LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofa

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Harry79
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2006 11:03

Seats and Sofa

Ongelezen bericht door Harry79 »

Vorige week heb ik een bankstel aangeschaft bij Seats and Sofas. Na enig zoeken vond ik de Rainbow een hele leuke bankstel. De prijs was volgens de verkoper €999 en ik vroeg natuurlijk om een korting, wat heel gewoonlijk is bij dit bedrijf. Het eerste aanbod waar hij mee kwam was €835 en na lang aandringen bood hij mij de banken voor €750 aan en volgens mijn gevoel was dat een goede deal, 25% korting. Een dag later kreeg ik een folder te zien en die banken waren geen €999, maar slechts €799 en ik vond dat de verkoper mij de onjuiste informatie had verschaft. Als ik had geweten dat de banken €799 waren, dan had ik een betere deal eruit kunnen halen. Ik heb verschillende malen geprobeerd om Seats and Sofas te vragen om een betere korting, maar zij willen hier niets van weten en komen mij helemaal niet tegemoet. De verkoper komt met het argument dat hij hier niets van afwist, maar daar trap ik niet in. Elke verkoper weet donders goed welke banken afgeprijsd zijn. Het gezeur begint nu al...

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door foxman »

Kwestie van gewoon je verlies accepteren
Je hebt in feite toch nog 40 euro korting gekregen of niet?
Als het bankstel duurder was geworden had je ook niet geklaagd of wel?
Maar ik kan me wel voorstellen dat je het zuur vindt

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door E_demoet »

Kwestie van Folders volgen.
Als je goed kijkt zie je dat ze een roulatie systeem hebben, zodat iedereen aan bod komt ... De ene week is bankstel a aan de beurt, en de andere week bankstel b, en zo voorts. Zo heeft iedereen de kans, de bankstel naar zijn of haar keuze te kopen... Ik vind het ook eerlijk gezegd gezeur.

Iemand die 850 euro voor een bankstel uit kan geven, heeft niets te klagen.
Zeur dan ook niet over een paar tientjes verlies.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door NAK »

Het staat natuurlijk heel stoer als je kunt zeggen dat je bij S&S 25% korting hebt los kunnen pulken.

Nu je maar slechts 6% korting hebt gekregen roep je dat deverkoper jou verkeerd heeft geinformeerd..........

Je hebt toch korting gehad.........zeur dan verder niet zo :roll:

lara_
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2006 23:20

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door lara_ »

domme geit, gelijk beginnen te mekkeren zonder verder te kijken dan wat in de folder staat. misschien weleens bij nagedacht dat het allemaal vanaf prijzen zijn.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door senseo »

lara is een foldermeisje, maar goed gebekt.
Tsja is lullig maar het is niet anders...
Je conlusies trekken voor een volgende keer, als ze niet bereid zijn jou nog iets tegemoet komen, een andere winkel, dat kun je doen.
Meer niet, is beetje zuur maar vrije markt he.........

PB71
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2005 22:45

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door PB71 »

Nou Harry79,
ik had precies hetzelfde hoor.
Maar dat doet er nu niet meer toe, het is nu nml drie jaar later en de bank die ik toen bij Seats and Sofa's had gekocht is na normaal gebruik al helemaal aan het scheuren, en niet alleen op de naden, maar over het hele zitgedeelte, het ziet er echt niet uit. En GEEN GARANTIE omdat zij een take away formule hebben.
dus succes met jou bankstel en ik zal voor je duimen dat je over drie jaar nog veel plezier ervan hebt.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door een »

Dit forum staat helemaal vol met verhalen (negatief) over Seats & Sofa's. Waarom blijft men hier toch kopen. Vreselijke formule en belabberde kwaliteit en nog belabberde service. Blijf er toch weg!

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door 16again »

En GEEN GARANTIE omdat zij een take away formule hebben.
Onzin!
Wettelijk bepaalt dat het product simpelweg moet simpelweg beschikken over de eigenschappen de je er normalerwijs van kunt verwachten.
(wellicht is 3 jaar voor een S&S bank een normale levensduur :oops: )

Helaas bereiken paginagrote advertenties in o.a. telegraaf meer mensen dan dit forum, dus kopers blijven binnenkomen....

