LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dyanca
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2006 00:28

Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door dyanca »

Wat er allemaal mis is / gaat bij Peter Langhout:

-In maart 2006 een reis geboekt naar Turkije, appartement Marina.
-Paar dagen later bevestiging in huis.
-Weer een paar dagen erna een bericht van PL dat het een ander appartement wordt omdat PL het contract met app. Marina verbroken heeft i.v.m. de slechte accomodatie.
-Reis was geboekt van 23 juli t/m 6 augustus. Vliegen met Transavia.
-Vier dagen voor vertrek nog geen tickets in huis
-Gaan bellen (gemiddelde wachttijd: ANDERHALF UUR!!); er zou iets mis zijn gegaan met de betaling; het volledige bedrag zou er niet zijn.
-Gezegd dat alles betaald was, én printscreen van betaling gestuurd.
-Hierop géén reactie ontvangen.
-Wederom gebeld; wéér circa ÉÉN uur aan de lijn hangen wachten.
-Betaling toch in orde; tickets zouden dezelfde dag verzonden worden (donderdag 20 juli).
-Vrijdag nóg geen tickets binnen.
-Weer gebeld met PL (rond 19.00 uur):natuurlijk wéér wachten; één uur wachttijd; PL had telefonisch contact gezocht; De reis kon niet doorgaan doordat de chartermaatschappij de vlucht geannuleerd had. De reis zou nu woensdag 26 juli plaatsvinden. Weliswaar met een ándere (onbekende) luchtvaartmaatschappij. NB: Telefonisch had men ons dus niet te pakken kunnen krijgen. Althans: wij hebben geen telefoontje gehad van hen…
-Op de vraag van ons waarom wij dit niet schriftelijk (of via mail) te horen hebben gekregen, antwoordde men dat PL dit niet 'persoonlijk' genoeg vond.(??!!).
-Drie dagen later betekent voor ons dus ook drie dagen later pas weer aan het werk kunnen!! (vier personen).
-Bij navraag welk appartement het zou worden, vertelde men dat het appartement Marina zou worden (??!!)
-Gevraagd of men alles uit wilde zoeken. Wij kregen te horen dat dit pas a.s. maandag zou kunnen, want i.v.m. het weekend was het kantoor gesloten!!!!

De vraag is nu: wat zijn onze rechten?

Groetjes
Dyanca.

Het vervolg:

-Wederom gebeld met PL; vluchtnummer opgevraagd. Bij navraag blijkt dat er géén annulering van de vlucht heeft plaatsgevonden (door Transavia). Zij vliegen gewoon op zondag 23 juli !!!!).
-In de computer van PL staat ook nog gewoon de vlucht voor 23 juli geboekt..

Hoezo MISSTANDEN??

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Dit verhaal is zeer herkenbaar!
Heb min of meer dezelfde trieste ervaringen met Peter Langhout gehad.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Laurent »

Een normaal verschijnsel bij P L, maanden wordt erover bericht en nog blijven mensen boeken bij P L voor de afbreekprijzen, achteraf zit men op de eigen blaren bij een ex failliete club en geen lid`van de calamiteiten organisaties. Tja bezint eer ge begint en er boekt.

dyanca
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2006 00:28

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door dyanca »

Ha Laurent,

PL beweert wél lid te zijn van SGR.
Bovendien boeken zij hun reizen bij organisatie: Anasol. Deze zijn aangesloten bij zowel ANVR als SGR en Calamiteitenfonds.

Dusssss, volgt er nog een fikse schadeclaim!!

(Hier ben ik nét achter gekomen, nadat ik contact heb gehad met Annasol)...

Dyanca

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door brunette »

klinkt zeer bekent ik heb hier al eerder geschreven en al heb je je tickets wel zegt dat ook niks kom je op schiphol is er niet voor je gereserveerd mag je als nog niet mee of er moeten een paar plaasen over zijn en de mazzel hebben dat je dan wel mee mag hebben mijn dochters gehad in mei

dyanca
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2006 00:28

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door dyanca »

Ik denk dat wij nederlanders véél en véél te makkelijk zijn.

Ook denk ik dat we ons eens moeten gaan verenigen tegen dit soort praktijken.

De steun van de politiek kun je helaas vergeten; zij hebben het veel te druk met het kaalplukken van ons burgers.

Misschien dat we langs deze weg gezamelijk stappen zouden kunnen ondernemen?

Hoe meer mensen een (gegronde) klacht hebben tegen de oplichterszooi genaamd Peter Langhout, hoe beter!!

Bij deze dus de oproep:

Schrijf zoveel mogelijk je klachten hier neer. Ik kan dan kijken of we er samen iets aan zouden kunnen doen.

In ieder geval: PL zal nog véél en láng van mij horen!

Dyanca.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Laurent »

P L is toch jouw contractant, met andere firma,s heb jij geen overeenkomst, ergo de pineut ben je altijd, na de indekpartij van P L, :idea:

dyanca
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2006 00:28

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door dyanca »

PL fungeert als een soort tussenpersoon; zij hebben zelf geen reizen in hun pakket; in ieder geval niet naar Turkije.
Dit heeft men uitbesteed aan Annesol; deze informatie heb ik rechtstreeks van Annasol.
Dus ik denk wel zeker dat ik mij kan beroepen op hun ANVR, SGR en Garantiefonds lidmaatschap...

