LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
truusje112
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2006 01:04

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door truusje112 »

Ik ben benieuwd wat de dwvc vakantiegangers van mijn overwegingen vonden. Ik had nu zo onderhand wel een aantal reacties willen hebben. Buiten het feit dat het product niet deugt (en dat zegt dus niets over het feit of mensen het wel of niet kunnen betalen, zoals ik eerder heb gelezen) vind ik hun verkooptactiek uiterst vreemd.

Dus daarom wederom de vraag aan de voorstanders: waarom zeggen ze niet gewoon dat ze jou 50 jaar lang vakanties willen bieden voor vanaf 20000 Euro? Waarom zijn die kraskaarten dan nodig en waarom de camera's en de spiegelruit als je product zo fantastisch is? En waarom dan niet gewoon adverteren in de krant en op televisie (en kom nu niet aan met de smoes dat ze hier niet mogen adverteren) Dan ben je van het gemekker af. Waarom hoor ik nu nooit mensen op straat zeggen: "die dwvc, man ik ging bijna gratis op vakantie!!" En kom nu niet aan dat het een nieuwe organisatie is, want ze bestaan al jaren, weliswaar onder andere namen......

Maar goed, ik ben er klaar mee. Ieder heeft natuurlijk recht op het maken van eigen keuzes. Mijn keuze is om met deze organisatie niet in zee te gaan!!

Joris en Marielle
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2006 12:00

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Joris en Marielle »

In de week van 10 juli tot 17 juli 2006 zijn wij ook in Tenerife geweest.
Ook wij hadden een prijs gewonnen middels een kraskaartje. De manier waarop wij aan werden gesproken vonden wij al vreemd. Ik ben 25 jaar en ik moest persé zeggen dat ik 28 was en dat we minstens 3 jaar samen moesten wonen. De man die ons van de straat plukte vertelde dat hij € 60,= kon verdienen als wij met hem mee gingen om ("geheel vrijblijvend") een gesprek aan te horen van minstens 90 minuten. Daarna konden wij één van de vier prijzen op het kraskaartje in ontvangst nemen. Hij vertelde er niet bij dat het ging om lid te worden van Carpe Diem. Daar werden wij weer ontvangen door een Nederlandse werknemer van die club die ons enkele vragen stelde of we een vaste baan hadden, of we in het bezit zijn van een eigen huis, enz. Daarna werden we doorgestuurd naar (wederom) een Nederlandse collega van hem. Zij ging ons vragen stellen over onze reiswensen, want zij waren een reisorganisatie en zij beweerde dat zij 50% goedkoper waren dan een gewone reisorganisatie. Voor € 135,= per jaar zouden wij lid zijn (over een inlegsom was toen nog helemaal geen sprake). Voor ongeveer € 160 zouden wij een week naar de Dominicaanse Republiek kunnen gaan, het vliegticket en het eten (à € 50 per persoon per week) kwam daar nog bij, maar ze durfde geen vaste prijs te noemen voor een vliegticket, want dat hing af van de kerosineprijs. Voor ongeveer
€ 560 zouden wij dus een week naar een 4 of 5 sterren hotel kunnen gaan in de Dominicaanse Republiek. In principe klonk dit best interessant, maar we hadden nog steeds grote twijfels. Ze bood ons aan mee te gaan kijken naar een resort die zij in hun "assortiment" hadden. In eerste instantie wilden we dit niet. Daarbij bleef ze aandringen dat we dit echt gezien moesten hebben. Uiteindelijk zijn we toch meegegaan want het was geheel vrijblijvend en de taxi er naartoe was gratis. Bovendien zaten we al ongeveer 3 kwartier naar haar verhaal te luisteren. Daar aangekomen kreeg ze meteen een pas mee om ons een kamer te laten zien. Het zag er zeker netjes uit, daar konden we niets op aanmerken. Het was een vrij nieuw hotel. Toen we terugkwamen bij hun locatie, gingen we op hun internetsite kijken. We gaven aan dat we graag een keer naar Toscane wilden, dus zij liet wat zien, maar de periode waarin wij wilden gaan, was niet beschikbaar. Toen liet ze snel maar een supermooie kamer in de Dominicaanse Republiek zien. Hierna ging ze verder uitleg geven over de wijze van op vakantie gaan. Wij zouden bij hen een voucher kopen. Als wij die dan thuis gestuurd kregen, moesten we deze doorsturen naar hen, want zij konden die dan weer doorverkopen aan bedrijven (want daar draaide in eerste instantie hun organisatie om). Wij vonden dat raar, want dan heb je dus nooit een bewijs dat je bij een bepaald hotel geboekt hebt, maar volgens hen was dan alles geregeld. Daarna riep ze er een collega bij. Die begon dus over grote bedragen. Een inlegsom van
€ 6000,= waar we tien jaar (3 weken per jaar) voor op vakantie konden gaan. Toen we zeiden dat we dat toch wel erg veel vonden bood hij meteen aan om voor € 3.250,= verdeeld over drie jaar, 9 weken op vakantie te gaan of voor € 79,= per maand. Opeens hoorden we een knal. Enkele mensen begonnen te klappen. Bekenden van ons die daar ook naar toe waren gelokt, vroegen wat er aan de hand was waarop geantwoord werd dat ze een grote klant binnen hadden gehaald en dat ze daarom champagne kregen. Wij besloten uiteindelijk (na 90 minuten) om geen lid te worden van deze organisatie. Ze kapte het ineens heel vlug af en we gingen onze prijs ophalen. Dit was een droomvakantie via hun organisatie en twee t-shirts. Op een "teleurgestelde" manier vertelde ze ons dat we dan toch konden meemaken hoe het wél was om met hen op vakantie te gaan. Op dat moment werden de voorwaarden pas uitgereikt en konden we gaan. Teruggekomen in ons hotel gingen we de voorwaarden eens bekijken. Je moest dus € 90,= administratiekosten betalen, je moest persé tijdens die "droom"vakantie een bijeenkomst bijwonen (waarin waarschijnlijk weer hetzelfde verhaal zou worden verteld) en je moest dus ook nog het vliegticket zelf betalen. Bovendien werd er in hun voorwaarden gediscrimineerd, ouderen moesten namelijk gekeurd worden door Carpe Diem alvorens zij met hen konden reizen. Uiteindelijk hebben wij de voorwaarden verscheurd en zijn we heel blij dat we niet met hun in zee zijn gegaan.

