LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vertrektijden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Wil49
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006 20:00

vertrektijden

Ongelezen bericht door Wil49 »

Wat en bij wie moet ik mijn ei kwijt?
Tijdens boeking van mijn vakantie (2006) stond er aan gegeven dat de vertrek tijd (Ams)8:20uur was en na een aantal zongenoten dagen vertrek (Kreta) 23:30 zou zijn.
Bij het ophalen van de tickets komt mij ter oren, vertrek 17:15 en op vakantie adres daar om 13:15uur. Mijn conclusie is nu, ben dus gewoon 2 vakantie dagen kwijt plus een groot bedrag. Is dat normaal??? Zie deze situatie gewoon als diefstal van de eerste orde.
Gr. Wil

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Lau10 »

Inderdaad dit is redelijk normaal bij charter vluchten, effectief heb je 6 echte vakantiedagen over en de rest is meegenomen.Veel plezier:)

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door hharteman »

Is niet ongebruikelijk.
Luchtvaartmaatschappijen kunnen vluchten combineren als er onvoldoende aanbod van passagiers is.
Er worden dan vluchten geannuleerd
In het slechtste geval vertrek je om 23.59 uur en ga je terug 00.01 uur.
Dan ben je in 2 minuten 2 dagen kwijt.
Je moet in ieder geval 2 dagen als reisdagen zien.
Heb het al verschillende keren meegemaakt.
Is weinig tegen te doen.
Het is dan ook de reden dat ik altijd langer dan 1 week boek.

Edit
Is dubbelpost geworden...Lau10 en ik waren bijna tegelijk

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door eeliane »

Je boekt bij een touroperator altijd een aantal nachten! vakantie en een retourvlucht als vervoer. Staat niet bij dat dat perse 's ochtends heen en 's avonds terug zou moeten zijn. Vervoer is vervoer. Soms zit t mee en soms zit t tegen.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Lau10 »

uiteindelijk krijg je de kamersleutel voor 7 nachten slapen, de aankomst-vertrektijden bepalen op je ook een 7* nacht een paar uur kunt slapen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door eeliane »

Door chartervluchten kunnen de reissommen laag blijven. Als je echt de volledige tijd uit je reis wilt halen moet je zelf bij het hotel de nachten boeken en een lijndienst erbij. Kan je je eigen tijden uitzoeken op de dagen die jij wilt. Taxi ter plaatse. Maarja daar hangt wel een prijskaartje aan...

Wil49
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006 20:00

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Wil49 »

Mensen bedankt voor jullie reactie tot op heden.
Maar vindt het eigenlijk heel vreemd dat men geen afspraken na kan komen. Weet dat je in Belgie wel redelijk de afgesproken tijden vertrekt.
Snap best dat er wel wat kan wijzigen, maar dit is gewoon aan de goden overgeleverd zijn. Snap dan ook niet dat mensen dit gewoon accepteren.
Want geloof mij maar dat charters echt wel van te voren zijn besproken in het hoogseizoen, je kan het controleren op internet. De zelfde vluchtnummers komen regelmatig terug op schiphol (tijd en dag zelfs).
Optie van lijn vluchten is belachelijk, heb geen geld boompje in de tuin staan. De reis organisatie's willen nog verder gaan door geen vlucht info meer te geven. Maar men kan wel zien of je een duurdere stoel (€15,-)hebt of een goedkopere. Dus ik ben best boos over deze onderhandse praktijken, men geeft elkaar de schuld om het lekker ondeuidelijk te maken.
Ga toch op vakantie maar is wel een laatste keer via Nederland.

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Pharan »

Daar gaan we weer. Het zoveelste nutteloze topic over vertrektijden. Aub eerst lezen alvorens een topic te starten :?

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Lau10 »

Ook in Belgie werken de chartermij op dezelfde wijze als in Nederland, geen haar beter, ik vertrek wel eens vanuit Zaventem. :D

8 dagen kunnen in principe 6 echte vakantiedagen zijn de rest is een beetje aanmodderen met komen en gaan.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Wellicht dat je alvorens je je uitlaat op dergelijke sites, even moet kijken waarmee je akkoord gaat bij boeken....de welbekende ANVR reisvoorwaarden. Hierin staat dat door de vluchttijden het werkelijke verblijf kan afwijken van de publicatie....

sommigen zullen dit als verschuilen beleven, maar ze staan gewoon in hun recht...moet je gewoon een niet ANVR lid boeken, met alle risico;s van dien

FIJNE VAKANTIE! :wink:

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Lau10 »

Hoi Captain, het is geheel duidelijk en juist , hetgeen u omschrijft. ergo geen fratsen maar matsen

henkxxx
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:00

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door henkxxx »

Wil49

Ach arme wil, ik zou de volgende keer de fiets pakken, lekker goedkoop, kun je zelf beslissen wanneer je vertrekt, en ja voor maarliefst 15 euro kun je een heel mooi zadel kopen.

