LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jpc
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2005 22:19

DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door jpc »

hallo, ik ben op tenerife benaderd door een jongen met krasloten,u raad het al wij hadden de hoofdprijs.
HIJ zei u moet even meekomen voor een reklamepraatje,wij gedaan
na een gesprek van een paar uur zijn we lid geworden hebben wel een aanbetaling gedaan en zouden de rest in nederland voldoen,maar wat blijkt na zoeken op het internet het is allemaal foute boel ,nu willen wij er onderuit komen
wij weten dat het stom is dus op die reacties zit ik niet te wachten.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt of weten hoe je er vanaf kan komen
Laat het me dan even weten

liondipa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2005 17:33

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door liondipa »

Ook wij hadden de hoofdprijs gewonnen en lid geworden. Achteraf ook spijt hiervan.
Het is ons nog niet gelukt om er vanaf te komen. We hebben een mail en aangetekend brief gestuurd maar geen succes.
Kijk eens op deze http://www.oft.gov.uk/News/Press+releas ... /57-05.htm wellicht heb je hier wat aan

cranedriver
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 10:52

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door cranedriver »

je geloofd het niet ook wij hadden de hoofdprijs en we zijn er nog mooi ingetuind ook. :( hoe stom kun je zijn denk je dan achteraf. we hadden het al redelijk vroeg door onze euro is beginnen vallen toen we 10 uur nadien eens de papieren bekeken in het vliegtuig en eens een rekensommetje maakten want om te cijferen en te overleggen kreeg je daar geen tijd.we zijn nu twee dagen en een slapeloze nacht verder en informatie bij het min. van economische zaken in belgie heeft ons geleerd dat er een europese richlijn bestaat nl EU94/47 Van26/10/94 die je een annuleerperiode heeft van 7 dagen.Normaal moet je dan ook gelijk een betwisting sturen naar visa /mastercard die proberen dan ook nog eens je aanbetaling terug te vorderen.ik heb althans ook al aangifte gedaan bij het parket van brugge. En nu maar hopen maar ik hou jullie allesins op de hoogte
joe

cranedriver
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 10:52

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door cranedriver »

vraagje aan liondipa. heb je al rectie gekregen van die pipo's

liondipa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2005 17:33

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door liondipa »

Yep standaard antwoord gehad :
"Je hebt een legal bindend contact getekend. De annuleringsperiode is bij ons niet van toepassing omdat we dit niet opgenomen hebben in het contract. Vroeger deden we dat wel maar omdat de concurrentie het ook niet meer deed zijn we er van afgestapt."

Je gelijk halen kan waarschijnlijk alleen met behulp van een advocaat (wat ook weer geld kost) en daar hopen ze op dat je ervan af ziet en gewoon betaald.

cranedriver
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 10:52

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door cranedriver »

toch niet je moet eens kijken op hun side verwijzen ze naar hun moederbedrijf timelinx en daar staat wel in dat ze een cooldown periode hebben van 7 dagen

cranedriver
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 10:52

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door cranedriver »

bingo,
wij zijn er redelijk agresief tegenaangegaan.wij hadden waarschijnlijk het geluk dat we daags na de ondertekening van het contract huiswaards vlogen en al twee dagen nadien ons contract per aangetekend schrijven hebben geanuleerd.wij hebben expleciet in onze anullatie gezet welke stappen we al ondernomen hadden nl contact en samenwerking met min econ zaken, wij hebben ook aangetekend klacht neergelegd bij visa en daarbij ook een copie gestoken van de annulatie en klacht neergelegt onder voorbehoud bij de parketmagistraat.en zie...............vandaag brief in de bus "geachte wij bevestigen de annulatie van uw contract" we hebben onze aangetekende brief wel verzonden met een kennis van ontvangstbericht zodat ze niet kunnen zeggen dat ze hem niet ontvangen hebben. dus mensen b-fast

hopelijk geraak je er ook nog vanaf

scorpioking
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2005 10:05

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door scorpioking »

Tijdens mijn verlof heb ik dit ook gedaan mij lid gemaakt van DWVC en gelukkig heb ik maar voor 3 jaar getekend want die 15, 25 en 50 jaar waren mij teveel.
Heb dus 4950€ betaald maar heb er dan wel een mooie cruise bij en kan voor 6 weken aan 70€ per week op verlof gaan in een 5 sterren hotel en de cruise opzichtzelf kost al 5000€ dus ben ik niets kwijt hé als je het zo beziet.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door brieziet »

Beste Skorpioking, ik hoop voor je dat je gelijk hebt, en in ieder geval nog op vakantie kunt gaan. Op verschillende buitenlandse sites lees ik dat het bijna onmogelijk is om vakanties te boeken op de data die jij wilt. Maar hoop voor je dat het lukt.

