LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door donjaa »

Natuurlijk is dit niet doorzichtig :lol: Appeltaart en een dikke flamoes voor de poes 8)

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

bericht Joris en Marielle is ook 2 namen en die hebben het niet gedaan!!!
Ik vind het nogal een kinderachtig forum worden zo.

Ik ben op dit forum gekomen om meer te komen weten over dit bedrijf en niet om mensen af te zeuren of wat dan ook.

Het kan best zijn dat er mensen misschien wel goede ervaringen hebben natuurlijk. Ik heb heel internet afgespit ook de engelse site's aangezien er meer engelse hieraan meedoen.
Ik heb nog geen enkel iemand horen klagen dat het internetboeken niet bestaat. Wel dat je flexible moet zijn in het boeken van een reis.
Ik heb niets gevonden over het cash back geval aangezien ik daar ook niet in ben geinteresseerd omdat ik een proefpakket (zo noemt men het) heb gekocht.
Het enige wat ik heb gelezen is dat sommige mensen willen stoppen gewoon weg omdat men het niet meer kan betalen maandelijks.

Het zelfde geld voor time share, de 1 vind het fantastisch en de andere vind het niets en wil ook onder het contract uit aangezien je dan toch een lening hebt afgesloten.

Wat ik nu zo jammer vind is dat er meerdere mensen oordelen die niet eens in zee zijn gegaan. De meeste mensen willen met elkaar gedachte etc uitwisselen die in het zelfde pakket zitten. Niet om als zieltje of dom aangezien te worden.

Ik wed dat iedereen wel eens in een verkooppraatje is gestonken.
al is het maar de boekenclub of wat dan ook.

Hou op met mensen veroordelen het is immers al vervelend genoeg als je nog niet weet waar je aan toe bent.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Jonjo »

@ Ria en Hans. In het stukje van 9 augustus j.l. spreken jullie steeds over ik. Mijn vraag is wie is ik, Ria of Hans of zijn dit gefingeerde namen en worden er stukjes geplaatst van een persoon die graag rijk wil worden in korte tijd, zonder zich te bekommeren over de "slachtoffers". Mij geeft het in ieder geval geen VERTROUWEN.
Oh ja, ene alexander, ongetwijfeld een bekende van jullie bij de club wilde graag weten waarom mensen een gefingeerde naam hebben op deze site. Wie zegt mij dat jullie namen wel echt zijn???

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Jonjo lekker belangrijk, jij had toch geen contract afgesloten!!!

Maak jij je nou maar druk over andere zaken of kom met antwoorden voor deze forum mensen die advies willen.

Dan zullen diegene die een contract hebben afgesloten best zelf kunnen bekijken of evt de namen of wat dan ook klopt pfffff wat een moeizaam forum hier....

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Jonjo »

Hoor jij ook bij die club Paul002????

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Sherlock Holmes:

Wat ben je toch vervelend, je moet lezen lezen lezen.

dan had je het niet hoeven vragen ook. Ik ben hier op deze site gekomen om te vragen of iemand mij kan helpen maar als er alleen maar vervelende berichten van mensen opstaan die geen contract hebben, heb ik daar niets aan.

je kan ook vragen ipv veroodelen en je conclusie trekken.

Kan mij die dubbele namen schelen etc lekker belangrijk. Ik wil gewoon proberen hier mensen te vinden die het zelfde hebben meegemaakt.

Jullie jagen die mensen alleen maar weg die mij misschien kunnen helpen om te kijken wat ik moet doen en/of ik niet ben belazerd.

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Laat ze toch Jonjo. Ze zijn er ingestonken. Wij horen gelukkig niet bij die club. Als er al van te voren tegen je gezegd word als je die krasloten open krast en hun zeggen dat je moet liegen over je leeftijd, of hoelang je samenwoont ook moet liegen, vind ik al dat er al iets niet klopt. Bij een reisbureau word je niet geweigerd als je niet te lang samenwoont.Snap ook niet waarom ze hier op deze forum hun zegje doen. Bij Carpe Diem hebben ze hun eigen forum. Daar kunnen ze hun verhaal kwijt.Dacht dat bij het Radarforum juist is om mensen te waarschuwen om er niet in te stinken. En hun waarschuwen als ze op vakantie gaan naar Tenerife of Cran Canarie. Zelfs de hostess waarschuwd voor deze praktijken om het vooral niet te doen.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Gelukkig voor je carla,

Jij bent echt de meest slime vrouw die ik ken!! Jij maakt nooit fouten of jij bent nog nooit belazerd natuurlijk. nou gelukkig voor jou. Ben er blij van hoor. En ik gun ook zeker niet dat iemand belazerd wordt.

