LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur/klacht @home

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door passiepas »

Hallo

Ik heb geld te goed van @home en een kennis ook.

@home mag toch zo maar niet de kosten verrekenen in de factuur?.

Ze halen elke keer 47,95 van mijn rekening ipv 29,95 en dat is 4x gebeurd dus hebben ze te veel van de rekening gehaald en krijg ik dus geld retour.

Maar alleen via de factuur en ik wil dit geld op apart mijn rekening gestort krijgen maar dat doet @home niet.

Dit mag toch officieel niet of wel?.

Ik ben bang dat als ze het geld hebben terug betaald het probleem opnieuw begint.

Ik heb brieven geschreven/gemaild en gebeld maar niks helpt.

Bij onze kennis precies het zelfde die is zelfs razend op @home en die kan zelfs wel ontploffen die is zo kwaad en anders ik wel.

We hadden namelijk breedband toen overgestapt op family die is er al tijdje uit en kregen we breedband voor de prijs van family.

We hadden paar maanden de tijd om te beslissen of we breedband wilden houden of een andere abonnement willen hebben dus hebben we gekozen voor basis.

We zouden basis krijgen per 1 mei en we hebben nog steeds geen basis volgens @home wel maar volgens de factuur niet.

Als het in september niet is opgelost hoop ik dat we overstappen naar kpnplanet want dit is toch niet normaal meer zoals @home met de klanten omgaan?.

Hebben jullie dit weleens mee gemaakt en wat kunnen wij hier aan doen?.

Groeten Pascal

alfatrion
Berichten: 21963
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit mag inderdaad niet. Dat er een fout gemaakt wordt is een ding, dat geld niet direct terug gestuurd wordt is een ander. Als het goed is kan de bank het geld binnen 30 dagen terug storen. U kunt het bij hen hoger op zoeken. In mijn optiek is dit diefstal. Dus U kunt ook naar de politie gaan om aangifte te doen van diefstal. Ook kunt u zelf een civiele procedure tegen @home starten.

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door passiepas »

Hallo

Bedankt voor de reactie hier heb ik zeker wat aan.

Maar als dit niet mag he waarom doen ze het dan wel? dat vraag ik mij af.

Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.

Groeten Pascal

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door karr-2 »

Op welke wijze is er sprake van diefstal? Zoals ik het verhaal begrijp halen ze teveel van je rekening, maar krijg je het teveel terug doordat ze het met een andere factuur verrekenen. Dan heb je dus het teveel terug, dus ik snap waarom dat diefstal zou moeten zijn.

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door passiepas »

Hoi

Ze halen er alleen te veel vanaf 47,95 ipv 29,95 ze geven niet te veel terug.

We hebben er van alles aan gedaan maar @home wil niet luisteren brieven en emails sturen helpt niet.

Ik hoop dat we over een aantal maanden van @home af zijn.

Groeten Pascal

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ze halen er alleen te veel vanaf 47,95 ipv 29,95 ze geven niet te veel terug.
Nee als ze 47,95 minus 29,95 = 18 euro in mindering brengen op je rekening dan hebben ze aan de verplichtingen voldaan. Wat wil je nog meer terug hebben dan?

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door passiepas »

Oja sorry is ook zo heb nog ik geloof 3x 18 euro te goed van hun.

Vorige week is de laatste brief van mij voor @home naar hun toegemaild alles nog eens uitgelegd en de facturen er bij gedaan.

Helaas nog geen reactie gehad ben benieuwd of ik het geld terug krijg.

Groeten Pascal

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ah oke op die manier, Dan snap ik wat je bedoeld. Je wilt die 18 euro gewoon cash op je rekening in plaats van dat ze het in mindering brengen op de rekening? Ik heb geen idee of dat mag of niet, wat staat er in de voorwaarden van @home?

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door passiepas »

Hoi

Dat klopt helemaal je hebt het nu door hoe het zit.

Ik heb hier een aantal voorwaarden gevonden:

http://www.home.nl/abonnee/info/voorwaa ... n#Artikel4

Groeten Pascal

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

@HOME??? ik kom zeker terug met een uitgebreid topic want ik kan er EEN BOEK over schrijven. Een DRAMA-serie een THRILLER is het! Voor nu alleen even een WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN!

