LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CAI @home (KabelTV) beeindigd, nu dreigen ze met deurwaarder

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Taquoriaan

CAI @home (KabelTV) beeindigd, nu dreigen ze met deurwaarder

Ongelezen bericht door Taquoriaan »

Via de zoek kon ik niets vinden wat hierop leek, dus vandaar dat ik een nieuw onderwerp start.

Tot 1 april j.l. hadden we kabeltelevisie via @home. Echter, sinds enige tijd hebben we hier ook de mogelijkheid om via een andere aanbieder goedkoper kabeltv te krijgen in combinatie met internet. Aangezien ons ADSL abbonement afliep en we in ons studentenhuis de vaste aansluiting niet meer gebruikten was de keus snel gemaakt: we zouden de kabelTV van @home opzeggen en dan internet en TV via het glasvezelnet krijgen.

Dus in maart keurig een brief gestuurd naar @home, met de mededeling dat ik het kabelabbo wou opzeggen. Ik kreeg ook keurig een brief met de bevestiging van de opzegging terug, en een week later werd het signaal van de kabel gehaald. Mooi zo, zou je zeggen, nou, dus niet.

We bleven facturen krijgen. Of ik 45,60 wou dokken voor de maanden april, mei en juni. Nou, nee, want ik heb geen aansluiting meer, krijg zelfs geen signaal, dus heb ook geen betalingsverplichting.

Meerdere malen gebeld en het zou in orde gemaakt worden, men gaf men bij de 'klantenservice' helemaal gelijk.

Alleen: de aanmaningen, herinneringen bleven komen. Vandaag kreeg ik een 'ingebrekestelling'. Dat houdt in dat straks de deurwaarder langskomt om de betaling van een abbonement te vorderen van een dienst die in april al stopgezet is en dus moet gaan betalen voor een service die ik niet krijg.

Mijn vraag: hoe krijg ik ze aan het verstand gepeuterd dat ik niet hoef te betalen voor een aansluiting die ik niet heb? Maandag ga ik een aangetekende brief versturen, ben nog op zoek naar een voorbeeld. Weet niks van juridische dingen af en ook niet hoe je zo'n brief opstelt. Maar dat ik een brief moet versturen lijkt me duidelijk, maar tevens heb ik ook het vermoeden dat het niet gaat helpen, brieven sturen.

Wat nu?

Sjors_B

Re: CAI @home (KabelTV) beeindigd, nu dreigen ze met deurwaarder

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als de deurwaarder komt overhandigd u even die copietjes van de opzeggingsbrief en het antwoord van @slome daarop. Meestal vertrekt de deurwaarder met een rood hoofd en vriendelijk groetend omdat hij voor de zoveelste keer voor l*l door @home op pad gestuurd is.

Tilburg

Re: CAI @home (KabelTV) beeindigd, nu dreigen ze met deurwaarder

Ongelezen bericht door Tilburg »

Wij hebben ook een menings verschil met @home.

Bij de verhuizeing was er op het nieuwe adres geen signaal dus opnieuw laten aansluiten.
Volgens de telefooniste kon dat niet met een verhuizing dus alleen met een nieuw abbo.
Maar dan moest het bedrag automatische afgeschreven worden.
Na een tijdje krijg ik van @home een rekening voor de tijd dit ik nog op het oude adres gebruik maakte van de kabel en voor het nieuwe adres.
Wat blijkt.
Ik betaal nu dus twee keer voor de kabel.
@home gebeld en dit gemeld.
Nou meneer we zullen het twee de (nieuwe) klant nummer met terugwerkende kracht opheffen en het al reeds betaalde bedrag terug storten.
En jawel aan het begin van de maand weer een afschrijving van het maandbedrag.
Dit laten terug storten doot de bank.
Krijg je een brief van @home dat je niet betaald hebt.
Waarom zou ik betalen voor dit klantnummer als deze als opgeheven zou zijn.
En ik met de rekening voor het oude klant nummer al betaald heb.
Ik heb ze gelijk weer een e-mail gestuurd maar oopk daar zijn ze heel erg traag met antwoorden.

Gesloten