LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] definitie MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door john10 »

Water van V
Mijn werknemers hebben een arbeidsovereenkomst getekend dat nevenfuncties slechts met mijn toestemming mogen worden aangegaan. Ik heb graag dat mijn werknemers fris op de werkvloer staan. En ik denk dat dat toch echt voor de meeste werkgevers geldt...
Walter, op de eerste plaats kun jij als werkgever niet verbieden dat jouw werknemers er iets naast zouden doen in de vorm van mlm. Dat je ze het moeilijk kan maken dat zou kunnen.

Maar Walter, dat is een van de redenen waarom mensen mlm gaan doen.
Ze zijn jouw persoonlijke moderne slaven, jouw invloed rijkt kennelijk verder dan de tijd op hun werk. Je probeert bovendien te bepalen wat ze daarbuiten wel en niet mogen.
Zodra, jouw bedrijf niet goed meer loopt heb jij geen andere kueze dan om jouw werknemers buiten te kiepperen.
Als die buitengekieperde werknemers per ongeluk wat ouder zijn, lopen ze de kans dat ze werkloos blijven omdat ze te oud zijn om te werken. Als je bedrijf wel goed blijft lopen dan mogen ze (straks tot wellicht) 67 jaar naar jouw pijpen dansen.
Deze mensen werken voor HUN broodnodige salaris, maar voor JOUW droom!
MLM is voor mensen die dat zien, en gaan werken voor HUN droom.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

Mijn werknemers hebben een arbeidsovereenkomst getekend dat nevenfuncties slechts met mijn toestemming mogen worden aangegaan. Ik heb graag dat mijn werknemers fris op de werkvloer staan. En ik denk dat dat toch echt voor de meeste werkgevers geldt...
Dit is een leuke.
Heeft niets met MLM of die definitie daarvan te maken, mijn oprechte excuses. :wink:

Nu mijn punt: ik heb dit NIET hoeven tekenen. :D
Dus heb 2 werkgevers.
Is een aanrader, heel leerzaam.
Wél uitkijken dat je niet teveel hooi op je vork neemt, want dat resulteert weer in oververmoeidheid, maar dit kan ook door hobby's of bepaalde huiselijke omstandigheden gebeuren.

Wat dat betreft kan het geen kwaad dat je naast je baan probeert te MLM-en. Moet het alleen niet niet gek maken, maar voor welke bezigheid geldt dat niet? :lol:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

Deze mensen werken voor HUN broodnodige salaris
Dat soort mensen neem ik niet eens aan, zijn namelijk niet betrokken met hun werk! We werken in een klein team.

En nee ik bepaal niet wat zij in hun vrije tijd doen (ze hoeven maar 4 dagen te werken, dus vrije tijd genoeg). En ze mogen best nevenfuncties hebben! Maar deze mogen geen invloed hebben op de werkzaamheden die ze bij mij verrichten. En degenen die daarmee niet eens zijn en de redenen ervan niet inzien, die hoeven niet te tekenen hoor! We leven in een vrij land nog steeds.

En redden ze het wat dan ook te doen zonder dat ik er op de werkvloer de negatieve gevolgen van te zien krijg prima!

jongens leg eens dingen niet gelijk zwart-wit uit want zo is het helemaal niet gesteld! Niet door mij in ieder geval, maar is mn sobewhat heel sterk in!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

@ Walter van V

Wat moeten die werknemers van jou in hemelsnaam allemaal doen?
Het moet wel een heel heftige baan zijn wil het je zo opslokken.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

valt wel mee hoor, maar ze zijn met verantwoordelijk werk (medische sector !) bezig.. Maar het is wel heel moeilijk mensen te vinden die het op kunnen brengen snel hun aandacht op andere zaken te richten, en dan na 10 min weer terug te keren naar waar ze mee bezig waren, en dan nog te weten wat ze aan het doen waren...

