LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuw Kia Carens: na 1 dag al olielekkage
Nieuw Kia Carens: na 1 dag al olielekkage
Hallo,
Na 1 dag en 100 km heeft mijn gloednieuwe Kia Carens 2.0 EX (benzine) al een (behoorlijk?) probleem met de versnellingsbak. Een deel van de motor is drijfnat door lekkende transmissie-olie en de bak wordt bloedheet. De dealer keek behoorlijk bezorgd en ik moest hem direct achterlaten. Ik vrees een behoorlijke reparatie, Moet ik dat accepteren voor zo'n nieuwe auto? Welke rechten heb ik in deze situatie?
Na 1 dag en 100 km heeft mijn gloednieuwe Kia Carens 2.0 EX (benzine) al een (behoorlijk?) probleem met de versnellingsbak. Een deel van de motor is drijfnat door lekkende transmissie-olie en de bak wordt bloedheet. De dealer keek behoorlijk bezorgd en ik moest hem direct achterlaten. Ik vrees een behoorlijke reparatie, Moet ik dat accepteren voor zo'n nieuwe auto? Welke rechten heb ik in deze situatie?
Re: Nieuw Kia Carens: na 1 dag al olielekkage
He bah, wat naar voor je. Probeer het ook eens op de topic auto-motor-fiets.
Topic starter, in iedergeval rustig blijven en goed vastleggen wat er wordt gerepareerd. Ik ga er vanuit dat het garantie is, vraag eventjes om een bewijsje of een nulfactuur, met technische uitleg. Leg eventueel iets vast met een digitale camara en maak een afspraak dat u binnen een x-aantal dagen of kilometers nog eens terug kom voor een controle.
Maar je moet de dealer wel de kans geven om dit probleen gewoon op te lossen, dingen kunnen nu eenmaal misgaan, daarom bestaat er zoiets als garantie. Niet direct boos of wantrouwend worden. Dat geeft alleen maar ruis. Uw delaer keek wellicht moeilijk omdat hij het bijzonder vervelend voor u en voor hemzelf vindt.
Maar je moet de dealer wel de kans geven om dit probleen gewoon op te lossen, dingen kunnen nu eenmaal misgaan, daarom bestaat er zoiets als garantie. Niet direct boos of wantrouwend worden. Dat geeft alleen maar ruis. Uw delaer keek wellicht moeilijk omdat hij het bijzonder vervelend voor u en voor hemzelf vindt.
-
Inderdaad gewoon rustig blijven, kan gebeuren en het is mij ook al een keer gebeurt, mijn auto werd keurig gerepareerd en ik heb er nog jaaaaaren plezier van gehad!!
Ja typisch geval van garantie Als dit niet gratis gerepareerd wordt dan weet ik het ook niet meer
ik ben ook ooit eens een trotse eigennaar geweest van een kia pride uit 2000 ik had hem gekocht bij de kia dealer in de bilt ik moet zeggen dat ik nog nooit zo slecht behandeld ben als daar ik heb hem 3 jaar in bezit gehad als 2e eigennaar en ik heb er alleen maar onkosten aan gehad terwijl er een bovag garantiesticker op de deur zit neem van mij maar aan koop alstublieft nooit geen kia bespaart een hoop geld en ellende ik hoop dat u wel goed gehoplen wordt ik heb er alleeen maar slechte ervaringen mee gehad en is uw auto 5 jaar gepassert dan is ie niets meer waard de mijne was binnen 5 jaar van 10.000 euro gekeld naar 2.500 euro zonde zonde zond groeten en sterkte een ex kia rijder
Heb je wel eens van leestekens gehoord. Bovendien spreek je jezelf tegen, je roept nu alle mensen op om alstublieft een Kia te kopen. Waarom zou ik een Kia moeten kopen als de ervaringen zo slecht zijn. Nota bene mijn dochter heeft al enkele jaren met grote tevredenheid een Kia.kia
Geplaatst op 10 Aug 2006 12:03 door Verstuur mail kia
koop alstublieft nooit geen kia bespaart een hoop geld
ik ben erg blij voor je maar kia is niets waard nu niet en in de toekomst niet
-
kia
zeker niet als je hem total loss rijdt......
maar dan kun je wel weer een dayton nav systeem kopen
volgens mij ben je gewoon gek
zeker niet als je hem total loss rijdt......
maar dan kun je wel weer een dayton nav systeem kopen
volgens mij ben je gewoon gek
Kia
jouw kia pride oftewel een oude mazda 121 kan je niet meer vergelijken met de hedendaagse kia's. De kwaliteit is enorm vooruitgegaan (evenals Hyundai welke veel onderdelen met Kia deelt) en op sommige punten komen ze al aardig in de buurt van Toyota. Met de service van de Kia dealer heb ik geen ervaring.
Wat betreft het probleem met de Kia Carens, is dit heel vervelend zo vlak na de aankoop, maar de je zal de dealer/ importeur de kans moeten geven om dit op te lossen. Suc6
jouw kia pride oftewel een oude mazda 121 kan je niet meer vergelijken met de hedendaagse kia's. De kwaliteit is enorm vooruitgegaan (evenals Hyundai welke veel onderdelen met Kia deelt) en op sommige punten komen ze al aardig in de buurt van Toyota. Met de service van de Kia dealer heb ik geen ervaring.
Wat betreft het probleem met de Kia Carens, is dit heel vervelend zo vlak na de aankoop, maar de je zal de dealer/ importeur de kans moeten geven om dit op te lossen. Suc6
-
beste lezers,
klik eens alle berichten na van de persoon die onder KIA schrijft. Je zult zien er klopt niets van. De berichten zijn met elkaar in tegenspraak of op zijn minst zeer onlogisch.
Ik denk dat deze meneer veel uit zijn duim gezogen heeft
klik eens alle berichten na van de persoon die onder KIA schrijft. Je zult zien er klopt niets van. De berichten zijn met elkaar in tegenspraak of op zijn minst zeer onlogisch.
Ik denk dat deze meneer veel uit zijn duim gezogen heeft
seagong racer ik zou zeggen race lekker van een berg af
Is de Kia Carens inmiddels al gerepareerd? Ik zou het graag willn weten.....