LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sharp combi-magnetron R-875

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Esceha

Sharp combi-magnetron R-875

Ongelezen bericht door Esceha »

C. Schorel
Egelantier 57
1964 PD Heemskerk
0251-248579
06-51902490

Ik kocht in oktober 2003 een Sharp combi-magnetron R-875. Na 9(!!) dagen liet de centrale pen los waardoor het plateau niet meer draaide. Sharp verwees naar de dealer, in casu BCC filiaal Beverwijk. Omdat dit een z.g. hygiënisch product is, kon omruiling niet plaatsvinden en werd repatie aangeboden. Na hevig aandringen is toch een nieuw exemplaar besteld, dat na een week is geleverd op 5 november 2003. Ook bij dat exemplaar liet de centrale los, nu zelfs al na 8(!!) dagen.
Sharp helpdesk (0,45 cent per minuut) adviseerde wederom reparatie. Ik heb daarna in overleg met de leverancier met het Sharp hoofdkantoor te Houten gebeld. De klacht bleek bekend. Het is een productiefout. Ik moet bij de reparateur een nieuwe centrale as laten plaatsen.

Ik acht dit te zot voor woorden. Sharp behoort iedere gedupeerde een nieuw apparaat te verstrekken voorzien van de verbeterde constructie.

Cor Schorel

mirjamvk

Re: Sharp combi-magnetron R-875

Ongelezen bericht door mirjamvk »

Ook wij hebben zo'n ervaring met een magnetron. We hebben hem vrijdag 5 dec. teruggebracht en ben benieuwd naar de reactie van Sharp!!!

bknaap

Ongelezen bericht door bknaap »

Wij hebben ook z''n ding
en ja hoor na enig gebruik, ik denk dat we hem in twee jaar 6 keer hebben gebruikt, is het draaiplateau stuk.

Een vervangingsmotor kost 69 Euro bij handyman.

Dat vindt ik veel te veel voor een apparaat met een constructie fout.

Wat te doen?

gruus

Ongelezen bericht door gruus »

SHARP!

Misschien een tip voor uw forum collega's ?
Na een bepaalde tijd ( 3 jaar ) is er ook nog een coulance regeling mogelijk.
Dit betekend dat de materiaalkosten vergoed zullen worden door de importeur en de klant alleen de montage kosten zal moeten voldoen.

misschien hebben jullie hier iets aan. Tip komt van een officieel Sharp reparatie service punt.
Mijn magn/convectie oven R937 (W) wordt gratis gerepareerd.Na 1 1/2 jaar. Gruus.

VanTels

Ongelezen bericht door VanTels »

Hoe bedoelt u na 1,5 jaar.
Er zit toch 2 jaar garantie op?

gruus

Ongelezen bericht door gruus »

op mijn kassabon stond: 1 jaar fabrieks garantie.Blijkt bij de reparateur dat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit en dus binnen de garantie termijn valt. Op deze reparatie zit weer 3 mnd. garantie, ook als dit buiten de reguliere garantie valt.

Gesloten