
we een perfecte villa kunnen garanderen voor onze volgende gasten.
Zoals vermeld in onze voorwaarden wordt de waarborgsom uiterlijk 8 weken na
vertrekdag terugbetaald. We hebben namelijk een zekere verwerkingstijd
nodig voor de inventarisatie van de verhuurde villa’s en de administratieve
afwerking hiervan.
In de boeking hebben we uw banknummer genoteerd. Uw waarborg wordt op
banknummer XXXXXXXXX terugbetaald. Gelieve ons te verwittigen via mail
indien deze gegevens niet correct zijn.
Ik hoop dan ook, beste familie , u in de toekomst nogmaals in één van onze
parken te mogen begroeten"
De tijd dat je moet wachten op terugbetaling van de borg is dus niet 3 weken, zoals de receptionist meldde, maar 8 weken. Een belachelijk lange periode, het is een gewiekste manier van Sunparks om gratis financiering te regelen voor zichzelf. Want je betaalt de borg al bij boeking, en krijgt 'm 8 weken na het verblijf pas terug. In ons geval 3,5 maand lang €100,- kwijt. Als je dan uitrekent hoeveel huisjes er op zo'n park staan en ieder huisje meer dan gemiddeld 1 keer in de week wordt verhuurd (midweek/lang weekeinde) staat er een enorm bedrag op de bankrekening van Sunparks dat de klanten toebehoort. Die zinsnede over het hoe en waarom van het berekenen van een waarborg kan ik dan ook niet serieus nemen. Als dat echt zo belangrijk zou zijn voor het handhaven van kwaliteit zouden professionele organisaties zoals Landal en CenterParcs dat ook wel doen.
En wat nu als ze na 8 weken alsnog komen met de boodschap dat er iets niet in de haak was? Je hebt geen poot om op te staan. Al met al geeft deze organisatie mij geen goed gevoel, maar ik wacht nog maar een paar weken af. Ik houd jullie op de hoogte over de afloop.
"Geachte gast,
Hierbij kan ik u informeren dat ik uw e-mail betreffende de terugbetaling
van uw waarborg goed ontvangen heb.
U hebt een waarborg betaald voor uw vakantievilla. Om onze gasten de
blijvende kwaliteit van de vakantievilla te waarborgen vragen we een
waarborgsom voor uw vakantievilla. Na vertrek gebeurt een grondige controle
waarbij eventuele technische defecten worden opgespoord en verholpen, zodat
we een perfecte villa kunnen garanderen voor onze volgende gasten.
Zoals vermeld in onze voorwaarden wordt de waarborgsom uiterlijk 8 weken na
vertrekdag terugbetaald. We hebben namelijk een zekere verwerkingstijd
nodig voor de inventarisatie van de verhuurde villa’s en de administratieve
afwerking hiervan.
In de boeking hebben we uw banknummer genoteerd. Uw waarborg wordt op
banknummer XXXXXXXXX terugbetaald. Gelieve ons te verwittigen via mail
indien deze gegevens niet correct zijn.
Ik hoop dan ook, beste familie , u in de toekomst nogmaals in één van onze
parken te mogen begroeten"
De tijd dat je moet wachten op terugbetaling van de borg is dus niet 3 weken, zoals de receptionist meldde, maar 8 weken. Een belachelijk lange periode, het is een gewiekste manier van Sunparks om gratis financiering te regelen voor zichzelf. Want je betaalt de borg al bij boeking, en krijgt 'm 8 weken na het verblijf pas terug. In ons geval 3,5 maand lang €100,- kwijt. Als je dan uitrekent hoeveel huisjes er op zo'n park staan en ieder huisje meer dan gemiddeld 1 keer in de week wordt verhuurd (midweek/lang weekeinde) staat er een enorm bedrag op de bankrekening van Sunparks dat de klanten toebehoort. Die zinsnede over het hoe en waarom van het berekenen van een waarborg kan ik dan ook niet serieus nemen. Als dat echt zo belangrijk zou zijn voor het handhaven van kwaliteit zouden professionele organisaties zoals Landal en CenterParcs dat ook wel doen.
En wat nu als ze na 8 weken alsnog komen met de boodschap dat er iets niet in de haak was? Je hebt geen poot om op te staan. Al met al geeft deze organisatie mij geen goed gevoel, maar ik wacht nog maar een paar weken af. Ik houd jullie op de hoogte over de afloop.
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
In de algemene voorwaarden van Sunparks staat toch duidelijk vermeld dat je de borg binnen uiterlijk 8 weken terugkrijgt.
De receptioniste kan zoveel vertellen, maar je had gewoon die algemene voorwaarden moeten lezen.
De receptioniste kan zoveel vertellen, maar je had gewoon die algemene voorwaarden moeten lezen.
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Wij zijn met Hemelvaart in Sunparks de haan geweest. Wij hadden als type huisje een Cottage en die zijn best aan te raden! Het zijn nieuwe/gerenoveerde huisjes en zijn prima.
Over de waarborg zijn wij minder te spreken aangezien wij die nog steeds niet terug hebben en het is nu toch al weer meer als 8 weken geleden. Per mail krijg ik geen reactie en telefonisch kom je er niet door. Die muziek die je krijgt als je in de wacht staat ben je gauw zat.
