LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amice keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Amice keukens

Ongelezen bericht door JCVD »

Iemand ervaring met deze zaak. Een offerte laten maken en ziet er heel goed uit. Prijs ver onder die van DMG en alles handgemaakt, afwijkende maten geen probleem ZONDER extra kosten.

Toch ben ik opzoek naar andere kopers daar ik niets over deze zaak kan vinden op dit forum. Zou kunenn betekenen dat het goed is of niemand koopt er ooit iets.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Bedoel je Amice Wolvega?

Welk merk keukens is handgemaakt bij Amice?

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door JCVD »

Da's wat ik daar te horen heb gekregen. Hoezo, klinkt of je er meer vanaf weet ;-)

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Je schrijft in je berichtje dat de prijs ver onder die van dmg ligt en in een ander berichtje elders dat ook basiskeuken duurder is, dan neem ik aan dat je appels met appels vergelijkt en ook weet welk merk keuken amice heeft berekend.

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door JCVD »

Tja appels met peren...ach gelukkig heb ik ergens anders verstand van en geef ook grif toe dat ik van keukens alleen wat standaard kennis heb. Als een keuken (volgens onze eisen) bij basiskeuken tussen de 7 en 8 mil kost en een vergelijkbare keuken, greeploos, apparte maten zonder meerprijs, alles gelakt (dus geen plak werk) kasten en lades allemaal afgewerkt met roestvrijstaal en dan onder de prijs van basiskeukens dan weet ik het wel. Basiskeukens is geen handwerk, zeker niet greeploos en zeker niet gelakt. (greeploos is bij Basiskeuken een flinke slag duurder, tenminste volgens onze eigen offerte daar)

Ik heb een eerste offert laten maken in Wolvega en ga er binnenkort weer heen. Maar er zit een groot verschil in prijs maar dat wisten we al.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Het is geenzins bedoeld om je klem te zetten hoor, maar probeer je alleen duidelijk te maken dat als je wilt vergelijken dat het dan op een eerlijke manier doet. jouw offerte van amice kan misschien stukken lager zijn, maar bijvoorbeeld de kwaliteit van de kasten ed. ook dat weet ik niet daarom vroeg ik om het merk.

Ik hoor af en toe verhalen over amice en die waren helemaal niet verkeerd, wel probeert de eigenaar de klant soms tot ongenoegen van de klant, hem diezelfde dag nog over de streep te trekken door te zeggen dat de prijs alleen die dag geldig is. maar goed hij kan dat natuurlijk altijd proberen.
en ik wil je adviseren om de gemaakte afspraken met amice goed op papier te zetten.

ALs tip wil ik je meegeven dat je achterhaalt wat voor merk keuken het is die in je offerte is meegenomen, en dan zou ik voor het goede vergelijk eens bij een dealer gaan kijken die ook dat merk verkoopt.

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door JCVD »

Duidelijk verhaal, geef je ook helemaal gelijk. Daarnaast moet het wel een erg goede offerte zijn wil een verkoper mij over de streep trekken. Maar goed, dat lukt geen enkele daar ik altijd bedenktijd neem, over elke offerte. Doe ik gewoon standaard en ga overal mijn infi onwinnen.
Wat mij gewoon opvalt is dat Amice nergens voor komt op ineternet, ja in Wolvega en je hoort vooral goede dingen. Dat is de achtergrond van mijn vraag.

Voordat ik met een keukenzaak in zee ga wil ik zeker zijn van mijn zaak.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Amice heeft een redelijk goede naam, alleen handgemaakte keukens voor een prijstelling zoals hier genoemd, is compleet ongeloofwaardig.
Zal wel in het heetst van de strijd geroepen zijn om de klant over de streep te halen.
Kan natuurlijk ook met de hand geloste keuken zijn bedoeld :-)

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

of een met de hand gemaakte keuken offerte :lol:
sorrie grapje,

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door JCVD »

LOL, ongeloofweaardig...tja zal je dan toch zelf moeten gaan kijken.

