LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
445847
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2006 21:46

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door 445847 »

Naja.. ik heb dus even de tijd genomen om alles hier op dit forum te lezen. Wat ik ervan begrepen heb zijn alle gedupeerden 'sneaky' opgelicht. Ik weet het wel... noooit en dan echt noooit winkelwijs.nl
Als zij zoiets kunnen maken.. nou dan vraag ik mij af... wat is dit hier in nederland? Het is toch van de zotte dat je niet eens een online bestelling kunt maken zonder dat er problemen zijn, en oke als er nou eens iets fout gaat is dat te accepteren .. maar dit niet en al helemaal niet als er waarschijnlijk niemand nog IETS van zijn geld weer ziet. Wat er ook gebeurd ik sta 100% achter jullie allemaal, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik vind dat dit forum al genoeg zegt :?
Succes allemaal.. ik hoop dat dit tot een goed einde komt, zoniet... heeft winkelwijs denk ik een probleem..!! Failliet is failliet, van een kale kip kun je geen veren meer plukken. !!
ik vind dat als je dit gewoon leest dat je zulke dingen niet zou mogen zeggen. Wat moet je dan.. gewoon accepteren dat je je geld kwijt bent ,, en het nooit weer ziet? jij wel.. sorry hoor maar als ik mijn geld niet terug zou krijgen... dan wist ik wel wat ik zou doen, aanpakken!! geen mailtjes geen telefoontjes maar echt aanpakken!! ..

Greetz .....

negativek3fan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2006 13:20

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door negativek3fan »

ja en ondertussen rijdt 'meneer winkelwijs' vrolijk verder in zn nieuwe BMW op onze centen. Het vervelende is dat er sinds maart niets meer is geleverd, maar winkelwijs tot en met mei nog bestellingen heeft aangenomen, ik denk dat ze dat ernstig te verwijten valt.

koekkoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2006 14:19

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door koekkoek »

Ik schrik van alle bovenstaande reacties,
het lijkt nu toch erg op het bewust niet leveren van artikelen.
Op 7 mei heb ik een DVD besteld en betaald, op 17 mei ontving ik bericht dat winkelwijs ernaar streeft de DVD op zo kort mogelijke termijn te bezorgen. Tot op heden (4 juli) niets ontvangen en ik krijg geen reacties op mijn email aan hun en de telefoon wordt niet opgenomen en de internetpagina wordt al weken herzien...

Weet iemand welke stappen ik nu moet ondernemen en/of kan ondernemen? Heeft radar verder al contact met winkelwijs?

Jenny Roeberts

ninren
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2006 19:32

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door ninren »

Tros Radar, Tros Opgelicht en soortgelijke programma's op andere zenders zijn pas na de zomerstop weer terug op de buis. Misschien dat er dan aandacht besteed zal worden aan de dubieuze werkwijze van Winkelwijs.nl. Dit bedrijf heeft in ieder geval klanten vooruit laten betalen, in een periode dat de directie reeds op de hoogte was van het feit, dat de bestelde artikelen nooit bij de desbetreffende klanten terecht zouden komen. En één van die gedupeerde klanten ben ik...

Er was een tijd dat Winkelwijs.nl gebruik maakte van de diensten van Bibit Paymentsservice te Bunnik. Klanten moesten eerst een bepaald bedrag overmaken naar de bankrekening van Bibit. Pas daarna werd de order in behandeling genomen. Op een gegeven moment moesten de klanten van Winkelwijs.nl bedragen gaan overmaken op een "gewone" bankrekening. Waarom was Bibit Paymentsservice opeens van het toneel verdwenen?

Ondanks het feit dat ik ietwat achterdochtig was, heb ik afgelopen april toch geld overgemaakt naar die gewone bankrekening van Winkelwijs.nl. En nu kan ik, hoogstwaarschijnlijk, fluiten naar m'n geld...

Twan1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2006 21:16

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Twan1973 »

Ook ik heb 2 bestellingen openstaan bij winkelwijs maar mailen en op de site reageren leidde slechts tot 1 reactie, dat ik maar om terugbetaling moest verzoeken via het contactformulier. uiteraard geen reactie, bellen hielp ook niet, er wordt niet opgenomen.

Opgelicht voor ongeveer € 45 !!