Maar dat zegt denk ik meer over de huidige arbeidsmoraal dan over het werk zelf!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Walter, op de eerste plaats kun jij als werkgever niet verbieden dat jouw werknemers er iets naast zouden doen in de vorm van mlm.
Kan contractueel wel.
Ze zijn jouw persoonlijke moderne slaven, jouw invloed rijkt kennelijk verder dan de tijd op hun werk. Je probeert bovendien te bepalen wat ze daarbuiten wel en niet mogen.
Liever een 9to5 job dan eentje, lees MLM, waar je ook 's avonds en tijdens het weekend moet werken om er iets aan te verdienen...
Zodra, jouw bedrijf niet goed meer loopt heb jij geen andere kueze dan om jouw werknemers buiten te kiepperen.
Is ook van toepassing op MLM, als er veel concurrentie is stoppen de distributeurs ook. Alleen krijgen ze geen ontslagvergoeding zoals bij reguliere bedrijven :shock:

En gaat ook op voor zelfstandigen. Logisch toch, als het slecht gaat met het bedrijf ontsla je enkelen, opdat de anderen zouden kunnen verder werken. Sneu voor hen die ontslagen worden, dat wel.
Als die buitengekieperde werknemers per ongeluk wat ouder zijn, lopen ze de kans dat ze werkloos blijven omdat ze te oud zijn om te werken. Als je bedrijf wel goed blijft lopen dan mogen ze (straks tot wellicht) 67 jaar naar jouw pijpen dansen.
67 jaar werken :shock:
Als je begint op je 18de ben je al 85 voor je op pensioen kan :P

Maar goed, ik ga ervan uit dat je "werken tot hun 67ste" bedoelde .

Slechts weinigen werken 67 jaar. Meestal zijn het zelfstandigen die dit doen. En een aantal van hen werkt zelfs langer. Leuk vooruitzicht voor die "zelfstandige" distributeurs :oops:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

Beste mensen,

Zolang dat hele MLM concept wettelijk mogelijk is dan kun je hoog of laag springen, schreeuwen, schrijven, quoten of huilen, maar het blijft bestaan.
Zonder excessen zal de wet niet aangepast worden en blijft het bestaan.

Waarom niet naar elkaar luisteren en niet direct vol in de aanval/verdediging.

Vind het veel leuker/interessanter om te lezen hoe een MLM er zijn dag indeelt qua werkzaamheden etc.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

Maar dat zegt denk ik meer over de huidige arbeidsmoraal
Maar wat ik me nou al heel lang afvraag is of die moraal niet gecreeerd is door de werkgevers/managers/leidinggevende zelf.

Er wordt vaak voor je gedacht en als je zelf gaat denken wordt dat wel afgeleerd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

S. een goed idee, 'k stel voor dat je een nieuwe topic opent getiteld "Dagindeling van MLM'ers".

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

Dergelijke clausules worden in arbeidscontracten opgenomen omdat werkgevers redelijkerwijs mogen verwachten dat werknemers zich optimaal inzetten voor hun werk. Het is bedoeld om uitwassen te voorkomen. Een eigen bedrijfje, zonder inbreuk op relatie- / concurrentiebedingen, is dat in principe niet.
Vermoeidheid kan veel oorzaken hebben, je kunt ook gaan trainen voor een triatlon. Je moet wel erg extreem bijklussen voordat, dat een echt probleem wordt en past in de bovenstaande clausule.

keja
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:30

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door keja »

Vind het veel leuker/interessanter om te lezen hoe een MLM er zijn dag indeelt qua werkzaamheden etc.
Een echte MLM-er komt pas om 1200-uur uit bed gaat dan uitgebreid lunchen pleegt 2 telefoontjes en heeft dan zijn geld verdiend !!

Gaat dan een poosje varen met zijn luxe jacht eet 's avonds wat in een restaurant en gaat dan om 2200-uur weer slapen !

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Nou, ze zijn alvast uitgeslapen :D

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

nou saai en geestdodend hoor! blij dat ik geen MLM-er ben!

En varen met de boot kan ook nog (altijd lang weekend, vrijdag geen werkdag!) , en eten in luxe restaurants ook, en ik zelfs wel na 22.00u naar bed! en wel 7.00u weer uit de veren om mensen te helpen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

S.
Zolang dat hele MLM concept wettelijk mogelijk is dan kun je hoog of laag springen, schreeuwen, schrijven, quoten of huilen, maar het blijft bestaan. Zonder excessen zal de wet niet aangepast worden en blijft het bestaan.
Daar heb je gelijk in :cry:

Hoe is jouw dagindeling?