Ik heb een offerte van basiskeukens, zelfde maten zelfde wensen en een offerte van Amice. Zit toch echt verschil in. Basiskeukens is niet gelakt, kan geen afwijkende maten leveren (tenminste niet zonder meer prijs) is niet greeploos, ja kan ik krijgen maar dan komt de prijs echt heel veel hoger.

Of ik hierdoor ongeloofwaardig overkom...tja dat ligt aan je zelf. Ik heb al wat offertes laten maken en deze komt er toch voor mij goed uit. Maar goed, ik hou nog een slag om de arm, we gaan binnenkort voor het 2e gesprek.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Hou de dames op de hoogte, wij weten dat we gelijk hebben nu jij nog.

Gr

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door JCVD »

Geef dan even aan waar je gelijk in hebt dan..lijkt me handig.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Dat je voor ongeveer €7000 een handgemaakte keuken kan kopen in lak.
Met redelijke apparatuur, en dito werkblad, lijkt me twijfelachtig, maar we wachten vol spanning het vervolg gesprek af.
De ambachtelijke vakman die deze keuken met de hand moet maken, mag gezien zijn uurloon dan wel 70 uur in de week werken om zijn gezin te onderhouden.

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door JCVD »

Sorry, my mistake dan, geen apparatuur. Als je goed om je heen kijkt weet je dat je dat beter via internet kan kopen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Mis ik nou iets??? ik zie nergens bedragen staan en ook niet hoe groot de keuken is wat toch wel nodig is om te beoordelen of iets wel of niet mogelijk is....

marc41
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 mei 2006 20:53

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door marc41 »

Ik mis dat ook Loesjes, ik zie dat ook nergens staan......

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Nou hier ongeveer,

bij basiskeuken tussen de 7 en 8 mil kost en een vergelijkbare keuken, greeploos, apparte maten zonder meerprijs, alles gelakt (dus geen plak werk) kasten en lades allemaal afgewerkt met roestvrijstaal en dan onder de prijs van basiskeukens dan weet ik het wel. Basiskeukens is geen handwerk, zeker niet greeploos en zeker niet gelakt.

Of benne ik nou gek.

marc41
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 mei 2006 20:53

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door marc41 »

Je hebt gelijk kuchegirl, het staat er wel maar je moet wel goed zoeken. Helaas staan er geen afmeting van de keuken, soort blad ed. bij en er schijnt geen apparatuur in te zitten. Maar, speciaal op maat gemaakte kasten zonder meerprijs lade's in RVS enz. als je dat voordeliger kan kopen dan een standaard basiskeuken.... dan ben ik benieuwd wat de kwaliteit van die keuken is. (of de standaardkeuken is veeeeeeeeeeel te duur)

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

je hebt gelijk qua prijs keukengirl,. maar toch vind ik je conclusie wel te voorbarig.
er is bij mij en volgens mij helemaal niet op het forum bekend hoe groot de keuken is. stel dat het een keuken is van 270 cm dan is het naar mijn idee heel goed mogelijk hoor om die voor een 7 a 8 duizend euro te kopen.

Het is te gemakkelijk denk ik om te zeggen dat het niet of moeilijk mogelijk is zonder de aanvullende gegevens. Maar ik vind het ook te gemakkelijk om te stellen dat Amice zoveel goedkoper is met zijn handgemaakte keuken zolang er niet bekend is of er appels met appels worden vergeleken.

Maar goed de topic beginner wou graag meer informatie over amice en als hij vind dat hij een mega deal daar kan afsluiten, nou dan hoop ik dat hij daar voor hem gelijk in heeft.
ik durf gerust te stellen dat Amice niet bekend staat in de markt als supergoedkoop, kan ook niet gezien het pand waar ze inzitten, kost klauwen met geld natuurlijk... moet ergens wegkomen.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Amice keukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Nou 7000 euro is voor een formule als Basiskeukens een beste order, dus daarom gin ik er vanuit dat het niet een klein recht stukje was.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat ik dat niet zeker kon weten, daarom mijn nederige spijtbetuiging. :oops:

Gesloten