LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door barkie »

Feitenverslag defecte computer

Algemeen:
Mijn goed werkende computer was naar mijn mening toe aan een uitbreiding van het geheugen, om zodoende mijn computer sneller te maken.

Vrijdag 7 juli ’06
21.00uur
Na overleg met mijn vrouw,l hebben we besloten om te kijken voor een geheugen uitbreiding.

Zaterdag 8 juli ’06
8.55uur
ik zoek op internet naar het telefoonnummer van Computers Data Konnekt in Weert en ik bel voor informatie. Er werd opgenomen Jan. Na wat gepraat te hebben zei deze tegen mij dat hij wellicht wel een geheugen had dat voor mijn computer geschikt zou zijn.
Kom maar even langs om 9.30uur want dan gaat de winkel pas open. Ik heb daarna mijn computer uitgezet en alles afgesloten zodat ik de computer kon meenemen.

10.30uur
Bij aankomst in de winkel liet ik de computer nog in de auto staan omdat Jan mij al had gezegd dat er waarschijnlijk wel een geheugen op voorraad was. Omdat ik de gegevens van de computer en het type geheugen etc. had opgeschreven liet ik dus mijn computer nog eerst in de auto staan.
Bij binnenkomst was Jan niet in de winkel aanwezig en legde in het kort aan de jongeman (Dhr. R. Steyvers) en aan een dame uit wat mijn wens was. Ook vertelde ik dat de kabel van de dvd speler in combinatie met cd speler te kort was en of dat ze daar ook iets voor hadden. Maar eerst het geheugen. Daarop gingen ze beiden in een kast zoeken naar een geschikt geheugen. Na een paar minuten werd mij verteld dat ze dat geheugen niet hadden, maar dat ze wel een ander geheugen hadden dat waarschijnlijk ook zou moeten werken. Ik vertelde toen dat als ze daar niet zeker van waren, dat ik dat geheugen dan niet zou kopen en dan thuis erachter komen dat het toch niet zou werken. Dhr. R. Steyvers zei toen dat hij het in de winkel wel wou testen. Daarop heb ik mijn computer uit de auto gepakt en op de toonbank neer gezet. De dame en Dhr. R. Steyvers hebben toen op de toonbank mijn computer opengemaakt en gekeken naar het geheugen. De dame zei toen onmiddellijk dat het PC400 geheugen dat zij in de winkel op voorraad hadden waarschijnlijk niet zou werken omdat mijn moederboard niet was uitgerust met een dual memory. Dhr. R. Steyver zei vervolgens dat hij het toch wilde proberen omdat computers normaal gesproken een geheugen dat te hoog zou zijn automatisch moet terug klokken naar het hoogst haalbare.

Feit 1:
Het klopt niet dat mijn computer niet is uitgerust met dual memory. In het handboek dat bij het moederboard (Epox) zit staat duidelijk omschreven dat ook het PC400 met dual mode mogelijk is. The nForce2 Spp delivers twice the bandtwith by implementing the new NVIDIA DUALDDRtm Memory Architecture speed to DDR 400 memories.
Er staat in het handboek een tabel hoe dat het geheugen of meerdere geheugens aangesloten dienen te worden. Hier staat uitdrukkelijk bij omschreven:
Using non-compliant memory with higher bus speeds (overclocking) may several compromise the integrity of the system.

Daarop nam hij mijn computer en het nieuwe geheugen mee naar de reparatieruimte. Na ca. tien minuten kwam Dhr. R.Steyvers weer naar mij toe en vertelde me dat de computer niet werkte. Er was iets met de voeding.


11.10uur
Hij vertelde me dat ik even mee moest komen om zelf te kijken en te ruiken dat er iets niet in orde was. Daarop heb ik hem verteld dat ik daar niet voor gekomen was en dat de computer 100% werkte toen die 10 minuten daarvoor nog op de toonbank stond. Ik heb de computer zo van huis meegebracht. Hij heeft toen waar ik bij stond nog wat geprobeerd maar kreeg de computer niet meer aan. Hij heeft toen een nieuwe voeding genomen en die waar ik bijstond aangesloten. Daarop heeft hij de computer (zonder monitor) aangezet waarop de computer weer leek te werken.
Hij heeft mij vervolgens verteld dat hij de computer moest innemen om de voeding te vervangen en tevens nog een zaken wou uit proberen met het geheugen. Ik stemde hiermee in en er werd een reparatiebon opgemaakt.
Reparatienr : 6243 met inname datum 8-7-2006 11.36uur.
Er werd afgesproken dat hij mij mobiel zou bellen wanneer dat de computer klaar zou zijn.