Denk je nu dat die mensen die er in zijn gestonken op jou bevestiging zitten te wachten. Ik heb een hekel aan mensen die zeggen zie je wel, of ik had nog zo gezegt. Daar koop ik niets voor en mijn haren gaan daar van overeind staan.
Die mensen die wel zo een contract hebben, dat is toch triest voor die mensen Carla, daar doe je dan toch niet zo over hoe jij doet??? Sommige mensen geloven in het goede van andere mensen, dat siert ze wel, ik heb eerder moeite met hele harde mensen, die daar juist weer misbruik van maken. die hebben het meestal nog achter de ellebogen ook bah.

Kijk als je had kunnen lezen is voor mij het meest erge dat ik € 900 kwijt ben gelukkig. Het is veel geld en ik heb er dan misschien niets voor maar ik kan het gelukkig missen. Mijn wereld stort daar niet van in.

Ik dacht juist dat het forum was om ervaring uit te wisselen om juist elkraar te helpen..... niet om mensen de grond in te stampen en te zeggen dat ze dom en triest zijn. Als het alleen voor een waarschuwing is hoeft er geen forum te zijn aangezien met KIJK UIT VOOR Organisatie .... en je bent klaar.

Ik heb een goede opleiding en een goede baan ben zeer zeker niet dom. Ik kan mij echt voorstellen dat er mensen zijn die het een fantastisch aanbod vinden. In mijn hotel hadden meerdere mensen het contract getekend en gingen nog met die mensen ergens eten.

Dat je ouder en niet met pensioen mag zijn vind ik wel logisch. ze willen garantie dat die lening die je aangaat afbetaald wordt aangezien ze max aan je willen verdienen. dat is ook met leningen die je hier aangaat. Ik denk dat je het namelijk moet zien als een lening die dat bedrijf opneemt en jij aan aflost en men dat geld ergens inversteerd. en jij alleen in ruil goedkope vakantie's krijgt. Je kan dus eigenlijk beter je geld zelf beleggen.

An

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door An »

Nu, bij Legio Lease beleggen, maakte het niet uit hoe oud/jong je was. Oude mensen van over de 85 jaar konden deelnemen en dat was ook een"lening" na wat later bleek. :shock:

Dus waarom zou je hiervoor niet ouder mogen zijn dan?

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Ik betitel de mensen niet als dom. Wil ze alleen waarschuwen.Ook ik heb wel eens fouten gemaakt.Bijv. om in Dexia een leasecontract af te sluiten.Waar je je geld ook kwijt raakt wat je inlegd. En ik ben niet gepensioneerd. Maar als je boven de leeftijd van 50 komt dan moet je al liegen over een jongere leeftijd. Terwijl als je een hypotheek wil afsluiten dat dat wel mogelijk is. Maar heb je niet gelezen wat ik schreef. Waarom ga je niet met je verhaal bij Carpe Diem in het forum met mensen van die club in discussie? Dit wordt hier toch een zgn. "circeldiscussie".Ga een eigen forum opzetten bij Carpe Diem. Over het goede van andere mensen gesproken weet Carpe Diem wel de zwakke plekken van jullie te vinden. En die harde mensen van Carpe Diem die hebben zoals op het programma van Radar laten zien met verborgen camera hoe ze het beste mensen kunnen manipuleren om bij hun organisatie te komen.En daar rijzen mij de haren te berge.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Ik heb het toch niet over dat ik ga beleggen, dat bedrijf zal het wel ergens investeren...... of weet ik veel wat ze ermee doen, voor mij part gebruiken ze het geld als wc papier. Het gaat er mij om dat jullie niet lezen en ook niet inhaken op vragen van mensen, maar alleen jullie gezouten mening geven. Waar niemand op zit te wachten.....

Nogmaals men weet zelf wel dat men dom is geweest als alles niet waar blijkt te zijn.

