LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat activ

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Hallo allemaal,

Ik heb een huisje gekocht en daar moet een keuken in komen. Mijn oog is gevallen op een systemat activ.

De offerte die ik heb laten maken kwam uit op € 12.403.00 incl. € 919 montagekosten.

Nu hebben we niet zo'n grote keuken. Aan een wand hebben we 3.5m ruimte. Daar willen we graag 4 onderkasten van 60 en een van 100 cm (lades met glas). Verder willen we dan 1 bovenkant van 120 cm. Dan komen er nog 4 glazen plaatjes bij en het achterschot. Het blad is 8cm dik (d.m.v. een rand).

Aan de andere kant van de keuken komt dan een element (3 x 60cm), Dit is een hogere kast.

Hierin zitten de koelkast, combimagnetron en de vriezer. Verder komt er natuurlijk nog een afzuiger bij, een vaatwasser. Al deze apparatuur is van Pelgrim.

Ik heb het gevoel dat deze prijs veel te hoog ligt. De activ lijn is de laagst geplaatste lijn van het merk. Daarnaast hebben we helemaal niet gek gedaan met de inbouwapparatuur.

Kan iemand mij vertellen wat een dergelijk iets waard is? Ik weet alleen niet welke type activ het is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik denk echt dat deze offerte veel te hoog ligt.

Alvast bedankt!

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Ben er trouwens achter het betreft een activ 130.

Blad is multiplex met een randlijst samen 8cm dik.

En de apparatuur:

Afzuigschouw pelgrim MSK975RVS
Vaatwasser Pelgrim GVW556RVS
Koelkast Pelgrim KK1200A
Vrieser Pelgrim VK8144A
Combimagnetron Pelgrim MAG690RVS
Gaskookplaat Pelgrim GKB477RVS

Hoop dat jullie nu wat meer info hebben...

Pfffff

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door Pfffff »

Mag niet boven de 10 uitkomen , zeker met dit merk apparatuur niet.
4 keuken, 2,5 apparatuur, 2,5 werkblad en 1 voor montage.

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Oké dus maximale prijs 10 K maar wat zou ik moeten betalen als ik een goede deal ergens zou krijgen? Dan heb ik een beetje een plaatje in mijn hoofd over de onderhandelingen die gedaan moeten worden. Of dat ik beter naar een andere zaak kan gaan...

Mvg Martin

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Die 12.400 is trouwens met een korting van € 1000,- die ik vanuit het bouwproject krijg. Dus dat maakt de prijs die geoffreerd is op 13.4 K.

Pfffff

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door Pfffff »

Denk niet dat er nog veel van die 10 af te halen is ? En anders komen ze wel zeer ongeloofwaardig over. Gaven ze eerst een brutoprijs ??

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Nee ze zeiden bij de 12.400 al dat er niets vanaf kon. Heb alleen een beetje een idee dat dit een verkooptechniek was. Naar aanleiding van mijn opmerking dat we ongeveer 10.000 uit te geven hadden. Dan is het voor een verkoper natuurlijk aantrekkelijk om daar iets boven te zitten. Voor mij een foutje met onderhandelen. :oops:

Voor ik de offerte krijg vertelde ik mijn vriendin al dat ik zeker wist een offerte van 12 á 12,5 te krijgen.

Is het trouwens gebruikelijk om een gespecificeerde offerte te krijgen? Toen ik daarom vroeg (2 maal) werd mij verteld dat ze dat niet doen?? Lijkt mij dat als ik 12.4 K moet neerleggen dat ik wel mag weten waarvoor ik dat betaal?

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Denk dat het probleem een beetje zit in het feit dat deze keukenzaak een deal heeft met de aannemer. Deze gaat er met zijn handjes ook nog eens tussen zitten. Denk dat de waardecheque (€ 1000) in realiteit een bon is die betekend dat de keukenzaak extra op je moet verdienen om dit verlies weer goed te maken... Kan iemand van jullie daar licht op schijnen?

Gaat het erg veel schelen als ik bijvoorbeeld naar duitsland ga? En waar zijn deze keukens (systemat activ 130) nog meer verkrijgbaar?

(beetje spammen van de diverse verkopers hier kan nu geen kwaad :D )

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Martin,

Ga bij een aannemer/keukenhandelaar-samenwerking maar uit van een 10 tot 15% deal tussen deze 2. De keukenleverancier kan misschien wel lager maar heeft rekening te houden met het percentage voor de aannemer.