Zwart6
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2006 23:23

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Zwart6 »

Uit jullie berichten lees ik dat er aardig wat mensen zijn die nog geld van Winkelwijs moeten krijgen. Ik heb in jullie berichten twee mogelijke suggesties gevonden om hier wat aan te doen:
1) Een advocaat inschakelen
2) De rechtsbijstandsverzekering inschakelen

Mijn vraag is hebben jullie hiermee ervaring en zo ja wat is jullie ervaring? En zijn er nog meer suggesties?

We hebben de meeste kans om ons geld terug te zien als we het gemeenschappelijk aanpakken. Maar ik weet niet hoe we dit moeten doen. Hebben jullie suggesties?

Een derde mogelijkheid is i.v.m. het failissement contact op te nemen met de curator (zie bericht geplaatst op 21 Jun 2006 11:44 door jpmh). Je vordering kan je indienen bij de curator door een brief te sturen, vergezeld van bewijsstukken waaruit (de hoogte van) je vordering blijkt. Je kunt je brief sturen naar:

Haans • Beijsens advocaten en notarissen
t.a.v. de curator van Dynamic Consultants Holding B.V.
Postbus 69
4700 AB Roosendaal.
Laatst gewijzigd door Zwart6 op 09 jul 2006 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

M.D.
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2006 14:14

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door M.D. »

Gedupeerde kunnen hier ook hun verhaal doen
zie link

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 1152274202

Neliz
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2006 13:19

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Neliz »

Dit is de mail die ik van winkelwijs heb ontvangen. Datum 14-06-06.
De laatste regel slaat alles!!!! Niemand heeft nog zijn geld terug :(

Beste klant,

Wij willen u d.m.v. deze e-mail informeren over de status van Winkelwijs.nl. Wij bevinden ons in een moeilijke periode. Daardoor zijn wij op dit moment niet in staat om direct aan onze verplichtingen te voldoen. Gezien het feit, dat wij u nog een vergoeding schuldig zijn, is dit uiteraard een zeer vervelende situatie.

Wij zijn druk bezig met zoeken naar een oplossing voor het ontstane probleem, waarbij het voldoen van het tegoed aan u, de eerste prioriteit heeft. Wij kunnen ons voorstellen en begrijpen heel goed, dat u zich daar zorgen over maakt. Wij hebben al een begin gemaakt met het terugbetalen van orders. Het kan wellicht wat langer duren dan u en wij willen, maar het gaat er uiteindelijk om, dat u krijgt waar u recht op heeft.

Hoewel het u niet direct helpt, willen wij u toch enige achtergrondinformatie geven, omdat u zich wellicht afvraagt hoe een dergelijke situatie kan ontstaan. Omdat wij vinden, dat wij u tekst en uitleg verschuldigd zijn, willen wij u in het kort uitleggen wat er is gebeurd. Onze webwinkel bestaat als sinds januari 2000 en heeft tot voor kort nooit problemen gekend. Winkelwijs.nl is echter onderdeel van een holding. In deze holding vinden meerdere activiteiten plaats, maar juridisch gezien vallen alle activiteiten, waaronder dus ook Winkelwijs.nl onder de holding. Nu is de grootste activiteit van de holding in moeilijkheden gekomen, omdat een opdrachtgever niet voldaan heeft aan de financiële verplichtingen, die voortvloeien uit werkzaamheden die verricht zijn. Daardoor drukken de kosten van twee activiteiten opeens op de inkomsten van één activiteit. Winkelwijs.nl. Daardoor is er een liquiditeitsprobleem ontstaan. Inmiddels hebben wij juridische stappen ondernomen. U zult kunnen begrijpen, dat wij hierover verder geen mededelingen kunnen doen op dit moment.

Wij hebben geprobeerd u met dit bericht open en eerlijk op de hoogte te stellen over de huidige situatie. Wij willen herhalen, dat onze eerste prioriteit is, uw vergoeding zo snel mogelijk terug te betalen. Als alles is opgelost, zijn wij voornemens onze activiteiten weer op te pakken. Maar dan met het vertrouwde serviceniveau, zoals u dat voor deze tijd van ons gewend was. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan zullen wij u hierover informeren.

Met vriendelijke groet,

Winkelwijs.nl

P.S. Mocht u uw tegoed inmiddels al ontvangen hebben dan kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen.

444746
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2006 16:09

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door 444746 »

Dat is allemaal onzin... Ze gebruiken het gewoon als afleiding en om ons zoet te houden. Ik denk dat ik een brief ga schrijven aan die curator.

