LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schroeder vs Next125, Systemat ??
Schroeder vs Next125, Systemat ??
Na orienterende bezoeken bij verschillende keukenzaken willen we kiezen uit Next125, Schroeder en Systemat. Qua gevoel en uitstraling komen ze gelijkwaardig over, maar net als bij een auto is het moeilijk te beoordelen wat voor techniek "onder de motorkap zit" en hoe het met de duurzaamheid staat. Op dit forum wel al het nodige over Next125 en Systemat kunnen lezen, vraag me dus vooral nog af hoe Schroeder vergelijkt met Next125 of Systemat. Iemand met ervaring?
Re: Schroeder vs Next125, Systemat ??
Toevallig hebben wij dezelfde 'shortlist' dus ben zeer geinteresseerd in de antwoorden.
-
Re: Schroeder vs Next125, Systemat ??
Het is niet toevallig dat ik alle 3 merken ken. Wij verkopen ze namelijk. Daarbij is Schröder een klein keukenfabriekje, die je kwalitatief absoluut niet mag vergelijken met de grote professionals als next125 van Schüller en systemat van Häcker. Zowel Schüller als Häcker behoren kwalitatief tot de beste keukenfabrikanten, waarbij Schüller werkt met Blum en Häcker met Hettich voor lade- en korfgeleiders. Mijn voorkeur gaat uit naar Blum. Persoonlijk vind ik next125 een keuken waar iets meer over nagedacht is qua detaillering, zoals fluisterprofiel, zelfsluitende scharnieren, verdekte ophanging, onzichtbare boringen en een mooi strak lijnenspel tussen de fronten. Mijn keuze zou daarmee vast staan, maar ik zou zeggen let eens op de verschillen en de keuze zal voor een globaal soortgelijke prijs beslist niet op Schröder vallen maar zeker op next125 of systemat.