LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Martin1976

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ik vind deze reactie nogal overdreven.

Het is echt de hype om als een merk steken laat vallen om dan de winkelier hiervoor uit te schelden.
ik kan de reactie goed begrijpen, zeker omdat dit al de tweede wasmachine is die in korte tijd de geest geeft. En zeker bij zo'n zaak als It's, van het woord service hebben ze nog nooit gehoord. Zodra je een voet in die winkel zet komen ze als strontvliegen op een verse koeiedrol op je af om je maar iets aan te kunnen smeren maar zodra ze service moeten gaan verlenen, geven ze niet thuis!
De winkelier produceerd dat ding niet!!!!!!!
Ze verkopen ze wel en zo behoren goed spul te verkopen. Je betaalt dat ding aan de winkelier dus geven maar service als hun produkt binnen veel te korte tijd de geest geeft.
Wat ook weer een hype is om tegen de winkelier een grote bek op te zetten!
De hype is eerder om consumenten met slechte produkten af te schepen en vervolgens niet thuis te geven. Gewone ouderwetse persoonlijke aandacht en service is er bij dit soort zaken beslist niet bij, mijn ervaringen met It's zijn wat betreft dienstverlening zeker niet goed!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

De winkelier moet wel weten wat deze verkoopt.
Als deze er voor kiest om een minder merk te verkopen kiest deze dus zelf voor de lusten en lasten.
En is dus het aanspreekpunt voor de klant.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

zo is dat ikbenik en niet anders.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

De hype is eerder om consumenten met slechte produkten af te schepen en vervolgens niet thuis te geven. Gewone ouderwetse persoonlijke aandacht en service is er bij dit soort zaken beslist niet bij,
Over die slechte producten gesproken, de consument is daar zelf ook schuldig aan.
Ik merk het in mijn eigen branche heel goed.
De winkels die kwaliteit verkopen hebben bijna niets te doen.
De degene die goedkope troep verkopen hebben op dit moment goude tijden!
Als deze er voor kiest om een minder merk te verkopen kiest deze dus zelf voor de lusten en lasten.
En als dat netjes aan de klant wordt doorgegeven en er gaat dan iets mis, dan begint die klant gelijk te blaten dat het troep is.
Tja, de klant wilde het zelf.
En is dus het aanspreekpunt voor de klant.
Dat staat als een paal boven water.

De topicstarter heeft pech met de wasmachine. De eerste machine gaf dermate problemen dat die vervangen is door een nieuwe machine.

Dat de topicstarter woedend is, kan ik heel goed begrijpen. Ik zou zelf ook niet blij zijn. Maar om dan de winkelier als bedrieger te bestempelen, vind ik ook weer overdreven.

Daar zit dus ook een groot probleem.
Als winkelier heb ik daar vaak totaal geen zicht op. Dit heeft te maken dat het assortiment behoorlijk uitgebreidt is en dat de fabrikanten de producten vaak vervangen door nieuwe types. Ik moet de informatie ook van internet halen.
Daarnaast worden winkeliers afgerekend op de misstappen die de fabrikanten maken.
Wij zijn wel het aanspreekpunt van de klanten, maar wij zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk op de misstanden die de fabrikanten maken.
Het consumentenrecht is daar op berekend. Echter hebben wij niet die bescherming die de consument wel heeft.
Dus als de fabrikant met de pet naar gooit, dan moet dat ook op het bordje van de fabrikant komen en niet op het bordje van de consument en de winkelier.

Dit betekend niet automatisch dat ik als winkelier de klant doorverwijs naar de fabrikant! Integendeel!
Als deze er voor kiest om een minder merk te verkopen kiest deze dus zelf voor de lusten en lasten
.

De winkelier verkoopt deze producten, omdat de klant daar naar vraagt!

Consumenten klagen vaak over de slechte merken.
Maar koop die troep dan ook niet! Dan heb je nergens last meer van.
Het is zo simpel!
Wil je geen slechte producten meer en wil je ook van die slechte winkels af?
Blijf dan bij die slechte winkels weg en koop die slechte merken dan niet meer!

Zolang jullie als consumenten bij die slechte winkels blijven komen en jullie als consumenten de slechte merken blijven kopen, blijven deze merken en winkels bestaan!

Een slechte merk wasmachine blijft bestaan omdat er consumenten blijven die deze troep blijven kopen!

En als mensen deze troep blijven kopen en er gaat iets mis, dan vind ik dat deze mensen geen recht van klagen hebben. Omdat ze wisten of konden weten dat het troep was.
Als ik iets koop en het blijkt troep te zijn, dan weet ik voor de volgende keer dat ik dat merk niet meer moet kopen!

Toolboy

Man hou toch eens op met die lange verhalen.
En zie het onder ogen, ik bedoel hiermee niet de kleine zelfstandige maar de witgoed supers. die geen besef hebben wat ze verkopen omdat het personeel totaal geen technische achtergrond heeft
Ik pas zelf wel op om bepaalde merken te verkopen,ik verkoop enkel merken waar ik achter sta en een goede relatie mee heb.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Toolboy ikbenik verkoopt zulke goeie spullen
dat hij nou niks meer te doen heeft.
Dus dan blijft zijn kepputter over en daar win
je het niet van.Ik ben er tenminste mee gestopt
met ikbenik.