Ja, dat is toch service met een grote S. Het stopt daar ook niet mee. Als een klant een andere opstelling wil dan de standaardopstelling en leidingen moeten worden verlegd, speelt de keukenleverancier deze weer door aan de aannemer die zijn (veelal behoorlijk hoge) prijzen weer kan doorberekenen.

Tja, waarom worden die keukens toch zo duur......

MVG

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

bedankt voor de info!!

Dus eigenlijk is het goedkoper om eens te gaan kijken bij een onafhanklijke keukenzaak. En het leidingwerk eventueel te laten doen door één van mijn bekenden in de aannemerij? Misschien wel iets om over na te denken.

nogmaals bedankt!

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door loesjes »

Systemat wordt verkocht in nederland door best wel veel kleinere keuken speciaal zaken die je ongetwijfeld een betere prijs aan kunnen bieden doordat er geen commissie betaald hoeft te worden aan je aannemer.

om aan adressen te komen kun je heel simpel naar de site van systemat ( www.systemat.de) gaan en als je dan een mailtje stuurt krijg je de adressen van keukenzaken die systemat verkopen bij je in de regio.

Ik vind de prijs die je in eerste instantie noemt ook veels te hoog, en heb zelf ook een keukenzaak die systemat verkoopt, dus weet wel waar ik het over heb. en is dus geen "handelspraat"

succes.

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Loesjes kan je mij een mail sturen met de gegevens van jouw zaak? Ik weet dat dit forum er niet voor is om reclame te maken maar nu vraag ik het zelf nietwaar?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door loesjes »

Martin ik hoop dat je kunt begrijpen dat ik dat niet ga doen, Ik heb en zal altijd kritiek blijven leveren op mensen die hier wel reclame in welke vorm dan ook maar voor hun eigen zaak maken.

Ik zou het hypocriet vinden, als ik nu via de achterdeur wel eventuele klanten probeer binnen te halen, das niet mijn doelstelling van mijn berichten. ik hoop dat je het begrijpt.

nogmaals informeer bij Systemat naar de nederlandse keukendealers en 1 ding kan ik wel zeggen, ik sta ook in dat rijtje :wink:

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Ik begrijp je wel. Dat viel mij ook op toen ik op dit forum aan het lezen was. Vandaar dat ik liever zo iemand benader dan iemand die standaard bij elke post zijn website vermeld. Ik kijk wel bij Systemat bedankt iig

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Wie kan mij de zin en onzin over het prijsverschil tussen keukens in Nederland en Duitsland uitleggen?

Ik heb er op dit forum naar zitten zoeken en kwam eigenlijk meer gefrustreerde keukenverkopers tegen die roepen dat het onzin is omdat ze anders zelf niets verkopen, maar wijs word je er niet uit.

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook maar een aanvraag (per mail) voor een offerte in Duitsland laten maken. Hier zijn ze nog mee bezig.

Maar eigenlijk bestel ik liever in Nederland. Zit er echt zo veel tussen? Heeft het een duidelijke reden? zoals een verschil in BTW oid?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Martin,

Een klant moet de keuken gewoon kopen waar budget en gevoel elkaar kruisen. Als jij in Duitsland voor jouw gevoel een goede prijs kan krijgen moet je dat gewoon doen.

Wat die prijsverschillen betreft valt het wel mee, hoor. Het merk dat wij verkopen heeft voor iedere dealer dezelfde inkoopcondities. Het maakt niet uit of de dealer uit Duitsland, Belgie of Nederland komt. Ik weet natuurlijk niet of dat voor andere merken ook zo is.

Meestal zit het verschil tussen monteren en installeren. Bij monteren wordt de keuken geplaatst zonder de apparatuur en spoelbak werkend op te leveren. Vaak blijkt dat de Oosterburen gewoonweg niets aansluiten vanwege het risico op lekkage e.d. Laat je goed voorlichten wie welke werkzaamheden verricht.

Gelukkig verkopen wij genoeg om niet aan het predicaat "gefrustreerd" te voldoen. Het is alleen wel vermoeiend om uit te leggen dat je echt die prijzen kunt waarmaken. Nogmaals, koop waar jij je lekker voelt.

MVG

weco
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2006 22:13

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door weco »

Martin,

Heb jij het over een keukenaanbieder in Amersfoort? Ook ik heb onlangs in dezelfde situatie gezeten. Waardecheque van 1000 euro. Ook een systemat activ keuken met een aantal Pegrim apparaten.

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Systemat activ

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Ik heb je een mail terug gestuurd gaat inderdaad over Keukenhome...

Ben ondertussen bij diverse zaken geweest die goedkoper hetzelfde kunnen leveren.

Als jij nog tips hebt hoor ik het graag...

Gesloten