NEEM NOOIT @HOME!

Het product ervaar ik als ok, maar wat een fouten in facturering, wat een klantonvriendelijkheid, wat een wachttijden als je ze moet bellen (2 uur wachten is geen uitzondering maar heel normaal, tel uit je verlies als je inmiddels al minimaal 10 uur daar in de wacht hebt gestaan!) Volgens @home overigens niets om schadevergoeding voor te geven want ze zeggen tenslotte van te voren dat het nummer niet gratis is! Oh en even voor de duidelijkheid, als je denkt dat je dan na 2 uur eindelijk bent doorverbonden met de juiste afdeling: VERGEET HET MAAR! Waarom ik dan niet mail? Allemaal gedaan maar je krijgt gewoon geen enkele reactie!

Ik ondervind al sinds maart problemen met @home, problemen die bestaan uit onterechte incasso's, incasso's die wel hadden moeten plaatsvinden en die vervolgens net niet plaats vinden, niet bereikbaar zijn, ONTERECHT worden afgesloten door hun JOEKELS van fouten en vervolgens GEDWONGEN ONTERECHT MOETEN BETALEN om uberhaupt je internet terug te krijgen BINNEN EEN WEEK, maar je teveel betaalde bedragen terugzien? Vergeet het maar!

Ik ben er nog lang niet klaar mee, laat het er ook niet bij zitten. Als @Home zo doorgaat zit ik binnenkort bij alle consumentenprogramma's in de studio....... wat zal die directeur balen zeg!!!

xxxx

ps. Omdat ik vind dat de ellende van @Home niet genoeg benadrukt kan worden ga ik dit ook nog als nieuw topic plaatsen, bij deze de oproep aan iedereen om dat ook te doen! Misschien leren ze er iets van en krijgen wij waar we recht op hebben!

cupido_cat
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:54

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door cupido_cat »

Ik kan alleen maar beamen wat ik lees.
Verplichte switch van internetpakket. Gekozen voor de goedkopere en al vier maanden de duurdere betaald :( .
Iedere maand gebeld (met een uur wachttijd, doorverbinden met een andere afdeling, weer een half uur in de wacht, op mijn kosten)
Iedere maand gemaild (zelden een reactie, nooit een duidelijke reactie)
Collega's die elkaar de schuld geven maar het nu echt hebben opgelost (NOT)
Inmiddels ken ik de halve helpdesk, maar tot nu toe nog altijd een te hoge rekening :evil: :evil: :evil: :evil:

We zullen zien. Nog drie weken onbezorgd leven en dan ........ weer een avondje op de bank met @home aan m'n oor???

We zullen zien en houden de moed er in.....en anders stap ik naar de rechtsbijstand! :idea:
Ben het nu echt heeeel erg beu!
Dit is namelijk echt niet de manier van werken waar @home in zijn reclames aan refereerd. Ik ben het nog altijd NIET normaal gaan vinden als ik slecht behandeld wordt! :roll: :roll:

Zo, dat is er uit ................... 8)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Join the club.. twordt weer een @home probleem week? :)

alfatrion
Berichten: 21963
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op welke wijze is er sprake van diefstal? Zoals ik het verhaal begrijp halen ze teveel van je rekening, maar krijg je het teveel terug doordat ze het met een andere factuur verrekenen. Dan heb je dus het teveel terug, dus ik snap waarom dat diefstal zou moeten zijn.
Diefstal is het wegnemen van enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen (art. 310 Nederlands Wetboek van Strafrecht).
Op grond van de overeenkomst mogen ze dat geld niet van je rekening halen. Dat is niet voldoende voor diefstal. Het wordt diefstal op het moment dat ze de fout niet (direct) willen corrigeren. Natuurlijk mogen ze het geld verrekenen met anderen openstaande facturen, maar niet op facturen die (ver) in de toekomst liggen.

