LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Varifocus brillenglazen
Varifocus brillenglazen
Wie Heeft er ervaring met varifocus? Ik heb sinds 2 weken een bril met deze glazen. Mijn ogen zijn +3.25 en +5.50. Toen ik de bril op ging halen zei ik al gelijk dat ik niet scherp kon zien. Volgens de opticien moest ik er aan wennen. Dat kon 2 maanden duren. Dan zou ik niet anders meer willen. Maar tot op heden kan ik nog steeds niet goed lezen. Het rechteroog is +3.25 en links is 5.50, maar het rechteroog kan alleen goed zien als ik ,m samenknijpt. En dat glas is links scherper dan rechts. (Zelfde glas) Vooral met lezen is dat zeer vervelend. Ik ben er al 2 keer mee teruggeweest, maar hij zegt dat ik te ongeduldig bent en het 2 maanden de kans moet geven. Dat ik moet wennen aan de glazen om te kijken door het leesgedeelte of gewoon vooruit, oke , dat kan, maar mijn klacht bestaat vooral uit het feit dat ik niet scherp ziet. Alles is een beetje wazig. Bijvoorbeeld de krant lezen doe ik nu schuin naar rechts omdat dat glas het scherpst is, maar dat levert vooral nekklachten op. De opticien zegt dat ik gewoon recht moet lezen omdat mijn ogen er aan moeten wennen. Mijn vraag is of ik te ongeduldig bent. Is het inderdaad zo dat ik over 2 maanden wel scherp ziet? Ik geloof er eigenlijk niet in. Wie heeft dit ook meegemaakt? Of heeft iemand anders andere ervaringen? Ik word er een beetje hopeloos van.
Laatst gewijzigd door Jenny77 op 09 aug 2006 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Varifocus brillenglazen
Over het algemeen is het wel zo dat je ogen weer moeten wennen aan het feit dat ze wel scherp zien door die bril. Je hebt misschien heel lang zonder bril gelopen en daar zijn je ogen aan gewend geraakt. Nu worden ze door de bril "gedwongen" om weer normaal te zien en dat kan even wennen zijn.
Als ik een nieuwe bril heb (geen varifocus) dan moet ik ook altijd weer even wennen, ondanks dat het vaak maar minimale verschillen zijn.
Misschien moet je gewoon je oogarts of een andere opticien om advies vragen?
Als ik een nieuwe bril heb (geen varifocus) dan moet ik ook altijd weer even wennen, ondanks dat het vaak maar minimale verschillen zijn.
Misschien moet je gewoon je oogarts of een andere opticien om advies vragen?
aan variofocus glazen moet je een paar weken wennen om door het juiste gedeelte te kijken, dit gaat daarna automatisch, ik draag dit soort glazen al een twintig jaar.
Als je niet scherp ziet ,zijn m.i de ogen niet goed ingemeten, welk bedrijf ben je geweest ?.Gebruik je bloeddruk medicijnen ?>
Als je niet scherp ziet ,zijn m.i de ogen niet goed ingemeten, welk bedrijf ben je geweest ?.Gebruik je bloeddruk medicijnen ?>
Ik ben 44 jaar en heb hiervoor een bril gehad zonder leesgedeelte. Ik dacht dat het kijken en lezen door een varifocusbril wel wennen was, ik heb .m pas 2 weken. Alleen dacht ik dat ,t wel scherp moest zijn. Ik heb na deze reactie nog wel even geduld om te kijken of .t scherper word. Mijn ogen zijn zowel door een oogarts als opticien opgemeten. Het ligt volgens hun ook aan de toch wel grote verschillen van de ogen.
Ik ben 44 jaar en heb hiervoor een bril gehad zonder leesgedeelte. Ik dacht dat het kijken en lezen door een varifocusbril wel wennen was, ik heb .m pas 2 weken. Alleen dacht ik dat ,t wel scherp moest zijn. Ik heb na deze reactie nog wel even geduld om te kijken of .t scherper word. Mijn ogen zijn zowel door een oogarts als opticien opgemeten. Het ligt volgens hun ook aan de toch wel grote verschillen van de ogen. Ik ben bij Eye wish geweest. Groenenveld.
Beste Jenny77.