14.45uur
Dhr. R. Steyvers van Computers Data Konnekt belt mij op mijn mobiele telefoon en verteld me dat de computer klaar was. De voeding was inderdaad kapot en deze heb ik vervangen. Wat het geheugen betreft heb ik nog van alles geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik heb dus het originele geheugen er weer in gedaan. Verder zei hij dat hij de computer drie keer had getest en dat alles weer werkte. De kosten voor het vervangen van de voeding waren € 59,25.

15.15uur
Ik kom bij de winkel aan om mijn computer op te halen. Ik moet een tijdje wachten waarna ik netjes afreken en ik betaal per pin. Vlak voor ik naar buiten loop heb ik nog een praatje met Dhr. R. Steyvers over mijn computer. Ik heb toen gevraagd om de computer nog even open te draaien zodat ik kon controleren welke voeding er in zat. Dit was naar mijn inzicht ok. Tevens vraag ik of hij nog gedacht heeft aan de kabel voor de de dvd en cd speler in de computer. Klopt zei hij en liep naar de reparatieruimte om vervolgens terug te komen met een zwarte kabel die wel lang genoeg was. Deze heeft hij waar ik bij stond geïnstalleerd. Daarna heeft hij de computer weer dicht gemaakt en ben ik met de gerepareerde computer naar huis gegaan.

16.00uur
Bij thuiskomst breng ik wijselijk mijn computer naar mijn werkkamer om deze weer aan te sluiten. Voordat ik de stroomkabel aansluit, sluit ik eerst alle andere kabels aan. Toetsenbord, muis, webcam, monitor, kaartlezer, externe harde schijf, hubje en monitor.
Als laatste plug ik stroomkabel er in. Daarna zet ik de computer aan en er valt mij onmiddellijk op dat ik andere waarden zie m.b.t. het geheugen. Normaal zie ik 133MHZ DDR266. Nou zie ik 166MHZ DDR333. En onderaan het scherm valt mij een rood getal op vdimm: 2.66
Ik wacht en de computer start door, maar na een paar tellen krijg ik een foutmelding. Linksboven staat dan TRAP............... met daaronder een reeks van meldingen. De computer gaat niet meer verder. Ik zet de computer uit en start opnieuw op. Wederom zie ik de voor mij onbekende waarden en de computer gaat verder waarop er een nieuw DOS window verschijnt. Ditmaal met een foutmelding over de CPU. Verder niets.

16.15uur
Ik bel naar Computers Data Konnekt. Ik krijg Dhr. R. Steyvers aan de telefoon en leg hem uit wat er aan de hand is. Hij vertelt me dat hij er niets van snapt, want ik heb de computer drie keer getest en hier werkte alles wel. Daarop heb ik hem toen gezegd dat ik andere waardes heb dan voorheen. Hoe zit dat dan vraag ik. Weet ik niet krijg ik als antwoord, mar breng de computer maar even.

16.25uur
Bij aankomst winkel wordt mijn computer in de showroom aangesloten door de dame die op dat moment aanwezig was. Na drie keer aan en uit komt ook zij tot de conclusie dat de computer niet werkt. Ze zegt daarop dat er naar de computer gekeken moet worden. Ik zeg daarop dat ik de tijd heb. Ik wacht wel. Ik kan mijn computer niet missen i.v.m. mijn werk. De dame in kwestie probeert meerdere keren op een vriendelijke manier om mij buiten te zetten. Ik blijf rustig en herhaal steeds dat ik veel geduld heb en dat ik wel wacht. Ik kan mijn computer niet missen. Daarop heeft ze iemand gebeld en tegen mij gezegd dat er iemand zou komen om te kijken naar het probleem.