alexander+marie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2006 15:21

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door alexander+marie »

Hallo Jonjo, Truusje of Carla of hoe jullie maar willen heten. Jammer he dat jullie die mooie goedkope vakanties nu mislopen. Had je het maar moeten gaan uitproberen voor een lager tarief, want er waren voor jullie ook nog verschillende andere aanbiedingen mogelijk, maar dat geduld hadden jullie natuurlijk niet. En nu spijt het jullie en reageren jullie dit af via een website zoals deze van Radar. en maar je gal spuwen en maar negatief zijn en er totaal niets van hebben begrepen. Jahoor het kost wel wat , maar dan heb je ook wel iets. Wij zijn nu net terug van twee weken Cancun, Mexico. Schitterend was het gewoon, in een woord voortreffelijk en net zo warm als in Nederland de laatste tijd. Maar ja dat konden wij vantevoren ook niet weten. Wij hebben de maya tempels gezien en vele andere interessante dingen. We zaten in het luxe Royal Sands, een 4/5 sterren locatie vlak aan het strand. Geweldig
en heel vriendelijke bediening en vrolijke mensen allemaal. Ja een echt vakantiegevoel hadden we daar voor een totaalprijs twee personen van
slechts € 1195,- inclusief half pension.Dus het kan wel goedkoop als je maar weet hoe je dit moet realiseren, b.v. de scherpe aanbiedingen boeken, die er zoal worden aangeboden door DWVC. Een aanrader dus.
En nee we zijn geen vrienden of bekenden van ene Peter en Tanja.
Ik wens ieder verder een hele fijne vakantie toe en maar teveel blijven betalen aan de reisbureaus en touroperators in Nederland.
Groeten van Alexander en Marie.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door G7 »

Oke, mooi verhaal. Ik betaal liever iets meer, dan dat ik lid moet zijn van een of andere club, waar ik normaal gesproken ook geen lid van zou worden.

Enneh, zo goedkoop vond ik jullie reis ook niet hoor! Normale prijs!

Maar toch fijn, dat er nog tevreden mensen hier zijn. Zie je niet zoveel meer. :wink:

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Knap hoor Alexander + Marie. Net terug van Tenerife.(14 juli) En dan al weer in Mexico gezeten? Hebben jullie geen baas waar je voor moet werken? En ook zoveel vakantiedagen? Lijk wel of je voor die organisatie werkt? Heb genoeg levenservaring om hier niet in te stinken.

alexander+marie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2006 15:21

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door alexander+marie »

