LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

zat eerst bij oxxio nadat ik na een paar maanden doorhad dat ze een hele slordige administratie erop na hielden ben ik weer overgestapt naar greenchoice uiteindelijk kreeg ik een jaarnota waarbij het verbruik gewoon vertweevoudigd is en de Greenchoice mezelf aanraden om de meters na te laten kijken omdat ook hun denken dat het verschil gewoon veelste groot is.
Nuon gebeld natuurlijk want hun hebben het netbeheer, en die man kon me vertellen ja wij geven een geschatte waarde door, als iemand overstapt wat ik raar vind want de waarde die ze schatte zit er meestal veelste veel naast dat je haast begint te denken dat ze het express doen maar dan nog klopt het gewoon niet dat ik het dubbele ben gaan verbruiken om iemand te laten komen van het nuon zou ik 400 euro a 600 euro moeten betalen mocht er wel iets zijn met de meter dan niet maar ja hoe moet ik nou weten als er iets mis is met de meter dus de woningbouw gebeld en die stuurde me toch weer terug naar het nuon ik tegen hun gezegd natuurlijk ik ga niet zomaar kosten gaan lopen maken want ik moet zeker weten dat alles in huis gewoon goed functioneerd dus begonnen bij de cv ketel te laten checken die was goed maar nu moet ik dus de binneninstallatie laten doen en ik ben een week verder en niemand ken me zeggen door wie ik dat moet laten doen zonder om voor de kosten op te draaien. want aan alles hangt een prijskaartje ondanks dat de fout duidelijk zichtbaar is nuon kon me ook vertellen dat ik bij de gemeente moet zijn maar niet welke afdeling van de gemeente kent iemand dit probleem en wat hebben jullie hieraan kunnen doen....ben moe om van het kastje naar het muurtje gestuurd te worden en volgend jaar weer een te hoge verbruik te hebben...

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ga je nou al die toeren uithalen op basis van geschatte meterstanden? Heb je geen mogelijkheden om te achterhalen wat het werkelijke verbruik is geweest?

(iets meer punten en komma's in je verhaal zou het iets leesbaarder maken :idea: ) :wink:

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

ja, ik denk persoonlijk van wel.

Greenchoice zelf stond te kijken van het verbruik en gaf zelf aan dat het abnormaal hoog is en dat ze aanraden om nuon naar de meters te laten kijken.

maar dat kosten plaatje houdt me tegen om ze daadwerkelijk te laten komen daarvoor zou ik dus eerst zeker moeten weten dat alles juist werkt ik heb er totaal geen verstand van, en vind het dan ook vreselijk niet te weten bij wie ik moet aankloppen.

en aangezien het nuon heeft gezegd dat ik de binninstallatie moet laten nakijken en als er daar niks aan scheelt dan moet het inderdaad aan de meter liggen en kan die geikt worden of hoe zit ook noemen.

Ja sorry hoor ben ook maar een leek.

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

Die man die ik bij het nuon had gesproken had het over geschatte waarde.
Ik zelf heb gewoon de meterstanden doorgegeven dus het probleem zit niet echt daar.

en natuurlijk heb ik alle papieren naast mekaar gelegd zo kon ik ook weten dat het verbruik.

verdubbeld was, maar hoe bewijs je dat er iets mis is met je meter.
want als je de bedragen hoort dan schrikt dat je echt af om iemand te laten komen want stel dat er niks is, dus moet ik dus eerst zorgen dat ik alles uit kan sluiten.

Zodat als ze iemand sturen voor het nuon de kosten niet op mijn verhaald worden en me rekening gecorrigeerd kan worden en dat is dan ook me vraag.

wie heeft wel is zijn meters laten nakijken bij het vermoeden dat deze niet goed werken.

hopelijk heb ik me nu iets beter verwoord, ja ik ben echt een leek en heb totaal geen verstand van energie gas en kwh en dergelijke en hoopte iets wijzer te worden...op dit forum.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door Snertjong »

Probleem bij u is,dat u te vaak overstapt van de 1 naar de ander.

Nu komen er problemen en zoekt u een boosdoener,maar wordt het moeilijk te vinden waar het prbleem zit om dat er te veel mensen en bedrijven zich met 1 probleem bezig houden,slachtoffer wordt u natuurlijk zelf.

Gasmeter keuringen leveren in 99% van de gevallen ook niets op.

Gasleidingen bij u in huis nakijken,vaak ook niet omdat het hier gaat over vaak een paar honderd kub verschil,zou u een dermate verlies aan lekkage's hebben dan had u allang op de voorpagina vd Telegraaf gestaan met een geweldige ontploffing.

Ik blijf altijd bij 1 gas bedrijf,die kunnen dan ook niemand anders de schuld geven,(geen kastje naar de muur dus),en ook de jaarlijkse schattingen liggen vaak altijd vlakbij het werkelijke gebruik.

