LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sonama-no!
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:08

Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door Sonama-no! »

Oktober 2005 jaarabbo op tijdschrift Fancy genomen en betaald. Een paar maanden geleden zag ik dat er ineens een automatische incasso voor abbo-geld van mijn rekening was gehaald wat vanaf week 18 2006 oid verschuldigd zou zijn. Direct laten terugboeken. Direct daarna aanmaning ivm "niet-betaling" wat op zich natuurlijk niet juist is omschreven. Klantenservice (dit moet heel vaag via mail via Zester.nl) op de hoogte gebracht van mijn actie en gevraagd hoe eea volgens hen in elkaar zou zitten. Meteen aangegeven dat ik hun ongevraagde actie sowieso niet kon waarderen en abo opgezegd en of ze dit wilden bevestigen. Even daarna een 1-regelig briefje ontvangen waarin de opzegging werd bevestigd maar helaas geen inhoudelijke reactie.....
Ik dacht dus van alles af te zijn doordat ze zelf hadden gezien dat eea op een misverstand berustte maar dat ze zich te groot voelden om eea netjes toe te geven. Niet dus, direct daarna 3e aanmaning incl dreiging met incassobureau als ik niet direct zou betalen. Hierop meteen copieen vd relevante stukken gemaakt en deze in 2 verschillende enveloppen naar het hoofdkantoor van Sanoma gestuurd; 1 t.a.v. Directie en 1 t.a.v. Klantenservice met het dringende verzoek aan te geven waarom ik volgens hun zou moeten betalen,ik heb immers getekend en betaald voor een jaarabbo. Tevens gevraagd om eerst richting mij te reageren alvorens tot evt incasso over te gaan(ik voelde de bui al hangen). Dit was een week of 3 geleden. Tot op heden NIETS gehoord, echt te onbeschoft voor woorden. Wel gisteren een aanmaning van Cannock Chase Incasso ontvangen. Ik was er niet en mijn vrouw belde meteen met hen waarbij zij eea uitlegde. Op zich is zij netjes en correct te woord gestaan door Cannock. Zij zouden van Sanoma hebben doorgekregen dat ik idd een jaarabbo had, maar "omdat het blad 2x per maand verschijnt is je abbo in feite al na een half jaar afgelopen" en dus moet je na een half jaar "opnieuw" betalen. Zo lust ik er wel een paar, zelfs straatcolporteurs zouden hier destijds niet eens opgekomen zijn! Cannock toonde begrip voor onze visie en heeft gisteren toegezegd ons een antwoordenveloppe te sturen waarbij wij ons verhaal + bewijsstukken konden overleggen waarbij er vooralsnog niet tot daadwerkelijke incasso zou worden overgegaan. Als zij woord houden dat is dit gedeelte iig een uiterst correcte gang van zaken.

Mijn visie wordt door een door mij inmiddels geraadpleegde jurist onderschreven. Wat mij betreft blijft de zaak bij een sisser nadat ik de stukken aan Cannock heb overlegd. Het lijkt mij dat Sanoma moet aantonen dat ik voor de door hen geschetste gang van zaken heb getekend. Zelfs al zouden zij gelijk hebben (wat ik 100% betwijfel) dan lijkt het mij dat zij mij direct hadden moeten antwoorden/uitleggen/ bewijzen alvorens tot incasso over te gaan. Mocht men de zaak doorzetten dan zien we elkaar denk ik wel voor de rechter. Weet iemand in hoeverre ik succesvol een tegenclaim kan indienen als ik in het gelijk word gesteld danwel hun eis wordt afgewezen? Heeft iemand soortgelijke ervaringen met Sanoma?

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Hoi Sanoma-no !

Heb je getekend voor een jaarabonnement van Fancy, en stond het ook als zodanig omschreven, dan lijkt het me toch dat je gelijk hebt dat je slechts 1 keer hoeft te betalen per jaar als je de volle mep hebt betaald. Heb je betaald voor een aantal nummers, dan lijkt het me logisch dat je na dat aantal nummers opnieuw moet betalen. Kijk de voorwaarden nog eens na, dat staat wel omschreven in het magazine zelf. Niet zo 'fancy'trouwens van Sanoma, om jou zo te behandelen. 8)

Sonama-no!
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:08

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door Sonama-no! »

Het was een antwoordkaartje welke in de Fancy zat. Gelukkig heb ik nog een origineel exemplaar thuis.