16.30uur
Een andere medewerker komt en kijkt, na mijn computer open gedraaid te hebben, in mijn computer en zegt eigenlijk vrij snel dat er waarschijnlijk iets fout is met het moederboard. Dat zie je aan de code op het moederboard. Ik wil dat zeker weten verteld hij vervolgens en ik ga dat even checken op internet. Even daarna komt hij terug en zegt tegen me dat hij de exacte code niet kan vinden, maar dat hij er vrij zeker van is dat er iets mis is met het moederboard.
Ik moet de computer innemen wordt mij medegedeeld. Wederom zeg ik dat ik de computer niet kan missen. Ik krijg als antwoord dat hij geen ijzer met handen kan breken.
Ook komt Jan (eigenaar) die ik ’s-Morgens aan de telefoon had gehad erbij en luistert mee. Ik leg aan hem uit wat er zich heeft afgespeeld. Het verbaast hem dat ik € 59,25 heb moeten afrekenen voor een voeding. Is die wel goed gecontroleerd vraagt hij aan de dame. Ook vraagt hij of er een bepaald soort kastje is gebruikt om de voeding te testen. Dat blijkt niet het geval en hij vraagt mij of ik de voeding even wil ophalen.

16.40uur
Bij terugkomst geef ik de “kapotte” voeding aan Jan die vervolgens aan de medewerker vraagt of hij het testkastje even wil pakken. Dit wordt gedaan en de voeding wordt getest in mijn aanwezigheid. De medewerker vertelt dat de voeding kapot is. Jan zegt daarop dat hij de voeding even in de reparatieruimte wil testen, en vraagt aan mij of ik nog even wil wachten. Inmiddels is ook Dhr. R. Steyvers ineens weer aanwezig en gaat ook de reparatieruimte binnen. Ik sta aan de balie een brochure te lezen over TV-digitaal.

16.45uur
De dame vraat dan of misschien zin heb in iets drinken omdat ik al zolang heb moeten wachten. Ik krijg een kopje koffie.

16.50uur
Ik hoor achter mij in de reparatieruimte dat er nogal luidruchtig wordt gepraat en spits mijn oren. Wat ik dan duidelijk kan horen is dat Jan op een wel niet mis te verstane wijze aan Dhr. R. Steyvers duidelijk maakt dat hij die kabel nooit had mogen aansluiten. Letterlijk werd er dit gezegd: ***********, je weet toch dat je die kabel niet had mogen aansluiten.

16.55uur
Jan komt naar mij toe en vraagt of ik even mee wil komen. In de reparatieruimte zijn dan dan aanwezig: Jan (eigenaar), Dhr. R. Steyvers, medewerker, dame en ondergetekende. Hij zegt tegen me: er iets goed mis met deze computer. Kijk hier naar die condensators. 5 of 6 op rij zijn allemaal dik opgezet en er bevind zich roest aan de bovenzijde. Dat is de boosdoener en dat kan zomaar gebeuren. Herhaaldelijk heb ik hem verteld dat de computer nog werkte toen ik hem bracht en dat ik dus niet kwam voor een reparatie maar voor geheugen. Hij zei steeds weer dat het altijd zomaar kan gebeuren. Ik zei daarop, kan wel zijn maar het is hier gebeurd tijdens jullie werkzaamheden.

17.00uur
Er komt een mevrouw binnen die zenuwachtig op het horloge staat te kijken. Zij onderbreekt de discussie en meld even, jongens het is 17.00uur we gaan sluiten.
Jan zegt tegen mij dat het opgelost wordt. Weer zeg ik dat ik de computer niet kan missen voor mijn werk. Hij vraagt dan nog wat voor werk. Ik zeg hem dat het iets in de toeristenbranche is en met Malta te maken heeft. Wederom zegt hij. Wij lossen dit op. Ik zal nog kijken of ik iemand kan bereiken die misschien vanavond nog kan kijken naar de computer. Ik zeg daarop, los het nou netjes op zodat ik ook weer goede reclame voor je bedrijf kan maken. Zeker weten zegt hij.

17.43uur
Er wordt een tweede reparatiebon opgemaakt met nummer : 6245 innamedatum 8-7-2006 17:43:16

Ik ga gedesillusioneerd en met gemengde gevoelens naar huis. Ik hoor verder niets meer op die zaterdag avond.

