LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door mediaservice »

Sinds kort hebben onze buren het, navraag gedaan of het goed was, maar ze hebben er altijd snelle downloading en uploading, weinig/nooit storingen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Als je problemen hebt met kpn IPB moet je niet naar de helpdesk bellen, maar de storingsdienst, 0800 - 0407 (optie 4 IPB) dit is gratis bovendien zitten daar deskundige personen.

Zahier
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:46

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Zahier »

Dat heb ik gedaan ze konden mij ook geen oplossing bieden ik kan er maar niet met ze uit komen.
Zijn er nog meer tips?

The-Lizard
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:56

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door The-Lizard »

Net het pakket binnen gekregen, 2 uurtjes bezig geweest met de installatie. (inclusief gaten boren en netwerk aanleggen voor 6 pc's, 4 huistelefoons, 2 switchen en een quatrovox1) Stap voor stap handleiding gevolgt. Even geactiveerd en het werkt bij mij in ieder geval PERFECT !!

Heb al meerdere telefoontjes gepleegd. Heel erg zuiver geluid. (Want dit had ik slechter verwacht). Maar zoals je ziet kan ik online en werkt alles. Als je gewoon de handleiding volgt en niet eigenwijs gaat zitten doen, heb je een topproduct!

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Wheeler »

Ja, zal best, behalve als je een ISDN aansluiting in huis hebt, zoals ik dus.

Ben nu al sinds 19 april 2006 bezig om alles voor elkaar te krijgen, ik heb het op advies van Planet laten aansluiten door een monteur van KPN, grapje koste me iets van € 120,00 en tot op de dag van vandaag werkt het nog lang niet perfect.
Ik word met de regelmaat van de klok van het internet geknikkert, heb alle aansluitingen e.d. nagelopen, alles zit goed, en toch werkt het niet naar behoren.

Onlangs voor de 75e keer contact gehad met KPN, daar werd mij verteld dat ik 1 van de "gelukkige" 485 personen ben waar er bij de portatie het één en ander mis is gegaan bij, JAWEL, de KPN.
Voorlopig zijn ze hard bezig het probleem op te lossen, kan volgens de heer Veenstra van KPN nog wel even duren.
Maar ik zit wel met dubbele kosten, én voor IPB, de duurste optie + € 10,00 voor onbeperkt bellen, én voor mijn oude aansluiting.
Deze moet ik wel blijven betalen anders wordt ik afgesloten door de KPN!!!!!!

Nee, als ik geweten had dat het zo veel problemen met zich mee had genomen was ik er nooit aan begonnen.

Ik moet hierbij wel vermelden dat als alles eenmaal goed werkt ik een schadeclaim kan indienen voor de extra door mij gemaakte kosten bij de KPN, dat mag ook gezegt worden, het is ten slotte toch een nette oplossing als alles achter de rug is.

Petteflet
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2005 23:22

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Petteflet »

Vandaag ligt dus weer het hele IPB van KPN plat ( landelijke storing)
Samen in de problemen, ja gezellig is dat. Ik weet wel andere bezigheden i.p.v. mij voortdurend aan KPN te ergeren. :evil:

henk140
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:10

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door henk140 »

Sinds maart IPB via Planet (KPN).
Niet dan problemen met dat produkt.
Slechte verbindingen, uitval, vandaag de hele dag geen telefonie mogelijk vanwege landelijke storing. Tientallen malen gebeld, email sturen, brieven sturen. Het helpt geen zak. De ene medewerker weet niet wat de andere aan het doen is. Gevolg: diverse brieven met verschillende telefoonnrs en namen ontvangen. Ze zijn niet bereikbaar (niet in Utrecht, Amersfoort en Amsterdam). Bestaat er een klachtenlijn voor de klachtenafdeling? Dan maar het hoofdkantoor in Den Haag om informatie gevraagt. De vrouwelijke medewerker hoort het geduldig aan maar doet er vervolgens niets mee en verwijst naar een nummer in Utrecht welke de hele dag onbereikbaar is. Kennelijk veel klachtenmeldingen.....
Dan maar het dossier overgedragen aan Achmea Rechtsbijstand. Twee brieven hebben ze al ontvangen maar niet op gereageerd! Wat een arrogantie. Goed idee dat privatiseren..... moeten onze volksvertegenwoordigers vaker gaan doen. Hadden we de PTT nog maar zei ik tegen een KPN-man.

