LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ik wil een polisblad met polisnummer, zoals toegezegd PUNT

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Nadine »

En ik houd er wel van om te discussieren . Als jij dat 'je té druk maken' noemt, dan moet je dat verder zelf weten.
Ik wil een polisblad met polisnummer, zoals toegezegd PUNT
Inderdaad, een groot fan van een goede discussie.

Muggenziften doe je maar ergens anders, daar is dit forum niet voor. Dit is dan ook mijn laatste reactie op jouw 'probleem'

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ik vind dit geen muggenziften.

Bij de aankoop van een verzekering behoor je een polisblad met polisnummer te krijgen.

Als dat zelfs na 11 dagen nog niet het geval is, dan is dat een kwalijke zaak. (Van een andere verzekering kreeg ik het polisblad binnen 2 dagen)

En geef maar geen reactie meer, jouw bijdrage was toch van generlei waarde, gaap :)

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Vandaag email gekregen van Unigarant met mededeling dat er geen verzekering van zowel mezelf als mijn vriendin bij Unigarant N.V. bekend is.

Op de bevestigingsbrief stond overigens alleen de datum dat de annuleringsverzekering is afgesloten (tot 3 keer toe), niet de datum van ondertekening van de brief, zodat ze nog steeds zouden kunnen volhouden dat we na het afsluiten van de verzekering nog diezelfde dag (binnen 15 minuten) zouden hebben afgezien van de verzekering en dat deze daarom gecrediteerd zou zijn.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door FG1 »

Frank,

Ik heb ook mijn reis geboekt een een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten. De reisadviseuse heeft mij precies verteld wat er aan de hand was.

Ivm met een update in de systemen van D-reizen was het niet mogelijk om automatisch polisnummers aan te maken. Unigarant is op de hoogte van de problemen. In de huidige boeking van je reis is de betaling verwerkt met de opmerking dat er ook een doorlopende annuleringsvezekering is afgesloten. Op het moment dat de systemen het weer doen, dan ontvang ik een polisblad. Goed opgelost!

Dus ik snap niet helemaal waar je nu een probleem van maakt.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door kampvuur »

Frank, je moet ook iemand op zijn woord kunnen geloven.
Als D-Reizen zegt "het komt in orde" dan is dat ook zo.
Je hebt betaald. (het betalingsbewijs staat op jouw reisdocumenten)...wat moet je nu nog met een polisnummertje en aanverwante blad??
D-Reizen is een van de betrouwbaarste reisondernemers, maar wordt hier op deze forum door enkele telkens weer onderuit gehaald.
En jou argument "Ik wil dit...punt uit!" kom je erg star over. Na je vakantie ben je misschien wel weer boos, omdat het zonde van het GELD is geweest...want je hebt er geen gebruik van gemaakt.

By the way:
Unigrant is een van de goedkoopste verzekering, en een sneller betaler als het om ingediende declaratie's gaat. (het vertrouwen zeker waard)

nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door nelisje »

En dan vinden ze het gek als er hartproblemen optreden.
Ga lekker op vakantie en maak je niet zo druk.
Ik boek al jaren bij d reizen en het is nooit tot problemen gekomen wat betreft de verzekeringen.
D reizen is een betrouwbare organisatie en die laten je echt niet in de kou staan.
Prettige Vakantie

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

@FG1: 1. Hoe wist je zo zeker dat Unigarant op de hoogte was van de problemen? In mijn email-contact met Unigarant heb ik dit immers nooit bevestigd gezien.
2. In de boeking stond niet vermeld dat er ook een doorlopende annuleringsverzekering was afgesloten.

@kampvuur: 3. waarom zou ik D-Reizen op hun woord geloven? Het gaat om veel geld bij een daadwerkelijke annulering en een polisnummer wil ik daarom zwart op wit zien.
4. De betaling was ook zoiets raars. Als je goed het betalingsbewijs bekijkt, dan staat er dat er is gecrediteerd en dat je premie terug hebt gekregen.

@nelisje: 5. je vertelt er niet bij of je al dan niet meteen een polisnummer had gekregen bij al je boekingen. Had ik wel meteen een polisnummer gekregen of in ieder geval vóór mijn vakantie, dan zou ik me ook niet ongerust hebben gemaakt.
6. D-Reizen betrouwbaar? D-Reizen had andere, verouderde, polisvoorwaarden meegegeven, dan waarnaar, uiteindelijk, op 1 aug. 2006, in de polisvoorwaarden werd verwezen. Op de website van D-reizen staat ook een verouderde versie, maar nieuwer dan die D-Reizen had meegegeven. D-Reizen loog over de bedenktijd. De reisadviseuse vertelde me dat er een bedenktijd was van 5 kalenderdagen, maar in de juiste polisvoorwaarden stond dat dat 14 kalenderdagen moesten zijn, heel wat meer dan 5! Telefonisch werd me ook van alles toegesnauwd, werd snel een verhaal afgedraaid en werd ik afgekapt als ik mijn verhaal wilde doen. D-Reizen is onbetrouwbaar en liegt en licht op!


De slotsom: het polisblad kreeg ik op 1 augustus 2006 (na mijn vakantie). Daarin werd verwezen naar de nieuwste polisvoorwaarden. In de polisvoorwaarden werd een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het polisblad genoemd.
Van die bedenktijd heb ik gebruik gemaakt en inmiddels heb ik van Unigarant een schriftelijke bevestiging van het annuleren van de verzekering (vanwege een klacht over D-Reizen) gekregen en vandaag is ook de premie terug gestort!

Ik ben heel blij dat ik nu van de oplichterskliek D-Reizen af ben.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door FG1 »

Het is maar net hoe je het bekijkt. Toen ik mijn vakantie ging boeken heb ik alles netjes bevestigd gekregen op mijn boekingsformulier en dat de polis van Unigarant nog werd aangemaakt. Maar ik snap echt niet waar je je zo druk om maakt, misschien een idee om straks lekker via internet te boeken zodat je je niet meer zo hoeft af te geven op D-reizen. Maar goed, alles is opgelost, dus naar mijn mening kan dit topic gesloten worden.

vr gr.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door trappist »

Frankkk is gewoon ECHT aan vakantie toe :lol: :lol: :lol:

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

@FG1: als zo was gegaan zoals in jouw geval, dan zou ik me ook geen zorgen hebben gemaakt, dus dat is appels met peren vergelijken...

Met D-Reizen had ik een probleem met de annuleringsverzekering, dat is ook waar dit topic over ging. De reis zelf was verder ok, al hadden we het ook gewoon rechtstreeks bij Olympia kunnen boeken.

Volgend jaar gaan we mogelijk interrailen, dus dat is van een hele andere orde.

@trappist: ja, lijkt me een goed idee :). Weet je nog een goede annuleringsverzekering? :)

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Laurent »

D Reizen een rampen bedrijf met de kleuterschool personeel. :shock:

Gesloten