Zondag 9 juli 2006
17.10uur
Jan belt mij op mijn mobiele telefoon en steekt direct van wal dat na overleg met de jongens aan het licht is gekomen dat het moederboard compleet kapot is. De computer start nou wel nog door tot het scherm waarop ik of mijn vrouw zou kunnen inloggen maar verder doet hij niets meer.
Ik wil reageren maar krijg daar de kans niet voor en hij zegt dat hij na overleg de computer wel kan voorzien van een nieuw moederboard tegen een kostprijs van € 100,00. Toen kon ik reageren en ik zei € 100,00 ?????? Ik betaal helemaal niets. Jullie hebben mijn computer kapot gemaakt. Oke zei Jan daarop, dan is het hiermee klaar en je kunt de computer komen ophalen. Ik zeg daarop dat ik helemaal niets kom ophalen en dat ik wil dat de compu................tuut tuut tuut tuut De verbinding wordt door Jan verbroken.

21.15uur
Einde bericht.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door joopataa »

Als het zo gegaan is als je nu vertelt is dat niet erg netjes natuurlijk. Maar nu moet je toch echt niet kwalijk nemen dat ik het wel heel vreemd vind om met een computer te gaan lopen sjouwen alleen omdat het interne geheugen moet worden uitgebreid! Je had het geheugen er even uit moeten halen en uitsluitend met dit geheugen een nieuwe moeten halen. Als die winkel dat geheugen niet kon leveren zullen er bij jullie in Weert zeker nog wel meer zaken zijn waar je dat geheugen kan halen. Nu word het allemaal heel moeilijk voor je, Hoe toon je nu aan dat er geen problemen waren toen je hem bracht? Ze zullen zeker gaan zeggen dat de storingen er al aanwezig waren en hoe moet je dat gaan bewijzen? Nogmaals, als je verhaal waar is zal je een hele toer gan krijgen om je gelijk te halen.Een les ,maar wel een dure voor de volgende keer.

joopataa

barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door barkie »

Bedankt voor je reactie. Natuurlijk weet ik ook wel dat ik een geheugen kaart zo in de winkel kan gaan halen en er dan zelf in zet. Maar de verkoper vroeg mij uitdrukkelijk om de computer mee te nemen. Dat heb ik dus gedaan.
En alles wat je leest in het verslag is waar. Ik heb er niets aan om me zelf voor de gek te gaan houden. Dat het misschien een lange weg wordt ben ik me van bewust, maar als de leverancier woensdag een aansprakeijksbrief met bijlagen aangtekend krijgt, zal hij wellicht anders "piepen".
Morgen heb ik al een afspraal met mijn advocaat die wel even vopor mij naar de kwestie wil kijken.
Ook heb ik dit bekend gemaakt bij Tros Radar en bij Vara Kassa. Stel dat een van beiden op mijn email in gaat, dan kan Data Konnekt het wel schudden.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik hoop echt voor je dat het lukt om tot een soort overeenkomst te komen met die winkelier die natuurlijk ook zijn zegje mag doen en het waarschijnlijk heel anders ziet dan jij.Sterkte met de brief en laat ons nog weten hoe het afloopt.

Joopataa

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb ook het hele verhaal gelezen en moet toch zeggen dat ze van alles geprobeerd hebben om u te helpen. Dat er fouten zijn gemaakt is duidelijk. Ook gezien het verhaal kunt u er met elkaar best wel uitkomen. Allerbei een beetje water bij de wijn doen en wie weet wordt uw pc systeem er nog beter van ook. Ergo waar gewerkt wordt maakt men wel eens fouten.

Succes Ronald.

barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door barkie »

feitelijk klopt het wat je meld. Lees alleen het laatste deel nog maar eens van mijn ad. Daarin wou ik de eigenaar van de computerzaak duidelijk maken hoe dat wij er uit zouden kunnen komen. Alleen gaf hij mij de kans daar niet voor en gooide de "hoorn" op de haak.

En zeker is ook waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Ik, jij , wij allemaal.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Jullie komen er echt wel uit, weet ik zeker de boosheid is nu wel een beetje weg. Kijk ook even naar de zaterdag einde van de week iedereen in de winkel wil naar huis en toch bied hij aan het op te lossen. Ga gerust met deze man om tafel en ik weet zeker dat het goed komt. Doe geen advocaat want dan escaleert het enkel maar.