De tekst op de kaart luidde "Ja, ik neem tot wederopzegging een Fancy jaarabonnement (=26 nrs), betaal 58,50 euro per jaar en ontvang gratis het (nvt) pakket twv (nvt)." Hier heb ik voor getekend, niets meer / niets minder..

Op 31-10-05 kreeg ik een brief van Sanoma > het 1e nummer zult u ontvangen rond 11-11-05 en loopt tot wederopzegging, het abo-geld wordt rond 21-11-05 afgeschreven (wat ook is gebeurd).

De Fancy verscheen 2x per maand, dus op zich klopt dat met het verhaal van die 26 nummers want dat is precies een jaar.

Nieuwste truc van Sanoma: vanaf juni jl is het blad "vernieuwd" zoals dat zo mooi heet en het verschijnt nog maar 1x per maand.

Juridisch gezien wanprestatie c.q. contractbreuk of tenminste misleiding lijkt mij want:

1) binnen de overeengekomen periode van 1 jaar kan nooit het beloofde aantal van 26 nrs worden geleverd.
2) op sneaky wijze wordt het jaarabonnement "verlengd".
3) je loopt grote kans om op het verkeerde moment op te zeggen want dit moet je uiterlijk 6 weken voor de betaaltermijn doen.

Mijn echtgenote bleek overigens niet het incassobureau maar Sanoma te hebben gebeld. Ook weer zoiets.....de laatste aanmaning (incl incassokosten) staat onv het incassobureau (incl hun logo) maar als je belt dat krijg je dus de "Klanten" service van Sanoma.

De afgelopen woensdag aan ons beloofde post om ons weerwoord (wederom!) te kunnen voeren is tot op heden nog niet binnen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door mr T. »

Zij zouden van Sanoma hebben doorgekregen dat ik idd een jaarabbo had, maar "omdat het blad 2x per maand verschijnt is je abbo in feite al na een half jaar afgelopen" en dus moet je na een half jaar "opnieuw" betalen.
2x per maand verschijnen lijkt me dat er sprake is van 12 afleveringen per half jaar. Je hebt betaald voor de levering van 26 nummers (een jaar). Vervolgens krijg je slechts een half jaar geleverd. Sanoma heeft dus niet aan de overeenkomst voldaan. Ik zou ze daarom in gebreke stellen. Krijg je hierop geen reactie, dan kan de overeenkomst worden ontbonden en dan zal Sanoma de bedragen moeten terugbetalen. Zolang je kunt aantonen dat je hebt betaald voor een jaar, dan heb je verder niets te maken met Cannock Chase. Bovendien: als Sanoma (via Cannock Chase) meent dat er wat valt te vorderen: laat hen dat voorleggen aan een rechter (voor het geval men wil overgaan tot beslaglegging). Als blijkt dat je dan volledig hebt voldaan en dat het aan de eigen administratie is te wijten dat dergelijke problemen met incasso ontstaan, dan kan er sprake zijn van een onterecht gelegd beslag. In dat geval heb je recht op schadevergoeding.

ikbenhetbeu
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:15

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door ikbenhetbeu »

