LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan te raden: Orange Prepayd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door mediaservice »

Sinds enkele weken heb ik Orange Prepay Telefonie op mijn nieuwe mobiele telefoon.
Dit werkt zoals het hoort, met altijd goede en duidelijke ontvangstkwaliteiten.
De prijs is ook niet erg duur, dus Orange is zeker aan te raden!

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Dutchie »

geef mij maar T-Mobile Prepaid; blijft mijn tegoed tenminste behouden!

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Morrigan »

Da's bij Orange anders ook prima geregeld. Hoe de ontvangst is, is sterk afhankelijk van de regio waar je woont. Het loont altijd de moeite om eerst in je omgeving te informeren wat voor providers anderen hebben en hoe zij de ontvangst ervaren.

Waar ik woon, hebben gelukkig alle providers een prima ontvangst! :)

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Dutchie »

Bij Orange moet je elk half jaar tegoed bijladen, T-Mobile niet.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Morrigan »

?????? Orange maakt juist reclame dat bij hun beltegoed onbeperkt houdbaar is. Ik heb nog nooit iemand gehoord over verplicht 1x per half jaar opwaarderen bij Orange.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, ik toch echt wel, dat Orange de eerste was, waar je het beltegoed onbeperkt kon gebruiken en houdbaar was. En nog steeds. Je bent niks verplicht met opwaarderen enzo.

Heb goed bereik hier en zal niet gauw overstappen naar een andere provider. Ben zeer tevreden.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door mediaservice »

ik heb er ook niets over gelezen in de voorwaarden en handleiding en zo.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door mr T. »

Dit werkt zoals het hoort, met altijd goede en duidelijke ontvangstkwaliteiten.
Niet altijd: het bereik van Orange is buiten stedelijke gebieden een drama en in het buitenland helemaal. Bellen binnenshuis? Vergeet het maar. Verder mag het allemaal wel erg goedkoop lijken, maar als bedrijfszekerheid een rol gaat spelen, neem dan KPN. Je moet er niet aan denken dat je ergens staat en je moet 112 bellen en de telefoon (via het vooral goedkope Orange) doet het niet.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door G7 »

Ja hoor! Geen bereik in het buitenland?

Ik heb buitengewoon goed bereik gehad in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije.

Laat je mobiel ff nakijken mr.T. Misschien ligt het daar wel aan. :wink:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door queenfan »

@ mr T. (Geplaatst op 17 Aug 2006 17:35)


Niet altijd: het bereik van Orange is buiten stedelijke gebieden een drama en in het buitenland helemaal. Bellen binnenshuis? Vergeet het maar. Verder mag het allemaal wel erg goedkoop lijken, maar als bedrijfszekerheid een rol gaat spelen, neem dan KPN. Je moet er niet aan denken dat je ergens staat en je moet 112 bellen en de telefoon (via het vooral goedkope Orange) doet het niet.

Klopt, maar het 112 netwerk is volgens mij altijd bereikbaar ook zonder bereik op je eigen netwerk.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door RobbieP »

112 is altijd bereikbaar als er tenminste van één willekeurige provider signaal is. 112 heeft geen eigen netwerk. Echter als je dit nummer belt, terwijl je met je eigen provider (bv Orange) geen contact hebt met hun netwerk, dan zoekt hij automatisch verbinding via een ander netwerk (bv KPN). Om het nog sterker te maken: stel dat je naar 112 belt op oudejaarsavond als alle netwerken overbelast zijn, dan knikkert de centrale gewoon één lopend gesprek eraf en krijg jij met 112 voorrang.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door RobbieP »

bereik in het buitenland is niet afhankelijk van het nederlandse Orange-netwerk want daar zul je nooit verbinding mee maken. het is afhankelijk van het aantal providers waar orange in het buitenland een roaming-overeenkomst mee heeft (maw: providers waar jij als NL-Orangeklant als gastgebruiker gebruik van mag maken)

dat je in het buitenland nauwelijks kan bellen hangt o.m. af van :
1 waar je bent, de meeste landen hebben verre van volledige dekking, vaak alleen in stedelijke gebieden. NL is wat dat betreft een uitzondering maar dat komt vooral omdat je in NL geen dunbevolkt gebied meer hebt.
2 bij Orange maakt het uit of je Prepay hebt of een abonnement. als je prepay hebt kun je eigenlijk alleen in europa bellen terwijl je met een abbo in de meeste landen met een gsm-netwerk terecht kunt.
3. het type toestel (single/dual/triple/quadband)

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door aussienl »

2 bij Orange maakt het uit of je Prepay hebt of een abonnement. als je prepay hebt kun je eigenlijk alleen in europa bellen terwijl je met een abbo in de meeste landen met een gsm-netwerk terecht kunt.
3. het type toestel (single/dual/triple/quadband)
Maakt niks uit of je een abonnement hebt of pre-paid. Ik kan over de hele wereld bellen met pre-paid. Enigste verschil is iderdaad wat voor toestel je hebt. In amerika bijv. heb je triple nodig.
Enigste wat je moet doen is je roaming aan zetten. Als je dat niet doet blijft ie naar een orange netwerk zoeken en die heb je maar in een paar landen.

Henneke
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2006 19:54

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Henneke »

Inderdaad! Ik ben al jaren een tevreden klant van Orange. Ik ben een abobeller, kan gewoon mijn beltegoed meenemen naar een volgende maand/jaar. Ik ben op vakantie geweest in Cuba, geen probleem met ontvangst ivm goede roaming (en niet eens in een grote stad!). Het is natuurlijk wel zo dat smsen vanuit je vakantieland vaak goedkoper is dan bellen.
Tegenwoordig zijn de meeste toestellen trouwens tripleband. En dan is (geloof ik...) je toestel alleen in Asie onbruikbaar.
Het enige moment dat ik geen bereik heb is als ik door de bossen/in tunnels rijd, maar welke provider komt daar wel doorheen?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Vodafone komt daar wel doorheen.

hasuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:25

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door hasuur »

:P echtwaar alleen orange is de beste,uit ervaring.
en onbeperkt beltegoed. dus niet zeuren allemaal

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door aussienl »

Ligt er maar aan waar
Laatst gewijzigd door aussienl op 21 aug 2006 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Licht er maar aan waar????????

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Martin1976 »

jaja, licht er maar aan waar!!

(dus, met andere woorden, je moet geluk hebben met Orange op welke plek je je bevindt, anders heb je geen ontvangst! :lol: )

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Volgens mij is hier inmiddels het licht uit.

Gesloten