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

Vaak wordt in de loop van een opvoeding al talloze malen tegen de jeugd gezegd:
Dat is voor jou niet weggelegd!
En dat beeld zie je bij mensen veranderen in mlm.
Klopt So be it, het geeft mensen de kans een (onbekend) talent te ontwikkelen. Alleen succesvol verkopen is wat anders dan succesvol leidinggeven. Verkopen is, kort door de bocht, het korte termijn grijpen van kansen; leidinggeven is het lange termijn enthousiasmeren en ontwikkelen van mensen. Dat vraag om een ander talent, waarvan je maar moet afwachten of de succesvolle verkoper dat ook in huis heeft.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

Hoe is jouw dagindeling?
Overdag grotendeels vrij, s'avonds werken.
Laat naar bed en dan wat huishoudelijke klussen, computeren overdag, hobby-en..........administratie bijwerken (jakkes).

Kortom, niet zo heel spectaculair.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

S., ben je actief in MLM?

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

1. Wat is uw reden een business te onderzoeken?

a. Stilstand is achteruitgang in deze tijd
b. Ik wil verder komen dan waar ik nu ben.
c. Mijn huidige business biedt minder perspectief
d. Mijn huidige baan zou wel eens kunnen vervallen.
e. Ik ken de kracht van een residueel inkomen.

2. Wat zou u hiermee willen bereiken?

a. Een extra bijverdienste.
b. Uitbouwen naar een fulltime inkomen
c. Meerdere inkomstenbronnen - spreiding risico.
d. Om mijn gezondheidproduct gebruik te financieren.

3. Hoe denkt u dit te realiseren?

a. Een avond in de week.
b. Twee avonden in de week.
c. Wat er voor nodig is.

Naam Straat + nummer
Plaats Postcode
Telefoon Aanmelden nieuwsbrief
Voorkeur tijdstip Vitamine Analyse
Beroep
E mail




De basis voor alle vorming is nieuwsgierigheid.
Ze stimuleert de behoefte aan levenslang leren.

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door john10 »

mlm nagel
S. een goed idee, 'k stel voor dat je een nieuwe topic opent getiteld "Dagindeling van MLM'ers".
Goed idee!
Nou kan ik op de eerste plaats niet spreken over de dagindeling van alle mlm ers. In elk geval is die anders dan van 9-5 op ma-vr.
Laat ik het is over mezelf hebben.
Ik zal je tonen hoe het er voor mij globaal uit ziet, al moet ik daar meteen aan toevogen dat het iedere dag anders is, dus een vast schema bestaat niet.
Meestel sta ik op om ongeveer 8 uur.
Ik ontbijt ga daarna meestal naar de fitness school om 1+ uur te trainen. Douchen, lekker fris. Vaak neem ik nog even de tijd voor een meditatie.
Vanaf een uur of half elf/elf uur begin ik met mijn werk. Vaak thius achter mijn computer en telefoon. Geregeld dat ik ergens narr toe moet. Dat kan overigens ook in de middag of avond gebeuren.
Het grootste gedeelte van de dag ben ik bezig. Ik ben bezig met werk wat tegelijkertijd mijn hobby is en me derhalve amper energie kost.
Als ik een dagje of een paar uurtjes niet wil werken dan doe ik dat.
Ik heb geen baas die het goed moet vinden dat ik een dagje er tussenuit ga. Als ik een weekje of een aantal weken met vakantie wil, dan ga ik. Ik hoef dat niet eerst te vragen aan mijn baas, en ik hoef me ook geen zorgen te maken over de vraag of het personeel het allemaa wel goed zal doen tijdens mijn afweigheid.


MLM nagel zal het waarschijnlijk wel niks vinden. Ik vind het prima!, en ik weet dat er veel meer zijn!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Johnny,

Je hoeft niet in mijn plaats te denken. In tegenstelling tot wat jij denkt dat ik denk, denk ik dat het wel leuk is voor jou, zo'n dagindeling. En wat verdiend dat?

Gesloten