Succes Ronald.

oneerlijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 apr 2006 21:58

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door oneerlijk »

ach is weer eens een leuke manier om een eigen fout te laten herstellen onde rhet mom van "jullie hebben het gesloopt"
Best een aardige poging alleen jammer Dat Jan er zo doorheen geprikt heeft en je de rekening presenteerd.
Ik ken het bedrijf wat je hier noemt heel goed (en nee ik werk er niet) en natuurlijk maken mensen fouten...........maar mensen plegen ook fraude.....helaas

ikbenik

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dhr. R. Steyvers, medewerker, dame en ondergetekende. Hij zegt tegen me: er iets goed mis met deze computer. Kijk hier naar die condensators. 5 of 6 op rij zijn allemaal dik opgezet en er bevind zich roest aan de bovenzijde. Dat is de boosdoener en dat kan zomaar gebeuren. Herhaaldelijk heb ik hem verteld dat de computer nog werkte toen ik hem bracht en dat ik dus niet kwam voor een reparatie maar voor geheugen. Hij zei steeds weer dat het altijd zomaar kan gebeuren.
Daar heeft hij helemaal gelijk in.
De nare eigenschap van electronica is dat het plotseling kapot kan gaan. Zelfs al ga je er heel voorzichtig mee om.


Ik vraag bij twijfel ook of de mensen bij mij willen komen met de computer. Puur omdat ik wil voorkomen dat iets niet werkt.

Ik hoor nu wel het verhaal van twee kanten, dus ik kan hier niet oordelen wat er precies gebeurd is.
Er zijn twee mogelijkheden:
- Als je de boel toch een beetje voor de gek houdt, dan zul je alle kosten op je moeten nemen.
- Als je daarin tegen de waarheid spreekt en de schade is in de werkplaats gebeurd, dan moet de winkelier voor alle kosten op draaien.
Het is wel zo dat als je er op vooruit gaat, dat hij dan wel een kleine vergoeding mag vragen. Wettelijk gezien mag dit ook.

Ik wil wel even opmerken dat de winkelier ook wel z'n beste kant heeft laten zien. Door op zondag toch te werken en proberen de boel in orde te krijgen. Als hij kwaad gewild had dan had hij gemakkelijk kunnen zeggen: Maandag morgen ben je de eerste!

barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door barkie »

Kan wel zijn manneke dat je Jan en zijn zaak goed kent. Nou ik ook. Ik kom er al jaren naar alle tevredenheid. Het verhaal dat je kunt lezen is toch echt zo gebeurd. Ik heb hier meerdere getuigen voor. Ik het probleem ook voorgelegd aan een elctronicus op dit gebied. Hij bevestigde mij meteen dat er nooit en te nimmer 5 of meer Elco's in een keer kapor kunnen gaan en daarbij ook nog de voeding. Het verhaal dat Jan mij op de mouw probeerde te spelden, dat de Elco's kapot zouden zijn gegaan door roestvorming klopt van geen kanten. Als je enig inzicht hebt van electronica weet ook jij dat Elco's van Aluminium zijn. Die roesten niet. De zgn. roest wat Jan suggegeerd is zuur dat naar buiten is gekomen door de onzorgvuldigheid van het personeel. De voeding is trouwens onderzocht, en deze blijkt helemaal niet stuk te zijn. Er is een zekering kapot. Dat is alles. Met zekerheid veroorzaakt door een foutieve spanning er overheen te gooien. Wat de Elco's betreft kan dat veroorzaakt zijn door een foutieve IDE kabel die vlak voor ik naar huis ging met de gerepareerde computer geinstalleerd is.

Verder bedankt voor de reacties.

ikbenik

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ben van mening dat als de winkelier iets kapot maakt (bewust of onbewust) dat de schade wat daaruit vloeit, in z'n geheel voor rekening komt van de winkelier!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Het betreft hier waarschijnlijk een computer van een jaar of 4 a 5 oud.
Dit mag ik opmaken aan de genoemde opgezette condensatoren.
Zo'n 4 a 5 jaar geleden ging het gerucht, dat wegens bedrijfsspionage een verkeerde formule is gebruikt bij de fabrikage van electrolitische condensatoren, waarna dezen na verloop van tijd gaan lekken en interne sluiting veroorzaken. Deze condensatoren zijn op vele merken moederborden geplaatst en kunnen na verloop allerlei vreemde fouten geven.

