LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunststof frontje, vraagje

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jansen

kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door jansen »

Wij zijn op zoek naar een keuken en hebben al heel wat bekeken. We weten wat we willen en welke apparatuur. Nu blijven we een beetje steken op het frontje.

We vinden hoogglans gelakt het mooist, maar ..... we hebben twee kleine kinderen en we krijgen straks de keuken op het zuiden met grote ramen. Dan zie je natuurlijk alles! Ik wil niet de hele dag mijn keuken moeten poetsen.

Nu heb ik al het forum afgespeurd en ben uitgekomen bij de kunststof melamine frontjes. Ik wil graag weten of je het randje in zo'n kunststof frontje ook erg ziet. Onze keuze is gevallen op een Siematic 6006 in het wit.
Ik heb van iemand gehoord dat je de randjes met Jif zo weer schoon kan krijgen, klopt dit?

Hoe bevallen deze frontjes in het wit nou in de praktijk?

Graag jullie mening.

Groeten,
Jansen

jansen

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door jansen »

Heeft er nou niemand zo'n frontje thuis?

Humpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2006 22:06

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door Humpie »

Een bekend probleem. Ook wij hebben nu o.m. Siematic op het oog (ook 2 kinderen) maar dan de SL/SC-serie omdat de gelakte versie van het frontje (wit) geen randjes heeft die bijv. de 6006 inderdaad wel heeft. Voor ons is ook weer de vraag mat of hoogglans gelet op het onderhoud en niet continu hoeven poetsen. Vooralsnog houden we het op mat. :)

We volgen de reacties op dit onderwerp,

Humpie

boorn
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:10

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door boorn »

glans zie je iets eerder wat op, dus poetsen maar gaat snel.
mat poets je schoon maar wordt na een tijdje vlekkeriger, dus minder mooi schoon en bewerkelijker.

yes
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:16

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door yes »

Wij zijn door onze SieMatic dealer geadviseerd een mat front te nemen. Onze situatie is ook dat we een keuken hebben op het zuiden met een bijna gehele glaspui. Op hoogglans zie je inderdaad alle vingertjes en die gaan je snel vervelen denk ik, het poetsen is misschien snel gebeurd maar als je het dagelijks moet doen heb je er snel de pest in. Waar we ook op geattendeerd werden is dat hoogglans spiegeld, daar moet je ook tegen kunnen, en als de zon dan ook nog binnenschijnt?

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door een »

Wij hebben een mat gespoten front en ook een keuken op het zuiden. Zie je ook alles op, hoor. Onze ervaring is dat (hoog)glans veel makkelijker te poetsen is dan een mat front. Zoals al eerder vermeld gaat een matte lak een beetje vlekkering worden als je niet goed nawrijft. Wij nemen de volgende keer een glanslak....succes met de keuze

jansen

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door jansen »

De vraag bij ons is niet mat of hoogglans, maar kunststof (HPL). Ik wil graag weten of je het randje goed ziet in een witte keuken.

Groeten,
Jansen

Roxy1
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:49

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Zelf vind ik het randje erg opvallen bij een witte keuken. Bij vrienden hebben ze recent een Siematic keuken geplaatst met een beige front, en dit viel absoluut niet op.
Maar goed, wij wilden ook voor een wittte Siematic gaan en hebben dit door dat randje o.a. niet gedaan.

Succes met je keuze.

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door djenie »

Hallo,
voordat je met jif in de weer gaat is het goed om te weten dat ieder schoonmaakmiddel een film achterlaat op je deurtjes, die weer vuil aantrekt. Ik maak al jaren schoon met alleen maar goed heet water en een microvezeldoek en mijn keuken ziet er altijd keurig uit. Hoogglans is prachtig en of je nu dit neemt of een ander materiaal poetsen moet je toch met kinderen, neem dan in ieder geval iets wat je echt mooi vind dan is poetsen wellicht minder bezwaarlijk. Succes met je keuze

Daanvg
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:12

Re: kunststof frontje, vraagje

Ongelezen bericht door Daanvg »

Gewoon kiezen wat u het mooiste vindt overal zitten voor en nadelen aan
dat maakt een keuze moeilijker. U kunt ook kiezen voor folie alleen daar biedt Siematic niet zo veel keuze in. Kunstof kantjes willen nog wel eens verkleuren ook bij Siematic

Gesloten