LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaillant combiketel vhr 24-28c

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hopeloos

vaillant combiketel vhr 24-28c

Ongelezen bericht door hopeloos »

nu al ruim 3 jaar problemen met onze ketel, de driewegklep geeft problemen en vaillant weigert na schriftelijk verzoek het probleem definitief op te lossen , wij moeten het maar doen met een apparaat met problemen !!!!!!!!!!!!!, ze weten niet hoe ze het op moeten lossen , wie heeft een advies /ook slecht ervaring met vaillant????????????? :cry:

sikko32

Re: vaillant combiketel vhr 24-28c

Ongelezen bericht door sikko32 »

helaas helaas,u heeft inderdaad een problem met de schuif-driewegklep. helaas helaas zitten die ook in o.a. nefit en awb ketels. het schijnt dat die fabrikanten met de fabrikant van die klep ( honeywell) in conklaaf zijn over deze problemen...........maar een oplossing ???????? sorry,heb ik niet

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

dit is een algemeen probleem, wat bij elke ketel voorkomt die een honeywell driewegklep heeft.
dit ligt in eerst instantie niet aan de ketel fabrikant.
uit mijn praktijk ervaring blijkt dat de problemen zich voordoen bij installaties waar vloerverwarming op aangesloten zit en waarvan de buizen niet diffusie dicht zijn(laat zuurstofdoor).
Deze vloerverwarming installaties zijn meestal ouder dan 12 jaar en vaak te herkennen aan tyleenbuis, wat toen gebruikt werd moet worden/zijn gescheiden van de ketel (garantie voorwaarde van alle moderne cv ketels)
Of installaties die regelmatig moeten worden bij gevuld (meer dan 2 tot 3 X per jaar)
Dit water bevat namelijk zuurstof wat tijdens het proces naar doodwater neerslaat als een soort zwarte drap ,in vaktermen ook wel sluts genoemd.
Deze sluts gaat tussen de bewegende delen zitten van de driewegklep die op dat moment niet meer goed funtioneerd.
In de regel hoeft alleen de cardridge vervangen worden en niet de hele klep.
Dit probleem is bekend bij honeywell en deze heeft hier op dit moment nog geen definitieve oplossing voor, al doet het probleem zich al minder vaak voor sinds ze een nieuw soort vet gebruiken

beschrijf eens wat voor een soort installatie u in huis heeft, wel of geen vloerverwarming en hoe vaak u moet bijvullen.

hopeloos

Ongelezen bericht door hopeloos »

Geplaatst op 14 Apr 2004 09:52 door hopeloos

--------------------------------------------------------------------------------

wij hebben geen vloerverwarming, wij vullen nooit wat bij, we hebben wel een converctorput. wat voor soort systeem we hebben , geen idee we hebben een oud huis uit 1928 en een jaar of 10 geleden heeft de vorige bewoner alles vernieuwd . een ander soort vet is hier nog nooit gebruikt. het kan wel dat honeywell geen oplossing weet voor het probleem , maar wij hebben een keer op eigen kosten de klep laten vervangen en achtergehouden en daar zit een scheur in .als onze vaillant kachel gaat branden geeft hij zo"n harde klap dat je soms denkt dat hij zo via de zolder naar beneden dondert.vorig jaar hebben wij van vaillant het systeem moeten laten spoelen , want ze dachten dat daar het euvel zat , maar helaas het water was schoon.hoe je het went of keert wij hebben een dure ketel aangeschaft om 15 jaar van het probleem af te zijn en nu hebben we al 3.5 jaar een bonkende machine op zolder staan.er zijn meerdere consumenten met hetzelfde probleem , maar omdat vaillant geen oplossing weet , moeten wij het hier maar mee doen.belachelijk!

Naar boven

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

wij hebben een keer op eigen kosten de klep laten vervangen en achtergehouden en daar zit een scheur in .
dit is waarschijnlijk gebeurd bij de demontage van het binnenwerk deze zitten soms zo vast dat je ze er niet zonder te beschadigen uit haalt.

ronkie

Ongelezen bericht door ronkie »

Hallo allemaal. Ik heb ook vervelende ervaringen met mijn Vaillant HRSolide 24/28C. Geplaatst in feb2003. Niets dan elende. Heel veel geruis in het systeem. Driewegklep 2 x vervangen, kleinere pomp, ronde ipv haakse bochten geplaatst (alles ism en betaald door instalateur en Vaillant, dus vwb geen klacht), overdruk ventiel geplaatst (op aanraden van installateur, zelf EUR180 voor betaald). Niets hielp. Vaillant en Instalateur trekken zich nu terug: er is niets meer aan te doen. Het probleem zit volgens hun in het buizen systeem, niet in de CV ketel. Installateur zegt dat ik wel naar de geschillencommisie kan gaan, maar als deze de installateur en Vaillant in het gelijk stelt ik voor alle, ook reeds uitgevoerde, reparaties en modificaties alsnog moet betalen. Dat lijkt mij niet OK. Lees op verschillende fora zelfde problemen. # kennissen hebben zelfde ketel met zelfde leeftijd en soortgelijke problemen. Andere kennis heeft sinds maand een Vaillant. Schijnt nieuwe, gemodificeerde drieweg klep te hebben. Ljkt mij een bekentenis door Vaillant. Hebben meer mensen dit soort problemen gehad?

beagy

Ongelezen bericht door beagy »

Ook wij hebben een ketel van Vaillant welke wij drie en een half jaar geleden hebben laten plaatsen. Veel ruis en ze komen nu voor de 2e keer de driepuntsklep vervangen. Vorig jaar rond dezelfde periode was dit ook al nodig. De klacht die het geeft is dat de druk wegvalt en als er warm water gebruikt wordt dan doet de verwarming het een poos niet waardoor de tempratuur binnen met de kou buiten snel daalt.
Morgen komt de monteur ik zal hem eens vragen naar de vele klachten die ik hierover tegen kom op het net.

Mescrov

Ongelezen bericht door Mescrov »

Hai, ik heb net een huis gekocht waarin een Vaillant 24-28C zit. Wanneer ik warm water wil (voor douchen etc), dan is het water met regelmatige tussenpauzes warm én koud. Het water schommelt dus qua temperatuur met vaste tussentijden. Nu is onlangs de beroemde 3-wegklep vervangen, maar helaas is het probleem er nog steeds. Eén lichtpunt, wanneer ik minimaal 5 minuten de warme kraan helemaal opendraai, en dáárna pas de koude kraan opendraai, dan is er "niets" aan de hand. Mochten er meer mensen met hetzelfde probleem zitten, dan hoor ik het graag.

Chima

Ongelezen bericht door Chima »

Hallo,

Ik heb een zelfde ketel. Nu schijnt de printplaat kapot te zijn.
De temperatuur wordt namelijk niet meer weergegeven en ook is hij niet meer in te stellen of te resetten via de drukknopjes.

Kan dit inderdaad de printplaat zijn?
Volgens de monteur is het een vaker voorkomend probleem. Geen Valliant monteur overigens.

EN wat mag zo'n printplaat kosten?
De monteur zegt ca. 200 euro.

Ik hoop dat iemand hier aan antwoordt op heeft.

marc76

Ongelezen bericht door marc76 »

Ongeveer 4 jaar geleden laten plaatsen en alsmaar problemen ondervonden. 3-weg klep laten vervangen omdat de verwarming alsmaar aan stond (ook in de zomer).
We hebben nu ontzettend last van harde klappen uit de ketel. Nu ik zo de berichten op internet na lees is dit volgens mij een probleem waar geen oplossing voor is. Denken jullie dat het verstandig is om een monteur langs te laten komen? De ketel is geplaatst door iemand waar ik nu helaas geen aanspraak meer op kan maken.

De klappen ontstaan vaak nadat er warm water wordt getapt

Woods

Ongelezen bericht door Woods »

Zelfde probleem gehad met de Vailant ketel.
Mailtje gestuurd naar Honeywell, duurde wel lang voor dat ik reactie kreeg. Maar ze stuurde kostenloos een nieuw binnenwerk van de VC-klep en een sleutel om hem te kunnen vervangen, deze vervangen en alles weer in orde. Men gaf bij honeywell wel de tip om bij de jaarlijkse servicebeurt het water te verschonen om aanslag in de VC-klep te voorkomen. Maar wel een prima service van Honeywell.

bart26

Ongelezen bericht door bart26 »

wij hadden ook problemen met onze vaillant.

Onze oude installateur ouwens heeft er al 2 keer een andere klep in gezet, elke keer konden we betalen. 14 maanden geleden hadden we weer het probleem dat de radiatoren vanzelf warm worden ouwens gebeld monteur langs gekomen de garantie was maar drie maanden dus we konden weer betalen. We hebben de monteur de deur gewezen en een andere firma gezocht op het internet.

Uiteindelijk dus een andere installateur in de arm genomen, deze heeft een vuilfilter gemonteerd en de klep nogmaals vervangen, nu geen problemen meer gehad, later belde Perfectiewarmte mij terug en deelde mij mede dat de klep onder garantie vervangen had kunnen worden en ik heb toen 80% retour gekregen van het betaalde bedrag aan Perfectiewarmte. Top bij deze wil ik Perfectiewarmte bedanken voor de goede ondersteuning, die zij niet verplicht waren.

[url]http://www.perfectiewarmte.nl,[/url] aan te raden

Met vriendelijke groet,
Bart Veeke

Vlaardingen 8)

bart26

Ongelezen bericht door bart26 »

daniel bloem

Ongelezen bericht door daniel bloem »

hallo,
onze ketel is stuk. wij hebben overwogen om deze ketel aan te schaffen. :shock: nu ik dit lees twijfel ik. is de ketel nu verbeterd? is de service van vaillant zo slecht?

groetjes Daniel

ingeborgh

Ongelezen bericht door ingeborgh »

Wij hadden ook herrie en slaan van de driewegklep.Schrokken hier vooral 's-nachts wakker van. Hebben 5 nieuwe kleppen gehad, rubberen ringen ertussen, niks hielp. Hebben monteurs waar wij een onderhoudscontract mee hebben over de vloer gehad.3 keer zijn aardige vaillantmonteurs erbij geweest ,de tweede zei dat het aan onze klokthermostaat lag (nee dus)en de derde heeft het electronische gedeelte vervangen in de ketel en het probleem is na 2 jaar over !!!

kangaroox

Ongelezen bericht door kangaroox »

Mijn CV ketel moest na ruim 13 jaar vervangen worden en wij kozen voor de toen door de Consumentenbond als best beoordeelde HR ketel deze Vaillant ketel. Deze hebben we nu bijna 4 jaar.

Ik herken de problemen die ik hier heb gelezen.

Met douchen water die in temperatuur varieert. Als antwoord op mijn e-mail aan Vaillant kreeg ik de tip om geen spaardouckekop te gebruiken. Wel grappig aangezien we helemaal geen spaardouchkop hebben.

Ik constateerde zelf dat als er warm water getapt wordt, de brander van de ketel op vol vermogen gaat branden. Dit duurt vrij lang en voordat de vlam kan gaan moduleren slaat de veiligheid aan omdat de tapwatertemperatuur te hoog is geworden en de brander stopt. Vervolgens zakt de temperatuur en de brander slaat dan weer aan als deze een graad of 30 lager is, uiteraard weer op vol vermogen. Dit gaat dus steeds door totdat er gestopt wordt met douchen. De watertemperatuur tijdens het douchen loopt dus van heet naar koud en dan weer heet etc. Uiteindelijk hebben we een thermostatische douchemengkraan geinstallerd die de ergste temperatuurpieken er uit haalt.

De boosdoener is het kleine voorraadvaatje warm water die konstant warm gehouden wordt. Als de temperatuur hiervan laag is (minimum is in te stellen op 32 graden) dan krijgt de brander wel de kans om te gaan moduleren en is er een konstante temperatuur van het tapwater. Is deze echter hoger (maximum is als minimaal instelbaar als iets van 60 graden) dan krijgt de brander dus niet de gelegenheid om te gaan moduleren. In het koele jaargetijde speelt dit probleem veel minder omdat dan de aanvoertemperatuur van het koude water veel lager is en de brander wel de kans krijgt om te gaan moduleren.

De oplossing is dus om het warm houden van dat voorraadvaatje uit te zetten. Maar helaas: Dit kan dus niet volgens zeggen van Vailant. De reden die zij aanvoeren: Het comfort van de mensen omdat men graag snel warm water wil. Vreemd genoeg heeft de Vaillant ketel bij mijn moeder (ander type) wel een aan/uit funktie die ingesteld kan worden dus wat een vreemd verhaal. I vind trouwens dat die uitschakelfunktie beslist niet mag ontbreken op een HR ketel. Nu wordt jaar in jaar uit een paar liter water warm gehouden, dus verlies.

Dan de beruchte 3-weg klep. Na 2 1/2 jaar gebruik was het midden in de zomer toch wel erg vreemd dat de badkamer zo heet werd tijdens het douchen. Wat bleek, de radiator stond werkelijk roodgloeiend. Ook de andere kamers bleken flink opgestookt. De reden: de 3-weg klep bleef hangen.
Omdat het tapwater op iets van 75 graden staat kregen we dus ook radiatoren van 75 graden! Zelfs hartje winter worden ze niet zo warm. Trouwens best wel gevaarlijk i.v.m. verbrandingen. Met een flinke tik van de hamer op de klep schoot deze los en was het probleem (tijdelijk) opgelost. Binnen de korste keren bleef deze weer hangen met het zelfde resultaat, een sauna.

Toevallig kreeg de Vaillant ketel (ander type dus en ca. 4 jaar oud) bij mijn moeder ook al last van de drieweg klep. Deze deed het gewoon helemaal niet meer. Dit was een heel ander type klep maar wel van Honeywell. De cv monteur die bij haar kwam repareren wist ons te vertellen dat dit echt een probleem was met de 3-weg kleppen. Die van mijn moeder kon alleen maar vervangen worden omdat het een geheel afgesloten type was.

Uiteraard vroeg ik hem of hij de problemen van mij wel eens eerder was tegen gekomen. Dit gebeurde dus inderdaad erg veel. In mijn geval, zei hij, hoefde ik alleen niet een hele nieuwe klep te kopen maar was een Insert (binnenwerk) van 40 -45 euro ook voldoende (exclusief montage uiteraard).

Onder het motto van: het is defect en het kan open, laat ik het eerst zelf maar eens proberen, heb ik dus het cv water afgetapt en met een waterpomptang de insert losgedraaid. Dit ging vrij gemakkelijk. De klep zelf hoeft niet gedemonteerd te worden, je kan er makkelijk bij. De elektrische motoraandrijving wel eerst er af gehaald wat helemaal heel makkelijk ging, gewoon een palletje indrukken en een kwart slag draaien.

Mijn verbazing was eigenlijk wel groot. Die insert bestaat alleen maar uit kunstof. Alleen de veer en de aandrukas zijn van metaal. Geen wonder dat dit onderdeel zo gevoelig is voor storingen. En wat een hoge prijs die ze vragen voor wat kunstof onderdeeltjes.
Deze insert is met wat geduld helemaal uit elkaar te halen. Ik constateerde dat de zuiger en de cylinder vies waren door het zwarte water en erg droog en stroef aanvoelden. Ik heb alle onderdelen met een doek helemaal goed schoon gepoetst en toen ingesmeerd met een dun laagje siliconenvet. Nu kon de zuiger weer soepel heen en weer geschoven worden. De boel weer in elkaar gezet en de insert weer in de 3-weg klep gedraaid. En niet te vast omdat ik vermoedde dat het misschien nog wel eens open moest. Tot nu toe echter werkt alles alweer 1 1/2 jaar zonder problemen.

Het bonkende geluid waar over gesproken wordt, komt volgens mij dus door de 3-weg klep die blijft steken en dan vervolgens losschiet met gevolg een klap. De oplossing is dus een nieuwe insert of zelf aan de slag.

Al met al ben ik dus niet erg tevreden met deze ketel. Op de test van de Consumentenbond kan je eigenlijk ook niet echt op vertrouwen. Ik hoorde dat de HR ketel van Remeha een goede keuze zou zijn. Helaas zit ik nog wel wat jaartjes vast aan mijn Vailant ketel. Die moet toch nog heel wat jaren mee.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 18 Okt 2006 19:50 door kangaroox

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn CV ketel moest na ruim 13 jaar vervangen worden en wij kozen voor de toen door de Consumentenbond als best beoordeelde HR ketel deze Vaillant ketel. Deze hebben we nu bijna 4 jaar.

Ik herken de problemen die ik hier heb gelezen.

Met douchen water die in temperatuur varieert. Als antwoord op mijn e-mail aan Vaillant kreeg ik de tip om geen spaardouckekop te gebruiken. Wel grappig aangezien we helemaal geen spaardouchkop
=================================================

Het kan inderdaad aan de spaardouchekop liggen het kan
echter ook kalkaanslag zijn in de mengkraan of douchekop.
Echter afgaande op de klacht geloof ik eerder dat het tapwater
niet goed afgesteld staat.Hoeveelheid waterdoorvoer is nml.
te regelen.Denk dat hij te ruim staat.
Het bonkend geluid kan ook veroorzaakt worden door het
plotseling openen van de klep.Kan ondervangen worden
door een waterslagdemper te plaatsen.

kangaroox

Ongelezen bericht door kangaroox »

Het kan inderdaad aan de spaardouchekop liggen het kan
echter ook kalkaanslag zijn in de mengkraan of douchekop.
Echter afgaande op de klacht geloof ik eerder dat het tapwater
niet goed afgesteld staat.Hoeveelheid waterdoorvoer is nml.
te regelen.Denk dat hij te ruim staat.
Het bonkend geluid kan ook veroorzaakt worden door het
plotseling openen van de klep.Kan ondervangen worden
door een waterslagdemper te plaatsen.
Er is inderdaad een regelkraantje voor het tapwater in de ketel gemonteerd.Ik heb het er met de cv monteur ook over gehad en hij vertelde dat het nieuwere model deze kraan niet meer heeft omdat deze eigenlijk geen nut heeft. Dit lijkt me wel juist want als er meer warm water gevraagd wordt krijgt de brander meer tijd om te kunnen gaan moduleren.

De klep kan niet plotseling openen want de motoraandrijving is een wormwiel overbrenging dus het gaat geleidelijk. De veer in de klep zorgt voor de tegendruk om weer geleidelijk dicht te gaan. Als de klep blijft steken bij het dichtgaan, draait de mototr gewoon door. Dan kan de klep dus een knal maken als deze dan losschiet. Nu ik de klep dus behandeld heb, heb ik die klappen ook niet meer.
Een waterslagdemping is wel handig om in de waterleiding te plaatsen om klappen tegen te gaan van b.v. de wasmachine als deze stopt met waterinname.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Al met al ben ik dus niet erg tevreden met deze ketel. Op de test van de Consumentenbond kan je eigenlijk ook niet echt op vertrouwen. Ik hoorde dat de HR ketel van Remeha een goede keuze zou zijn. Helaas zit ik nog wel wat jaartjes vast aan mijn Vailant ketel. Die moet toch nog heel wat jaren mee
Het probleem van die testen van de consumentenbond is niet gericht op de werkelijke het beste maar puur op de commercie.

In mijn branche zijn ze echt wel door de mand gevallen.

mobi002

Ongelezen bericht door mobi002 »

Wij hebben nu iets meer dan twee jaar de valliant VHR 24 /28 en de driewegklep heeft het dus ook begeven.
Valliant beroept zich op de verlopen garantietermijn van twee jaar en ontkent dat dit een veel voorkomend probleem is.

Inmiddels heb ik zelf maar het binnenwerk vervangen (46 euro) maar vind het waardeloos dat Valliant zich op deze manier er vanaf maakt.

Gesloten