LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] welke verzekeraars hebben 1 apr de noclaim nog niet betaald?
Re: welke verzekeraars hebben 1 apr de noclaim nog niet betaald?
Het is nu 8 augustus, volgens mij slapen ze daarzo
Dat is niet de kantjes eraf lopen hoor!! Veel nota's over december worden nog in februari ingediend. Als ze nu al de no-claim zouden berekenen en er komt dus nog een nota over december 2006 kan je dus weer gaan terugvorderen. Dat schiet niet echt op.
Daarbij gaat het ook in fases, bij ons worden de noclaim-specificaties in 5 fases verstuurd en ook in 5 fases betaald. Als je dat niet in fases zou doen, maar in 1 keer dan bezorg je jezelf ook in 1 keer een hoop werk, want er zijn natuurlijk altijd een hoop mensen die gaan bellen. Zo verspreid je het telefoonverkeer ook een beetje en hoeven de mensen minder lang te wachten als ze erover gaan bellen.
Ik vind het een beetje voorbarig om nu al te gaan 'zeuren' dat je je noclaim nog niet hebt gekregen.
Daarbij gaat het ook in fases, bij ons worden de noclaim-specificaties in 5 fases verstuurd en ook in 5 fases betaald. Als je dat niet in fases zou doen, maar in 1 keer dan bezorg je jezelf ook in 1 keer een hoop werk, want er zijn natuurlijk altijd een hoop mensen die gaan bellen. Zo verspreid je het telefoonverkeer ook een beetje en hoeven de mensen minder lang te wachten als ze erover gaan bellen.
Ik vind het een beetje voorbarig om nu al te gaan 'zeuren' dat je je noclaim nog niet hebt gekregen.
-
Ik hoop dat mijn zorgverzekeraar eerder laat dan vroeg is met terugbetalen, omdat er dan minder kans is, dat later de no-claim nog teruggevorderd wordt (of verrekend wordt met de no-claim die in 2008 wordt uitbetaald).
Wel zou ik het op prijs stellen als de zorgverzekeraar een brief stuurt om dit aan te kondigen en uit te leggen.
Wel zou ik het op prijs stellen als de zorgverzekeraar een brief stuurt om dit aan te kondigen en uit te leggen.
Maar jij weet niet precies wat het ziekenhuis gedeclareerd heeft. Ik zie zelfs nu nog bij ons nota's over 2005 komen, meestal van ziekenhuizen. Er wordt bijna 1,5 miljoen teruggevorderd van verzekerden omdat zorgverleners te laat hebben gedeclareerd. Zelf doorgeven heeft geen nut, zo werkt dat niet.
Declaraties over december worden meestel in de loop van januari ingediend en eind januari betaald. Het berekenen van de noclaim is bij ons in de eerste week van februari gebeurt, omdat eerst al die declaraties verwerkt moesten worden. En dat zijn niet 10 ofzo, dat zijn er natuurlijk een hoop meer.
De procedure van het berekenen van de noclaim loopt bij ons altijd in een weekend. Het vraagt veel van het systeem, als je dit doordeweeks zou doen zou dat betekenen dat het systeem trager is waardoor er minder snel door de medewerkers gewerkt kan worden en de kans dat er iets misgaat is groter. Dus gebeurt dit in het weekend. Bij ons is dit het eerste weekend van februari gedaan.
De specificaties (ik geloof iets van 300.000) worden in fases verstuurd, net zoals de betalingen in fases gaan. Bij ons gaat dit op postcode. Dit is om te verkomen dat er in 1 week tijd teveel telefoontjes e.d. komen. Als je het splitst met versturen dan splits je ook vragen van klanten en eventuele correcties.
Ikzelf krijg mijn specificatie begin maart en de betaling wordt overgemaakt op 12 maart. Ik ben 1 van de laatsten, maar ik vind het nog ruim op tijd.
15 Januari is gewoonweg onmogelijk omdat er dan nog declaraties verwerkt worden. En het tussendoor laten draaien van de noclaim voor mensen die bijvoorbeeld geen zorg hebben gehad dat kost teveel werk, teveel tijd en zou dus teveel geld kosten. Het gaat allemaal namelijk niet automatisch, er moet een bepaald programma lopen. En zoals ik al schreef dat gebeurt in het weekend en daar moeten ook mensen bij zjn om te kijken of alles goed gaat. En die mensen kosten in het weekend meer geld. En die kosten zouden uiteindelijk doorberekend worden aan de verzekerde, wil je dat dan?
