LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN digitale tv erguh slecht!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Ik heb deze discussie hier gisteren al gevoerd.

Ik zal mijn eerdere oproep herhalen: laat iedereen die hier een _echte_ consument is, gewoon iets meer letten op wat die Dilbert29, Martin1976, karr-2 en ?? zeggen.

En vraag je dan alleen maar af: zou dat nou echt een gewone medeconsument zijn?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Als je met 'gewone medeconsument' iemand bedoeld die blind alles tekent, niet nadenkt, geen onderzoek doet naar producten en voor het overige alle wettelijke bepalingen over consumentengedrag aan de laars lapt maar vervolgens wel gelijk op een forum begint te schelden als er iets niet helemaal naar wens verloopt: nee.

Als je met 'gewone medeconsument' op iemand doelt die wel oplet, niet te lui is om contracten te lezen, problemen met het bedrijf probeert op te lossen alvorens ergens te gaan klagen (vreemd genoeg lukt mij dat altijd) en af en toe eens een goede vraag aan een verkoper stelt: ja.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k geloof dat onze walzende Mathilda er een gewoonte van maakt om reacties van mede-consumenten af te kraken. Ik reken mijzelf onder de kritische consumten en durf zeker vragen of kanttekeningen bij een produkt te plaatsen maar als ik ergens tevreden over ben moet ik dat toch gewoon kunnen zeggen, kom nou toch!! ga lekker met je storende ontvangst op de hei zitten Mathilda en hou op met die onzin, je bent gewoon jaloers.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Beste ??, met gewone medeconsument bedoel ik inderdaad iemand die "blind" iets tekent. Heb jij ooit in een telefoonwinkel iemand eerst zijn hele contract zien staan doorlezen voordat hij tekende? Dat zou je als winkelier toch niet aanmoedigen, denk ik.

Je moet als consument erop kunnen vertrouwen dat bedrijven zich aan de wet houden. Zo simpel is het. Als bedrijven zich aan de wet zouden houden, dan was er echt niks aan de hand, ??. Helaas is er soms discussie nodig of er niet _nog_ meer regels nodig zijn, want, zoals je weet, kunnen grote bedrijven de weelde van eigen verantwoordelijkheid meestal niet dragen. En moet je dus nog meer regeltjes voor ze maken.

Het gekke is dat een groot bedrijf als UPC denkt dat zij boven de wet staat. Zij komt namelijk "helemaal uit Amerika" en daar hebben consumenten toch ook geen rechten? Dus waarom zouden consumenten die hier dan ineens wel hebben?

Andere bedrijven als KPN proberen het gewoon. Als het _echt_ een rechtszaak dreigt te worden, dan kan er altijd nog wel wat geregeld worden. En de politiek loopt ook niet zo hard.

Maar soms pakt het ook wel eens goed uit. Zie de discussie "Planet, de ergste" bij het onderwerp Internet. De CDA Tweede Kamerfractie schrijft aan "domme" klager Peter die door Dilbert29 nog voor debiel werd uitgemaakt:
Voor het probleem dat u beschrijft wordt inderdaad ook binnen de politiek een oplossing gezocht. (...) Kern van de voorstellen is dat consumenten snel en eenvoudig hun contract op kunnen zeggen met een opzegtermijn van één maand. Dit geldt voor contracten die vanaf hun aanvang, of na het eerste jaarcontract, voor onbepaalde tijd zijn aangegaan. Als na het eerste jaarcontract geen nieuw contract wordt aangeboden, dan wordt de overeenkomst beëindigd of geacht automatisch omgezet te zijn in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, met een opzegtermijn van één maand.

Het CDA steunt dit initiatief van de regering.
Er gebeurt dus wel eens wat goeds, maar nog lang niet genoeg.

Maar laten we wel wezen, ??, met die mediabox is UPC waarschijnlijk toch echt te ver gegaan. Dat zal jullie wel de kop kosten.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Heb jij ooit in een telefoonwinkel iemand eerst zijn hele contract zien staan doorlezen voordat hij tekende?
dan heb je mij nog nooit in een winkel gezien, want ik teken helemaal niets voor ik het van A tot Z doorgelezen en bekeken heb.