Hallo zeg, wat kunnen jullie snel conclusies trekken. Ene G7 (wat een rare naam trouwens, waarom vermeld jij je eigen naam niet?) ga eens naar D-reizen en vraag daar maar eens naar de volle prijs , die je moet betalen voor twee personen, twee weken in een 4 of 5 sterren hotel (b.v. RIU) met half pension in Cancun,Mexico. Dan sla jij steil achterover van de schrik. Ja, ja zeker weten! Maar jij moet niet lid worden hoor, kun je toch niet betalen. Jammer he. Wij wel en we besparen op alle komende vakanties, toch nog voordeliger dan bij welke reisbureau in Nederland ook. En ene Carla (volgens ons een oudere gefrustreerde alleenstaande dame) met weinig kennis van zaken en rekenen, beweert dat we in Tenerife zaten op 14 juli. Nee stomme trut, daar zaten wij niet. Het berichtje was alleen maar geplaatst op 14 juli en nergens staat dat we op Tenerife waren. Want wij waren op Gran Canaria geweest, en niet in juli 2006 , maar al veel eerder in 2005. En ja wij moeten er ook nog voor werken, dus besparen op je vakantie is voor ons zeer welkom. Dus mochten er nog mensen twijfelen aan het functioneren van het systeem van DWVC, kom maar op met je vragen. Wij zijn er n.l. heel tevreden over.En diegene die er totaal geen ervaring mee hebben , houdt a.u.b. op met het negatieve gezeik over DWVC of Timelinx. Kijk maar op de internetpaginas (DWVC.com of Timelinx.com) en trek uw eigen konklusies. Het is een erkend en professioneel bedrijf!! Met duizenden tevreden klanten zelfs.
Voorlopig iedereen een prettige vakantie toegewenst en de groeten van
Alexander en Marie.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Nadine »

Nee stomme trut, daar zaten wij niet
Zozo, wat een taal. Kunnen we het niet iets beleefder houden? Het is hier een net forum.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Frankkk »

@alexander+marine: als je je toevlucht moet nemen tot het gebruik van taal als 'stomme trut' en het trachten te krenken van iemand door iemand neer te zetten als 'een oudere gefrustreerde alleenstaande dame', dan blijkt daaruit wel dat je geen inhoudelijke argumenten meer hebt en daarom, noodgedwongen, overgaat op intimiderend taalgebruik.

eindconclusie: de verhalen van alexander+marie moet je maar met een korreltje zout nemen en negeren als ze zich intimiderend blijven uitlaten op dit forum. En een mailtje naar de forum-admin dat er taal als 'stomme trut' wordt gebezigd doet wonderen --> account-deletion & ip-ban :D

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door G7 »

Nouja zeg A en M. Wat gaat het jullie nu aan, waarom ik hier niet met mijn eigen naam sta? Daar gaat het hier toch niet over? Heb je aleens verder op dit forum gelezen wat voor vreemde namen hier voorkomen?

Wees blij met je reisje en je club, maar val anderen er niet mee lastig!

De G van Greetje uit de Polder & huisnummer misschien?

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Wat een niveau hebben alexander+marie.Toevallig ben ik niet een alleenstaande oudere dame. En de nodige levenservaring hebben wij opgedaan door ervaringen en levenswijsheid. Om al een oordeel te geven, geeft alleen aan dat jullie nog weinig levenservaring hebben.Wat jullie doen met die"reisorganisatie" moeten jullie zelf weten.Wij(mn man en ik) trappen er niet in. Dat komt door onze levenservaring he. Een ezel stoot zich........Frankk nog bedankt voor adequate reaktie:)

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Nee stomme trut,..........
Gebruiksvoorwaarden

Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, schadelijke, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste, irrelevante of "vervuilende" bijdragen zijn niet toegestaan

Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Eeh, Alexander+Marie. 14 juli een berichtje zetten, en dan 29 juli weer een berichtje, en dan zeggen dat je net 14 dagen in Mexico heb gezeten. Over rekenen gesproken. Vliegtijd niet meegerekend? Vind het allemaal wel heel erg vreemd. Schrijf je dit in opdracht van die zogenaamde reisorganisatie?

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Ik ben geen zieltje of dom ......maar ben ook naar deze European coast & sun holidays, sl gelokt. Vanaf de eerste minuut hadden mijn man en ik besloten om nergens mee acc. tegaan. Wij werden geholpen door een lief meisje die erg eerlijk overkwam. Men vroeg zelfs hoe we het eigenlijk vonden om zo ontvoerd te worden! uiteindelijk bleek het aanbod met cruise 2 weken tenerife en lidmaatschap te mooi om waar te zijn. We hebben niet het contract genomen omdat we het toch niet erg vertrouwden. Hierdoor kregen wij een probeer pakket. een cruise met toegang tot disney en 2 wkn naar tenerife voor € 1800 bijelkaar. In het contract staat niets beschreven dat wij na dit probeer pakket ergens aan vast zitten en het enige is dat we 1 ochtend of middag nog naar een praatje moeten luisteren. De helft hebben wij al aanbetaald maar nu wij thuis zitten en ook het gevoel hebben dat het misschien toch te mooi is om waar te zijn wil ik jullie vragen of iemand ook zo een soort proefpakket heeft geacepteerd en heeft men ook deze aanbieding gekregen? dit alles omdat ik dan nog evt kan beslissen om de andere helft niet over te maken. Gelukkig, als we zijn belazerd ben ik alleen de € 900 kwijt wat natuurlijk wel veel geld is maar zitten niet aan een contract vast van 10 jaar.
ik hoop dat iemand mij kan informeren. Alvast bedankt

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Frankkk »

Tja, de kans is natuurlijk groot dat als je denkt dat er een addertje onder het gras zit bij het ene produkt, dat er ook een addertje zit onder het andere produkt van dezelfde firma.