Wij hebben het verkooppraatje op tenerife ook aangehoord... klinkt allemaal super.......tot de aap uit de mouw komt: of je ff een lening aan wilt gaan. Gelukkig zijn we daar afgehaakt. De mensen werden daarna opeens wel een stukkie minder vriendelijk en we werden heeeeeel snel de deur uitgewerkt!

muisje1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2005 08:13

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door muisje1972 »

Tja, ook wij hadden de hoofdprijs gewonnen :lol: . En hoewel we flink op ons hoede waren zijn we toch naar die presentatie gegaan. Op zich doen ze dat handig. Je wordt op straat aangesproken door een Nederlander. Die vertelt dan dat hij een extra bonus krijgt omdat wij de hoofdprijs gewonnen hebben. Je gunt dat iemand best en als dan iemand ook nog iets vertelt over zichzelf ben je al gauw geneigd om in het verhaal mee te gaan. Daarbij wordt je ook verteld dat je alleen maar een praatje van een paar minuten aan moet horen en dat je wat folders mee moet nemen om aan vrienden of bekenden te geven. Nou dat leek ons niet al te veel moeite.
Eenmaal binnen wordt het verhaal al anders. Een presentatie van 60 tot 90 minuten :!: Toen begonnen er al allemaal alarmbellen te rinkelen. Maar goed, toch maar even horen wat ze te zeggen hadden. Na het inleidende praatje (en dat duurt eigenlijk zo'n 45 minuten) over hoe de reguliere reisbranche hun geld verdient (volgens de meneer van DWVC hield de reguliere reisbranche er maffiapraktijken op na) krijgen wij er genoeg van. Op de kritische vragen die wij stelden over DWVC kregen we geen antwoord of "daar kom ik straks op". Het was duidelijk dat hij ons lastig vond. En ze laten echt goedkope prijzen zien, maar als je dan vraagt hoe het zit met de vliegreis naar de vakantiebestemming, de luchthavenbelasting, het vervoer naar het hotel, of dat inclusief is, krijg je ook geen antwoord.
Op een gegeven moment meent de presentator dat hij er agressief tegen aan moet gaan en vraagt of wij zijn produkt eigenlijk wel zien zitten of dat hij zijn tijd zit te verdoen. Wij hebben hem toen duidelijk te kennen gegeven dat wij zijn produkt niet zagen zitten. Meneer beledigt. :wink: Zoiets had hij nog nooit meegemaakt (ja, ja, daar geloof ik niets van). Hij gaf aan dat als hij zijn verhaal niet af kon maken wij ook geen recht hadden op de prijs. Nou, die prijs wilden we allang niet meer. Mijn vriend vroeg nog of die hoofdprijs soms een reis was. Dat ontkende de meneer niet. We hebben nog drie keer moeten vragen of we nu mochten gaan. Eindelijk stond hij op en liet ons gaan.

ONZE TIP! GA NOOIT NAAR ZO IETS TOE, OOK AL HEB JE DE HOOFDPRIJS GEWONNEN. ALS JE TOCH NIEUWSGIERIG BENT EN WAT TIJD DAARAAN WIL BESTEDEN, WEES DAN KRITISCH, EN GA WEG ZO SNEL JE DE GELEGENHEID HEBT.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Mk »

Je wordt toch niet gevangen gehouden of zo? Als je weg wilt dan ga je toch gewoon?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door eeliane »

... geen woorden voor...

wilma1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2006 12:45

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door wilma1965 »

:D geen spijt van ons lidmaatschap !
Al diverse malen gebruik gemaakt van hotels aangesloten bij Timelinx !
Afgelopen kerst nog een schitterd chalet gehuurd voor 10 personen in Ramsau Zillertal voor 140 euro per persoon voor een week. Helemaal top en goede service en hele vriendelijke behandeling !

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door G7 »

Een chalet gehuurd voor 10 personen, à €140 p.p = dus €1400, voor een weekje?

Vind je zeker niet duur? Zaten er zeker wel zo'n 3 badkamers in, anders was het zeker wel in de rij voor de douche?

Nou, als jij er maar plezier in hebt gehad. Anderen trappen er niet zo gauw in, zo te lezen hier! Gelukkig maar!

