LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inbouw koffie automaat.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gewoon-ik
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 aug 2006 22:51

inbouw koffie automaat.

Ongelezen bericht door Gewoon-ik »

Bij het kopen van onze nieuwe keuken overwegen wij ook een inbouw koffie-automaat. Aangezien er aan dit soort apparaten een behoolijk prijskaartje hangt, willen wij graag weten wat over het algemeen de kwaliteit is van deze apparaten. Is de koffie vers, schoonmaken, enz ,enz.

Als u ervaring heeft met een dergelijk apparaat, hoor ik het graag!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: inbouw koffie automaat.

Ongelezen bericht door joost28 »

Wij hebben dit ook overwogen.

We zijn echte koffieliefhebbers, maar toch kopen we niet zo'n ding.

Je hebt ze grofweg in 2 soorten: die met maalmechanisme en verse bonen en met cups van Nespresso. Omdat we de Nespresso koffie erg lekker vinden hebben we besloten om de inbouwmachine weg te laten (giga duur) en een losse Krups te kopen voor 120,- euro. Dat is een mooi design dingetje en kun je altijd nog eens vervangen als je een andere kleur wilt.

Ik heb inbouw koffieautomaten gezien van Neff en Miele, Siemens en Bosch, en vond ze er complex uit zien qua schoonmaken. Veel losse dingen en plastic bakjes, volgens mij blijft dat nooit mooi. De koffie is wel lekker.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: inbouw koffie automaat.

Ongelezen bericht door maxx »

Wij gebruiken de Neff en zijn er zeer over te spreken. Gemakkelijk in het onderhoud en de koffie smaakt perfect volgens de kenners.

Gelukkig maar, want ik drink zelf geen koffie maar kan met deze machine toch snel een lekker bakkie maken.

Joost, 1 uitschuiflade met 2 bakjes is volgens mij net zo snel schoon als een filter uit een gewoon koffiezetapparaat halen. Daar komt bij dat de Neff, Siemens en Bosch zichzelf voor en na gebruik doorspoelt met kokend water, dus ook nog eens supersteriel.

Vraag volgende keer eens een demonstratie in de showroom voor je oordeelt.

MVG

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: inbouw koffie automaat.

Ongelezen bericht door Lexus »

Bij mij in de showroom gebruiken wij er 1 van Miele.
Deze spoelt zichzelf bij het aanzetten door en als hij aanblijft staan ook regelmatig, dit is dus zeer hygienisch.
Echter is het alleen soms frustrerend dat het reservoir niet goed 'aankoppeld'. dan blijft hij vragen om reservoir te vullen, terwijl je dat net hebt gedaan, maar even het reservoir schudden op z'n aansluitingen en hij pakt hem. In het begin was het heel vervelend, want we wisten niet hoe het op te lossen tot we dit een keer probeerden...

Klanten zeggen dat het lekkere koffie is, ik weet het niet, want ik drink net als Maxx geen koffie.

Zoals hij zegt een demonstratie is het beste dan weet je ook meteen hoe het werkt etc.

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: inbouw koffie automaat.

Ongelezen bericht door pickles »

Heb zelf een Miele. Mooi apparaat, lekkere koffie maar schreeuwend duur en veel storingen.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: inbouw koffie automaat.

Ongelezen bericht door joost28 »

Ik heb een demonstratie gezien en was niet onder de indruk. Dat komt ook doordat wij al Nespresso koffie gewend zijn, en die zetten we gewoon in een apparaat van nog geen 100 euro. Op zich zijn de inbouwautomaten wel mooi.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: inbouw koffie automaat.

Ongelezen bericht door hera »

Tja, ik ben geen liefhebber van nespresso en als makelaar heb ik klanten gehad die een huis verkochten met een Miele inbouwkoffieapparaat en in hun nieuwe huis een kapitale keuken neerzette zonder zo'n apparaat maar met bijv. een vrijstaande Jura. Dat deed mij al overwegen om m niet in te bouwen. Ik heb voor een Gaggia Titanium gekozen ivm de uitstraling van mijn keuken. Bovendien is dit een degelijk apparaat met heerlijke koffie en espresso. Het schoonmaken valt best mee, kijk wel uit met ontkalken en hardstenen bladen :D

Gesloten