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

En als mailtjes wel beantwoord worden........ dan NOG doen ze er niets mee:

Mijn zoveelste klacht en poging mijn geld terug te krijgen, geschreven 14-8:

Als ik al mijn ellende met @Home in dit veld zou moeten typen, dan had ik wel 100 velden nodig! Zie iig mijn fax en brief v. 3-8-2006. Helaas is zelfs DIT maar een gedeelte van het hele verhaal, maar als ik alles wat er is misgegaan sinds eind maart dat ik klant ben jullie zou moeten beschrijven, dan kan ik wel een uitgever voor een boek zoeken! Het Vara-programma Kassa is een perfecte optie en hier ben ik inmiddels al mee bezig, zo ZAT ben ik het!!! Voor alle noodzakelijke info zie brief 3-8 jl. Stand van zaken nu:

- Ik heb E 94,84 MOETEN betalen om überhaupt internet terug te kunnen krijgen, ik was onterecht afgesloten, ONDANKS MAILS, FAX, BRIEVEN, EN VOORAL UUUUUUREN IN DE WACHT STAAN ZONDER ENIG RESULTAAT ALS IK DAN AL EINDELIJK IEMAND HAD GESPROKEN!

Indien zich IEMAND de moeite zou nemen om die fax/brief eens serieus
door te nemen en alles eens goed na te kijken in de computer dan zou ik EINDELIJK geholpen kunnen worden. Het enige wat ik nog verschuldigd was:

- 29,95 maand juli
- 29,95 maand augustus

(wat JULLIE niet aut. meer hebben geincasseerd omdat ik ZGN! schuld zou hebben WAT IK DUS NIET HAD! maar wel nog onder de online rekening zetten dat het automatisch geincasseerd zal worden elke keer. MOET IK RUIKEN DAT JULLIE DAT NIET DOEN BIJ OOK NOG ZGN! SCHULD BOVEN DE 50 EURO) Zelfs NA mijn fax MET hele duidelijke volledige uitleg EN BEWIJS VAN BETALING van de vermiste 35,- die ik al 18-4!!! betaald had krijg ik nog heel vriendelijk het verzoek het bedrag van 94,84 te betalen! WAT DOEN JULLIE DAAR?!

Ik eis!:

-EXCUSES voor deze vreselijke ellende!

-ONMIDDELIJK die 35 euro terug, het verschil en het bedrag dat ik al op
18-4 heb betaald!ZIE FAX EN BRIEF EN BETALINGSBEWIJS!!!

-SCHADEVERGOEDING voor A) alle ellende en ongemak: dreigbrieven te
worden afgesloten, mails die gewoon niet beantwoord worden, gewoon NIET geholpen worden ALS ik al iemand te spreken kreeg telefonisch en
onterecht afgesloten worden en B) voor de vreselijke mobieletelefoonkosten die ik DANKZIJ jullie heb moeten maken. Ik heb
sinds april wel ZEKER 10 uur aan de lijn gehangen, WAARVAN HET MERENDEEL VAN DE TIJD IN DE WACHT STAAN WAS!

Ik wens jullie veel sterkte met het uitzoeken van jullie eigen rotzooi,
maar uitgezocht zal het worden en een minstens redelijke
schadevergoeding zal er komen. Tot die tijd blijf ik in contact met het
het consumentenprogramma ****! (en inmiddels ook Radar!)

Ik ben nog nooit zo ontzettend kwaad geweest op een firma als @ HOME! En als je dan na een half jaar ellende compleet instort aan de telefoon omdat men WEIGERT je te helpen, dan durft er ook nog gezegd te worden tegen mevrouwTJE dat alleen een kind zo reageert! NOU BEKIJK T MAAR IK BEN JULLIE ZAT en de consumentenprogramma's zullen er verdomde blij mee zijn!

xxxx

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Hun antwoord: :shock: :shock: :shock:

(En als je nu denkt dat deze mail gewoon kunt beantwoorden....... helaas........ je moet een nieuwe klacht indienen!)

Geachte heer/mevrouw xxxx,

Wij hebben uw e-mail ontvangen, en betreuren dat u ontevreden bent over de service van @Home. Als eerste willen wij u onze welgemeende excuses aanbieden voor de door u ondervonden ongemakken.