Het laten bij € 900 verlies lijkt me ook het verstandigst.

En inderdaad, als het te goed klinkt om waar te kunnen zijn, dan is het waarschijnlijk ook niet waar.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Ja dat is precies waar wij ook aan denken. Morgen nemen we nog wel even contect op met hun... we willen proberen voor elkaar te krijgen om eerst die 2 weken tenerife te willen boeken eer we de andere 900 voldoen. Hebben we dat in iedergeval toch nog voor die 900. morgen bericht ik nog wel even hoe het telefoongesprek ging. Ik hoop natuurlijk dat er iemand reageerd die meent echt goede ervaringen te hebben.

alvast erg bedankt frank (met meerdere kkkkk)

Ria en Hans
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:37

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Ria en Hans »

Beste mensen,

Ik heb me ook in de week van 10 juli op de boulevard laten overhalen mee te gaan. Uit alle verhalen maak ik op dat op wat kleine verschillen iedereen hetzelfde verhaal heb gehoord. Het gevoel wat ik er bij had was goed. Mijn kinderen zijn al wat ouder en mijn man en ik willen verre reizen gaan maken. Wat heel veel voordeel opleverd. Afgelopen weekend heb ik het geld overgemaakt en heb daar de gedachte bij alles wat ik terug krijg is meegenomen. Beide partijen kunnen failliet gaan. Maar daar denk ik nog even niet aan De voordelen zijn gegantisch en ik denk maar zo. Wanneer ik de cruise maak en de komen de drie jaar nog wat leuke reizen heb ik in principe al zoveel voordeel dat dit al snel geld opleverd in plaats van dat het kost en Mocht ik naar 59 mnd het geld niet terugkrijgen dan heb ik zoveel voordeel dat ik het wel zie tegen die tijd want dat de prijs niet in verhouding ligt met een gewoon reisbureau dat is een feit.
Graag wil ik in contact komen met Tobias want die is AL 7 jaar lid en misschien lezen nog meer mensen mijn mail, zodat ik wat ervaringen kan delen.
groetjes
Ria en Hans

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Peter en Tanja zijn zeker die goede vrienden van Alexander en Marie? Met z'n vieren een bedrijfje opgezet??
Nee; met zijn zessen. Ria en Hans hebben zich inmiddels ook bij de club gevoegd!!!

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Frankkk »

:) Opvallend is ook dat dit soort reactie's bij een gebruikersnaam horen die bestaat uit twee namen, terwijl normaal gesproken mensen op het forum een enkele naam gebruiken of pseudoniemen.

Het zijn ook altijd relatief lange verhalen.

Verder nemen mensen met positieve ervaringen volgens mij meestal niet de moeite om een reactie te plaatsen.

Ook valt op dat er geen enkele berekening van het voordeel wordt gemaakt. En geld opleveren doet het nooit, je vakantie kost (theoretisch) hooguit gemiddeld iets minder.

Maar inderdaad, die bedrijven gaan gewoon failliet en je kunt naar je reizen fluiten!

Ria en Hans
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:37

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Ria en Hans »

Beste Mensen

Het valt mij op dat mensen die het niet hebben genomen of hebben geprobeerd te annuleren altijd negatief zijn. Als je iets niet wilt doe het dan niet. Mijn mening is ik doe iets wanneer ik er een goed gevoel bij heb en natuurlijk heb ook ik twijfels als je deze berichten lees. Maar ik probeer positief te blijven. Bovendien teken ik met twee namen omdat ik het niet alleen gedaan heb maar dit is iets wat we samen hebben besloten.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Beste mensen, voer bij de link zoeken, (links onderin) RCI in en je ziet hoe de boel belazerd wordt in dit video fragment van Tros Radar. Je ziet hoe deze lieve mensen opgeleidt worden.........je moet het maar kunnen.

Er is maar één doel, zoveel mogelijk geld los rondselen en het is duurder dan gewoon een reis boeken, hoe je het ook wendt of keert.

Dus mensen met je positieve verhalen, wees eerlijk!!!!

Gesloten