Wordt vervolgt.

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door SonjaP »

Ik zit hier met exact hetzelfde probleem. Internetverbinding van IPB heb ik in het begin een paar probleempjes mee gehad maar deze zijn perfect opgelost door planet. Zelfs de kosten van het bellen met de helpdesk zijn aan mij vergoed.
De telefonie is een heel ander punt wat behoorlijk irritant aan het worden is. Ik heb nu sinds 16 mei IPB en vandaag is het voor de vierde keer in die drie maanden dat ik niet kan bellen. Grote probleem is ook nog eens dat het dringende telefoontjes zijn die op dat moment ook echt gepleegd moeten worden. Dan maar met de mobiel.. Heb wel een email gestuurd waarin ik vergoeding vraag voor de mobiele kosten, maar ben bang dat, net als op mijn vorige klachten email, hier ook geen bericht op gaat komen.

Fijn !!! € 10, = extra voor onbeperkt bellen, ze hebben er alleen niet bijgezegd dat hun uitmaken wanneer je dat mag en dat zij geenzins van plan zijn om eventuele emails met klachten te beantwoorden...

Ik heb flink de balen van dat telefoniezooitje daar

henk140
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:10

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door henk140 »

Kennelijk ben ik de enige die problemen ondervind.
Helpdesk waar je ook niets wijzer van wordt.
De 0900-kosten zouden mij ook worden vergoed. Helaas na maanden wachten niks ontvnagen. Enige weken geleden waren de providers uitgenodigt bij de VARA. Niet één kon een goede verklaring geven voor de jaren aanhouden stroom van klachten. Allemaal hadden ze een lulverhaal dat het volop de aandacht zou hebben.
Welk bedrijf zou dan wel zijn zaakjes op orde hebben? Ik vrees niet één. Ze hebben het druk met vechten bij de rechtbank.
Ben ik ook mee bezig. Kan nog leuk worden....
:(

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door SonjaP »

!! DE telefoon ging toen ik net binnenkwam!! Goh.. eindelijk storing verholpen.... dacht ik.... Helaas... ik kan nu gebeld worden... maar zelf bellen.. Neuh... nog steeds niet.... Ben benieuwd wanneer dat hersteld is... Tis maar goed dat er een mobiel aanwezig is hier in huis, je moet er toch niet aan denken dat als er wat ernstigs zou zijn je niemand kan bellen.... zucht... Ik begin nu toch echt aan een andere provider te denken... maar net als wat Henk hierboven al gezegd heeft... welke kun je nu eigenlijk nog wel vertrouwen....

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Bij storing van InternetPlusBellen kunt u i.p.v. te bellen met het dure 0900 nummer ook bellen met de storingsdienst via het gratis 0800-0407 nummer dat 24 uur per dag bereikbaar is.

Met vriendelijke groet,
Willem

jonathan_s
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2006 17:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door jonathan_s »

Ook ik ben gedreven door ergernis eens gaan googelen op reacties van mensen over internet plus bellen. Ik ben reeds 2,5 maanden bezig om internet plus bellen aan de praat te krijgen. Er branden slechts 2 lampjes op de experia box. Het lampje "Online" wil niet branden. Ik heb ondertussen meer dan 3 uur aan de telefoon met kpn gezeten en er kan mij niet eens verteld worden of het om een administratief of technisch probleem gaat. De stand op dit moment is dat ik een dossier bij kpn heb waarin ik een schade claim eis voor de extra gemaakte reiskilometers aangezien ik nu niet thuis kan werken. Ook eis ik dat iemand met verstand van zaken (Ik vraag me echt af of ze bestaan en of ze bij KPN werken) bij mij langs komt om van A tot Z alles te regelen. Dit is absoluut de grootste "kat in de zak" die ik ooit heb gekocht. Er zullen vast gevallen zijn waarin alles perfect werkt. Maar je hoeft maar een komma verkeert te zetten in je aanmelding en heel KPN weet ABSOLUUT niet wat ze moeten doen.