*Sara*
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:05

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door *Sara* »

Waarschijnlijk niet, je hebt de reis bij PL gekocht en niet bij Annesol. Je hebt dus in principe niks met Annesol te maken
Laatst gewijzigd door *Sara* op 26 jul 2006 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Laurent »

P L is en blijft de contractant, jammer voor jouw. :)

teddio
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jan 2006 12:07

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door teddio »

Peter langhout is wel bij de sgr aangesloten.Dat kan je gewoon nakijken via internet.De naam pl is in gebruik maar je hebt al een hele tijd te maken met benga bv.voor iedereen met problemen succes!!

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Ballie »

Het hele forum staat vol problemen bij PL. Diegene die daar nu boekt vraagt simpelweg om problemen. En waarom boeken mensen daar dan toch nog? Omdat de reisjes zo lekker goedkoop zijn. Noem het maar gerust duurkoop. Voor een paar euro meer boek je bij een goed aangeschreven bedrijf waar je boeking geregeld wordt zoals het hoort. Eigen schuld, dikke....

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Lau10 »

P L is een overgenomen club, na een faillisement.

Kras is inmiddels ook geheel overgenomen door Arke , van de regen in de drup dus. :)

broertje33
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2006 20:55

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door broertje33 »

vandaag gekeken bij sgr.nl daar staat vermeld dat peter lanhout lid en is en wel onder de juridishe naam Benga b.v. alphen a/d rijn maar hij is niet lid van de anvr volgens hun wed-side van 10-08-2006

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Lau10 »

P L komt erwel weer bovenop, Langenhout zelf zit niet meer in de directie. SGR is geen maatstaf ANVR wel :)

henkxxx
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:00

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door henkxxx »

Jongens waar hebben we het over, je bent gewoon 3 dagen later op vakantie gegaan. Waarom moeten jullie meteen overal schadevergoeding voor hebben als er iets mis gaat. Je bent uiteindelijk toch op reis geweest.

De politiek doet inderdaad weinig tegen dit soort dingen, zij zijn o.a. bezig met mensen in ontwikkelingslanden die nog nooit van vakantie, eten of enige vorm van onderdak hebben gehoord. En jij loopt te klagen dat je vliegtuig iets later vertrekt.

Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent, maar je kunt ook overdrijven!

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Wankytan »

Overdrijven............drie dagen later op vakantie gaan dan wanneer je geboekt hebt.............je vliegtuig iets later vertrekt? Drie dagen vind ik niet iets later vertrekt.

Ik vind dit toch alle reden hebben voor een schadevergoeding. Je boekt niet voor niets een bepaalde datum. Je hebt zelf wellicht ook verplichtingen tegenover werkgever etc.?

En wat een vergelijking mensen die nog nooit een vakantie hebben gehad. Sneu genoeg voor die mensen, maar als ik iets koop, verwacht ik er ook iets van. Zeg jij ook als je bv een huis hebt gekocht, jammer ik had liever drie slaapkamers gehad, maar laat maar zitten, in ontwikkelingslanden hebben ze helemaal geeen slaapkamers.

dyanca
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2006 00:28

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door dyanca »

Ja Henk: wáár heb ik het over!! Drie dagen later vertrek; vanaf een ander vliegveld, naar een andere plaats en uiteraard naar een ander appartement. En dat nadat ik NEGENTIEN verschillende personen gesproken heb, en totaal 6.5 uur aan de telefoon heb gezeten!!
Daar heb ik het over inderdaad!
Als er niet zulke verrotte reisorganisaties bestonden zoals PL dan had dit forum geen bestaansrecht....
Dan heb jij het over Afrika. Met die opmerking zal je toch bij schavuiten als PL moeten zijn; zij verrijken zich over de ruggen van anderen. Ik heb keihard moeten werken om een keer op vakantie te kunnen. Is niet erg, want ik besef echt wel dat het errug luxe is als je een vakantie kunt permiteren. Maar dan wens ik niet zó belazerd te worden door een criminele organisatie als PL !!
PUNT UIT!

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Lau10 »

P L noem jij verrot, heb je bewijzen?, ga naar een advocaat en haal je recht, fulmineren en schelden werkt niet prodictief. :shock:

Crispy78
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 13:12

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Crispy78 »

Hey Henkxxx sommige mensen hebben ook naast hun vakantietijd een baan.... Het is dus niet voor iedereen mogelijk om 3 dagen later te vertrekken, sommige werkgevers zien je al aankomen!!!

En het is niet aan PL om jouw vakantie te plannen, jij spreekt iets met hen af en dat hebben ze gewoon waar te maken.
Ik denk dat ze met jouw betalingen wel stipter om gaan.

Wij zijn ook met PL op vakantie geweest, en wij zijn van plan juridische stappen te ondernemen omdat onze vakantie met een dag is ingekort, wat niet volgens de overeenkomst/algemene voorwaarden is.

Voor ons NOOIT meer reizen met Peter Langhout/Brandhout/Wrakhout.

Gesloten