Zoals al die anderen al zeiden, je moet er echt even aan wennen. Ik heb sinds eind 2000 Multifocale Variview glazen, na nooit een bril, dan alleen een leesbril te hebben gehad.
Ik moest er ook enorm aan wennen. Ik had b.v erg veel moeite als ik de trap af moest. Zag alles wazig.
Ik heb glazen voor zowel, lezen, veraf, alsmede voor de computer. En in mijn geval dan, ik zou echt niet anders willen inderdaad. Geweldig!
Ik had/heb + 2.25. Beide ogen. Gekocht bij Pearl met een gratis zonnebril op sterkte, waar ik ook zelfs vandaag nog, erg veel plezier van heb.
Dus ik zou nog even afwachten en anders gewoon echt na die 2 maanden weer terug gaan en om een oplossing vragen. Succes verder ermee!
Zoals al die anderen al zeiden, je moet er echt even aan wennen. Ik heb sinds eind 2000 Multifocale Variview glazen, na nooit een bril, dan alleen een leesbril te hebben gehad.
Ik moest er ook enorm aan wennen. Ik had b.v erg veel moeite als ik de trap af moest. Zag alles wazig.
Ik heb glazen voor zowel, lezen, veraf, alsmede voor de computer. En in mijn geval dan, ik zou echt niet anders willen inderdaad. Geweldig!
Ik had/heb + 2.25. Beide ogen. Gekocht bij Pearl met een gratis zonnebril op sterkte, waar ik ook zelfs vandaag nog, erg veel plezier van heb.
Dus ik zou nog even afwachten en anders gewoon echt na die 2 maanden weer terug gaan en om een oplossing vragen. Succes verder ermee!
Beste Jenny,
Even van mij een reactie op je vraag
ik ben zelf opticien,37 jr. oud,en zal aan de hand van een vragenlijstje je proberen te helpen met je probleem.
-Hebben beide ogen wel hetzelfde kijkvermogen?
-Klopt de sterkte wel?
-Zijn de glazen juist ingeslepen?(hoogte,breedte)
-Wel type glazen heb je eigenlijk?
-Ben je goed voorgelicht bij aankoop(wat wil je ermee kunnen doen?)
-bij afhalen geholpen door medewerk(st)er om te laten zien hoe je erdoorheen moet kijken?
Deze vragen zou ik stellen bij een andere firma,door een optometrist,een zgn. second opinion.
Zodra duidelijke antwoorden komen,weet je waar de schoen wringt.
dit lijkt mij beter dan te luisteren naar:"U moet er effetjes aan wennen"
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.Post maar een reactie als het zover is.
het zal je ZEKER op weg helpen,er zijn immers nooit problemen alleen maar oplossingen.SUCCES !
Even van mij een reactie op je vraag
ik ben zelf opticien,37 jr. oud,en zal aan de hand van een vragenlijstje je proberen te helpen met je probleem.
-Hebben beide ogen wel hetzelfde kijkvermogen?
-Klopt de sterkte wel?
-Zijn de glazen juist ingeslepen?(hoogte,breedte)
-Wel type glazen heb je eigenlijk?
-Ben je goed voorgelicht bij aankoop(wat wil je ermee kunnen doen?)
-bij afhalen geholpen door medewerk(st)er om te laten zien hoe je erdoorheen moet kijken?
Deze vragen zou ik stellen bij een andere firma,door een optometrist,een zgn. second opinion.
Zodra duidelijke antwoorden komen,weet je waar de schoen wringt.
dit lijkt mij beter dan te luisteren naar:"U moet er effetjes aan wennen"
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.Post maar een reactie als het zover is.
het zal je ZEKER op weg helpen,er zijn immers nooit problemen alleen maar oplossingen.SUCCES !
ik draag al heel wat jaren zo,n bril met -4 en - 6,5 glazen, het gewen proces duurt een week of 2, soms kan de oogmeting foutief zijn als er sprake is van medicijn gebruik tegen hoge bloeddruk, volgens een H Anders opticien.