Denk je dat ik niet bij mezelf heb gedacht "jeetje wat ben ik super dom geweest, ik heb € 900 voldaan en heb eigenlijk nog helemaal niets”..... kon mijzelf wel voor me kop slaan. Ik zit dan echt niet te wachten op wat jullie zeggen: dat je gewaarschuwd word... dat je moet weten dat het niet klopt omdat ik volgens jullie heb moeten liegen?? ik heb namelijk nergens over hoeven liegen aangezien ik aan alles voldeed jammer genoeg.
Dus ook hier ging nog geen lichtje bij me branden.
Als je eerder had gelezen was het zelfs een heel prettig gesprek met die vrouw. Het is voor jullie ongelooflijk maar ze kwam best vertrouwelijk over. Wees ons op dingen wat we niet over het hoofd moesten zien etc.

Met andere woorden, Dit forum is niet om mensen af te branden maar te helpen. Als het je zo fascineert dit verhaal, zou ik zeggen zoek met me mee op internet naar gedupeerde mensen of zoek voor je medemens naar een oplossing om van het contract af te komen.

Maar hou op met lekker puh had je maar niet zo dom moeten zijn.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

carla
Ik heb nog nooit van carpe diem gehoord maar zal zeer zeker kijken of ik daar wat meer kan vinden.

En wat verschrikkelijk dom van je dat je in zo een leasecontract stinkt .................Grapje :lol: Nee hoor dat is erg vervelend maar het is zo gebeurd, even een verstand verbijstering en je hangt.

Wat ik al eerder vertelde heb ik vroeger ook in de verkoop gezeten dus hoe dom kan ik wezen.

Ik zou echt niet weten wat de achterliggende gedachte is van boven de 50 of wat dan ook. ik ben namelijk gemiddelde leeftijd met gezin. Dus waarschijnlijk ideale prooi.
Wij hebben het dan gelukkig niet gedaan. Maar ben wel erg benieuwd of ik van mijn centen nog een vakantie terug zie.

De uitzending van Radar had ik ook niet gezien zodoende had ik er ook makkelijk in het gehele contract kunnen stinken.

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Paul als je het begin van het forum leest dan zie je dat er mensen zijn die tips gaven. Ik weet niet of je er wat aan hebt aan die tips. Uiteindelijk valt het onder de Colportatiewet. Misschien kan je ook informeren bij de Ombudsman.Die kan je misschien ook een end op weg helpen. En Carpe Diem is de club die ons benaderde. Ook het hele verhaal aangehoord, en toch niet besloten om het te doen. Kregen uiteindelijk 2 T'shirts en een reis aangeboden. In het appartement hebben we die folder doorgenomen. En wat stond erin!Dat we een reis kregen, maar met de voorwaarde dat we zelf vliegtuig moesten boeken, en verplicht weer zo bij inkomst moesten volgen. En thuis konden we kijken op internet naar hun site. Maar daar kom je niet op als je lid bent van hun. Als ze zo nodig ons een reis willen aanbieden vind ik dat je er gewoon op kan komen zonder dat je lid word. Andere reisbureau's via internet kan je gewoon opkomen, en ook boeken. Zonder lidmaatschap vind ik dat je ook bij hun een reis kan boeken. Die uitzending van Radar die kan je via de site weer terug zien als je het gemist heb.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Bedankt voor de tips,

Is dat Carpe diem ook onderdeel van DWVC?
Wij zijn benaderd door European coast en sun holidays sl

Hebben ook een reis van een week naar Tenerife gewonnen maar bij ons werd direct gezegt zonder vlucht.

Ik ga direct even die uitzending bekijken. Weet je: je wil zo graag dat het allemaal klopt. En ik kan me zo goed voorstellen dat die mensen die er lang aan vast zitten met contract , niet zijn belazerd.

Er waren mensen in ons hotel die het ook hadden gedaan met nog een klein kind, ben zo benieuwd of die al twijfel etc hebben of hebben ondervonden dat ze niet kunnen boeken ofzo.
Zij hadden het hele pakket met cruise en een reis gewonnen.

zoals ik al eerder vertelde ik kan nog niet kijken of het klopt want ik moet nog de helft betalen, waar ik nog over twijfel om mijn verlies te nemen of de gok neem.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Ik zal zeker niet zeggen dat je dom bent, dit kan iedereen gebeuren!!
Het wordt wel zo slim gespeeld, en wat er nu precies van klopt of niet?

Heb je tros radar alles niet gemaild, of opgestuurd, zij lijken mij de aangewezen persoon die dit uit kunnen zoeken.

Of een ander consumenten programma desnoods. Hier zijn vele mensen die eerlijk hun visie geven, maar ik geloof ook zeker dat instantie's die er verkeerde praktijken op na houden er niet voor terug deinsen om je erin te laten lopen.