Een tip van mijn kant voor KPN. Misschien is het een idee om kwalitatief beter personeel aan te nemen ipv alleen mensen die amper hun eigen naam kunnen spellen laat staan dat ze in staat zijn om een probleem van iemand anders aan te horen en daar actie op te ondernemen.

watergeus
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2006 22:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door watergeus »

Ik ben al vanaf eind april bezig om ipb te krijgen. Eindelijk vorige week de experia box ontvangen. Na installatie bleek de box niet bekend op het internet. Nu een week later wel internet. Geen mobiele nummers kunnen bellen en gewoon gesprekskosten in rekening gebracht. Kortom DOE HET NIET. Het is 1 doffe ellende. Bij het bellen met de helpdesk wordt de verbinding gewoon verbroken als zij geen antwoord weten. Ik dacht dat KPN iets beter was dan bijvoorbeeld UPC maar dat is nu andersom

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Ik ben reeds 2,5 maanden bezig om internet plus bellen aan de praat te krijgen. Er branden slechts 2 lampjes op de experia box. Het lampje "Online" wil niet branden.
Dit kan 4 oorzaken hebben:
- Het is niet goed aangesloten
- De Experia Box is defect
- Er is geen (goed)adsl-signaal
- Je hebt een verkeerd modem ontvangen (isdn ipv analoog of andersom)

Je belde wel al via KPN? En zo ja, ISDN of analoog?
Aan de onderkant van de Experia Box kun je dan zien of je de juiste versie hebt. SX551 is analoog en SX552 is ISDN.

jonathan_s
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2006 17:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door jonathan_s »

Dit kan 4 oorzaken hebben:
- Het is niet goed aangesloten
- De Experia Box is defect
- Er is geen (goed)adsl-signaal
- Je hebt een verkeerd modem ontvangen (isdn ipv analoog of andersom)

Je belde wel al via KPN? En zo ja, ISDN of analoog?
Aan de onderkant van de Experia Box kun je dan zien of je de juiste versie hebt. SX551 is analoog en SX552 is ISDN.
Nee dit is geen van alle het geval. Het blijkt zo te zijn dat mijn lijn ooit is verhuurd aan tele 2 en nu weigeren die mijn lijn op korte termijn terug te geven. Dit is echt bij de beesten af. Tele 2 kan een flinke claim van mij gaan verwachten. Ik heb er nooit voor gekozen om naar tele 2 te gaan maar de vorige bewoners van mijn huis wel. Dat is toch belachelijk dat die nu nog steeds recht hebben op de lijn die in MIJN huis ligt.

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door SonjaP »

Ja het gaat super met dat IPB.. vanavond kan ik dus weer niet bellen. Ik verwonder me erover dat mijn internet het nog gewoon doet... kanonne... die begint mateloos irritant te worden.
Dank voor de tip voor het gratis 0800 nummer. Helaas, maar als ik dit met mijn mobiel bel (omdat de vaste telefoon weer eens buiten gebruik is) krijg ik een keuze menu, zegt een mevrouw dat ik word doorverbonden met een van de medewerkers, vervolgens hoor ik drie piepjes en valt alles dood... Het lijkt wel een gebed zonder eind zo ondertussen. Iemand een idee wat ik hiermee kan???

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Heel simpel, bel nog eens het gratis 0800-04407 nummer.

Met vriendelijke groet,
Willem

kroon382
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:08

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kroon382 »

maar 12 keer is het om gek van te worden

kroon382
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:08

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kroon382 »

het is toch niet te geloven maar deze week is het geweldig 4 keer niet bereikbaar in 4 dagen en bij planet weten ze de telefoon ook niet te kunnen opnemen en nemen ze hem o na 19 minuten hoor de goede man niet wie hij aan de lijn heeft hebben ze ook internetplus bellen?

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door SonjaP »

Ja en nog een keer proberen.. en nog een keer... en dan ja.. wordt je doorverbonden om vervolgens te horen dat het op dit moment te druk is en wordt je verzocht op een later tijdstip terug te bellen.

Planet was ook 'druk' en is nu ondertussen ook gesloten. Er zijn al meerdere emails de deur uit, ook van de keren voor deze week, maar antwoord krijgen is er niet bij. Ondertussen komt wel de factuur heel braaf in de postbus en is het bedrag ook al heel braaf afgeschreven...

Denk dat het toch echt tijd word eens verder te gaan kijken dan planet en KPN....

Gesloten