Dat heeft dus niks te maken met het een verzekeraar die zijn zaken op orde heeft, administratief gezien kan het gewoon niet. En het zou veel te kostbaar worden.
Sorry, maar je bent in mijn ogen iets te veeleisend. Je vraagt het onmogelijke.
De procedure van het berekenen van de noclaim loopt bij ons altijd in een weekend. Het vraagt veel van het systeem, als je dit doordeweeks zou doen zou dat betekenen dat het systeem trager is waardoor er minder snel door de medewerkers gewerkt kan worden en de kans dat er iets misgaat is groter. Dus gebeurt dit in het weekend. Bij ons is dit het eerste weekend van februari gedaan.
De specificaties (ik geloof iets van 300.000) worden in fases verstuurd, net zoals de betalingen in fases gaan. Bij ons gaat dit op postcode. Dit is om te verkomen dat er in 1 week tijd teveel telefoontjes e.d. komen. Als je het splitst met versturen dan splits je ook vragen van klanten en eventuele correcties.
Ikzelf krijg mijn specificatie begin maart en de betaling wordt overgemaakt op 12 maart. Ik ben 1 van de laatsten, maar ik vind het nog ruim op tijd.
15 Januari is gewoonweg onmogelijk omdat er dan nog declaraties verwerkt worden. En het tussendoor laten draaien van de noclaim voor mensen die bijvoorbeeld geen zorg hebben gehad dat kost teveel werk, teveel tijd en zou dus teveel geld kosten. Het gaat allemaal namelijk niet automatisch, er moet een bepaald programma lopen. En zoals ik al schreef dat gebeurt in het weekend en daar moeten ook mensen bij zjn om te kijken of alles goed gaat. En die mensen kosten in het weekend meer geld. En die kosten zouden uiteindelijk doorberekend worden aan de verzekerde, wil je dat dan?
Dat heeft dus niks te maken met het een verzekeraar die zijn zaken op orde heeft, administratief gezien kan het gewoon niet. En het zou veel te kostbaar worden.
Sorry, maar je bent in mijn ogen iets te veeleisend. Je vraagt het onmogelijke.
Mijn vriend is verzekerd bij Trias en het stond 13 maart op zijn rekening. Zelf kreeg ik helaas niks, maar dat wist ik van te voren al.
Ze moeten voor 1 april uitbetalen.Nu al 17 maart 2007.. maar ikzelf nog geen noclaim van MENZIS ..
Nee, regelgeving dat het voor 1 april moet.Is hier wellicht soms sprake van KARTEL-VORMING ??
Hoe weet je dat ze niet voor 1 april uitbetalen?Want als de mededingings-autoriteiten zitten te slapen of hier geen interesse voor hebben, dan beter als consumenten ZELF gaan 'testen'
Dit staat er op de site van Menzis. Het kan dus gebeuren dat je nog even moeten wachten.Tussen 12 februari en 1 april krijgt u het no-claimoverzicht over 2006 thuisgestuurd. Een eventuele no-claimteruggave wordt rond 1 april uitbetaald.
Het moge duidelijk zijn dat mijn vriend en ik beide bij Trias verzekerd zijn. Dit staat op de site van Trias:
Daar zit toch wel even een verschil in! Mijn vriend heeft het dus op 13 maart bijgeschreven gekregen en dan was hij nog 1 van de laatste. Een paar dagen ervoor kregen wij de specificatie. Bij Menzis kan je dus 15 februari de specificatie krijgen en de uiteindelijke uitbetaling pas 1 april.De uiterlijke uitkeringsdatum van de no-claim 2006 is 31 maart 2007. Heeft u in 2006 minder dan 255 euro aan zorg gebruikt, dan heeft u uw no-claim bedrag uiterlijk 1 april 2007 ontvangen van Trias.
Ik vind dat persoonlijk ook niet kloppen. Beetje dom ook, maar goed wie ben ik?
Vandaag de noclaim teruggekregen van ONVZ.
Jermen
Jermen
-
Inmiddels wel de overzichten ontvangen van VGZ.
Het geld zal pas eind van de maand erop staan VGZ kenende ...
Lieske
Het geld zal pas eind van de maand erop staan VGZ kenende ...
Lieske