Wat de het bedrijf zeer kwalijk genomen moet worden is: Zij van dit verschijnsel op de hoogte behoren te zijn en altijd op het oog een bord controleren voor er ook maar enige andere werkzaamheden worden uitgevoerd. Het verschijnsel van die "bruine drab" komt niet plotseling, maar geleidelijk aan !!

Conclusie: De winkelier/personeel heeft werkzaamheden uitgevoerd, waarvan ze konden weten, dat die werkzaamheden niet zouden resulteren in een langere tijd probleemloos gebruik van deze computer: Zij hadden u bij het eerste bezoek al moeten attenderen op dit probleem met eventueel (na uitleg) een voorstel om het moederbord te vervangen, danwel te repareren (Hetgeen goed te doen is door een electronicatechnicus)

Ik ben zelf werkzaam in de IT en heb al menigmaal moederborden met dit euvel afgeschreven of hersteld door nieuwe elco's te plaatsen. (Net wat de klant wil)

ikbenik

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb dat laatst ook meegemaakt.
De klant had een probleem met de computer. Ik maakte de kast open en meer dan de helft van de elco's waren opgezweld en lekten.
Aangezien het een vrij oude computer was, heb ik reparatie geweigerd.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Een probleem met een voeding kan altijd optreden. Een voeding staat dag en nacht aan, ook als de computer uit staat.
Als om wat voor reden dan ook de spanning er af is geweest, dan gaat de voeding stuk op het moment van eerste inschakeling.
Dit komt ook voor na een stroom storing en hoeft dus beslist geen fout van de winkel te zijn.
Doordat het apparaat uit is geweest kunnen oude componenten door afkoeling zijn verlopen en dat is iets wat tegenwoordig in vele apparaten voorkomt, of het nu een DVD speler, videorecorder, computer of een TV is maakt totaal niet uit, zolang het aan staat gaat het goed.
Ook kan het gebeuren dat het referentie punt in de voeding door de afkoeling is verlopen en dat na inschakelen de voeding even op hol slaat voordat de zekering er uit vliegt. In dat geval kan er veel schade zijn in het apparaat wat meestal einde oefening is.
Nogmaals het hoeft dus niet aan een fout van de ondernemer te liggen.
De meeste apparaten zijn echter wel tegen dit soort overspanning beveiligd, maar een beveiliging kan ook defekt raken.

Vr. Gr. Hans.

barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door barkie »

Commentaar van L. Rozenwater doet me deugt. Het klopt inderdaad van die low budget Elco's. Dat heb ik ook gelezen op Tweakers.net. Het kan natuurlijk zo zijn dat mijn mobo daar ook mee uitgerust is, maar het blijft natuurlijk een vreems verhaal dat het allemaal gebeurd is op een moment bij Data Konnekt computers in Weert in de zaak en niet bij thuis. Voordat ik de compter zaterdagmorgen bracht is deze enkele malen uit en aan geweest en is steeds zonder problemen opgestart.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Nou niet hier hoor... ik maak het zelden mee dat als ik een computer aanschakel dat de voeding er dan mee kapt.. ook al staan ze hier dan 2 dagen(zou wel leuk zijn! voor mij dan....dan liet ik alle klanten hun pc hier afleveren :D) nu is het ook wel wat warmer op de TD hier maar das misschien bij die goedkope voedingen vaker dan bij de duurdere denk ik dan.. ( oh wacht.. daar ga ik de fout in natuurlijk :D ik moet goedkopere voedingen gaan verkopen...die gaan lekker snel stuk en heeft de klant toch een voeding, wellicht komt hij dan nog terug... maar goed daar ging het nie over) :)