Toolboy

Voor een goeie discussie ben ik altijd in bot321.
Ik heb nu alleen een beetje het gevoel dat IK geen water bij de wijn wil doen.
Ik bekijkt het vanuit de ogen van de ondernemer ,en daar kan ik me wel in vinden.
Zelf bekijk ik het uit de ogen van beiden en dat is het verschil

ronnathalie

Ongelezen bericht door ronnathalie »

De monteur is geweest, nieuwe printerplaat ( iets met spoel).
Hoef voor de rest geen kosten te betalen!! Dus nu maar weer afwachten voor hoelang!!

ff over mijn eerste mail (reactie), Ik ben gewoon een vrouw die graag wast op zaterdag, ik ben dus gestresst als ik niet kan wassen!!!
Volgens mij hebben veel vrouwen hier last van hoor.
Was dus het gehele weekend niet te genieten! Nou leuk hoor voor man en kinderen.

ikbenik

En zie het onder ogen, ik bedoel hiermee niet de kleine zelfstandige maar de witgoed supers. die geen besef hebben wat ze verkopen omdat het personeel totaal geen technische achtergrond heeft
Ik pas zelf wel op om bepaalde merken te verkopen,ik verkoop enkel merken waar ik achter sta en een goede relatie mee heb.
Mijn excusses dat ik zo fel reageerde.
Je hebt helemaal gelijk.

Zelf weiger ik ook om troep te verkopen, al vragen de klanten erom.
Want mijn naam staat wel op de factuur.
En ik verkoop dus ook alleen die producten waar ik helemaal achter sta.

Toolboy

Maar dat wist ik wel.
Ook jij als kleine zelfstandige hebt het beste voor met je klanten.
Maar zet volgende keer ook de bril op van degene die het bij de super heeft gekocht :wink:

ikbenik

Ik reageer soms hier puur juridisch.
Dit heeft niets te maken hoe ik zaken met de klanten oplos.

Sommige mensen denken dat als ik een juridische betoog vertel, dat ik zo de klanten behandel.

Dit is echter niet het geval! :!:

Ik heb hier ook vaak beschreven hoe ik bepaalde zaken afhandel, ten goede van de klant.

Wat ook het geval is dat ik gewoon de waarheid zeg, al willen de klanten dat niet horen.
Zij verwachten vaak dat ik dingen zeg die zij graag willen horen.
En dat doe ik dus niet.
Want als ik dingen moet zeggen die zij graag willen horen, betekend dat dat ik soms moet liegen, en dat doe ik dus niet.

Toolboy

Ik ga er dan ook van uit dat je weinig/geen problemen hebt met je eigen klanten.
Wel met klanten die hun compie bij een super hebben gekocht en dat je je daar vaak aan ergert

ikbenik

Met sommige klanten heb ik wel problemen.
Maar zolang dit aantal maar minimaal is, is dat geen probleem.

Ik probeer zo goed als het kan iedere klant tevreden te stellen.
Maar er zijn mensen waarbij je nooit goed kan doen.
Ik probeer dan ook niet uit alle macht om alle klanten tevreden te stellen. Puur omdat dat niet gaat.

Het is wel zo dat ik iedere klant recht in de ogen kan kijken.
Wel met klanten die hun compie bij een super hebben gekocht en dat je je daar vaak aan ergert
Is ook zo. Puur omdat daar de computers wat duurder zijn dan bij mij en ik betere service verleen.
Het lijkt wel of mensen naar die zaken toegaan die er nog de ballen verstand van hebben.
Vergeet niet dat ik geen merk computers verkoop, maar ik lever computers die helemaal op de wensen van de klanten gebouwd zijn.
De mensen betalen alleen voor dat gene wat ze nodig hebben en de kwaliteit is gewoon beter.
Het is algemeen bekend dat zelfbouw computers beter van kwaliteit zijn dan merkcomputers.
Dat heeft deels te maken dat de degene die zelf de computers bouwen veel meer aandacht besteden aan de producten.
Neem bijvoorbeeld Dell: Zij willen een bepaalde stickertje niet meer op de kast plakken, omdat dat 5 seconden meer werk is.
Wat kan mij die 5 seconden schelen! Al doe ik er 15 minuten over!
Het gaat erom dat wij meer zorg besteden dan die merkcomputers.

Toolboy

Ga zo door en je zal vruchten plukken.
Toch blijven de supers door hun enorme reclame budget iedereen gek maken.
En de kleine ondernemer kan de problemen oplossen.
Nu halen en over 5 jaar betalen,ondertussen :lol:

ikbenik

En dan nog 5 jaar garantie bieden op computers.
Dat kan nooit!!!!