Moeilijk hoor, wij hebben ook een reis gewonnen via club Greece, zonder vlucht........weet ook niet precies wat ik ervan moet geloven.

Sterkte Paul ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt?

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Dank je Wankytan,

Weetje wat ik nog het meeste betreur, niet het geld of wat maar dat ik al 3 dagen gefixeerd op internet zit te zoeken. Ik op vakantie er nog een halve dag aan kwijt ben geweest in dat stink kantoor. En nog 3 dagen daarna op vakantie ermee in mijn maag heb gezeten.

Wij moesten de eerste 3 dagen telkens tegen elkaar zeggen: gelukkig geen heel contract maar alleen misschien 900 lichter. we zijn er zelf bij geweest en zijn er zelf ingestonken. Kom op we laten onze vakantie niet verpesten.
Ook dat die vrouw die dit "verkocht" (mocht het gebakken lucht zijn) zo goed haar werk kan dat elke film maatschappij haar een rol zou moeten aanbieden. pffff

Nu thuis komt het weer los, en ben ik zo kwaad op mezelf.
Ook kan ik zo slecht tegen onterechtheid bah bah.

Ik zou zo in staat zijn om een weekend naar Tenerife te gaan en daar nog meer ramen in te gooien ha ha ha nee hoor zo ben ik niet.
AL moet ik daar onder dat gebouw gaan staan en tegen iedereen die met de taxi aankomt zeggen dat het oplichters zijn. DAT LIJKT ME HEERLIJK.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Paul002.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Kijk ook even op www.wereldwijzer.nl

Ga met de zoekfunctie naar The Vacation Store en je zult nog meer verhalen lezen over deze constructies. Zelfs van enkele jaren terug tot heden.

castortroy
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2006 01:14

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door castortroy »

Ik was samen met mijn vriendin van 31-7 t/m 7-8 in tenerife en ook mijn vriendin won 3 kersen. Wij (geldlustig vanwege de prijs) zijn meegegaan naar Zeef centre. Praatje van wel 4 uur aan gehoord. Betaling van 300 euro via creditcard gedaan en ook dingen getekend( nooit doen mensen). naar ambtenaar voor de "juiste afwikkeling". Toen kreeg ik de bibbers en voelde het niet goed. Dus ik heb geeisd dat die 300 euro weer terug gestord werd. keurig een bonnetje van gehad. en de documenten laten verscheuren. Vriendin zag dat er nog was achter gehouden werd, dus hebben wij via de gemeente van Adje, het contract laten ontbinden. Dit hebben wij via de fax gekregen. dus eind goed al goed ( moet in sept nog wel kijken of die 300 euro is teruggestort). Ook ik had schaamte gevoelens dat mij dit overkomt, maar mensen je hebt 10 dagen spijtbetuiging dus ga er achteraan. Letterlijk binnen 1 dag hadden e het teruggedraaid en hebben een document met de opzegging keurig in het Nederlands erop. De prijs die we wonnen was hoe kan het ook anders de reis maar die gebruiken we niet.

Luister naar je gevoel en doe het niet ook al kan het legaal zijn. Geniet in je vakantie en doe dit niet.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hoi Castortoy

Dat is gelukkig nog goed afgelopen! Je hebt inderdaad 10 dagen bedenktijd als het "bedrijf"voldoet aan de europesche wetgeving.

Maar bv club greece is zo slim dat er in het contract staat 35 maanden, terwijl er in de wet staat dat er in het contract moet staan, 36 maanden, dus die omzeilen zo de wet en vallen dus niet verplicht onder die 10 dagen bedenktijd.

Dus oppassen geblazen.

Vind het trouwens schandalig dat deze praktijken geoorloofd zijn door welk land dan ook. Vind dat die autoriteiten er eens een stokje voor moeten steken, de toeristen moeten gewoon beschermd worden voor deze praktijken.

Er zullen best goede tussen zitten, maar dat is voor een normaal mens zo één twee drie niet te beoordelen.

En schaamte gevoelens dat dit je overkomt???

Die gasten moesten zich schamen, om zo de boel in de maling te nemen!!!

Edscheurtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2006 14:42

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Edscheurtje »

Hoi, op de engelse televisie wordt alles prachtig uit de doeken gedaan, kijk maar eens op deze link:
http://www.holidaysundercover.tv/2toutconmen.shtml
als dit nou eens op radar zou uitgezonden worden dan zouden veel mensen minder problemen hebben

Gesloten