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door boekhour »

waarom kopen mensen nog steeds bankstellen bij deze zaak????

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door een »

Helaas bereiken paginagrote advertenties in o.a. telegraaf meer mensen dan dit forum, dus kopers blijven binnenkomen....
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar gaan de ogen dan niet open zodra je de zaak binnenkomt? De hele verkooptechniek is uiterst aggressief (gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee... :lol: )

Volgens mij kun je vrij gemakkelijk zien dat de kwaliteit zwaar beneden peil is. Maar ja, mensen laten zich (mis)leiden door kortingen en kadootjes en kijken niet naar het product waar het werkelijk om gaat, de bank in dit geval :roll:

Bärbel
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:58

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door Bärbel »

Beste PB71 en 16again

Is S&S aangesloten bij het CBW? Check die site dan eens.
Hieronder een citaat:

Citaat: De consument meldt een klacht. Moet de ondernemer de klacht gratis verhelpen? En hoe zit dat wanneer de garantieperiode voorbij is?
Volgens de algemene voorwaarden geeft de ondernemer 3 jaar garantie. In de wet staat dat het product die eigenschappen moet bezitten die een consument op grond van de koopovereenkomst mag verwachten (zg. conformiteitsbeginsel). Het wettelijke conformiteitsbeginsel is dwingend recht, dat wil zeggen daarvan niet afgeweken mag worden.
In de volksmond wordt dit de ‘wettelijke garantie’ genoemd. Wanneer een product niet de verwachte eigenschappen bezit, dan kunt u (woonwinkel) toch verplicht zijn te repareren of te vervangen, ook na de driejarige garantieperiode van de algemene voorwaarden.
Die drie jaar garantie is een minimum. Ook goedkope producten in de woninginrichting moeten toch tenminste een jaar of drie kunnen meegaan.


Wellicht kan iemand hier iets mee, anders een klacht indienen via de geschillencommissie.

Met groet, Bärbel

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door 16again »

S&S is niet aangesloten bij het CBW en je kunt dus niet bij geschillencommissie terecht.

Betreffende het aangehaalde stuk:
Wettelijk heb je inderdaad recht op een garantie gedurende de normale levensduur van het product, los van garantiebepalingen in de S&S voorwaarden.

Echter, als S&S niet wil voldoen aan die wettelijke garantieplicht kun je alleen maar naar de rechter stappen. Omdat vrijwel niemand die kostbare stap zet komt S&S er dus mee weg......

johan-vosbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:04

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door johan-vosbeek »

ik weet niet wat volgens jullie het probleem is maar ik heb ruim 3 jaar geleden een bankstel gekocht bij s&s ik kreeg hem 2 weken voor de afgesproken datum ik vondt en vindt hem nog steeds mooi er is niks mis mee. je kunt dan ook uit verschilende kwaliteiten stof kiezen en als je dan het goedkoopste neemt snap je zelf toch ook wel dat je niet de sterkste koopt of niet dan.

m.v.g johan

astridklomp
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 11:29

Re: Seats and Sofa

Ongelezen bericht door astridklomp »

:lol: Hallo, wij hebben sinds 3 dagen een lounche bankstel van Seats and Sofa in huis. In de Kerstvakantie gekocht en keurig binnen 6 weken konden we het ophalen. Na de dag van aankoop, werden we een beetje bang, omdat er nogal veel aanbetaling werd gevraagd en we al hadden getekend. Daarom zijn we de dag er na gelijk naar de winkel in Nieuwegein gegaan om het aan te laten passen. De dame aan de balie hielp ons netjes en legde de werkwijze uit. De aanbetaling ging een stuk omlaag en daar konden wij mee leven. De verkoop is misschien wat aggressief, maar je moet gewoon zelf je kop erbij houden en je verstand gebruiken. Wij zijn op dit moment tevreden. De bank is op tijd binnen, ziet er prachtig uit en vertoont geen mankementen. Geen klachten dus van ons over Seats and Sofa. Alleen als je goede garantie wilt en betere service, dan moet je hier misschien niet heen gaan, maar wij werden nu eenmaal verliefd op deze bank en zijn er erg blij mee.

Gesloten