Kortom betalen moet je toch,het van de 1 naar de ander lopen heeft alleen maar meer problemen,en dat eist nu zijn tol.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door timefa »

Het overstappen van de ene naar de andere energieleverancier heeft kwalijke gevolgen voor de klant.
Men krijgt te maken met geschatte verbruikseenheden.
Veel klanten klagen hier over.
Niet overstappen is het beste. Wanneer u het met uw energieleverancier niet kunt vinden dan kan aan een overstap worden gedacht.
U kunt schriftelijk bezwaar aantekenen bij uw leverancier maar lever dan de juiste gegevens mee.

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

Ik snap wel wat u bedoeld dat u denkt omdat ik opeens een hoge rekening heb voor de overbruik dat ik een boosdoener zoek maar dat is echt niet het geval.

Kijk me huidige energie leverancier gaf zelf al aan om het te laten uitzoeken omdat hun het ook abnormaal vinden zo een hoog verbruik ik bedoel als je normaal 1700 kub verbruikt en 2600 kan dat niet een jaar later op eens 4433 zijn of denkt u echt dat ik spoken zie.

ik denk ook niet dat het om een gaslek ken gaan want net wat u zegt, dan waren ik en me twee kids allang de ruimte in geschoten maar het ken wel zijn dat er iets niet goed is aan de meters en omdat nuon vond dat ik eerst de binneninstallatie moest laten nachecken voor ik ze laat komen.

is mijn vraag gewoon van waar moet je aankloppen om dat te laten doen.

en ik dank u voor u reactie en fijn dat u door dat u nooit ben overgestapt geen problemen heb ondervonden, maar wat voor u werkt werkt niet voor een andere.

ik weet wat oververbruik is maar een oververbruik van 300 euro wat ik eerst betaalde is een groot verschil met een oververbruik van 1200 het liefst betaal ik niks bij, maar ik ga meestal wel uit van een overbruik maar niet zoveel, ik bedoel net wat ik zeg ik kook niet de hele dag nog sta ik met me kids 24 uur per dag onder de douche om zoveel kub te kunnen verbruiken...maar goed..

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door pvd »

Uit de reactie van bepaalde personen maak ik op dat je moet blijven zitten waar je zit. Dit is natuurlijk nooit de bedoeling van dhr. Brinkhorst geweest toen hij de energiemarkt vrijgaf.

Ik geef Jetje dan ook groot gelijk dat ze overstapt.

Helaas is het zo dat de energiemaatschappijen hun administratie niet op orde hebben, waar de klant vaak de dupe van wordt. Hier kan de klant echter niets aan doen.

Ik zou gewoon protest aantekenen tegen het verbruik.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door Lau10 »

elk woonhuis heeft een energie verleden, waarop je als klant kunt terug vallen .

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

Dank u wel pvd, I rest my case want ik had echt spijt dat ik die toppic geopend had zeker omdat de reacties gewoon om te huilen zijn.

Je zoekt om een oplossing niet om verwijten.
Dat ik betalen moet is een feit dat er iets mis is is een feit het is niet zo dat instanties zoals nuon niet eerder fouten hebben gemaakt wat dan kon radar met zijn forum inpakken.

neem aan dat je mensen opzoekt die hetzelfde hebben meegemaakt en kijkt hoe hun het probleem hebben kunnen oplossen en daarom dank ik u ook vriendelijk voor u oprechten advies.

Want aan verwijten heb ik gewoon niks, want al zou een persoon tien keer niet tevreden zijn over een energie leverancier dan nog ga je ervan uit dat de overstap geen problemen met zich mee hoeven te brengen.

en het verbruik verleden spreekt voor zich heb nooit eerder in de voorgaande jaren zoveel oververbruik gehad en zou ik dan in deze gewoon maar het toelaten om de komende jaren met hetzelfde probleem te blijven zitten.

maar goed..ik ben zeker bezig werk ervan te maken...en als ik dan ook een oplossing op mijn probleem heb gevonden hoop ik dat ik andere die het soort gelijke meemaken meegeven dat als ze vinden dat iets niet klopt.

het gewoon uit te zoeken want iedere probleem heeft zijn eigen oplossing en in deze weet ik gewoon dat ik niet verkeerd zit.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ik zelf heb gewoon de meterstanden doorgegeven dus het probleem zit niet echt daar
Even een late reactie maar heb je die meterstanden ook teruggezien op de afrekening die je gekregen hebt!?
Je kan vanalles doorgeven maar dat wil helaas nog niet altijd zeggen zeggen dat ze die meterstanden ook verwerken :-\
Als het verbruik inderdaad ook van de werkelijke meterstanden af te leiden dan is maar in heel weinig gevallen de meter de oorzaak en zou ik toch even goed inventariseren wat je aan verbruikers hebt aangesloten (en in wat voor toestand deze verkeren - oude koelkast kan behoorlijk meer stroom gaan verbruiken)
Eventeel met grote regelmaat meterstanden - bijv. wekelijks - opnemen en analyseren wat je die week allemaal in gebruik hebt gehad wil ook nog wel eens een eye opener zijn.