10an
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:39

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door 10an »

:( kunt u ons helpen....
De verhalen zijn ervan bekend, ongemerkt staat er ineens een aardige dame voor je en duwt je een kaartje in je hand, ze krast zelf voor je en dan zit je voor je het weet in de taxi naar een duister kantoor. Zogenaamd heb je de jack-pot maar je zit met 100 andere mensen in een zaal.
Je gelooft er niets van maar ineens is het wel heel erg interessant en stink je erin.
Voor € 9000,--. getekend en 750 aanbetaald. En oh ja de prijs was een reis.....met blue-wave-travel, daar staat internet ook al vol van.
Thuis op internet meteen uitgezocht en het blijkt pure oplichterij, dat ons dit overkomt, niet te geloven gewoon. Meteen via fax en aangetekende brief opgezegd meteen een telefoontje, dat het onmogelijk was en dat wij het contract niet konden annuleren ! Europese wetgeving aangevoerd, colportage wet. Ze houden ons aan het contract. Dit kan toch niet waar zijn. Hopelijk weet iemand iets om dit te stoppen

truusje112
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2006 01:04

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door truusje112 »

Ik ben net terug uit Tenerife. DWVC is nog steeds actief bezig om zieltjes te werven, door middel van de kraskaarten. Ik ben er gelukkig niet ingetrapt, maar ik ben wel met ze meegegaan, omdat ik nieuwsgierig was....wat een geslepen mensen, wat een hypnose....ze brengen je naar het Zentrall hotel....ik vond het zo verdacht....en ik vertouwde op mijn gevoel (intuitie), en ik wist dat er iets niet klopte...waarom trappen mensen er nog steeds in?? En kan een consumentenprogramma als Radar daar nog even wat aandacht aan geven in hun programma?

annemijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2006 14:20

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door annemijn »

cranedriver,

zeg me aub waar ik de cooldownperiode op de site van timelinx kan vinden, ik zoek me ellendig, maar zie het niet.....

ElineVink
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2006 19:17

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElineVink »

Wij hebben ook een vakantie gewonnen maar zijn niet ingegaan op het contract. Nu zijn we weer thuis en vragen we ons af of er mensen zijn die ooit nog wat gehoord hebben van de organisatie over de vakantie en eventueel ook geweest zijn. Dus het gaat dan om mensen die wel de vakantie hebben, maar niet het contract! Waarschijnlijk gaan we het sowieso niet doen, maar we zijn wel benieuwd???

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door brieziet »

Ja, wij hebben vorig jaar uit nieuwsgierigheid ook het hele riedeltje aangehoord. Toen bleek dat we echt niet overstag gingen, werd de sfeer een stuk minder prettig en vriendelijk. We kregen nog net de " gewonnen" vakantie en 2 onnozele t-shirtjes.
De t-shirts hebben we ritueel verscheurd, en de cheque voor een "gratis" vakantie is ook de prullenbak in gegaan. Je moet nl nog admin kosten betalen, tickets regelen en nog eens zulke fantastische verhalen aanhoren.
Wij hebben nooit meer iets gehoord overigens, 't was denk ik wel duidelijk dat wij niet mee zouden doen.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door paul002 »

Ook wij zijn benaderd door European coast etc

Wij hebben uiteindelijk niet het contract afgesloten omdat wij toch wat terughoudend waren. Het was een kwestie van vertrouwen en dat wilde men geven door ons een probeer pakket te laten kopen. Wij hebben 2 reizen gekocht om het te proberen. dit is een cruise met disney entree en 2 weken tenerife. voor € 1800,00 geldig 2 jaar voor 4 pers. en mochten wij die reizien gemaakt hebben en is het ons bevallen, krijgen wij die 1800 terug als wij natuurlijk wel een contract afsluiten. Uiteindelijk kom je thuis en ga je nadenken... je hebt de helft al voldaan aldaar, maar je hebt alleen de vouchers. Je kan nog niet boeken aangezien eerst de andere helft moet worden voldaan. Je weet dus niet of je voor dat geld ook wel die vakantie's krijgt????
Wij zitten zo in 2 strijd. kijk mocht het waar zijn van die reizen en kan ik die boeken heb ik natuurlijk eigenlijk niets verloren.

Is er iemand van jullie die hier evaring mee heeft.....
alvast heel erg bedankt.

PS: mensen met een volledig contract, schaam je niet, denk niet dat je dom bent.... Er waren zoveel mensen die ik gesproken heb die zo een contract hadden afgesloten dus mocht iemand je voor gek verklaren.... iedereen heeft wel eens iets gedaan waar hij later spijt van kan krijgen.

Gesloten