LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE oplichting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jacob1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2005 16:11

RWE oplichting

Ongelezen bericht door jacob1 »

Ook ik kreeg een medewerker bij de deur. na zijn verhaal gedaan te hebben had ik geen intresse in een levering van hun. Onder valse voorwenselen hebben ze mijn een handtekening laten zetten om inlichtingen naar mij te sturen over de kosten. Verbaast was ik toen ik een contract thuis kreeg voor de duur van onbepalde tijd.
Na div telefoontjes kon ik er alleen maar af komen door een brief te sturen. ben nu heel benieuwd of er meer mensen zijn die op deze manier zijn opgelicht door RWE.

Rebecca1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 11:12

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door Rebecca1 »

Heb dit ook mee gemaakt.
Meisje maakte aan de deur duidelijk dat ik eerst een aantal papieren thuis gestuurd zou krijgen en dat ik er dan nog binnen 8 dagen van af kon..
Helaas nooit wat gekregen, na een 2 tal telefoontjes gepleegd te hebben mocht ik dan een fax sturen met een goede reden waarom ik van het contract af wou zien...
Hier heb ik tot op heden nog geen nieuws van ontvangen.

Ik moet ook zeggen dat het personeel aan de telefoon erg klant onvriendelijk is, vooral ene Eline (werkt er volgens haar maar 1 met die naam).

Heb jij het trouwens nog voor elkaar gekregen om het contract te stoppen??

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door Power2All »

Het schijnt dat ik, als ik er voor getekent heb, er aan vast te zitten.
Ik heb precies zoals rebecca1 het zegt, getekent en dacht dat ik informatie opgestuurd zou krijgen.
Tot mijn verbazing in dat papiertje kwam ik, pas achteraf toen ik een brief kreeg dat ik overgeschakeld was, dat ik bij RWE zit.
Ik heb het huis via Flexwonen en woon in met 2 andere mensen en ik betaal aan Flexwonen.
Nu hebben zij het overgezet zonder eerst met Flexwonen in contact te komen.
Nou vraag ik mij af, nadat Nuon (van naam veranderd zonder enige melding hiervan te maken) en RWE fout op fout hebben gemaakt (colportage onder andere voortwendselen een contract gekregen).
Kan er dan niet onder het contract vandaan komen als hier fouten zijn gemaakt bij het overschakelen ?

Daarnaast hadden ze, na mijn eerste telefoontje het overgezet terug naar Nuon (volgens mij hadden ze de fout wel gevonden), maar nu eisen ze doodleuk 630 euro. KAN dat zomaar ? Rechtshulp vertelt mij dat ik niet onder een contract kan uitkomen onder alle omstandigheden -_-

coby1977
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:37

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door coby1977 »

Ik was vandaag aan het werk. Ik doe vakantiewerk bij de thuiszorg. De mevrouw waar ik was is erg laagbegaafd. Alle financiele zaken en alles wat daarom heen wordt gedaan door haar dochter.
Er kwam een mevrouw aan de deur die haar meldde dat er een aantal punten gingen veranderen. De energieprijs zou de eerst komende jaren vaststaan. Ze hoefde enkel haar gegevens even door te geven.
Toen kwam ik tussenbeide. En vroeg ik of zij van oxxio was. Nee ze was van RWE. Ik heb dit alles geweigerd. En mevrouw is ernstig boos weg gegaan. :D
Het is toch verschrikkelijk dat ze dit soort streken ook uithalen bij dit soort mensen. De mevrouw waar ik was had nog niets door.

Consumentendesk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:39

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door Consumentendesk »

Beste Rebecca,

Dit is nou juist de reden dat wij alleen voornamen gebruiken omdat het schijnbaar nodig is om namen van medewerkers te vernoemen op internet. Graag wil ik je aanbieden om een dagje te ruilen met mij zodat je in het vervolg heel anders zult reageren tegenover een consumentendesk medewerker.

Met vriendelijk groet,

Een vriendelijke medewerker van een energiebedrijf

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door rene112 »

dit slaat nergens op gaan jullie en zeker bij de rwe maar eens beter je best doen en mensen die zich aan melden via het internet in geen koop en is niet rechts geldig dit heeft de rechter vaandaag besloten in een zaak die ik had aangespanen tegen de rwe de rwe vond het ook nog om mijn handtekenig te platen dat ik dit niet had gedaan liet ik aan de rechter zien ik zij tegen hem dit is mijn handtekenig
dus ze kregen er ook nog een een verbaal voor valsheid

dus ik zal uw zeggen ga niet in zee met deze zooi
] :oops:

alexxxxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2006 16:32

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door alexxxxx »

:shock:
Laatst gewijzigd door alexxxxx op 19 sep 2006 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door chat »

In de valse handtekening stonden geen spelfouten. :lol:

Een beetje flauw om te oordelen over de spelfouten of gebreken van een ander.
Of heb je zelf geen gebreken?

Consumentendesk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:39

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door Consumentendesk »

Toch knap dat er een valse handtekening gezet kan worden bij een internetaanmelding. Bij een internetaanmelding wordt er namelijk niet om een handtekening gevraagd.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door chat »

Dus je tante kan je aanmelden voor een nieuw contract zonder enige controle of de aanmelder wel de persoon in kwestie is.

Consumentendesk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:39

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door Consumentendesk »

Na de aanmelding wordt er een bevestiging per post toegezonden. Wanneer de eigenaar van het pand het niet eens is met de aanmelding is het geen probleem om dit binnen 8 dagen SCHRIFTELIJK te annuleren.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door chat »

Ok. doen we het in de vakantie tijd als verrassing bij terugkomst. :lol:

Geen waterdicht systeem dus en het verbaast me dan ook dat dit mag.

tom1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2006 16:54

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door tom1968 »

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. na een verhuizing wilde ik bij RWE weg om de regionale leverancier te nemen. Dit heb ik via internet kenbaar gemaakt. Zij zeggen nu dat ik juist heb verlengd op deze manier. Ik heb het opgegeven en kots op dit bedrijf, maar je doet er echt niks aan. Tenzij je wilt procederen, maar daar heb ik de "energie" niet meer voor.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: RWE oplichting

Ongelezen bericht door rene112 »

tja dat is nou het probleem de rechter heeft gezegt dat men ten alle tijden een hantekenig moet zetten en als je het niet wil gooi het gewoon in de prulebak dit heeft de rechtbank te rotterdan gezegt
sinds de nieuwe wet er is maken ze er maar een zooitje van

Gesloten