Hallo ,allemaal. even een reactie op de volgende vragen: kijkvermogen van beide ogen zijn volgens mij verschillend, in die zin dat mijn linkeroog een lui oog is. Lezen met dat oog kan ik niet ( +5.50) Mijn rechteroog (3.25) leest wel en die moet eigenlijk voor twee werken. De brillenglazen zijn van kunstof (hard) ADV Compact 1.6. De opticien zegt dat de sterkte goed is. Of ze goed geslepen zijn weet ik natuurlijk niet. Hij zegt dat gewenning 2 maanden duurdt. Als ik dan nog niet scherp ziet gaat hij opnieuw opmeten. Het kijken door de bril gaat wel op af en toe dubbel zien, maar mijn klacht bestaat hoofdzakelijk over het feit dat ik niet goed kan lezen. Het blijft onscherp. Het lijkt mij sterk dat ik over 2 maanden ineens wel alles goed kan zien. Ik ben er al 3 keer mee terug geweest, maar hij vind dat ik nog zeker 6 weken moet wachten.
-
Dag,
Gistermorgen heb ik mijn nieuwe bril gehaald. Rechts is slechter dan links. Ik begrijp dat je moet wennen aan varifocus, onder lezen, daarboven gewoon zien. Het vervelende is dat ik alleen op een bepaalde afstand kan "focussen" op een voorwerp, alles wat ik daarnaast zie is onscherp. Verder is alles wat ver weg is, veel onscherper dan zonder bril.
Ook tegen mij is gezegd, daar moet je twee weken voor nemen, het moet wennen. Maar toch vraag ik me af, of het klopt dat je ook in de verte dingen onscherper ziet dan zonder bril. Klaag ik te vroeg?
Niek
Gistermorgen heb ik mijn nieuwe bril gehaald. Rechts is slechter dan links. Ik begrijp dat je moet wennen aan varifocus, onder lezen, daarboven gewoon zien. Het vervelende is dat ik alleen op een bepaalde afstand kan "focussen" op een voorwerp, alles wat ik daarnaast zie is onscherp. Verder is alles wat ver weg is, veel onscherper dan zonder bril.
Ook tegen mij is gezegd, daar moet je twee weken voor nemen, het moet wennen. Maar toch vraag ik me af, of het klopt dat je ook in de verte dingen onscherper ziet dan zonder bril. Klaag ik te vroeg?
Niek
Ik ben gisteren teruggeweest met mijn bril, ik werd er een beetje gek van om wazig te lezen. Ik bleef het gevoel houden dat het rechterglas met name aan de rechterkant onzuiver was. En omdat ik toch de overtuiging had dat er iets niet goed zat met mijn bril. En wat blijkt?......... Ik had dus toch GELIJK. Het rechterglas is volgens de opticien niet goed afgeleverd. Vandaar dat onscherp kunnen lezen. Er is een nieuw glas besteld. Overigens ook in mijn zonnenbril. Die is ook op sterkte en daar had ik de zelfde klachten bij. Ik ben blij dat ik toch teruggegaan ben en vol gehouden heb dat er iets niet goed zat. Ik zie toch wat ik zie? Voor het zelfde geld had ik 2 maanden gewacht en waren mijn ogen nog verder achteruit gegaan. Ik wil hier maar mee zeggen dat je je eigen gevoel moet volgen. Heb je het idee dat het niet goed zit? TERRUG gaan en er op staan dat ze het nakijken.
Tja Jenny 77. Dan zat ik er echt naast wat betreft jou ervaring met je nieuwe bril. Gelukkig heb je doorgezet en niet naar ons geluisterd en hopenlijk komt het nu wel goed.
Succes ermee en fijn dat je het hier nog even vermeld hebt.
Succes ermee en fijn dat je het hier nog even vermeld hebt.
Maak niet uit hoor, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. Toevallig dat het bij mij niet helemaal goed ging. Nu maar even afwachten wat die nieuwe glazen mij gaan brengen. Hopelijk gaat het dan beter en zal ik er vast wel aan wennen. Ik heb nog steeds goede hoop.
Jenny 77, hoe is nu gesteld met je ogen, de paar weken zijn voorbij, zijn de glazen nu gewend.??
Ik ben afgelopen woensdag geweest. De glazen moeten opnieuw worden besteld, dus daar gaat weer 2 weken overheen. Nog even afwachten dus.