affin jammer dat ik niet precies weet welk moederboard het is (type)
Normaal zie ik 133MHZ DDR266. Nou zie ik 166MHZ DDR333. En onderaan het scherm valt mij een rood getal op vdimm: 2.66
Ik wacht en de computer start door, maar na een paar tellen krijg ik een foutmelding. Linksboven staat dan TRAP............... met daaronder een reeks van meldingen. De computer gaat niet meer verder. Ik zet de computer uit en start opnieuw op. Wederom zie ik de voor mij onbekende waarden en de computer gaat verder waarop er een nieuw DOS window verschijnt. Ditmaal met een foutmelding over de CPU. Verder niets.
ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet zonder meer zou pikken dat VDIMM heeft denk ik te maken met het voltage van het moederboard die is of telaag of te hoog waarbij ik denk dat hij te hoog is. maar dat er iets niet deugt is duidelijk en ik denk dat het zeker te maken heeft met de melding van de processor en je best kans hebt om die ook kapot te draaien op deze manier. (ik ben met *overclocken* altijd heel voorzichtig en zal dit niet snel doen, tenzij er werkelijk aanleiding naar ik... wat eigenlijk nooit is.)

beetje een flauwe afhandeling om op te hangen maar inderdaad als je wat beters krijgt mogen wij daar een vergoeding voor vragen maar ik denk eerlijk gezegt dat die medewerker gewoon een foutje heeft gemaakt...(alhoewel ik me ff niet weet welke, een kabel verkeerd aansluiten is bijna niet mogenlijk tenzij je het verstand van een garnaal hebt en de kracht van een dolle stier + dan ook nog eens niet logisch kan nadenken... bijna alles is modulair en pas niet als het er niet hoort kijk maar naar de aansluitingen achter op de pc.. (even niet de toetsenboard en muis aansluitingen mee gerekend)

maar het kan ook zijn dat de pc niet gerepareerd mocht worden omdat die condensators juist al zo dik waren, maar goed dan denk ik...hij staat er dan toch... als hij stuk gaat alsie weer thuis is heeft de winkelier het ook gedaan. dat is ook de reden waarom de pc opengemaakt wordt waar de klant zelf bij is! en er wordt niet aan gesleuteld omdat we misschien nog een geheugenkaartje hebben liggen....die hebben we of hebben we niet. hebben we hem niet dan hebben we hem (zeker smorgens) de andere dag al binnen. en ik schroom niet om ook ff heen en weer te rijden smiddags.

en dan kun je altijd nog naar een andere winkel gaan, maar dan ben ik ook weer eerlijk DAN reken ik wel onderzoeks kosten.

barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door barkie »

Bedankt voor je inteligente reactie. Het mobo is een Epox EP- 8RDA+ nVidea socket A.

barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door barkie »

Nu na bijna twee weken heb ik dan eindelijk mijn Comp weer terug. Let wel, niet omdat de firma Data Konnekt mij belde met de mededeling dat mijn Comp klaar was. Ik heb zelf maar weer eens gebeld en gevraagd hoe het ermee stond. De jongen die ik aan de telefoon kreeg was nog steeds met mijn Comp bezig. Deze melde mij vervolgens dat hij XP Pro niet kon installeren (waarom opnieuw installeren???????) wegens een foutief serienummer dat ik hem had doorgegeven. Direct in het begin van deze tragedie heb ik aan Data Konnekt duidelijk gemaakt dat mijn serienummer van een speciale versie XP Pro is en dat hun die nooit konden hebben. XP Pro servive pack 2 bootable platinum edition. Daarop werd ik dus wederom een beetje pissig en heb gezegd dat hij er maar mee moest kappen en dat ik de Comp kwam ophalen. Bij aankomst heb ik dan toch maar 100,00 afgerekend en ben naar huis gereden. Bij aankomst alles weer aangesloten en binnen twee uur had ik alles weer aan het draaien. Wat schetst echter mijn verbazing. In mijn controlpanel, system zie iik tot mijn stomme verbazing dat er een 1.4GHZ processor in zit. ???????? Dit terwijl in mijn oude Mobo een 2.0GHZ zat. Navraag leerde mij dat Jan Jansen (eigenaar Data Konnekt) nooit tegen mij verteld zou hebben dat er een 2.2GHZ of 2.4GHZ in zou komen. Een grote leugen dus, want hij heeft mij dat voorstel zelf gedaan vorige week tot twee maal toe. Een keer telefonisch en een keer in de zaak. Ik heb niet eens gezegd wat er voor een processor in moest.

