LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Wat wordt er uitgezonden dan? zie alleen een lap tekst is er ook een filmpje oid???

Ben benieuwd

Edscheurtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2006 14:42

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Edscheurtje »

Dit programma is al uitgezonden op ITV en dit is gewoon de link naar een tekstverslag hierover. Tijdens deze uitzending werd uit de doeken gedaan dat de kerels met kraskaarten op straan tussen de 1000 en 5000 € per week verdienen en er was ook een meeting te zien waar de manager vertelde dat ze die week voor 200.000 € de mensen belazert hadden en dat dit op applaus onthaald werd etc.
Duidelijk was in ieder geval dat Carpe Diem niet zuiver was en de programmamakers hadden ook al huin materiaal doorgegeven aan het gerecht voor verder onderzoek

castortroy
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2006 01:14

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door castortroy »

kan iemand mij ook videomateriaal geven over het onderwerp timeshare ik wil wel eens zien hoe dat eraan toegaat bij timeshare. dus wie viedeolinks weet over dit oplichten graag reageren.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Voer links onderin bij zoeken rci in, daar kun je de uitzending over Club Greece zien.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Frankkk »


Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Wij zijn er ingestonken, willen graag onze krachten bundelen, dussuh.....

Edscheurtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2006 14:42

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Edscheurtje »

heb je alles al betaald of ben je nog niet helemaal gepluimd?

heb je alleen een voorschot gegeven kan je bij je bank de visa laten terugdraaien.
heb je alles al betaald... we moeten meerdere slachtoffers vinden om samen iets te kunnen doen.
waar heb je iets gekocht?

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Helaas het voorschot is betaald, konden dit ook niet meer blokkeren (nieuwe regels he), wel hebben we een aangetekende brief gestuurd naar de club dat we afzien van het lidmaatschap, verwijzend naar een europese wetgeving artikel 94.47. EG, daarin staat dat je een wettelijke bedenktijd hebt van 10 dagen, dat we ons daar op beroepen.
Hier hebben we nog niets vernomen.
Carpe Diem, in Tenerife is de naam van de club ( hoe ironisch)

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Frankkk »

Let er wel op dat de wettelijke bedenktijd van 10 dagen alleen geldt als de gesloten overeenkomst voor minstens 36 maanden is. Hoeveel maanden staan er in jouw contract? Bij Club Greece is de truc dat ze in het contract 35 maanden zetten, zodat je net geen gebruik kunt maken van de bedenktijd.

OTE, de overkoepelende organisatie, kent volgens mij een bedenktijd van 15 dagen...

jolanda1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2006 15:38

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door jolanda1970 »

Ook wij zijn op Tenerife geweest en hebben natuurlijk een vakantie gewonnen. Wat ben ik blij dat ik er niet ingestonken ben zeg. We hebben gekrast en hadden prijs; een droomreis!! Alleen toen wij daar waren was er niemand die ons uitleg kon geven. we kregen dus geen presentatie die 90 min. duurde. Toch blijf ik me afvragen wat ik nu moet doen. Ik heb hier een vakantieaanvraagformulier voor me liggen. Ik kon een vakantie uitzoeken en dan konden we 7 dagen gratis in een hotel verblijven. De vlucht moest zelf betaald worden en € 90,00 administratiekosten. Maar wat is dit nu??? een vorm van Timsharing?

wie heeft meer ervaring hiermee. We willen het graag geloven maar durven niet. Wat als ik een vakantie boek en we komen daaraan en we worden geweigerd????

Wie heeft ervaring?? Alexandra? Ik zie hier alleen maar goede reacties van jouw kant. vertel eens, wat moet ik doen???

Groetjes,

Jolanda

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb eens een rekensom gemaakt.

Wanneer ik twee weken naar Corfu wil, in een driesterrenhotel, dan ben ik daarvoor in september ongeveer 400 euro kwijt. Ik wil niet eens naar een 4- of 5-sterrenhotel, ik zou me in die omgeving niet eens prettig voelen.

Wanneer ik een verblijf zou ''winnen'' via zo'n klo-otjes-club, dan zou ik het verblijf misschien gratis hebben, maar doordat ik een los vliegticket met aparte verzekeringen zou moeten hebben, ben ik nagenoeg even duur uit.

Dan verkies ik toch liever de 3-sterrenvariant, waarbij ik de volledige vrije keus heb, kan gaan en staan waar ik wil, op ieder moment van de dag, en niet gestalkt word door medewerkers van die bureaus.

jolanda1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2006 15:38

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door jolanda1970 »