het tijdschrift de Fancy is ermee opgehouden. laatste nummer in oktober gehad. Krijgen we in november het tijdschrift Fashionista met een schrijven dat dit tijdschrift de fancy vervangt. Ik heb nog wel de mogelijheid om tot 30 november het abonnement op te zeggen. Dus gelijk dezelfde dag gebeld om het abonnement op te zeggen.Dit is mogelijk maar dan ontvang ik nog wel 1 keer het tijdschrift en krijg daarvoor ook het geld niet van terug. Ik ben het hier niet mee eens natuurlijk. Ik was lid van de Fancy en niet van Fashionista. De medewerker van de klantenservice zou dit via een mail intern aangeven. Een paar dagen later krijg ik de brief dat het abonnement is beeindigd en dat het laatste nummer editie 13 is van 2011. Dit is niet zoals afgesproken. Ik bel weer met de klantenservice van Sanoma. Deze medewerkster was te meegaand en het zou in orde komen. Niet dus. Inmiddels heb ik €6,90 terug ontvangen en niet de €10,--. Dus vandaag maar weer gebeld. Aangeven dat ik dit niet netjes vind. Er wordt iets opglegd wat ik niet wil, waar ik niet om gevraagd heb. De jongedame geeft aan dat het tijdschrift al onderweg is en dat daar niks aan te veranderen. Ze zal nu een mail sturen naar de financieleafdeling. Ik zie het helaas somber in.
Wat kan je hier nou aan doen? Je mag toch een klant niet voor iets laten betalen waar hij of zij niet om gevraagd heeft?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat kan je hier nou aan doen? Je mag toch een klant niet voor iets laten betalen waar hij of zij niet om gevraagd heeft?
Het bericht dat Fancy er mee op zou houden was al langer bekend (heeft een paar maanden geleden bij de Fancy bijgesloten gezeten). Mijn dochter had al aangegeven dat ze niet 'door' wilde. Normaal heeft een abonnement een opzegtermijn van een maand of zo. Ook ik had dat laten versloffen en werd er pas weer op geattendeerd toen de nieuwe acceptgiro binnen kwam.
Sanoma gebeld en inderdaad hadden wij al het laatste nummer gehad, ik heb die 6 Euro zoveel betaald (ik heb dat laatste nummer Fancy tenslotte gehad), opgezegd en voor mij is de kous af. Dat ik dat laatste nummer nog moet betalen is m.i. eigen schuld dikke bult, had ik maar eerder moeten reageren. Zoals gezegd, dit was al een paar maanden bekend.

ikbenhetbeu
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:15

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door ikbenhetbeu »

Als een tijdscrift er mee op houd ga ik ervan uit dat het abonnement ook automatisch stopt en mochten er verrekeningen plaats moeten vinden, dat dit ook plaats vind. Het feit is en blijft dat ik een abonnement had op de fancy en niet op dat andere tijdschrift. De stelling van eigen schuld dikke bult vind echt te kort door de bocht.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Als een tijdscrift er mee op houd ga ik ervan uit dat het abonnement ook automatisch stopt en mochten er verrekeningen plaats moeten vinden
Juist, en daarover zat er nu juist een paar maanden terug al een hele mooie brief bij om eea uit te leggen. Maar die zal wel met het reclamemateriaal weggegooid zijn :wink: .
Dit is mogelijk maar dan ontvang ik nog wel 1 keer het tijdschrift en krijg daarvoor ook het geld niet van terug.
Je hebt ook nog 1 keer de FANCY ontvangen waar je een abbonement op had.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Inmiddels heb ik €6,90 terug ontvangen en niet de €10,--.
Okee, al die moeite € 3,10 U moet wel een erg principieel persoontje zijn .. :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

@Leo,

Minder :
Dus vandaag maar weer gebeld.

ikbenhetbeu
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:15

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door ikbenhetbeu »

Het gaat ook om het principe. Nergens anders om. En het bellen kost niks.

ikbenhetbeu
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:15

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door ikbenhetbeu »

En ik kan alleen een briefje herinneren met de mededeling dat de Fancy stopt zonder verdere toelichting. Maar het zou inderdaad zo kunnen dat er een officieel papier als reclame gezien werd. Geen idee. Ik lees het zelf dan ook niet. Ik betaal alleen maar :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sanoma uitgevers / Cannock Chase Incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik lees het zelf dan ook niet. Ik betaal alleen maar
Hier het zelfde maar mijn dochter was zo attent me de brief te geven.
Maar zoals ik al zei... laten liggen tot de acceptgiro en dat (extra?) nummer al binnen was, die 'eigen schuld dikke bult' was ook niet voor jou bedoeld maar commentaar op mijn eigen handelen.

Gesloten