Nog het vermelden waard is het feit dat er door Data Konnekt een Back-up van mijn harddisk is gemaakt. Hiervoor moest zelf een externe harddisk aanleveren. Iedereen leest het inderdaad goed. Hier toe was Data Konnekt niet in staat. Dit heb ik dan ook maar gedaan. De externe harddisk had ik toch en ik wou er van af zijn. Kom ik dus thuis met een Comp waar geen Windows op staat en een externe harddisk met daarop een image van mijn oude harddisk. Zoek het maar uit. Ik had nog nooit met images gewerkt. Inmiddels wel dus, en na wat speurwerk op het net heb ik mijn Norton Ghost maar weer eens uit de kast gehaald. Daarmee dat terug gezet wat ik nog nodig had.
Waar ik in het begin zo bang voor was leek heel even de waarheid te zijn. Al mijn PST (email) waren zoek. De jongen van Data Konnekt zei nog tegen mij dat hij heel de harddisk had nagezocht en had van de gevonden emails een aparte backup gemaakt op mijn externe harddisk. Fout dus. Dit waren pst files van April 2006. Dat had de werknemer kunnen zien. Toen ik bezig was met Ghost heb ik de echte pst files maar weer teruggezet daar waar ze moeten staan. Tjonge tjonge tjonge wat een gedoe allemaal.

Nou is iedereen weer op de hoogte van de handel en wandel van Data Konnekt Weert. Voor mij een grote les. Nooit en nooit meer.

Einde bericht.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door Uranus »

Barkie, waarom tifustraal je hem niet meteen de gracht in?!! Voor nog geen 500,= maak je hem zelf inclusief monitor en dan ben je klaar weet je wel. Doe ik ook. Heb je een PC die klinkt als een klok, want je hebt zelf de elementen uitgezocht. Dan heb je een goedlopende PC en dant voor maar 500 euries inclusief een 19 inch LCD Monitor. Kijk zulke aankopen doe ik nou nooit. Ik maak ze gewoon zelf. Binnen 15 minuten gebouwd en je hebt per element een garantie van 10 jaar.

Dus waarom moeilijk doen, wanneer het ook makkelijk kan? Kijk een uranus PC zijn nu éénmaal de beste PC's ter wereld. Niet gelogen, want Uranus houdt van zichzelf en zet de beste elementen in voor de goedkoopste prijs. Waarom zijn ze bij uranus zo goedkoop? Uranus haalt ze faillissmentspartijen; partijen bij Importeurs en wellicht ook wat jatwerk op. Dan test hij de elementjes en wanneer ze goed zijn bouwt hij daar pc'tjes van. Ik jat zelf niet, maar heling wel, maar dat weet ik zogenaamd dan niet weet je wel.

Heb ik geen moeite mee.

Groet,

Uranus.

ikbenik

Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat zijn dan de specificaties?

Zeker een celeron 2,5GHz, 256Mb en 40GB Harde schijf van allemaal B-merken?

Als je die computer met A-merken uitrust, dan heb je vet verlies op je systemen.

Want met een celeron 3.2 GHz, 512Mb geheugen (Kingston), 80 GB (Western Digital) harde schijf, Moederbord (ASUS P5VDC-MX), speakers (logitech S100 Black 2.0), muis (S96 Opt Wheel Black) en toetsenbord (Value keyboard Black) ook van Logitech, DVD-brander (ASUS DRW1608P3S Black), Floppydrive (NEC black), WindowsXP Home, computerkast (AOPEN Mini H450B Zwrt,Zwt/Grys 350W) en monitor (ACER 19" AL1916As LCD) ben je toch echt €857,60 kwijt.

Deze configuratie met deze onderdelen kun je echt niet voor €500,- verkopen zonder vet verlies!
Ik maak ze gewoon zelf. Binnen 15 minuten gebouwd en je hebt per element een garantie van 10 jaar
.

Totale onzin!
De computer inclusief windows installatie ben je toch zo'n 3 uur bezig!
je hebt per element een garantie van 10 jaar!
Die garantie kun jij helemaal niet geven.
Al helemaal niet nakomen!
Je kunt op een moederbord geen garantie geven langer dan 3 jaar!!!
Onmogelijk!!!

Gesloten