Toolboy

Wees eerlijk daar stinkt toch iedereen in in die reklame leuzen.
Het komt dan ook zeer aantrekkelijk over deze leuzen voor de minder bedeelden in dit land,niet beseffende dat er een staartje aan vast zit.
En dan als ze er achter komen en nul op rekest krijgen bij de verkopende super komen ze bij de kleine man.
En die krijgt alles over zich heen

ikbenik

Ik heb het vaker gezien dat een winkel 5 jaar garantie biedt en na 4,5 jaar als er dan problemen zijn, dan valt het niet onder garantie!

En mensen stinken er nog steeds in ook!

Om technische redenen kan ik geen 5 jaar garantie bieden op de computers. Ik biedt 2 jaar garantie op de computers.

Daarnaast wil ik nog wel 1 ding kwijt:
Als voorbeeld neem ik de computer:
Je hebt 3 verschillende periodes:
- De garantieperiode (2 jaar).
- De economische levensduur (3 jaar).
- De technische levensduur (4 tot 6 jaar).

Men stelt tegenwoordig dat er maar 1 periode is.
Garantieperiode=economische levensduur=technische levensduur!
En dat is dus niet het geval.
Als men vraagt hoelang een comuter mee kan gaan, dan en ik zeg dan 4 jaar. Dan bedoel ik dus niet de economische levensduur, maar de technische levensduur.

In deze tijd van de ontwikkelingen wil ik eigenlijk de economische levensduur van computers terugbrengen van 3 naar 2 jaar!
Dit betekend dus niet dat een computer maar 2 jaar mee hoort te gaan, maar gewoon 4 tot 6 jaar. Licht er maar aan hoe intensief een computer gebruikt wordt!

Toolboy

Wat jij meld klopt wel aardig.
Toch zo lang er bv de consumentenbond is trek je aan het kortste eind.
Zelf heb ik een strijd gehad met die gasten omdat ik vind dat zij niet goed bezig zijn en valse voorlichting verstrekken.
En dat soort organisaties doet de kleine man de das om

ikbenik

Dat roep ik al de hele tijd!

Zij geven totale verkeerde voorlichting qua computers.
Zij leggen de verantwoordelijkheid van de consument bij de computerleverancier en bij de internetprovider.

Een quote van hun site (het is wel lang)
Meer dan 10.000 mensen hebben hun handtekening gezet onder de petitie van de Consumentenbond voor veilige digitale producten en diensten. In deze petitie eist de bond dat beveiliging een standaard onderdeel wordt van het aanbod, zoals autogordels in een auto. Vandaag heeft de bond deze handtekeningen overhandigd aan de Tweede Kamer. Ook heeft de bond vandaag bij de start van de overheidscampagne ‘Digibewust’ gepleit voor een gezamenlijke aanpak van de onveiligheid op internet.

Consumenten maken steeds meer gebruik van mogelijkheden om op hun computer of op websites persoonlijke gegevens op te slaan. Het aantal mogelijkheden neemt toe en instanties als banken en overheden verwachten van consumenten dat ze gebruik maken van die mogelijkheden. Maar consumenten worden ook steeds meer geconfronteerd met veiligheidsproblemen, op de eigen computer met internetaansluiting én bij internetdomeinen. Bijvoorbeeld, keer op keer lukt het kwaadwillenden om die persoonlijke gegevens te achterhalen en misbruiken.

Consumenten voelen zich - dus terecht - onveilig op internet, maar het is voor een leek moeilijk zich (goed) te beveiligen. Bijvoorbeeld, het configureren van een beveiligingspakket is lastig, de kwaliteit van die software loopt zeer uiteen en verandert steeds weer, en bedrijven creëren zelf problemen met veiligheid. En dat terwijl het bedrijfsleven voor de oplossing hoofdzakelijk naar de consument wijst.

De Consumentenbond vindt dat computerleveranciers, internetproviders en dienstenaanbieders op internet veilige producten en diensten moeten leveren. Dat betekent concreet dat consumenten niet meer zelf hun beveiliging moeten aanschaffen en instellen, maar dat die beveiliging een standaard onderdeel is van het product of de dienst. Beveiliging wordt dan een tussenhandelmarkt, net als bij autogordels.

Aan de Technologiecommissie van de Tweede Kamer heeft de Consumentenbond vandaag een petitie overhandigd waarin deze oproep is verwoord. Ook heeft de bond vandaag bij de lancering van de campagne ‘Digibewust’ ervoor gepleit dat overheid, bedrijfsleven en consumenten gezamenlijk verantwoordelijk zijn om digitale producten en diensten veilig te maken. Dat is immers in het belang van iedereen.
Ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord!

Toolboy

Dat is niet alleen met compies maar ook zeker in mijn branche wit/bruingoed.
Diep triest wat zij allemaal uitkramen.
Laten we het niet hebben over hun testen,alleen de appies die beschikbaar worden gesteld komen goed uit de testen.
En niet degene die ze hebben moeten kopen :roll:

Gesloten