En als jij fantaseert dat ik geen echte consument ben, dan is dat jou fout niet de mijne

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Walting Mathilda is zo'n consument die allerlei verplichtingen aangaat en achteraf loopt te zeuren dat het allemaal niet aan de verwachtingen voldoet, en maar zeuren over mensen die wel eerst nadenken en dan pas tekenen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Wat mij vooral opvalt is haar ongelovelijk aversie tegen bedrijven. Vooral de 'grote' bedrijven in haar optiek. Want ja, blijkbaar kunnen ondernemingen met meer dan twee werknemers niets goeds doen. Ook heeft ze duidelijk een enorme haat jegens Amerikaanse bedrijven. Opvallenderwijs zijn het Amerikanen in Nederland die klagen over de service van in Nederland opererende bedrijven. Het serviceniveau is in de States doorgaans hoger dan in Nederland. Dat terwijl de States doorgaans minder regels kennen op het gebied van consumentenbescherming.

Maar ik heb WM al eerder geadviseerd om naar Noord-Korea te verhuizen. Daar hebben ze twee dingen die haar ongetwijfeld zullen aanspreken: 1) Communisme (lees: geen bedrijven met meer dan twee medewerkers) en 2) geen vrijheid van meningsuiting, dus ook niemand die het lef heeft om haar tegen te spreken als ze iets roept. (Als je iets roept wat niet mag van de grote leider daar heb je helemaal nooit meer last van mensen die je tegenspreken, overigens).

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hier sluit ik mij helemaal bij aan, amen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Walter van V »

hebben jullie nu echt niets beters te doen?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Jawel, natuurlijk, televisie kijken en genieten van ons scherpe beeld, heldere geluid en storingsvrije ontvangst!! :D

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En Waltzing Matilda lastig vallen....

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

@Martin: ga toch alsjeblieft een cursus bij de Schrijversvakschool doen. Dan leer je misschien wat betere reclametekstjes schrijven.

@??: in Noord-Korea moeten mensen met klachten inderdaad hun bek houden. Daar hoor jij dus meer thuis, lijkt me. Sinds wanneer trouwens staat de C van CDA voor Communisme (de hoofdletter is van jou)? Het lukt je overigens nog steeds om niet te reageren op mijn constatering dat je hier voor UPC zit. Je kan niet keihard liegen zoals Martin, hè? Lijkt me lastig voor je.

@Walter: je hebt volledig gelijk. Ik kap er weer even mee. Ik moet namelijk ook nog werken om mijn geld te verdienen en wordt niet betaald voor mijn forumbijdragen zoals lieve ?? en Martin.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

@Martin: ga toch alsjeblieft een cursus bij de Schrijversvakschool doen. Dan leer je misschien wat betere reclametekstjes schrijven.
je hebt nog steeds niet door dat ik hier als consument zit, ik mag klaarblijkelijk niet zeggen dat ik tevreden ben over de kwaliteit van de geleverde service van een bedrijf waar ik klant ben
Je kan niet keihard liegen zoals Martin, hè? Lijkt me lastig voor je.
Dit bewijst voor mij helemaal dat je uit je nek zit kletsen, toon mij maar eens aan waar ik zit te liegen. Als je dit soort beweringen maakt, dan maak je dat maar hard ook. Hoppakee, voor de dag met die bewijzen!!
en wordt niet betaald voor mijn forumbijdragen zoals lieve ?? en Martin.
Waar haal je dat vandaan? Ook graag even aantonen, maar dan kun je niet, dan sta je met je b*k vol tanden. Je loopt maar een beetje in het luchtledige te praten en ik neem je dan ook niet echt meer serieus

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Hé, Martin, als ik zeg dat je niet eens fatsoenlijk schrijven kan, dan heb ik je echt bij je kl*ten, hè? Is natuurlijk ook wel l*llig voor een marketingmannetje (vrouwtje, afdeling, textbot, whatever).

Neem een voorbeeld aan ??
Houd je mond gewoon.
Dan doe ik dat ook.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door BLW »

Wat een dom geleuter door de hier aanwezigen. Eerst moest Harteman het ontgelden en nu is dat blijkbaar Waltzing Mathilda omdat deze toevallig anders denkend is.

Misschien doen types als Karr-2, Kwilbert30 en zo kan ik er nog wel een paar noemen, er goed aan om nog maar eens een paar aliassen aan te maken. Misschien lijkt het dan nog ergens op.