Inderdaad, als je het zo bekijkt, ben je nog duurder uit.
Dus, ik ga dit vakantieformulier fijn in de prullenbak gooien. Ik heb hier op dit forum vandaag al veel geleerd over Carpediem. Ik weet nu hoe de vork aan de steel zit en dat wil ik dus echt niet. Kom ik straks aan in mijn gekozen hotel, kan ik dan een praatje bijwonen en vervolgens hopen dat ik niet hoef te tekenen omdat ik dan niet weet wat met te wachten staat. Het zal inderdaad zo zijn, dat ze je dan een kamer laten zien, die je dan, als je kiest om lid te worden, ook kan krijgen of huren. Heb op de site gekeken, maar als je geen lid bent, kom je nergens op. Ik weet nog goed dat wij na afloop van het gebeuren stonden te praten met die lokkers. Toen kwam er iemand naar beneden die die praatjes houdt. Haar vriendin was een van die lokkers. Wij wilde best zo'n praatje bijwonen, want ja, wat had ik nu precies gewonnen? Wij vroegen aan haar, aan degene die dat praatje zou houden, of je op de site ook genoeg info terug konden vinden. Nou, die trok me een gezichtje en liep toen snel maar weg. Ze wilde zich natuurlijk niet uitlaten en zeggen dat je daar heeeelemaal niets aan hebt als je geen lid bent.

Ik snap hun spel nu helemaal en ben heel blij dat we er niet ingetrapt zijn. Trouwens als we naar dat praatje gegaan waren, hadden we toch wel ingezien dat het een vorm van Timesharing zou zijn. Dan waren wij er toch niet aan begonnen. Maar ja, zoals iedereen al zegt, je hebt een heerlijk vakantiegevoel en dan ben je goed te beinvloeden. Erg he.

Groetjes,
Jolanda, die blij is geen lid te zijn!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Maar ja, zoals iedereen al zegt, je hebt een heerlijk vakantiegevoel en dan ben je goed te beinvloeden. Erg he.
hier draait het dus allemaal om.

Er wordt ingespeeld op het lossere gevoel dat hoort bij het op vakantie zijn, de rekening zie je pas als je thuis bent. Maar het beroerde is, dat je dan vaak geen bedenktijd meer hebt.

Het beste zou zijn, als je met ze meegaat: onbruikbare credit cards meegeven. Zij azen erop, en hebben niet door dat ze zelf in de maling genomen worden. Ze leggen je in de watten, en komen er pas achter wanneer jij allang en breed weer thuis zit.

Met gelijke munt terugbetalen, heet dat.

Moreel verwerpelijk? Ja. Maar doen zij niet precies hetzelfde met de argeloze vakantieganger?

jolanda1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2006 15:38

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door jolanda1970 »

Hihi, dat is een goeie. Weet je, wij hadden zowiezo niet met hun mee kunnen doen. Wij hebben niet eens een creditcard. Dus............voor ons was het zowiezo al over en uit. Maar jij slaaat wel de spijker op zijn kop. Dat zou je moeten doen. Heb je als toerist een heerlijke verwende dag en zij hebben verder toch niets aan jou. Dat is een heel goed plan. Als we de volgende keer weer naar Tenerife gaan, en ze spreken ons weer aan, kunnen we dat best eens overwegen. Moet ik eerst een waardeloze creditcard zien uit te halen.

Groetjes,

Jolanda

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hahahah, nou in het uiterste geval hebben ze ook nog een lening voor je. Dat wordt op de video van Club Greece vertelt.

Wij hebben een reis van Club Greece gewonnen, sturen ook niets op. je moet er immers ook een handtekening op zetten, weet jij veel wat je precies tekent? Het is allemaal in technisch Engels, Met een sumier A4je in het Nederlands vertaalt ga ik niet in zee.

ezeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 21:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door ezeltje »

Wij zijn er 5 jaar geleden helaas ook ingetuind.
Gedurende deze 5 jaar ook lid van DWVC. Betalen hier € 120,-- per jaar om dit lidmaatschap te continueren. Ontvangen daar 2x per jaar een glossy magazine van. Ook wij hebben toendertijd via Dinastia op Tenerife een aanzienlijk bedrag betaald. A.s. oktober loopt de termijn af en kan ik de cashback cheque opsturen. Nu heb ik op verschillende sites uiteenlopende ervaringen gelezen inzake de terugbetaling van deze gelden. Sommige zeggen dat je kunt fluiten naar al je geld, andere zeggen dat je max 10% terugkrijgt en anderen zeggen dat ze alles hebben teruggekregen. Nu mijn vraag: Zijn er mensen die mij hierover kunnen informeren ? Zowel positief als negatief. Ik ben erg benieuwd.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

En heb je er in die 5 jaar ook gebruik van gemaakt?

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

ja ik zou ook wel graag willen weten of je wel vakantie via DWVC HEBT GEBOEKT IN DIE 5 JAAR?

ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt

ezeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 21:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door ezeltje »

In het begin wel. Een keer of twee. Dit was op zich naar volle tevredenheid. Ook het "reisbureau" in malaga heb ik altijd goede ervaringen mee gehad.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Wankytan »

Een keer of twee? Je weet toch wel hoe vaak je geboekt hebt?
Als het na volle tevredenheid was, waarom heb je dan toch het gevoel dat je er ingetuind bent?

"Ook het reisbureau in Malaga heb je altijd goede ervaringen mee gehad"?

Het ligt misschien aan mij dat ik het verkeerd lees hoor, maar ik krijg er een vreemd gevoel bij als ik het lees.

Gesloten