Over de waarborg zijn wij minder te spreken aangezien wij die nog steeds niet terug hebben en het is nu toch al weer meer als 8 weken geleden. Per mail krijg ik geen reactie en telefonisch kom je er niet door. Die muziek die je krijgt als je in de wacht staat ben je gauw zat.
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Als een medewerkster je 3 weken meldt moet je daarvan uit kunnen gaan! Anders moet ze dat niet zeggen. En wie leest nu de algemene voorwaarden van A tot Z??In de algemene voorwaarden van Sunparks staat toch duidelijk vermeld dat je de borg binnen uiterlijk 8 weken terugkrijgt.
De receptioniste kan zoveel vertellen, maar je had gewoon die algemene voorwaarden moeten lezen.
Waarom moet het 8 weken duren?? Ze moeten tenslotte het huisje inspecteren VOORDAT de volgen gast arriveert, dus binnen een paar uur...dan kunnen ze toch binnen een paar dagen de borg terugstorten. Ik ben het met anderen hier eens: het is gewoon een lage manier om rente te vangen. Dit gaat over enorme bedragen! Waarom kunnen ze het bij CenterParcs en Landal wel zonder borg? Blijkbaar gaat het daar over het algemeen goed en worden de huisjes meestal goed en netjes achtergelaten, CP en Landal willen de goede gasten niet onder slechte laten lijden. Zo hoort het!
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Als een medewerkster je 3 weken meldt moet je daarvan uit kunnen gaan! Anders moet ze dat niet zeggen. En wie leest nu de algemene voorwaarden van A tot Z??In de algemene voorwaarden van Sunparks staat toch duidelijk vermeld dat je de borg binnen uiterlijk 8 weken terugkrijgt.
De receptioniste kan zoveel vertellen, maar je had gewoon die algemene voorwaarden moeten lezen.
Waarom moet het 8 weken duren?? Ze moeten tenslotte het huisje inspecteren VOORDAT de volgende gast arriveert, dus binnen een paar uur...dan kunnen ze toch binnen een paar dagen de borg terugstorten. Ik ben het met anderen hier eens: het is gewoon een lage manier om rente te vangen. Dit gaat over enorme bedragen! Waarom kunnen ze het bij CenterParcs en Landal wel zonder borg? Blijkbaar gaat het daar over het algemeen goed en worden de huisjes meestal goed en netjes achtergelaten, CP en Landal willen de goede gasten niet onder slechte laten lijden. Zo hoort het!
Laatst gewijzigd door dens op 01 aug 2006 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Oeps, sorry, 2x geplaatst...
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Ik heb ook niet gezegd dat ik het eens ben met die waarborg, maar ik vind wel dat áls je er op vakantie gaat, je goed op de hoogte moet zijn van de regeltjes.
Tenminste...ik wel
Waarom die medewerkster heeft gezegd dat het maar 3 weken duurt, weet ik niet, maar ze had het in ieder geval niet mogen zeggen.
Maar oke..ik zal 's kijken of ik mijn borg ondertussen al heb teruggekregen...onze vakantie is ook al weer 8 weken geleden.
Tenminste...ik wel
Waarom die medewerkster heeft gezegd dat het maar 3 weken duurt, weet ik niet, maar ze had het in ieder geval niet mogen zeggen.
Maar oke..ik zal 's kijken of ik mijn borg ondertussen al heb teruggekregen...onze vakantie is ook al weer 8 weken geleden.
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
ik heb net een weekende oostduinkerke geboekt,ik laat weten hoe het was en hoe snel wij de borg terug krijgen
Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs
Bij Sunparc de haan zijn grootscheepse verniewingen aan de gang. Hierdoor was bij ons naast een losse muur, honderden bierdoppen in de tuin, glas, vastzittende kranen en tot overmaat van ramp van smorgens vroeg tot sávonds laat herrie van het zagen en kappen van bomen niet echt te spreken van een rustige vakantie. Zelfs op de zondag morgen was men druk doende met buldozers om het eea op te knappen. Naast deze herrie was je van de 1 op de andere dag de door de tuin geboden privacy kwijt. Ook de internet site toonde gebreken, waarop mijn minder valide ouders itt de site vermelde geen gebruik konden maken van een slaapkamer op de begane grond. Tegen meerprijs (ruim 150 euro) kon ik een grotere woning betrekken met wel een slaapkamer beneden of op eigen kosten de vakantie (1 week voor het betrekken) anuleren.
Ook het gebruik van het parkeren van de auto van mijn invalide ouders bij de woning werd niet toegestaan, terwijl dit duidelijk van te voren was gemeld. Mijn ouders konden wel samen (rolator / rolstoel) gebruik maken van de parkeerplaats 400 meter verder op ??.
Meerdere keren gesproken met Sunparc echter slechts een tegemoetkoming van 100 euro te besteden als kado bonnen bij Sunparcs. Na afwijzing daarvan en verschillende brieven nooit meer iets vernomen
Ook het gebruik van het parkeren van de auto van mijn invalide ouders bij de woning werd niet toegestaan, terwijl dit duidelijk van te voren was gemeld. Mijn ouders konden wel samen (rolator / rolstoel) gebruik maken van de parkeerplaats 400 meter verder op ??.
Meerdere keren gesproken met Sunparc echter slechts een tegemoetkoming van 100 euro te besteden als kado bonnen bij Sunparcs. Na afwijzing daarvan en verschillende brieven nooit meer iets vernomen