Toolboy

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik testpersoon ben voor kpn en voor upc.
Hier is nog nooit iemand op in gegaan.
Maar schreeuwen en oordelen wel

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

He, gun mij nu ook ff eens een pleziertje ;). Er is toch niets leuker dan een paranoïde en communistisch manneke / vrouwke op te naaien. Als je het niet met haar eens bent werk je gelijk bij een bedrijf (dat met de week wisselt volgens mij), dus ja, da's alleen maar grappig.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Zoals je hebt gezien, ??, steunt de fractie van het CDA regulering van jouw markt, bijvoorbeeld door automatische contractverlenging met een jaar onmogelijk te maken. Jij mag mij dus best communist noemen, maar dan is onze Balk ook een communist.

Als zelfs onze Balk een communist is, welke plek in het spectrum neem jij dan wel niet in? Rechts extremist of zo? Nigeriaanse con artist misschien?

Je weet het misschien niet, maar internationale beursgenoteerde vennootschappen hebben te luisteren naar wat de aandeelhouder zegt. Die aandeelhouder wil winst, wat logisch is, want hij wil dividend of koersstijging. Nergens in de wet staat dat een bedrijf maatschappelijke verantwoordelijkheid draagt. Dus die verantwoordelijkheid nemen grote bedrijven ook niet. Ze doen wat ze geacht worden te doen: winst maken. Is dat nou zo gek?

Grote bedrijven hebben evenwel nogal wat macht. Ze hebben het geld om bijvoorbeeld ratten in te huren als ?? om de publieke opinie te sturen, bijvoorbeeld via een TROS RADAR consumentenforum. Grote bedrijven kunnen zich advocaten veroorloven die goed weten in te schatten hoe ver je over juridische grenzen kunt gaan. De kleine ondernemer is hier overigens net zo hard de dupe van als de gewone consument.

Dus zijn er regels nodig, ??, om de kindertjes in het gareel te houden. En er zijn steeds weer nieuwe regeltjes nodig, omdat jullie steeds weer nieuwe slimmigheidjes bedenken.

Er bestaan overigens bedrijven die wél verantwoordelijkheid willen nemen, althans zo zeggen ze. Shell is een voorbeeld van een bedrijf dat de principes van good governance omarmd heeft.

Maar ik vrees dat dit je allemaal een beetje boven de pet gaat, ??.

En ja, het heeft een tijdje geduurd, maar voor de vierde keer: het is nu wel duidelijk dat je hier voor UPC zit (of voor de brancheorganisatie van kabelboeren, dat zou ook kunnen.) Dat je voor KPN zou werken, wat ik eerst dacht, heb je tot drie keer ontkend, maar nu zeg je niks meer, dus kennelijk zit ik nu wel goed. Je wilt immers niet _echt_ liegen, want je weet dat dan de lol er voor jezelf ook echt van af is. Dit schimmenspel is wat jij nou juist zo leuk vindt.

Je zal het ons helaas wel niet verklappen. Je zal er overigens ook niet in dienst zijn. Gezien je werktijden zal je eigen baas zijn en jezelf als lobbyist aan ze verhuren.

En dat vind ik wel weer slim van je. Mij betaalt niemand om jou te bestrijden, maar jij wordt wel betaald om mij (en alle andere consumenten hier) een beetje te zieken.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Beste Mathilda,

Weer geweldig gelachen om dat verhaaltje van je. Vooral het feit dat je het halve forum blijft beschuldigen dat ze bij bedrijf x (verandert iedere week) werken blijft amusant. Je hebt ook al niet goed opgelet tijdens de economieles. Stuur je me nog een kaartje vanuit Noord-Korea?

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Rob A. »

Maar om nu even terug te komen op de discussie:

Tv van KPN is errrrugh slecht.

Wat mogelijkheden waarom sommigen onder ons anders beweren:

Gebrek aan goede smaak.
Hebben geen gevoel voor kwaliteit.
Hebben een kinderhand die snel gevuld is.

Of is het misschien jalousie?
Het niet kunnen hebben dat zij er wel ingetrapt zijn en de ander niet?
Hopen ze misschien dat anderen er door hun valse "ervaringen" ook intrappen? Zodat ze niet één van de weinige sukkels zijn, die er ingetrapt zijn... en die nu met kromme tenen naar misselijkmakend beeld zitten te kijken.

Of werken ze toch voor KPN? Misschien hebben ze aandelen.

Wie zal het zeggen :?: :?: :?:
Laatst gewijzigd door Rob A. op 04 aug 2006 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten