LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Shoestring: negatief reisadvies
Shoestring: negatief reisadvies
We hebben nare ervaringen gehad met de zoganaamde reisorganisatie die zich Shoestring noemt. Lees er alles over op: http://www.ecocam.com/Shoestringsucks.html.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Shoestring
Ik ben 4 jaar geleden met Shoestring in Zuid Afrika geweest en heb alleen maar positieve ervaringen met Shoestring gehad ,evenals de overige 17 medereizigers.De gids was uitstekend.
Kan zijn dat Shoestring van kwaliteit geweizigd is ?.
Ik ben 4 jaar geleden met Shoestring in Zuid Afrika geweest en heb alleen maar positieve ervaringen met Shoestring gehad ,evenals de overige 17 medereizigers.De gids was uitstekend.
Kan zijn dat Shoestring van kwaliteit geweizigd is ?.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Wat jammer dat jullie reis zo is tegengevallen.
Maar om dan maar met termen als "mensenhandel" te komen gaat een beetje ver, nietwaar?
Zo kun je iedere touroperator wel een mensenhandelaar gaan noemen. Immers, leveren ze niet allemaal argeloze toeristen uit aan die gemene vliegtuigmaatschappijen en die egoistische hoteleigenaren?
Je bent uiteindelijk vrijwillig met ze mee gegaan.
En ik vind absoluut dat je goede redenen hebt om ene klacht in te dienen bij ze. Als ze zijn aangesloten bij het ANVR raad ik je aan om de drie maanden grens in de gaten te houden. Als je je klacht wilt voor leggen bij de geschillencommissie dien je dat binnen drie maanden na terugkomst te doen.
Succes.
Maar om dan maar met termen als "mensenhandel" te komen gaat een beetje ver, nietwaar?
Zo kun je iedere touroperator wel een mensenhandelaar gaan noemen. Immers, leveren ze niet allemaal argeloze toeristen uit aan die gemene vliegtuigmaatschappijen en die egoistische hoteleigenaren?
Je bent uiteindelijk vrijwillig met ze mee gegaan.
En ik vind absoluut dat je goede redenen hebt om ene klacht in te dienen bij ze. Als ze zijn aangesloten bij het ANVR raad ik je aan om de drie maanden grens in de gaten te houden. Als je je klacht wilt voor leggen bij de geschillencommissie dien je dat binnen drie maanden na terugkomst te doen.
Succes.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Waarover zou je kunnen klagen? Dat je de verkeerde vluchttijd hebt doorgekregen, meer niet.
Voor wat betreft de kwaliteit: shoestring is relatief low budget. Dus geen gids maar een reisbegeleider, geen luxe hotels etc. Ze brengen je van A naar B en wat je daar doet en hoe je het doet mag je zelf weten.
Als je een compleet verzorgde reis met gids en alle toegangsgelden inclusief wilt in de wat luxere hotels dan moet je zeker niet met shoestring gaan, maar bijvoorbeeld met FOX. Maar dan betaal je dan ook wel voor...
Voor wat betreft de kwaliteit: shoestring is relatief low budget. Dus geen gids maar een reisbegeleider, geen luxe hotels etc. Ze brengen je van A naar B en wat je daar doet en hoe je het doet mag je zelf weten.
Als je een compleet verzorgde reis met gids en alle toegangsgelden inclusief wilt in de wat luxere hotels dan moet je zeker niet met shoestring gaan, maar bijvoorbeeld met FOX. Maar dan betaal je dan ook wel voor...
Re: Shoestring: negatief reisadvies
enige redelijkheid zit er ook niet in dit verhaal zeg. Conclusie is eigenlijk door een communicatiefoutje zorgt ervoor dat de juiste tijden niet zijn doorgegeven. En geannuleerde vlucht van BA is natuurlijk niet de schuld van Shoestring. En dat er tijdens de reis geen eten. entrees etc bij in zat was natuurlijk van te voren al bekend, dus een beetje flauw om daarover te klagen. En als je een Engelstalige gids krijgt wil niet zeggen dat ze vloeiend verstanbaar zijn, logisch want veel andere culturen kunnen heel veel uitspraken niet maken. Maar ook dat weet je als je naar dat soort landen gaat
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Ja ze hebben een paar "foutjes" gemaakt (verkeerde vluchttijden aan ons doorgegeven en niet aan de lokale gids doorgegeven wanneer we aankomen). Maar ze erkennen die fouten niet en doen er niets aan om gedupeerde reizigers alsnog te helpen. Dat vind ik eigenlijk nog erger, en roept de vraag op wat ze nou eigenlijk nog wel doen. Betekent "low budet" dan automatisch "low normen en waarden"?!
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Of vindt de klant dat hij altijd gelijk heeft of moet hebben en zit continu te klagen bij de gids etc.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Hallo, we hebben 11 uur vertraging gehad en dus een vakantiedag verloren, louter door wanprestatie van Shoestring. Dan mag je toch klagen lijkt me. Vervolgens hebben we nog 3 dagen zonder bagage gezeten, OK, dat was niet de schuld van Shoestring, maar ze hebben ons ook niet geholpen, al was het maar met advies of blijk van medeleven.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Als ik het goed lees heb je 2 uur vertraging gehad. Je zou van shoestring inderdaad wel een excuus mogen verwachten voor de verkeerd doorgegeven vluchttijden.
Verder lees ik dat de reisbegeleider van shoestring wel geregeld heeft dat de koffers bij het juiste hotel aankwamen. Ik vraag me af of je dat zelf was gelukt.
Verder lees ik dat de reisbegeleider van shoestring wel geregeld heeft dat de koffers bij het juiste hotel aankwamen. Ik vraag me af of je dat zelf was gelukt.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Hear Hear, van shoestring zijn de juiste en toegevoegde acties te verwachten, stel je eens voor wanneer een reislijder een boekje zou opendoen over zijn gasten ??????????
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Ja ja een reislIJder heeft het maar zwaar
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Lijden is een vak apart voor de reisleiders, al die reizigers die zich op hen storten met al hun vragen en suggesties.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 aug 2006 16:22
Re: Shoestring: negatief reisadvies
god hee, wat een gezeur om niets.....
Sommige mensen moeten voortaan maar gewoon in Nederland blijven. Voor wat betreft de extra kosten, het staat duidelijk in de brochures vermeld. Koffers kwijt? komt geloof ik bij 10% van de passagiers voor, dus is geen uitzonderlijk verhaal, maar is fout van vliegmaatschappij, zoals ook de vertraging na 14:00.
Wellicht zitten in een Djoser reis extra kosten voor ontbijt en entree inbegrepen, maar Djoser zal dan ook 25% duurder zijn!
Sommige mensen moeten voortaan maar gewoon in Nederland blijven. Voor wat betreft de extra kosten, het staat duidelijk in de brochures vermeld. Koffers kwijt? komt geloof ik bij 10% van de passagiers voor, dus is geen uitzonderlijk verhaal, maar is fout van vliegmaatschappij, zoals ook de vertraging na 14:00.
Wellicht zitten in een Djoser reis extra kosten voor ontbijt en entree inbegrepen, maar Djoser zal dan ook 25% duurder zijn!
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Ben al 3 keer met Shoestring op pad geweest: India-Nepal, Thailand en Peru-Bolivia. Stuk voor stuk prachtige reizen voor relatief weing geld. En ja, er ging wel eens wat mis, maar dat lag niet aan Shoestring, maar aan de omstandigheden ter plaatse.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Overigens werken alle nederlandse reis-organisaties (Koning Aap, Djoser, etc) altijd met lokale tour-operators en lokale reisbegeleiding die de taal goed spreken en meer voor elkaar kunnen krijgen dan een Nederlander. Je moet dan wel accepteren dat een Indiër een Indiaase mentaliteit heeft.
Daarnaast mag je een reisbegeleider geen "gids" noemen. Dat zijn 2 verschillende beroepen en een reisbegeleider mag vaak niet eens de gids uithangen. Daar zijn per lokatie speciaal opgeleidde mensen voor.
@botanicus: ga de volgende keer lekker naar Tenerife of zo
Daarnaast mag je een reisbegeleider geen "gids" noemen. Dat zijn 2 verschillende beroepen en een reisbegeleider mag vaak niet eens de gids uithangen. Daar zijn per lokatie speciaal opgeleidde mensen voor.
@botanicus: ga de volgende keer lekker naar Tenerife of zo
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Gitaarman, niet zo streng svp
@botanicus pluk de dag en regel je vermeende zaakjes ter plekke op een nette manier met de excelente reisleiders van Shoestring, pratende mensen zijn te helpen, schoppende mensen krijgen lik op stuk.
@botanicus pluk de dag en regel je vermeende zaakjes ter plekke op een nette manier met de excelente reisleiders van Shoestring, pratende mensen zijn te helpen, schoppende mensen krijgen lik op stuk.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Mooie reactie @ botanicus Lau 10, @ mezelf, ik wilde niet streng zijn, alleen duidelijk.
Tijdens mijn reis naar India en Nepal hadden we 12 uur vertraging. Deze vertraging (en alle ander vertragingen) liggen overigens aan de luchtvaartmaatschappijen en niet aan de tour-operator. Eventuele excuses dien dus eigenlijk van de luchtvaartmappij te komen en niet van de touroperator. Overigens heeft onze reisbegeleider 12 uur staan wachten op New-Delhi airport. In Nepal moesten we dankzij blokkades door de Maoïstische rebellen een extra binnenlandse vlucht boeken voor $50,00. Zonder dat ik hierom gevraagd heb kreeg ik van Shoestring een excuusbrief (terwijl het niet aan hun lag) én ook zonder daarom gevraagd te hebben de $50,00 op mijn rekening gestort.
Shoestring doesn't suck. At all!
Tijdens mijn reis naar India en Nepal hadden we 12 uur vertraging. Deze vertraging (en alle ander vertragingen) liggen overigens aan de luchtvaartmaatschappijen en niet aan de tour-operator. Eventuele excuses dien dus eigenlijk van de luchtvaartmappij te komen en niet van de touroperator. Overigens heeft onze reisbegeleider 12 uur staan wachten op New-Delhi airport. In Nepal moesten we dankzij blokkades door de Maoïstische rebellen een extra binnenlandse vlucht boeken voor $50,00. Zonder dat ik hierom gevraagd heb kreeg ik van Shoestring een excuusbrief (terwijl het niet aan hun lag) én ook zonder daarom gevraagd te hebben de $50,00 op mijn rekening gestort.
Shoestring doesn't suck. At all!
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Shoestring heeft dus de leuze van C 1000 overgenomen:
Geen fratsen maar matsen :::::::
Geen fratsen maar matsen :::::::
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Nee, niet alle Nederlandse touroperators werken met lokale gidsen.
Baobab en Sawadee werken met Nederlandse reisleiders.
Baobab en Sawadee werken met Nederlandse reisleiders.
Re: Shoestring: negatief reisadvies
Maar een reisleider (overigens noemen ze zichzelf meestal reisBEGEleider) is geen gids! Gidsen worden vaak lokaal ingehuurd. Als je mazzel hebt dan heb je een reisbegeleider die het gebied kent en dus het eea kan vertellen, maar vaak worden ze er ook maar op uitgestuurd en lezen ze dan snel de Lonely Planet om een beetje op de hoogte te zijn.
Zo ken ik reisbegeleiders die na een tijdje Midden-Amerika naar Nieuw-Zeeland werden gestuurd, of na een tijdje Thailand voor een paar maanden naar China en daarna door naar Maleisië.
Zo ken ik reisbegeleiders die na een tijdje Midden-Amerika naar Nieuw-Zeeland werden gestuurd, of na een tijdje Thailand voor een paar maanden naar China en daarna door naar Maleisië.