LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kat vs zoon

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Kat vs zoon

Ongelezen bericht door een »

Wij hebben een probleem:

Onze kat weet zich geen raad met ons zoontje van bijna 3. Onze zoon is heel lief voor de kat, wil 'm graag knuffelen en aaien maar de kat wil niets van 'm weten en reageert met blazen. Sinds we ons zoontje hebben gaat onze kat regelmatig 's-nachts voor de slaapkamerdeur zitten te mauwen waardoor het hele gezin wakker wordt.

Kortom, het gaat een onhoudbare situatie worden. En aangezien je een kat moeilijk te koop kunt aanbieden op Marktplaats ben ik op zoek naar een goed alternatief. Blijkbaar heeft onze kat 't niet meer naar z'n zin (ook naar ons toe doet ie niet aardig meer, jaloers?). Eigenlijk zoeken we dus een goed huis voor 'm en niet via een asiel ofzo.

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door floyd »

Waarom niet op Marktplaats??

Je hoeft hem toch niet te verkopen,maar aanbieden tegen een goed tehuis.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door een »

Hebben we al eens geprobeerd maar we werden alleen maar bestookt door (te) fanatieke diervrienden die het schandalig vonden dat we onze kat op martkplaats hadden staan. Dus ik hoop dat ik hier een goede tip kan krijgen over hoe ik aan een goed huis kom voor onze kat. En dit doen we echt voor het welzijn van onze kat!

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door floyd »

plaatselijke krant of dierenwinkel of supermarkt of dierenarts
maar MP of Speurders gaat het snelst en je niets aantrekken van die bedweters.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door AnnePanne »

verkoop gewoon je zoontje :lol:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door S. »

Hee, verhaal komt me bekend voor...

Onze kat had ook moeite met ons zoontje, was er bang voor en liep weg wanneer hij eraan kwam.
Je moet het ook vanuit het perspectief van de kat bekijken; je zoon bedoelt het wellicht goed hoor, al dat aaien, maar jullie kat beseft donders goed dat een peuter niet geheel toerekeningsvatbaar is: "Even de kat aaien, tegen de haren in..:? Leuk ding zo'n staart, zittie vast...:? "

Ik heb mijn zoon geleerd dat hij niet aan de kat mag komen. Dat hielp.
Wanneer hij sliep, gaf ik de kat extra aandacht.
In de loop der jaren zijn ze aan elkaar gewend geraakt.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door showgirl »

sluit me bij S. aan, je zoontje mag ook leren de kat met rust te laten.

succes

chamook
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2006 15:14

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door chamook »

Blijkbaar heeft onze kat 't niet meer naar z'n zin (ook naar ons toe doet ie niet aardig meer, jaloers?).
De kat is niet jaloers maar gestresst en dit gedrag zal waarschijnlijk alleen maar verergeren, dat gebeurt al aangezien de kat ook niet meer goed op jullie zelf reageert. Dus tenzij je ervoor kunt zorgen dat de kat meer rust krijgt, is een ander huisje zoeken dan inderdaad waarschijnlijk het beste.

Alleen jammer dat je juist nu in de zomer/vakantietijd hebt besloten een ander huisje te zoeken. Het kan zijn dat nu moeilijker is om iemand te vinden, aangezien er nu weer massaal dieren gedumpt worden en er een groot aanbod aan katten is, die een nieuw baasje zoeken.
:(

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door een »

We leren ons zoontje inderdaad dat hij de kat met rust moet laten en dat lukt heel aardig. En als onze zoon slaapt zoeken we onze kat op om met hem te spelen of dat ie lekker bij ons kan liggen. Maar op de een of andere manier heeft ie daar geen zin meer in. Het zal misschien veel tijd vergen, en dat hebben we er op zich wel voor over. Maar er zijn nog 2 dingen: we verwachten nog een kindje (dus daar gaat veel aandacht naartoe straks) en het lijkt erop dat ons zoontje allergisch is voor kattenharen. Thuis is ie aan het niezen , zodra we weggaan of bijvoorbeeld bij mijn ouders zijn dan niest hij niet meer. Onze schoonmaakster maakt het huis 2x per week helemaal 'kattenhaarvrij' en wij stofzuigen ook nog iedere dag maar die haren raak je uiteraard niet helemaal vrij.

Het is nu inderdaad niet zo'n goede tijd ivm de veel gedumpte huisdieren. Ondanks bonvenstaande hebben we geen haast, we willen alleen een goed huis voor onze kat, hij kan er tenslotte ook niets aan doen en het is op zich een lieve kat!

Bedankt voor de reacties!

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Kat vs zoon

Ongelezen bericht door Soraya »

Misschien heb je nog iets aan de site van www.kinderenendieren.nl

Daarnaast zou ik laten controleren waar je zoontje allergisch van is, het kunnen ook andere dingen zijn. Veel kinderen groeien ook snel over hun allergie heen. Mijn vriend is nu ook nog steeds allergisch voor katten, maar niet de eigen katten. doordat hij lichamelijk gewent is aan hun.

bij katten hoef je namelijk niet allergisch te zijn voor de haren, maar kan het ook zijn dat je allergisch bent voor de huidschilfers of eiwitten die in het speeksel zitten.
Hoe reageert hij bij andere katten? Zo krijg je een veel beter beeld of het misschien ook hiermee te maken heeft.
Veel mensen reageren ook op haren, maar al veel minder als een kat 1x in de week even geborstelt wordt, en dan heb je ook minder losse haren in huis.

Gesloten