Uit onze gegevens blijkt dat u verschillende storneringen hebt laten
uitvoeren door uw bank waardoor u in het verleden een betalingsachterstand hebt opgelopen. Volgens onze gegevens hebt u op het moment van schrijven van deze e-mail alle betalingen voldaan waardoor u dus geen openstaand saldo meer hebt.

@Home geeft geen vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten (zie onze Algemene Voorwaarden art. 11.5). Tijdens het tot stand brengen van de verbinding met onze Klantenservice wordt uitdrukkelijk gemeld dat het telefoonnummer niet gratis is.

In onze Algemene Voorwaarden (artikel 11.2 en 11.5) staat dat Essent
Kabelcom niet verantwoordelijk is voor gederfde inkomsten, kosten van
derden, dan wel schade die ontstaan is ten gevolge van het gebruik van
onze service. De door u genoemde kosten worden daarom niet door ons vergoed.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: xxxx

:shock: :shock: :shock:

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Mijn antwoord 15-8. Nee sorry, geen ANTWOORD want dat maken ze onmogelijk daar. Maar mijn reactie in weer een nieuwe klacht......

Helaas bevat dit antwoord teveel karakters dus ik ga het in 2 delen plaatsen:



Is dit een poging om mij nog bozer te maken dan ik al ben? Extra veel trek gekregen in wat extra aandacht in consumentenprogramma's?

Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat u niet eens de moeite hebt genomen om überhaupt mijn brief/fax gedateerd 3-8-2006 te LEZEN, laat staan het ook echt te onderzoeken er ook echt iets mee te doen!

Op de eerste plaats: ik heb NIET MEERDERE storneringen laten doen. Ik heb 1 ZEER TERECHTE stornering laten doen van 113,94 euro. Dit was nl. het bedrag dat jullie incasseerde i.p.v. de door mij verschuldigde maar 35 euro. De 35 euro die ik overigens ook nog keurig heb overgemaakt op 18-4!

De reden dat de betalingsachterstand zo ontzettend is opgelopen is omdat JULLIE ervan overtuigd waren dat ik een achterstand had, die ik dus helemaal NIET had! door mijn TERECHTE stornering en keurige overmaken van 35 euro. Hierdoor hebben JULLIE niet meer geincasseerd terwijl onder mijn factuur wel contstant wordt aangegeven dat dit automatisch zal gebeuren! Lekker gemakkelijk om dan de schuld maar bij mij neer te leggen!

Ik blijf maar in herhaling vallen enkel en alleen omdat JULLIE WEIGEREN iets fatsoenlijk door te lezen of uit te zoeken en dat ben meer dan spuugzat!

EN NEE, NATUURLIJK HEB IK NU GEEN OPENSTAAND SALDO MEER EN BEN IK JULLIE NIETS MEER VERSCHULDIGD! MAAR JULLIE ZIJN MIJ NOG IETS VERSCHULDIGD NL. NOG STEEDS DIE VERDOMDE 35 EURO DIE IK TEVEEL HEB BETAALD!!! EN IK HOOP VOOR JULLIE DAT DIE HEEEEEEEEL SNEL WORDEN OVERGEMAAKT OP (rek.nr)!!!

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

deel 2:


En geen vergoeding geven voor gemaakte telefoonkosten omdat jullie van te voren aangeven dat een nummer niet gratis is? Hahaha u bent zeker de leukste thuis. Natuurlijk is het nummer niet gratis en daar hoort u mij ook niet over klagen. IK KLAAG OVER HET FEIT DAT IK UUUUUUUUUUUUREN IN DE WACHT HEB GESTAAN BIJ JULLIE. De laatste keer heb precies 2 uur aan de lijn gehangen.......... en ENKEL IN DE WACHT GESTAAN omdat ik meerdere keren zou worden doorverbonden naar de juiste afdeling, wat ik uiteindelijk NIET MEER HEB MOGEN MEEMAKEN! Ik heb het niet over 10 uur telefoneren met jullie, IK HEB HET OVER ZEKER 10 UUR IN DE WACHT STAAN!!! En u kunt artikelnummers noemen zoveel als u wilt en alle ellende terug gooien op MIJN bordje maar dan hebt u helaas de verkeerde klant voor u. IK PIK DIT NL. NIET!