Briljant idee om volgend jaar via belgie te gaan. Kost ff een paar uur rijden en een tank benzine, maar dan vertrekt je vliegtuig wel op de afgesproken tijd.

Ik zou als ik jou was wel een heele vette schadevergoeding vragen, of beter laat het voorkomen voor de hoge raad, dit is echt onaceptabel. Je bent echt aan vakantie toe als je zo hoor klagen.

P.s. het verschil tussen 13:00 en 23:00 is geen hele dag.

Wil49
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006 20:00

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Wil49 »

Hoi henk,
Ten eerste is Brussel dichterbij voor mij dan Amsterdam (die keuze heb ik zelf gemaakt)dus die tank valt wel mee.
En tja van 13 naar 23:00uur is geen hele dag klopt ook. Maar je bent wel die dag aan reizen en accomodatie van je geboekte reis kwijt.
Normaliter schuif je als volgt op vroeg weg is vroeg terug en laat weg is laat terug alleen had ik de pech dat het toevallig allebij de verkeerde kant op schoof.
Waar mij het eigenlijk om gaat is gewoon dat wij (de reizigers, induviduele )gewoon overgeleverd zijn aan de handelingen van de grote jongens. En dat je het gewoon maar te slikken hebt wat er gebeurd.
En als het over geld gaat dan weet men het altijd van te voren en kan men je het prcies vertellen. Daar heb ik gewoon moeite mee. Maar ben al weer terug van vakantie, zal je het verhaal van de eerste, blijkt dus gewoon een reisnacht te zijn geworden maar besparen.
Gr. Wil

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Lau10 »

wil 49,

8 dagen is in de praktijk 6 dagen vakantie, dit weet toch inmidels iedereen mag ik veronderstellen, kijk eens je reis-boekingspapieren na, garanties worden niet gegeven.

Wil49
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006 20:00

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Wil49 »

8 dagen betalen en zes genieten. Dat is een goed slogan voor AH, 1 halen en 2 betalen. Wil zo ook wel grossier zijn.
Maar beste mensen ik bedank jullie hierbij voor de steun en commentaar.
Wij accepteren dus gewoon de dure boekingen en regelingen die er bij horen.
Jammer zou graag het gevecht zijn aangegaan, tenvoordelen van ons reizigers.
Als ik nog eens ga vliegen voor vakantie dan neem ik wel een last minute boeking.
Gr. Wil

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door G7 »

Dat is wel het beste Wil49. Als je dan slechte tijden hebt, heb je in ieder geval het gevoel, dat je niet teveel hebt betaald.

Maar het bestaat toch nog wel. Wij hadden vorig jaar een last minute Turkije met Transavia met, s'morgens vroeg weg en s,avonds laat terug. Maar dat is denk ik, geluk hebben.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Chief »

Wij gaan zelf nooit geen 8 dagen meer omdat je gewoon ervan uit moet gaan dat je er dan maar 6 dagen verblijft. Daarom boeken wij er tien dan ben je er acht dagen, je ben wel wat meer geld kwijt maar 6 dagen vind ik net een lang weekeend. En dan nog misschien een tip probeer een vlucht te boeken vanaf een klein vliegveld, Rotterdam ,Eindhoven Maasstricht. omdat de vertraging daar vaak minimaal is, en de vluchten voor heel het seisoen vast staan, weet je bijna altijd zeker de tijden van de vluchten. September gaan wij zelf weer op vakantie vanaf Rotterdam we weten nu al dat onze vlucht om 11 uur 'smorgens is, en dat de terugvlucht om 7.30 ook ' s morgens is. En de keren dat wij hebben gevlogen 5 keer in twee jaar tijd, is dat nog altijd goed gegaan.
Overmacht door een defect toestel of een ander incident daar kan je niets aan doen.
Laatst gewijzigd door Chief op 17 aug 2006 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Lau10 »

chief , juist vanuit een klein airport is de kans op verlet het grootste cq je moet toch vanuit Schiphol vertrekken.

Vertrektijden die U nu heeft zijn echt geen garantie voor de juiste vertrektijden op de dag van vertrek.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

gevecht aangaan?

hoezo? je bent een overeenkomst aangegaan met de daarbij behoordende voorwaarden. Deze voorwaarden worden ieder jaar getoetst en eventuyeel bijgesteld ( ism consumenten organisaties,,,) dus een gevecht aangaan met iets waarmee je akkoord bent gegaan is een beetje zinloos

broertje33
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2006 20:55

Re: vertrektijden

Ongelezen bericht door broertje33 »

wij hebben altijd een van de eerste vluchten 'smorgen heen en één van de laatste terug of we nu naar spanje, canarische eilanden of turkije gaan het is gewoon ff zoeken via internet want bij de meeste reisburo's
kunnen je de vertrektijden laten zien .ook dit jaar gaat het weer netzo wij hebben in april geboekt en wisten de vertrektijden al en op 6 september vertrekken wij op de toen bekende tijden.

Gesloten