Bestaat hier nog een standaard/voorbeeld brief voor?

M.D.
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2006 14:14

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door M.D. »


JanRijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:58

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door JanRijk »

Ook ik ben er kennelijk in gestonken. Ik heb een aantal CD's besteld van Pink Floyd en ik heb mij door de zeer lage prijs er van laten leiden. Kort na mijn bestelling kreeg ik al bericht van ze dat levering een langere duur zou kennen dan op de site was aangegeven. Aangegeven werd ook dat de order geannuleerd kon worden onder teruggave van het geld.
Inmiddels heb ik de order geannuleerd en nu maar wachten op het geld.
Bij de postbank heb ik in gang gezet dat door winkelwijs de machtiging om geld af te schrijven onjuist is gebruikt. Afschrijving dient plaatst te vinden bij of na levering van de goederen. Ik heb de postbank verzocht om ambtshalve terugboeking. Ook hier ben ik in afwachting wat de postbank voor reactie geeft.
Ik sluit mij bij alle opmerkingen aan: wees wijs en koop in een winkel!

liekro
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2006 23:16

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door liekro »

winkelwijs.nl? op de site staat dat ze bezig zijn met veranderen, ze bedoelen vast bezig zijn met mensen oplichten om geld binnen te halen.
ik heb 27 mei een bestelling gedaan van 5 dvd's in totaal bedrag van 60 euro en deze nooit ontvangen. Ik heb ze 3 keer gemaild via het contactformulier en zeker 10x naar ze gebeld om ze te bereiken maar ze mailen nooit terug en nemen nooit op.

1 ding weet ik wel ik ben mijn 60 euro kwijt die had ik ook zo in de prullenbak kunnen gooien.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hmmm, ik begrijp dat iedereen boos is die hier heeft gepost.Iets besteld en geld weg. Maar om nou direct van oplichting te spreken. Ik vind oplichting een groot woord. Begrijp me niet verkeerd ik ben volkomen neutraal deze topic ingestapt.Maar als ik lees dat een aantal klanten die voor feb hun bestelling gedaan hebben zeer tevreden was kan men niet direct roepen oplichting. Ik denk dat bij winkelwijs een kern van waarheid zit in de laatste mail die ik las afkomstig van winkelwijs en gepost door een forum.

Ze dachten dat het goed zou komen vertrouwend op de betaling van die ene grote....en vertroiuwen op de leverancier. Een fout die gemaakt wordt door veel ondernemingen onder hte motto het komt wel goed.Dan stijgt en stijgt het probleem veroorzaakt winkelwijs een x aantal gedupeerden en is het verhaaltje voorbij.

Ik denk niet dat er opzet in het spel is als ik alle berichten lees. De problemen beginnen ongeveer in feb. Alles koek en ei voor die tijd.Waarom dan ineens roer omgooien mensen oplichten en failliet gaan???Ga je failliet als onderneming zijnde dan rij je echt niet in een dikke mercedes weg tenzij je een redelijk middelgroot tot groot bedrijf hebt. Dit lijkt me echter niet het geval.Ze hebben er op vertrouwd dat alles toch uitgeleverd zou gaan worden en niet beseft hoe dichtbij de uiteenspatting was.Een fout van hun zijde.

het is overigens niet de bedoeling ook maar 1 iemand die hier gepost heeft in discrediet te brengen .Dit is echter mijn mening. Ik heb een faillisement meegemaakt en een mislukte onderneming door toedoen van derden.Gelukkig hadden wij geen gedupeerde in de mislukte onderneming. Echter ten tijde van het faillisement wel.

Ik wens iedereen veel sterkte en hoop dat jullie je geld terug krijgen maar iemand van oplichting betichtten vind ik een zware beschuldiging.
Voordat je een m,ening vormt omdat je geld weg is zeg ik op mijn beurt denk eerst even na voordsat je wat neer zet ook al ben je gedupeerd en heb je recht op teruggave.Uit niks blijkt dat dit opzettelijk is

negativek3fan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2006 13:20

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door negativek3fan »

ik heb het woord oplichting nog niet gebruikt, ik vind het alleen verwijtbaar dat ze nog steeds betalingen/bestellingen hebben geaccepteerd ruim (maanden) nadat ze gestopt waren met het leveren van producten.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door boebele »

JanRijk, heb je al bericht terug gehad van de postbank?