Volgens jullie zou ik in eerste instantie nog bedragen verschuldigd zijn van eerdere periodes dan juli en augustus WAT DUS NIET ZO IS. Ik was enkel nog juli en augustus verschuldig (omdat JULLIE blijkbaar niet meer incasseerden en NIET omdat ik meerdere keren gestorneerd heb!) Ik heb die bedragen van 2 keer E 29,95 van juli en augustus overgemaakt waardoor ik nu zwart op wit wil dat het nu duidelijk is dat ik pas per 1 september weer iets hoef te betalen.

EN IK WIL MIJN TEVEEL BETAALDE 35 EURO TERUG!!! DIE IK HELEMAAL NIET MEER VERSCHULDIGD WAS MAAR DIE IK GEDWONGEN WERD TE BETALEN OMDAT IK ANDERS MIJN INTERNET GEWOONWEG NIET TERUG KREEG. (MET DE BELOFTE DAT ALS ACHTERAF ZOU BLIJKEN DAT HET INDERDAAD BETAALD WAS OP 18-4 DAT HET DAN TERUG GESTORT ZOU WORDEN. HET BEWIJS, MIJN BANKAFSCHRIFT HEBBEN JULLIE INMIDDELS AL IN JULLIE BEZIT!!!

Jullie zijn nog laaaaaaaaaaaaaanggggggggggggggg niet van mij af!!!!!!!!!!!!!!!!! Succes met opnieuw uitzoeken, herstel met voor de 1e keer uitzoeken. Indien ik mijn 35 euro niet terug krijg en ik geen vergoeding krijg voor JULLIE BELACHELIJKE WACHTTIJDEN! blijf ik mijn contacten met Kassa e.a. voortzetten!!! Wellicht tot daar in de studio dan! Ik heb recht op gerechtigheid en zal het krijgen ook op wat voor manier dan ook!

Helemaal geen groeten,

xxxx

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Hun reactie: :shock: :shock: :shock:

Geachte heer/mevrouw xxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij zien in onze administratie dat uw melding nog in behandeling is bij
onze Klachtenafdeling. Wij vragen hiervoor uw begrip en geduld.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: xxxx

:evil: :evil: :evil:

Mijn reactie hierop (en allemaal via een nieuwe klacht waarin je alles kunt herhalen want antwoorden kan nog steeds niet):

Lijkt dit op iets wat nog in behandeling is??? :shock: :shock: :shock: Dacht het toch niet. Succes verder met uitzoeken!


Komt ie weer:
(en maar weer het hele verhaal gekopieerd)

EN MOCHT ER IEMAND OP HET IDEE KOMEN OM TEGEN ME TE ZEGGEN DAT MIJN MANIER VAN SCHRIJVEN ZONDER RESPECT IS..... KLOPT..... GELOOF ME ALS JE AL VANAF MAART BEZIG BENT MET DIT SOORT ELLENDE DAN IS JE RESPECT IDD NOG HEEEEEEEL VER TE ZOEKEN!!!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door karr-2 »

Heerlijk, met dit soort verhalen kom ik de vakantie wel door. Schreeuwen op het forum heeft geen zin, je moet bij de organisatie wezen waar je ruzie mee hebt. Of denk je dat schreeuwen tegen ons en ons vermoeien met je correspondentie ook zin heeft?

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Factuur/klacht @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

He Carr, :evil:

Ik heb al meerdere reacties van jouw gelezen op dit forum en ik zal 1 keer de moeite nemen jou te beantwoorden:

Als schreeuwen bij @Home zou helpen dan was ik allang geholpen want ik vecht al sinds maart. En waarom ik hier schrijf: omdat dit de plek is om mijn onrecht te kunnen delen, om mensen te waarschuwen voor @Home, om @Home te geven wat ze verdienen nl. negatieve publiciteit en voor mij ook nog eens de enige mogelijkheid om mijn recht misschien ooit nog te kunnen halen.

En als JOU dat vermoeid? Jouw probleem, misschien moet je dan maar een nieuwe hobby zoeken! Dus dag Carr! :evil:

M.

Gesloten