LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neff apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenzoeker9
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2006 09:42

Neff apparatuur

Ongelezen bericht door keukenzoeker9 »

Neff was voor ons een relatief onbekend merk.

Hoe is de kwaliteit van deze apparaten als je het vergelijkt met b.v. Miele, Bosch en Siemens?

Toolboy

Re: Neff apparatuur

Ongelezen bericht door Toolboy »

Neff is een topmerk.
Degelijk en goed.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Neff apparatuur

Ongelezen bericht door DL3B »

Goede kennis heeft elektr.keramische kookplaat in keuken van 26 jaar oud
van Neff en die is nog nooit kapot geweest & functioneert nog steeds perfect..........
Maar ja, wat zegt een merk eigenlijk? Je moet ook wat geluk hebben. Miele hoeft ook niet persé voor perfectie te staan. Heb zelf genoeg zgn. "b" merken in huis die het voortreffelijk doen & niet eens kapot willen... :D
En tja, met veel apparaten is het ook wel de manier waarop je er zelf mee omgaat & onderhoud wat de levensduur kan beïnvloeden.

keukenzoeker9
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2006 09:42

Re: Neff apparatuur

Ongelezen bericht door keukenzoeker9 »

Doordat het voor mij een nieuw merk was wist ik dit niet. Ik dacht dat het een minder bekend en minder goed merk was.

De echte top is toch Gaggenau (in ieder geval top in prijs).

keukenzoeker9
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2006 09:42

Re: Neff apparatuur

Ongelezen bericht door keukenzoeker9 »

Zijn b.v. de vaatwassers van Neff net zo goed als die van Bosch???

En de inductieplaten?

Gewoon-ik
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 aug 2006 22:51

Re: Neff apparatuur

Ongelezen bericht door Gewoon-ik »

Neff is de luxepoot van Siemens. Gewoon uitstekende kwaliuteit dus.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Neff apparatuur

Ongelezen bericht door Mr.P »

Zowel Neff, Bosch en Siemens behoren tot een en dezelfde groep (BSHG).
De drie merken onderscheiden zich slechts op details. Dit kunnen meer functies van een aparaat zijn, een ander design of andere extra's.
Een vaatwasser en een koelkast zijn over het algemeen identiek.

Wil je je meer verdiepen in de merken bezoek dan het Bosch info-centrum in Amsterdam Z-O. Naast Villa Arena. Daar vertellen ze je alles over Bosch en Neff en kun je de meeste apparaten ook zien. Voor Siemens is er in Zoetermeer een consumentenshowroom.

Naast de drie genoemde merken behoren ook Gaggenau en o.a. Constructa tot dit conglomeraat.

Succes.
Mr.P.

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Neff apparatuur

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Neff = Bosch

Ik ben zelf in Amsterdam - Zuid geweest bij Bosch-Neff en Solitair (=1)
Ik heb daar een rondleiding gehad. Het is de moeite waard om je daar te orienteren.
Ik ben zelf Neff-gek. Ik vond het design mooier, en als voordeel het is goedkoper.
De reden hiervoor is dat Bosch zichzelf een sterker merk vind dan Neff en zich dmv de prijs zich ook op die manier manifesteert.
Bij sommige vaatwassers is het enige verschil het Merk en de kleur van de mand/korfafwerking (Bosch = Blauw / Neff = Antraciet)

Gesloten