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

De meterstanden die ik heb afgenomen van de meters en heb door gegeven zijn de meterstanden die gebruikt zijn door de energieleverancier voor de jaarnota.

voor de rest wat het apparatuur betreft zijn die vrij resent gezien ik vorig jaar nog een nieuwe koelkast heb aangeschaft en fornuis.

ik ga een simpele optel som doen en u mag bepalen als dit kan of niet, ik heb maandelijks vorig jaar 210 euro betaald aan gas en energie, dus volgens de berekening van greenchoice hebben ze al 2500 euro geincasseerd met het bedrag van 1200 erboven op van de oververbruik kom ik op een bedrag van 3700 vorig jaar had ik gedeeld door 12 maanden 308 euro zou ik over het afgelopen jaarnota jaar moeten hebben betaald...

ik 1 volwassen met 2 kids ok dan over een half jaar en 1 maand was mijn verbruik bij oxxio al 2600 khw en had ik een oververbruik van hun van 162 euro, energie heb ik vorig jaar bij oxxio 7 euro bij moeten betalen.

volgt iemand het nog, want ik weet gewoon dat er gewoon iets mis is als het de berekening is geweest de meterstanden of me meters...niemand kan mijn vertellen dat al was ik bij oxxio gebleven voor een jaar en ik verdubbel mijn vebruik en het bedrag van mijn oververbruik voor gas dan kom ik toch nog niet op 1200 maar op 2x misschien het bedrag van 162 en dat zou zijn 324 euro aan oververbruik ik weet het niet hoor gewoon simpel gedacht hoor of denk ik te logisch na soms...

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door Snertjong »

Jet ! ,allereerst wil ik zeggen dat mijn eerst reactie niet bedoeld was
om te bijten hoor :oops:
,enigste wat ik hier probeerde duidelijk te maken
dat het grootste gevaar zit in dat overstappen.

Het is dus ook hier waar u de fout moet zoeken,en niet in meters en gasleidingen,enigste zou nog kunnen zijn het eventueel uitbreiden van
meerdere apparaten e.d maar dat weet u zelf het beste neem ik aan.

Wens je toch succes,met dit probleem. 8)

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste jetje31,

Uit uw bericht op dit forum kan ik opmaken dat u een vraag heeft over uw verbruik en het laten nakijken van uw meter en binnenhuisinstallatie.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

Beste medewerker,

mijn contractrekeningnummer is 3001679583.

zou het heel erg op prijs stellen dat u kontakt met me opneemt aangaande dit probleem.

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

Beste snertjong,

Dat overstappen problemen geeft ben ik nu natuurlijk nu wel achter, wat eigenlijk niet zo behoord te zijn.

Als de klant niet tevreden is met een organisatie in dit geval was dit bij mijn het nuon stap je over en ik heb geen klachten over greenchoice gezien hun ook maar afhankelijk zijn en aan de hand van de gegegevens die ze krijgen van het netbeheer hun berekening maken.

niks mis mee, maar als de eindverantwoording van de meters bij het nuon ligt dan is het dan ook iets wat ik bij hun moet uitvechten uiteindelijk is het natuurlijk wel makkelijk voor greenchoice om te zeggen wij kunnen er niks aan doen want de meters zijn niet van ons.

maar hoe dan ook eindverantwoording als er iets niet klopt met gegevens meters ligt bij het netbeheer.
maar als het netbeheer eigenlijk zegt van nou we kunnen wel iemand langs laten komen maar dan moet je zeker zijn dat alles in je huis correct werkt.

en als een jaar geleden de spullen correct hebben gewerkt dan heb ik zoiets van wat is er in een jaar tijd veranderd dan. behalve dat ik zelf de wat oudere apparatuur heb vervangen.wat ik eerder op dit forum ook aan heb gegeven.

maar ik ga ervanuit voor ieder probleem is er een oplossing het vervelende is altijd dat jij zelf die oplossing zal moeten zoeken in deze als je nou verstand van gas en energie hebt of niet.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door Snertjong »

Bij deze laatste regels sluit ik me geheel bij aan. Succes

Wel ff laten weten hoe het afloopt he ? hoop ik :lol:

jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door jetje31 »

Uiteindelijk is het nu opgelost, na vele malen bellen met Greenchoice die zich verschuilde achter het netbeheer, met het nuon die zich verschuilde achter het netbeheer en het netbeheer die zich verschuilde achter de apparaten die zogenaamd niet goed zouden moeten werken in mijn huis.

