LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
saswul
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2006 20:27

Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Ongelezen bericht door saswul »

Vier jaar geleden kochten wij een Philips televisie bij de Makro. We hebben er 4 jaar extra garantie bij gekocht (Makro Garant). Totaal 5 jaar garantie dus. Gelukkig maar, want hij is onlangs kapot gegaan. Door het bedrijf E-Care worden reparaties uitgevoerd. Hij blijkt dusdanig kapot te zijn dat er voor meer dan 70% van de aankoopwaarde aan kosten zijn. De TV wordt dus niet meer gemaakt.
We kregen een voorstel voor een ander Philips toestel. Dit toestel willen we liever niet, omdat die een aantal specificaties niet heeft, die wij wel graag op een TV hebben. We willen graag een ander toestel en zijn bereid om eventueel bij te betalen.

Na heel wat telefoontjes (minstens 30) naar Makro, E-Care en Philips is dit ons niet gelukt. We werden door alledrie de bedrijven steeds weer doorgestuurd naar de ander. (We zijn inmiddels ruim 7 weken verder....!)

Uiteindelijk blijkt dat Philips een ander toestel niet goedkeurt omdat ze dan boven de 70% kosten komen en dit dus voor hen duurder uitvalt. Dat wij de extra kosten willen bijleggen maakt hierin geen verschil.Service is ze blijkbaar niets waard!!

We zullen genoegen moeten nemen met een televisietoestel die we zelf absoluut nooit zouden kopen!! Doen we dit niet, krijgen we niets. Dus we hebben geen keus.

Wie heeft dit ook al eens meegemaakt??
Wie heeft ook al eens genoegen moeten nemen met een apparaat dat je niet hebben wilt? Wie heeft ook slechte ervaringen met Makro Garant?
Wat is nou eigenlijk mijn recht of plicht?
Ben ik inderdaad verplicht om dit toestel te accepteren?
Of heeft Philips de plicht om de klant tegemoet te komen?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ben je er al mee bij je huisarts geweest, aangezien je dit op het forum gezondheidszorg plaats.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Ongelezen bericht door Rasje34 »

:mrgreen: Door dit gebeuren heeft hij/zij waarschijnlijk last van zijn/haar gezondheid gekregen 8)

saswul
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2006 20:27

Re: Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Ongelezen bericht door saswul »

Ja sorry hoor,
Ik heb al gemeld bij de mensen van Radar dat mijn onderwerp op de verkeerde plaats is terecht gekomen. Dit gebeurde ook de bij de tweede en derde poging. Waar 'm dat in zat weet ik niet.
Uiteindelijk heb ik nog een vierde poging ondernomen en nu staat dit onderwerp wel op de juiste plaats. (nl "garantie")

Ik zal ook nogmaals proberen om 'm hier weg te krijgen, maar ook dat is eerder vanavond nog niet gelukt.

Nogmaals sorry!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Ongelezen bericht door S. »

Dr zittuh twai knoppies bovuh juh berichtuh.
Ain met "wijzig" en ain met "verwijder".
Goed mikkuh met de mouse en ze bent zo foetsie. :D
Laatst gewijzigd door S. op 10 aug 2006 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Ongelezen bericht door ronald g »

Toch even een reactie.
Philips draait op voor de zogenaamde parralel import. De makro koopt een container vol tv's in verweggistan en die verkoopt ze met FABRIEKS garantie. Deed dat even voor de duidelijkheid. Echter hoeft Philips voor u niets te doen want die zijn verantwoordelijk voor de nederlandse markt waar ze dus zelf hun producten afzetten. Als Philips toch een aanbod doet aanpakken want de makro is aansprakelijk als verkoper en moet dan weer de verkoper in verweggistan om de garantie te halen. Dan nog Makro gaat er van uit als 20 procent stuk gaat hebben we nog goed verdient.

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Kapotte TV (slechte service Makro, Philps en E-care)

Ongelezen bericht door HvdC »

Je wilde toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat krijg je er nou van.
Ronald G., alles komt bij dezelfde fabriek vandaan.

Gesloten