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door boebele »

Kika29, jij werkt voor winkelwijs neem ik aan?

Ik zou niet weten hoe je dit anders moet noemen. Ze nemen al sinds januari bestellingen én betalingen aan terwijl ze al die tijd niet konden leveren. Dat dat geen opzet was gaat er bij mij niet in.
Luizen zijn het.

Roger51
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2006 16:50

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Roger51 »

In 29 april ll doe ik een bestelling voor een DVD die "op voorraad" was.
De betaling van 25.95€ ging als de biksem van de rekening .
(Nooit geld zo snel zien innen)
Van de levering binnen de 2 weken geen spoor....
Ik heb ondertussen reeds verscheidene aanvragen gedaan voor informatie maar krijg geen antwoord.

Op het nummer voor telefonische oproepen neemt men ook niet op.

We zijn ondertussen bijna 4 maanden verder en nog steeds geen levering.....

Geld aannemen wetende dat je niet kunt leveren noem ik nog steeds fraude en een zaak niet kunnen runnen, heet dacht ik wanbeheer......

Een Belgische gedupeerde. :(

Aquilta
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:53

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Aquilta »

Ben ik het helemaal met je eens. Zeggen dat je spullen kan leveren waar 2 dagen voor staat en dan mailen dat het langer kan gaan duren dan een maand en vervolgens netejs vragen of je je geld terugwilt. En dan niets meer van je laten horen en nooit je geld zien vind ik zeker wel een vorm van oplichting/fraude. Als het bedrijf zoiets ziet aankomen moet dat van te voren bekend gemaakt worden dat er een kans in zit dat je je spullen niet kan krijgen dmv. financiele problemen of weet ik veel wat. Mijn mails en gegevens van r. van drongelen liggen nu bij de curator maar wellicht is het een idee met gezamelijk een belangengroep op te richten en gezamelijk een advocaat in de handen te nemen. Als je te lang gaat wachten is de kans groot dat alle bedrijven die onder de holding vallen failliet zijn en dan kan je helemaal fluiten naar alle centen.

Cineman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:26

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Cineman »

Goh, meer mensen met dezelfde ervaringen, en ik al denken dat ik zo'n exclusieve cd had besteld die al die problemen veroorzaakte.

Maar winkelwijs flikt het nog erger, eind maart iets besteld, nooit meer iets gehoord, niks!! Vanaf vorige maand begonnen met mailen, bellen, reachties via hun site sturen, tuut tuut tuut...
Ik denk idd dat die winkelwijzen de snor hebben gedrukt. Mocht er iets ondernomen worden tegen deze organisatie, laat maar weten, ik ben van de partij.

jpmh
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2006 13:12

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door jpmh »

Op 1 augustus j.l. heb ik de claim bij de curator gemeld.

Haans • Beijsens advocaten en notarissen
t.a.v. de curator van Dynamic Consultants Holding B.V.
Postbus 69
4700 AB Roosendaal.

Onderwerp: Niet nakomen aangegane verplichting.

01 augustus 2006

Geachte Mevrouw/Mijnheer,

Bijgaand dien ik een claim in van € xx,xx betreffende het niet nakomen van aangegane verplichting voor een vooruitbetaalde levering van een product.d.d. 24-04-2006 (zie bijlagen nota en betalingsbewijs) door “De leukste site om te winkelen” Winkelwijs.nl.

Op diverse mails e.d. kreeg ik van winkelwijs geen enkele reactie. Voor de goede orde op de factuur van winkelwijs staat een onjuist KvK.-nummer vermeld.

Het bedrag van € xx,xx kan worden overgemaakt op postgiro xxxxxxx
t.n.v. xxxxxxxx te xxxxxxx

In afwachting verblijf ik met vriendelijke groet,

xxxxxxx

Op deze brief ontving ik 13 september 2006 het volgende antwoord:

"Uw bovengenoemde brief ontving ik in mijn hoedanigheid van curator in het door de rechtbank Breda op 13 juni 2006 uitgesproken faillissement van Dynamic Consultants Holding B.V.
Uw vordering heb ik op de lijst der voorlopig erkende concurrente crediteuren geplaatst.
De vooruitzichten in dit faillissement zijn van dien aard dat niet verwacht mag worden dat de concurrente crediteuren enige uitkering zullen ontvangen."
Hoogachtend (Curator)

Het is voor mij nu wel duidelijk!!

Gesloten