Je snapt het al een bounce of bull bij mekaar want het daadwerkelijke probleem waren de geschatte waardes die ver van de daadwerkelijke waarde lagen die een maand nadat ik overstapte werden opgenomen door een meteropnemer.

Jaarnota's waren gebasseerd op geschatte waardes en volgens mijn had 1 iemand me hierop het forum op gewezen maar ik vatte het toen nog niet maar ik en het nuon en greenchoice zijn er nu uit.

Jaarnota's worden aangepast met het volgende gevolg dat 2 jaar geleden bij de overstap heb ik geld terug gehad en dat was 234 euro van het nuon nu blijkt doordat hun nota dus ook niet klopt dat dit had moeten zijn 169 euro.

In plaatst dat ze een verrekening maken van die 234 euro en de 169 euro dat ik had moeten krijgen en me het verschil laten betalen nee mensen ze schrijven zonder mijn toestemming gewoon 234 euro af met als gevolgd dat ik maar moet uitzoeken hoe ik de rest van me schuldeisers betaal.

Na gebeld te hebben en me gelijk te hebben gehad dat het onbeschoft is dat ik heb moeten rennen achter hun feiten waardoor hun hun jaarnota konden herzien en opnieuw berekenen ik nu voor hun fout ga moeten dokken.

en de oplossing in deze was dus een welgemeende excuses van lik me versie en een zogenaamde oplossing die ik zelf ook wel had kunnen bedenken want ik ben inmiddels overgestapt naar nuon terug denk als ik dan gezeik moet krijgen dan maar van hun heb geleerd van dit lesje.

Dat niemand mij overneemt met geschatte waarde maar met de daadwerkelijke waarde zoals ze op me meter staan(oja niks mis met me meters hoor).

nu is het zo dat ik iemand als kontakt persoon heb bij het nuon omdat die man zich van zijn goede kant heeft laten zien zal ik zijn naam dan ook niet bezoedelen hier op radar maar het feit dat hij denkt dat mijn hersens in me achterwerk zitten om te denken dat wetende dat ik over ben gestapt het bedrag wat ze hebben afgeboekt en het bedrag wat ik nog van hun zou moeten krijgen.

verrekend gaat worden met het maandelijks te betalen bedrag waarbij hun gewoon weer is laten merken dat ze schijt aan de klant hebben maar zolang hun hun centjes maar hebben mag jij het uitzoeken hoe je het voor de rest doet.

Moraal van het verhaal mensen als naar jou gevoel dingen niet kloppen blijf achter dingen aan lopen tot je het onderste uit de kan haalt lukt het jezelf niet ga naar instanties die je kunnen helpen in plaats dat je je door mensenlijke fouten dief van eigen portemonee maakt.

Oja en ik had een afspraak gemaakt maar net zoals hun zich nooit aan afspraken houden laat ik dus gewoon het bedrag storneren en verreken zelf het geen wat ze moeten krijgen want hoe dan ook ben ik nog altijd baas op mijn eigen rekening en een automatische incasso geeft geen enkele instantie recht toe om af te schrijven zonder vooraf daar een melding van te maken zodat de klant de tijd krijgt nog te onderhandelen het ermee eens te zijn of niet.


hoop dat jullie het allemaal nog kunnen volgen mensen jetje 31 left radar en wens iedereen die problemen heeft met instanties waarvan dingen niet kloppen sterkte en laat je niet voor de gek houden als je zelf weet dat je gelijk hebt.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Moraal van het verhaal:
Handig, die automatische incasso....

Ben blij dat ik weer gewoon acceptgiro's krijg toegestuurd.
Elk bedrijf probeert maar automatische incasso bij je los te peuteren, maar ik trap er niet (meer) in na een geintje van Eneuco (2145 Euri afgeschreven voor FOUTIEVE jaarafrekening), hoop ellende nadien gehad omdat de rekeningen van andere bedrijven niet afgeschreven konden worden. Kun je wel zeggen baas over eigen rekening en storneren etc., maar je moet dan wel je rekening goed in de gaten blijven houden.

Sindsdien geen automatische incasso meer voor mij (behalve hypotheek en motorrijtuigenbelasting). Doe mijn betalingen gewoon via telebankieren en zie dan gelijk wat er allemaal op mijn rekeningen is gebeurd.

Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

Re: een jaarnota waarvan het verbruik is vertweevoudigd

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Bij Nuon werken gewoon ongekwalificeerde mensen. Iedere debiel kan via een uitzendbureau een baantje krijgen bij deze energieoplichters. Geloof me maar; er zitten daar mensen op het callcenter die zo dom zijn dat je ze nog niet achter de lopende band zou zetten.

Gesloten